Tamiya TT-01 ve večerním hávu

Igor Vlahovič


<p>
Netrvalo to dlouho a na dráze u Globusu v Brně se konala večerní spanilá jízda modelů Tamiya TT-01E
a jednoho podvozku Xray M18 PRO.
</p>
<p>
První testy Ajgora s modelem 1/10 ukázaly, že to může být velmi napínavé uskutečnit jízdu ve více
modelech za tmy. To už tu dlouho nebylo. Navíc s modelem Tamiya TT-01 v základu (pouze <!– separe –>kuličková ložiska),
s motorem Johnson. Baterie byla použita LiPo 3300 mAh 33C – nižší váha modelu a dlouhá výdrž. Já jezdil
na tuto baterii sám jeden večer cca 43 minut bez přestání.
</p>
<p>
A tak jsem oslovil Vláďu Piláta (coby majitele třech kusů podvozků TT-01), Martina Skorupského (který má
model XRAY M18 PRO, ale brzy bude mít TT-01 :-)) a ještě jsem oslovil další dva majitele šasi TT-01.
Ale tito bohužel nemohli. Ale příště nás už budou určitě minimálně 4 jezdci s modely TT-01. Někteří již
mají šasi v tuningu (nastavení ramen, ALU kardan atp.). Ale to v rychlosti, kterou jede model s motorem
ze stavebnice nehraje roli.
</p>
<p>
Vláďa si připravil model Porsche GT3 v černé barvě s krásnými pruhy. Obul SLICK pneu a zatím měl tento
model v plastových kluzných ložiskách. Jel baterii NOSRAM 4000 mAH. Já měl VW Golf v černé barvě se stříbrnými
pruhy a SPZ :-), kuličková ložiska a LiPo baterii RAY 3300 mAh 33C. Martin jel zatím s modelem
1/18 – Mongoose systém s motorem 10.5 a LiPo Ray 1100 mAh 33C.
</p>
<p>
Naše jízda trvala cca 35 minut. Já pouze kroužil a držel nádhernou stopu, kterou si v té super super
stockové rychlosti můžete dovolit a vychutnat. Kolega Vladimír měl problém se servem a hned po prvním kole
opřel svoje Porsche do obrubníku z betonu. A tak řekl POZOR, musím si to šetřit, je to model do poličky.
A tak provedl rychlou výměnu serva a pokračoval. Ale jeho stopa díky vysílačce Agressor s mechanickými
trimy byla šílená a po pár nárazech už to model do poličky rozhodně nebyl. Ale co, má ještě dva, že ?
Ale přece jen ještě zajel do depa a měnil i obutí za vzorkové. Moc to nepomohlo. Za každou kolizi na trati
mohlo tedy Porsche.
</p>
<p>
Martin Skorupski si chtěl stáhnout výkon svého supersportu. Ale ne. Měl tolik POWERU navíc, že kolem nás
doslova létal a to i proto, že měl vpředu ALU domečky a tak nervy byly v klidu. Prostě si nás vychutnával.
Ale příště možná…. Nepředbíhejme situaci. Navíc se připravoval na závod ZVK. Nato, že byl malinký a lehký,
dokázal nás vklidu otočit a pokračovat dále.
</p>
<p>
Tedy jedním slovem – krásný zážitek pro všechny. Vláďa bude mít mnohem lepší rádio a pak mi ukáže třeba
s modelem NISAN. Martin třeba s Lamborghini Countach. A další dva kolegové se svými modely.
</p>
<p>
Dokážu si představit závod modelů TT-01, TL-01 se stavebnicovým motorem na okruhu třeba v Blansku. Baterie
by byly buď 6 článků NiMh, NiCd nebo 2S LiPo. Základní kola Tamyia (ne Take Off či Corally). A třeba
10 modelů jedoucí touto rychlostí za sebou a vy čekáte na chybu soupeře… Dráha a časomíra by nebyl až
takový problém (snad jen termín), ale počet majitelů čipů AMB, kteří mají šasi TT-01, TL-01 ? Asi tak 1. z 10. a to jsem já…
Pravda, může se použít INFRA od Oudy, ale to je krajní řešení.
</p>
<p>
Je to jen nadšení z nové věci nebo je to možnost pro majitele těchto podvozků poměřit si své umění například
na super dráze v Blansku ? Zatím nevím, zda jsem se nezbláznil, protože TT-01 bude především pro mne pro potěchu z jízdy
s kamarády v Brně. Ale ten závod, byť jen jeden ve vícero počtu mě opravdu koluje v mé redaktorské
hlavě. Kdyby byl snad někdo sdílný v podobném názoru a nápadu, potom klidně piště na můj mail (viz
editorial). Víc hlav, více ví…
</p>
<p>
Nakonec pár „snad“ povedených fotek z opravy, výměny pneu a vlastních modelů v měřítku 1/10 a video pro <a href=“ http://www.mediafire.com/download.php?1dozzzzmnmd“ target=“_blank“>náhled </a>.
</p>