TECH: Mazda 6 1/18 – pozor na zadní blatníky

Igor Vlahovič


<p>
Koupil jsem od kolegy karoserii Mazda 6 v měřítku 1/18 (výrobce Nanda Racing), chtěl jsem si připravit karoserii ve stejné barvě (tedy červené metalíze), jako <!– separe –>mám BMW Z4. A opět v civilní
verzi. Tedy bez reklam, ale s průhledným přítlačným křídlem.
</p>
<p>
Vždy kupuji karoserii tak, že je potřeba ji vystříhnout a to včetně blatníků. Jak již
dříve bylo napsáno, blatník vyřezavám až po usazení karoserie na podvozek. Zde již bylo
vše hotovo. A nyní pozor !!!
</p>
<p>
Je několik výrobců Mazda karoserií. Když koupíte stavebnici Xray M18 PRO, je tam typ
Mazda 6 a blatníky jsou naznačeny. Ale pokud je vytvarujete dle náčrtu, zadní kola nebudou
uprostřed, ale více vpředu. A vy musíte blatník prodloužit a zvětšit. Potom je originál od
Protoform, kde to vše sedí přesně i dle továrního vyznačení – tedy i zadní část. Nanda
dodává karoserií type M. A tu jsem pořídil nyní já. A i zde jsem měl zadní kola mimo blaník
– více vpřed. A tak i zde jsem musel naznačit a prodloužit délku. Z toho důvodu, pokud jsi
nejste 100% jistí, nejprve usaďte boudu na podvozek a po kontrole teprve pokračujte. Nicméně
to nevypadá až tak hrozně. Mechová kola mají dost prostoru a nebudou drhnout.
</p>
<p>
Lakování už bylo v pořádku. Nejprve červená a potom finish stříbrnou. Světla přední i zadní
doznaly změn tak, jako přední maska. Žádné reklamy. Přítlačné křídlo zůstalo čiré.
</p>
<p>
Takže jsem vás chtěl upozornit a znova připomenout, že je dobré se držet pořekadla: „Dvakrát
měř a jednou řež“…
</p>
<p>
Níže vidíte jak kolo nesedělo před úpravou v zadním blatníku. Je tam naznačen obrys a pak vidíte
finální verzi Mazdy 6 Touring.
</p>