TECH: ASSO 12R5 – úprava kabeláže – díl 2

Igor Vlahovič


<p>
V tomto příspěvku se vrátím k instalaci elektroniky do modelu ASSO 12R5 1/12. V <a href=“ https://www.masters.cz/tech-asso-12r5-vs-orion-vortex-cast-ctvrta-95827″ target=“_blank“>předešlém díle </a>
jsem narychlo nainstaloval pohonný <!– separe –>systém, abych zkusil jeho funkčnost a uživatelské
programování. Ale zmínil jsem se také, že dojde ještě k úpravě. Navíc mne kontaktoval
dovozce tohoto podvozku a poradil mi, jak správně do modelu upravit kabeláž a to pro správnou
funkčnost celého šasi.
</p>
<p>
Takže nyní k vlastní provedené úpravě:
</p>
<p>
Komponenty zůstaly na stejných pozicích. Regulátor Vortex jsem otočil o 90 stupňů tak, aby kabely
směřovaly ke středu podvozku. Vypínač jsem umístil na jeho levou stranu a je dobře přístupný.
Pohodlně se dostanu i k tlačítku SET. Fázové kabely jsem nemusel zkracovat. Pouze jsem je od motoru
stočil pod horní plato klece motoru a potom vedl středem podvozku (těsně vedle centrálního tlumiče).
Kabely se nikde nedotýkají, takže je zajiště volný pohyb nápravy jak do stran, tak i nahoru a dolů.
Senzorový kabel jsem taktéž stočil ihned kolem pláště motoru a potom vedl společně s fázovými kabely
přímo kolem středu podvozku. Nakonec jsem všechnu elelktroniku vedoucí kolem tlumiče stáhl stahovací
páskou.
</p>
<p>
Tenké kabely od serva a regulátoru jsem obtočil kolem senzorového a kondenzátor jsem umístil
na přijímač.
</p>
<p>
Po nasazení karoserie nikde nic nepřekáží, a pod kabinou je místo pro silové kabely od baterie. Samotné
baterie jdou zasouvat do šasi pohodlně.
</p>
<p>
Takto upravená elektronika a kabeláž by měla již být v pořádku a hodně se blíží tomu způsobu,
který používají současní jezdci této kategorie. Vaše osobní zkušenosti samozřejmě přivítám, jelikož jsem
v této kategorii nováčkem.
</p>