TECH: test pastorku ALS Racing v modelu

Igor Vlahovič


<p>
Jako jeden z prvních mám k dispozici pastorky od firmy ALS Racing v modulu 0,6 a to o
počtu zubů 19, 20 a 21. Pastorky jsou vyrobeny z tvrzené mosazi a je potřeba <!– separe –>otestovat jejich
reálnou výdrž.
</p>
<p>
Používal jsem jeden rok pastorky ze stejného materiálu v modelu Xray M18 PRO a po této době již
bylo znát jemné opotřebení. V modelu jsem měl většinou jeden pastorek o počtu zubů 17 a pak i 21.
Jezdil jsem s nimi v otevřeném podvozku (bez zakrytování převodů) a to jak na koberci, tak i na
asfaltu.
</p>
<p>
Nyní začala firma ALS produkovat pastorky i pro modely 1/10, konkrétně v modulu 0,6. Tento typ je
určený pro podvozky Tamiya TT-01 (jak starý typ, tak i E), Tamiya TL-01 a staré typy TA02, TA03.
Nelze je použít u TA04, TRF, Xray a těch, které mají jiný modul zubů.
</p>
<p>
Proto jsem po letní sezóně rozdělal převodovou skříň mého modelu TT a vyměnil původní ocelový
pastorek 19T za nový ALS o stejném počtu zubů. Celou výměnu jsem nafotil a popsal ve foto reportu
i s popisem. Výměna byla rychlá a bylo potřeba povolit jen 6 šroubků na šasi.
</p>
<p>
Nechal jsem pastorek na promazaném hnacím kole 61T. Nyní budu model opět často používat: závody
na koberci, zimní jízdy u Globusu a na sněhu. A po půl roce potom převodovou skříň opět
rozdělám a zkontroluji, jaký bude stav opotřebení. Beru v úvahu zakrytování převodu a namazání.
</p>
<p>
Na fotkách pak vidíte všechny tři typy pastorků z produkce Tamiya (hliník a je nový), Carson (ocel
a stav po půl roce denního užití) a nakonec nový ALS (mosaz), určený k testu výdrže.
</p>
<p>
Hliníkový pastorek Tamiya jsem vůbec do modelu nedal, protože z doby podvozku Tamiya TA03 jsem tento typ měnil dosti často a majitelé těchto typů mi dají za pravdu, že po nějaké době se začne z převodů ozývat podivný zvuk. A tak jsem ihned použil ocel.
</p>