TECH: Speed Passion Cirtix Stock Club Race

Igor Vlahovič


<p>
Zakoupil jsem regulaci od firmy Speed Passion, která nese označení CIRTIX Stock
Club Race. Tento regulátor je předepsán v seriálu Speed Passion Challenge a to v <!– separe –>kategorii
Stock. Nyní bych vás rád seznámil s touto regulací a s první zkušeností. Tak tedy:
</p>
<p>
<b>Balení</b> – regulátor jsem zakoupil v papírové krabičce se žluto/šedým zbarvením. Na ní najdete
název výrobku a informaci, že nelze nahrávat nový software a není zde programovací karta. Takže nemůžete zvyšovat výkonové parametry jako například u regulace SP LPF 2.0. Zde jsem to provedl a výkon systému s motorem SP 13,5 šel nahoru. Ovšem návod pojednává o možnosti nastavovat pomocí programovací jednotky parametry ABS, Drag Brake a Over Heat Protection. Osobně si nastavím sílu brzdy na vysílači.
</p>
<p>
<b>Obsah</b> – po rozbalení jsem našel vlastní regulaci, oboustrannou lepící pásku, stahovačky, bužírky a návod
v angličtině. Taktéž je přiložena záruční karta.
</p>
<p>
<b>Osazení regulátoru</b> – ten je z výroby osazen konektorem Tamiya a univerzálním konektorem pro motor. Protikus
k motoru je součástí balení. Kabeláž k motoru je volná a je potřeba ji opatřit konektory. Tyto nejsou součástí balení.
</p>
<p>
<b>Úprava kabeláže</b> – já jsem se rozhodl prvně zkusmo nainstalovat regulaci do modelu, protože jsem měl kratší senzorový
kabel k motoru. A tak nakonec jsem umístil vše tak, jak uvidíte na foto a video. Kabeláž k baterii a motoru jsem upravil na míru.
Tamiya konektor jsem vyměnil za klasické 4mm konektory pozlacené. Motor se připojuje přes konektory a je tak ulehčena jeho údržba.
Uvidíte taktéž na krátkém záznamu níže.
</p>
<p>
Tento regulátor lze pouze kalibrovat s vaší RC soupravou. Tedy nastavit neutrál, plyn a brzdu. Pro tuto činnost je potřeba mít nastavené plné výchylky pro plyn / brzdu a EXPO funkce mít nastavené na 0. Myslím tím EXPO na plyn. A jak se kalibruje celý
systém ? Nejprve písemně, pak i reálně. Takže:
</p>
<p>
1. Připojíme regulátor k baterii. Dáváme pozor na polaritu !!! Posléze zapneme RC souravu. Potom podržíme tlačítko na vypínači regulace, zapneme ji a držíme cca 3 sekundy. Pak se rozbliká červená dioda a slyšíme přerušované pípání. Pustíme tlačítko. Posléze
postupujeme dále takto:
</p>
<p>
2. na vysílači necháme pozici páky na neutrál a zmáčkneme tlačítko. Je nastaven neutrál. Regulace pípne jednou. Čeká na další
povel.
</p>
<p>
3. dáme plný plyn a opět zmáčkneme tlačítko. Je nastaven plný plyn a uslyšíme pípání 2x. Čeká se na brzdu.
</p>
<p>
4. dáme plnou brzdu a zmáčkeneme tlačítko. Ozve se pípnutí 3x. Kalibrace je dokončena.
</p>
<p>
Převodový poměr zkusím 105/41. Ale vypadá to na těžší převod kolem 5:00 (96/41). To bude předmětem dalšího testování.
</p>
<p>
Níže prakticky uvidíte, jak jsem umístil regulátor do modelu a ukáži vám kalibraci. Soubor je možné si stáhnout <a href=“http://ulozto.cz/5456798/cirtixregulace.mpg
“ target=“_blank“>ZDE</a>. Pozn. na záznamu jsem se opakoval ve slově „samozřejmě“. Doufám, že to nebude nyní na obtíž, neb podstata obsahu z videa je zřejmá. Příště si dám pozor… 🙂
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Y-uteVDRb0k&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Y-uteVDRb0k&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>