TECH: LiPo Lightmax 4000 mAh 25C po repasu

Igor Vlahovič


<p>
Dne 29.7.2010 jsem provedl na dráze ve Slavkově u Brna test repasované LiPo baterie
Lightmax 2S 4000 mAh 25C – viz <a href=“https://masters.cz/tech-lipo-baterie-ve-stavu-uplneho-vybiti-56759″ target=“_blank“>tento článek</a>. Tato <!– separe –>baterie byla ve stavu, kdy měřák neukázal napětí na
žádném z článků. Já ji oživil proudem na NiMh baterie 0,1 A a posléze jsem ji nabíjel
již 1C proudem na LiPo. Dostal jsem do baterie cca 2800 mAh.
</p>
<p>
S touto kapacitou jsem vyrazil na trať a to s modelem Tamyia TRF 416X. Tento podvozek mám osazen
regulací SP LPF GT 2.0 a motorem 13,5. Převod 93/39. Na regulátoru jsem měl nastaveno odstavení
při poklesu napětí. Takže jsem jel až do konce. Posléze jsem do modelu dal druhou stejnou baterii
o stejné kapacitě, do které však po vyjetí dostanu cca 3900 mAh. A co jsem zjistil ?
</p>
<p>
1. baterie LiPo Lightmax 4000 mAh, 25C (repas) – doba jízdy 18 minut na převod 96/39. Nenačasován motor, pouze regulátor.
Do baterie jsem dostal 2895 mAh.
</p>
<p>
2. baterie LiPo Lightmax 4000 mAh, 25C – doba jízdy 21 minut, nastavení zcela stejné včetně převodu. Do baterie jsem dostal 4019 mAh
</p>
<p>
Docela mne překvapilo, že na nižší kapacitu jsem jezdil jen o pár minut méně. Logicky bych měl jezdit polovinu časového
intervalu. Nejde mi to do hlavy. Napětí na článcích po dojezdu i po nabití naprosto v normálu. U obou baterií. Na foto
níže máte údaje z nabíječe po nabití obou baterií. Kvalita foto je nízká, neb jsem měl pouze mobilní telefon.
</p>
<p>
Potom jsem nahrál nový stock program do regulátoru SP GT LPF 2,0 a výkon modelu šel nahoru. Na LiPo 5000 mAh 30C
jsem kroužil 18 minut času na maximální časování regulátoru, motor byl nečasován. Teplota motoru v normálu.
</p>
<p>
Další testy proběhnou na závodě Mibosport v sobotu dne 31.7.2010.
</p>