NANDA NRX – provedení ALS racing

Igor Vlahovič


<p>
Dne 20.3.2008 jsem obdržel od Ing. Aschenbrennera z fy ALS Racing na vyzkoušení spodní a horní plato včetně nárazníku na model
NANDA NRX-18. První krok, co mě čekal byl, že jsem všechno včetně elektroniky přesouval z plastového podvozku na tuningový. O upgrade
NANDA NRX-18 již byl publikován článek i v časopise RC Cars. Pro mnoho uživatelů tohoto podvozku v základním vybavení je to možnost, jak
dosáhnout hodnotného závodního podvozku. Pro kategorii 180 zcela určitě, pokud ponecháme kompozitové kardany a původní diferenciály.
Já jsem model dal po dlouhém snažení dohromady (občas jsem klel – zejména při upevňování ramen a jejich vypodložení). Ale nakonec jsem
vše zvládl a ještě večer na koberci provedl test jízdních vlastností. Po nastavení dorazu tlumičů jsem dosáhl slušných jízdních vlastností.
Jen na jednu stranu se mi model lehce zasekával a neprojížděl zatáčky plynule. Ale to je jen o dalším nastavení. Také originální držák
motoru Nanda nejde bez menších úprav na šasi ALS usadit. Musíte horní výztuhu vypodložit, nebo zbrousit vlastní hliníkový držák. Ale pak je to zcela funkční. Ale jinak je držák motoru koncipován pro klasické plastové držáky Nanda – ten již uchytíte zcela bez problémů.
</p>
<p>
Dle mého názoru se jedná o levnou a dobrou variantu, jak si z plastového podvozku udělat zcela jiný závodní stroj.
</p>
<p>
Nyní mi však přišly i originální díly v karbonovém provedení, které hodlám také vyzkoušet a mohu pak udělat srovnání všech tří typů. Ale to
bude předmětem jiného článku.
</p>