TECH: ASSO 12R5 – část druhá

Igor Vlahovič


<p>
A máme tu druhou část stavby podvozku v měřítku 1/12 – Asso 12R5 Factory Team.
</p>
<p>
V dnešním dílu se budeme věnovat kompletaci klece, přední nápravy a <!– separe –>zadního diferenciálu. Začneme
tedy kompletací zadní klece.
</p>
<p>
Klec jsem dokončil tím, že jsem přiložil horní část a přišrouboval šroubky M3x5. Potom přišlo na řadu
uchycení středového tlumiče (který není opatřen pružinkou). Tím je podvozek jako celek v podstatě hotov.
</p>
Nyní jsem se podíval do návodu a prostudoval sestavení předních ramen. Ty se skládají z několika dílů a
i když návod vypadal na první pohled složitě, při správné orientaci spodních ramen nevznikl problém.
Návod doporučuje hybné části opět promazat olejem pro hladký chod. Spodní části ramen jsem musel
opatřit předními allu bloky, které jsou jak jinak než modře eloxované.
</p>
<p>
Pružení přední nápravy je jednoduché, ale účelné. Nastavovat jde na přední nápravě záklony, sbíhavost či
rozbíhavost. Mezi přední bloky ramen patřila ještě karbonová rozpěra pro udržení stability. Hotová ramena
jsem na závěr přišrouboval ke spodnímu dílu plata. A bylo hotovo.
</p>
<p>
Návod říkal – sestavte diferenciál. A tak jsem se koukl do návodu, rozdělal balíčky s díly a počal s kompletací.
Použil jsem vazelínu, která je součástí balení a umístil kuličky do hnacího kola. Posléze přišlo na řadu
umístění ložisek na osku a montáž přítlačných plošek. Zde jsem musel dávat pozor na směr podložek, které zajišťují
nastavení síly diferenciálu. Nakonec jsem do zadního alu bloku umístil plastové bloky nastavení světlosti a
opatřil ložisky. Těmi jsem protáhl osku s diferenciálem a konec osky zajistil. Mohl jsem na zkoušku přiložit
zadní kola. Ale to bude předmětem dalšího dílu…
</p>