TECH: shrnutí testů střídavých systémů

Igor Vlahovič


<p>
Dne 5.2.2011 jsem provedl test regulací Robitronic a LRP. Stejných značek byly i motory o počtu závitů 17,5T. Ty jsou předepsány pro kategorii Stock v seriálu <!– separe –>Xray Challenge. Výsledky byly zveřejněny v online reportu, já se rozhodl základní fakta shrnout zde:
</p>
<p>
1. Regulace Robitronic Speedstar 8,5 (regulátor do 8,5 závitu střídavého motoru, 7 závitů stejnosměrného motoru, pokročilé programování), motor Robitronic Speedstar 17,5
</p>
<p>
Nastavení regulace &#8211; vše na maximum (rozjezd, křivka plynu, časování na regulaci). Motor měl tovární nastavení, tedy 4° časování
</p>
<p>
Teplota motoru po jízdě &#8211; 62°
</p>
<p>
Počet kol &#8211; 23
</p>
<p>
Nejrychlejší kolo &#8211; 12.825
</p>
<p>
Spotřeba &#8211; 1100 mAh za 5 minut jízdy
</p>
<p>
2. Regulace Robitronic Speedstar 8,5, motor LRP X12 17,5 (časován n 0°)
</p>
<p>
Nastavení regulace &#8211; křivka plynu agresivní, časování 0, rozjezd agresivní
</p>
<p>
Teplota motoru – 90°
</p>
<p>
Počet kol &#8211; 23 (s chybami)
</p>
<p>
Nejrychlejší kolo &#8211; 12.651
</p>
<p>
Spotřeba – 1343 mAh za 5 minut jízdy
</p>
<p>
3. Regulace LRP SXX TC Spec, motor LRP X12 17,5 (časován n 0°)
</p>
<p>
Nastavení regulace &#8211; 4°akcelerace
</p>
<p>
Teplota motoru &#8211; 75°
</p>
<p>
Počet kol &#8211; 24
</p>
<p>
Nejrychlejší kolo &#8211; 12.350
</p>
<p>
Spotřeba &#8211; 1550 mAh za 5 minut jízdy
</p>
<p>
Vše bylo testováno na šasi Tamiya TT-01E s převodovým poměrem 55/28.
</p>