TECH: test LiPo 5000 mAh vs motor Carson CE – 4

Igor Vlahovič


<p>
22:55 – doplněn údaj o kapacitě po dobití proudem 1C
</p>
<p>
Dne 18.10.2009 jsem provedl test nové LiPo baterie o kapacitě 5000 mAh vs motor Carson CE-4.
Šlo o vyzkoušení, jak dlouho <!– separe –>budu kroužit na tuto baterii na dráze Globus v poněkud extrémních
podmínkách.
</p>
<p>
Na kapacitu 3300 mAh jsem na motor Johnson kroužil cca 45 minut čisté jízdy na převod 61/19. Nyní
jsem měl kapacitu 5000 mAh a stejný převodový poměr. Avšak jiný motor.
</p>
<p>
Na dráhu jsem přijel před 19. hodinou a přesně v 19 jsem vystartoval. U testu asistoval kolega
Jirka Kubát, který také kroužil a pak natočil pár záběrů a fotek z akce. Bez přestávky jsem kroužil
do 20:20, kdy jsem pokus pro jistotu ukončil. I když model jel stále svižně. Ale neměl jsem sebou
měřák baterií a tak jistota je jistota.
</p>
<p>
Po příjezdu domů jsem naměřil v klidovém stavu napětí na článku 3,68 V/čl. Což je naprosto v
pořádku.
</p>
<p>
Model seděl na pneu Tamiya Super Slick naprosto krásně a nešel vůbec do smyku. Tyto pneu jsem testoval
i na teplém asfaltu a seděly stejně. Dobrá směs pro všechny teploty. Dnes jsem kroužil při 4. stupních.
Na konci pokusu byl již jen 1. stupeň.
</p>
<p>
Na konci tohoto pokusu si shrneme základní body nastavení. Tak tedy:
</p>
<p>
<b>Model -</b> Tamiya TT-01, karoserie Subaru Cusco Team
</p>
<p>
<b>Motor – </b> Carson CE-4
</p>
<p>
<b>Baterie -</b> LiPo 5000 mAh 35C
</p>
<p>
<b>Pneu -</b> Tamiya Super Slick
</p>
<p>
<b>Teplota – </b> 4. stupně až 1. stupeň
</p>
<p>
<b>Čas jízdy – </b> 80 minut čistého času, předčasně ukončeno
</p>
<p>
<b>Napětí na článku po dojezdu -</b> 3,68 V
</p>
<p>
<b>Kapacita po dobití – </b> 4871 mAh, nabíjecí proud 1C, t.j. 5A
</b>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/eqpGo9nSWOw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/eqpGo9nSWOw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Výdrž baterie je i při nízkých teplotách dostatečná a motor Carson CE-4 má velmi nízkou
spotřebu. Vysoká kapacita baterie vám zaručí dlouhou dobu jízdy s minimální údržbou vozu
a to i při takových podmínkách, které jsem měl k dispozici já. Bezpečná doba pro odstavení modelu z důvodu podbití článku pod 3V je dle mne 70 minut jízdy a máte ještě dostatečnou rezervu v kapacitě. Těch 80 minut je reálná hodnota, ale na hranici.
</p>