Motorizace NANDA vs XRAY M18 PRO

Igor Vlahovič


<p>
Pro nadcházející závody Brno – Březí – Hodonín a Xray Challenge Morava jsem připravil na testy dva modely. XRAY M18 PRO
a NANDA NRX 18. Každý model je nyní osazen jiným systémem a v podstatě se jedná o protiklady. A o co jde konkrétně ?<!– separe –>
</p>
<p>
<b>NANDA NRX 18</b>
</p>
Tento model jsem osadil stejnosměrným systémem a motorem nejslabší třídy – tedy 180kou. Bližší specifikace celého modelu přináším
níže:
</p>
<p>
Motor – 180, vrtulníkový
</p>
<p>
Regulátor – NOSRAM Razor Evolution
</p>
<p>
Baterie – DESIRE POWER 2S, 850 mAh, 15C
</p>
<p>
Ratio: 36/22
</p>
<p>
Karoserie – Mazda 6
</p>
<p>
Kola – mechy Hard a medium (F/R)
</p>
<p>
S tímto modelem zkusím zajet srovnávací výsledek na XRAY Challenge Morava dne 7.2.2009 v Brně. Zajímá mne, o kolik budu ztrácet a
zda bych se kvalifikoval nájezdem do finále A… Je to jen 180ka, ale kdo neviděl, jak jede, neuvěří…
</p>
<p>
<b>XRAY M18 PRO</b>
</p>
<p>
Tak tento kousek jsem nejdříve osedlal systémem NOVAK Mongoose s motorem 10,5. Nyní jsem do modelu umístil nejsilnější verzi motoru,
tedy 8,5. Sestava je tedy nyní následující:
</p>
<p>
Motor – Novak Mongoose 8,5 (9000 ot./V, 210 W)
</p>
<p>
Regulátor – NOVAK Mongoose
</p>
<p>
Baterie – DESIRE POWER 2S, 850 mAh, 15C
</p>
<p>
Ratio: 42/15
</p>
<p>
Karoserie – Dodge Stratus 3.0
</p>
<p>
Kola – mechy Hard a medium (F/R)
</p>
<p>
Zde již proběhly první testy a to přímo na asfaltu. Jeden z nich proběhl dne
27.1.2009 kolem 22:40 u Globusu v Brně. Teplota cca 1 stupeň. Na výše uvedené
baterie a ratio jsem kroužil cca 8 minut ostré jízdy, než regulátor vypnul.
Tedy první testy ukázaly, že se dá na kapacitu 850 mAh na časový interval 6 minut vydržet. Za soumraku bylo potom natočeno i <a href=“ http://www.mediafire.com/download.php?gfdmmumlyiz“ target=“_blank“>video</a>
. Další test proběhne
již na závodě v Březí.
</p>
<p>
Foto a aktuální váhy obou modelů nalezente ve fotopříloze níže.
</p>