Osobní srovnání nákladů na sezónu 2009 – předběžně

Igor Vlahovič


<p>
Jsme cca v půlce letní sezóny 2009 a já se účastním dvou seriálů. V každém jedu
s jiným měřítkem.
</p>
<p>
V seriálu Xray Challenge Morava 2009 jedu model XRAY <!– separe –>M18 PRO v měřítku 1/18 s pohonem
všech čtyř kol. V rámci MČR Large Scale jedu model FG Porsche 911 RS v měřítku 1/5 s
pohonem pouze zadní nápravy a v provedení EKO – tedy model v základu bez tuningu.
</p>
<p>
Smyslem mého počínání je nejen jezdit po závodech a psát reporty, ale i dokumentovat
přibližně náklady na tato měřítka. Jak jsem se zmínil v úvodu – jsme v cca půlce celého
dění, ale předběžně se dají náklady na sezónu stanovit.
</p>
<p>
Když jsem dělal níže uvedené propočty, držel jsem se některých pravidel:
</p>
<p>
– účast na všech závodech
</p>
<p>
– jízda bez kolize se snahou minimáního opotřebení dílů a pneu
</p>
<p>
– startovné je přesné
</p>
<p>
– obutí počítám na jeden závod jedna sada. Skutečnost je taková, že na Xray M18 PRO opravdu
potřebuji sadu na závod. Na model Porsche 1/5 mám od začátku k dispozici tři sady obutí: na vodu
a dvě na suchý asfalt a tyto točím než se opotřebí vzorek. Snahou tedy je vydržet co nejdéle. Ale
propočet je natvdro. Skutečnost asi bude jiná na konci bádání
</p>
<p>
– připočítal jsem nějakou tu cestu za Brno
</p>
<p>
– občerstvení jsem nepočítal
</p>
<p>
– náhradní díly zatím nebyly moc potřeba. Neb jezdím slušně
</p>
<p>
– mezi ostatní náklady jsem zahrnul palivo pro Porsche
</p>
<p>
– u modelu Porsche je obutí 600 Kč na jednu nápravu. Tedy 1200 Kč na celé auto
</p>
<p>
– na Xray M18 Pro jsem pořídil dvě karoserie za cca 450 Kč/kus, které nejsou započteny do celkové ceny
</p>
<p>
Níže to máte uvedeno v tabulce:
</p>
<p>
<p>
<table width=“400″ border=“1″ align=“center“ cellspacing=“0″>
<tr>
<td><span class=“style6″>Menu</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style6″>Xray Challenge 2009 </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style6″>Porsche Cup 2009 </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style6″>Pozn.</span></div></td>
</tr>
<tr>
<td><span class=“style6″>Startovné</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>2500 Kč (10×250) </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>3000 Kč (6×500) </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>účast na všech závodech </span></div></td>
</tr>
<tr>
<td><span class=“style6″>Obutí</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>3400 Kč (340×10 sad) </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>7200 Kč (6×1200) </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>zatím po třetím závodě točím dvě sady </span></div></td>
</tr>
<tr>
<td><span class=“style6″>Cestovné</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>cca 1000 Kč </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>0</span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>Slavkov je kousek </span></div></td>
</tr>
<tr>
<td><span class=“style6″>Náhradní díly</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>550 Kč diferenciál </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>0</span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>0</span></div></td>
</tr>
<tr>
<td><span class=“style6″>Ostatní náklady</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>0</span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>cca 500 Kč benzín </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style9″>0</span></div></td>
</tr>
<tr>
<td><span class=“style6″>CELKEM:</span></td>
<td><div align=“center“><span class=“style6″>7450 Kč </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style6″>10700 Kč </span></div></td>
<td><div align=“center“><span class=“style6″>Rozdíl 3250 Kč </span></div></td>
</tr>
</table>
</p>
<p>
Propočet a rozdíl, jak vidíte sami, není dle mého názoru až takový propastný
mezi těmito měřítky. Uvidíme, jak to bude na konci sezóny. Tam to bude samozřejmě
upřesněno.
</p>
<p>
Prosím berte tyto údaje prozatím jako předběžné, které se zakládají na dosavadní zkušenosti.
</p>