Test XRAY a NANDA 11. 4. 2008

Igor Vlahovič


<p>
Dne 11.4.2008 proběhl další z testů jízdních vlastností modelů 1/18 – XRAY M18 PRO a NANDA NRX-18. Testoval jsem bezdušové pneu při
venkovní teplotě 21 stupňů. Optimální podmínky pro test modelů a jejich nastavení. Při testu jsem měřil časy kol a potom je zprůměroval.
Níže vám rozepíši jednotlivá nastavení modelů ( převodový poměr, motor, použité baterie, poloha tlumičů ), typ obutí atd. Nyní se pojďme
podívat, co jsem naměřil a zjistil…
</p>
<p>
<b>XRAY M18 PRO</b>
</p>
<p>
Karoserie – Lola RASK Design ( lexanová )
</p>
<p>
Motor – střídavý, Mamba 6800, regl Mamba 25
</p>
<p>
Převodový poměr – 42/16
</p>
<p>
Pneu – bezdušové, duše rozměr 47/54 &#8211; 203 12 1 x 1,75 x 2 1/4, výplň tvoří vpředu i vzadu široká mechová kola HUDY SOFT
</p>
<p>
Baterie – LiPo 2S, FligtPower 1800 mAh
</p>
<p>
Nastavení tlumičů – položené tlumiče vpředu i vzadu, základní pružiny
</p>
<p>
Nastavení multiflexu – všechny šroubky povoleny o půl otáčky
</p>
<p>
Průměrný čas na kolo: 16,50, nej kolo: 15,60
</p>
<p>
Model měl dobrý grip i při vysoké rychlosti. Zadní táhlá zatáčka ( viz video ) se dala jet zcela naplno a model držel stopu. Tomu odpovídají i časy na kolo.
Pro srovnání: s modelem XRAY T2007, se střídavým motorem NOSRAM 5,5 Turns a 6 článků jsem měl průměrné kolo 14,65… Potom jsem půjčil model kolegovi Olinovi, který
natáčel všechna videa. Jezdí pouze 1/10, pouze rekreačně. Na pneu a mém nastavení dokázal s modelem obstojně kroužit a dle jeho slov, cituji „model je neposedný při
rozjezdu, ale pak už sedí dobře“ si myslím, že je model dobře nastaven a vyladěn.
</p>
<b>NANDA NRX-18</b>
</p>
<p>
Karoserie – Ferrari Modena 360 Challenge
</p>
<p>
Motor – stejnosměrný, Graupner 300, regl GM V12
</p>
<p>
Převodový poměr – 40/15
</p>
<p>
Pneu – bezdušové, duše rozměr 47/54 &#8211; 203 12 1 x 1,75 x 2 1/4, výplň tvoří vpředu úzké mechy GRP 50 vzadu široká mechová kola GRP 35
</p>
<p>
Baterie – LiPo 2S, Yuntong 1250 mAh
</p>
<p>
Nastavení tlumičů – poloha tlumičů: vpředu na prostředním kuláčku, zadní více položené, základní pružiny
</p>
<p>
Nastavení multiflexu – nelze nastavit
</p>
<p>
Průměrný čas na kolo: 17,40, nej kolo 17,30
</p>
<p>
Model měl při menší rychlosti skvělý grip. Pneu drželo dobře a i na výjezdech ze zatáček se choval poslušně. Model na videu mírně poskakoval
do zatáček, což bylo způsobeno přitvrzenými tlumiči. Po odstranění podložek ze zadních tluničů se model sklidnil, ale chtělo by to ještě měkčí pružiny.
Jinak ale šlo o pohodovou jízdu, kde ani časy na kolo nejsou ostudou. Tyto kola zajíždí jezdci s 1/10 a s motorem MIG 500. Potom jsem opět půjčil
model kolegovi Olinovi. Cituji jeho slova: “ model jede pomaleji, ale o to se lépe řídí. Trochu poskakuje v zatáčkách, ale po snížení tvrdosti lepší. Model
sedí velmi dobře „…
</p>
<p>
Zde vám přináším <a href=“ http://www.mediafire.com/?di9tciinioy“ target=“_blank“>krátký záznam </a> z jednotlivých jízd z pohledu z tribuny jezdce. XRAY solo, NANDA solo a na závěr XRAY vs XRAY T2 ( 6 článků, stejnosměrný
motor MIG – časovaný ).
</p>