TECH: LRP X12 Stock Spec

Igor Vlahovič


Se střídavým motorem LRP X12 17,5T jste se mohli seznámit při testech v modelu Tamiya TT-01E dne 5.2.2011 na závodě Xray Holešov. Podrobnosti najdete v případě potřeby v menu vlevo v oddíle „REGULÁTORY“ pod názvem „Shrnutí testů střídavých systémů“. Pojďme se podívat na motor samotný trochu podrobněji.

Motor se dodává v papírové krabičce včetně samolepek a polohovacích plastových vložek pro časování motoru. Manuál je taktéž součástí. Senzorový kabel není přítomen a je potřeba ho pořídit zvláště.

Motor se dá kompletně rozebírat a tedy i udržovat – můžete čistit senzory, měnit kuličková ložiska a připadně i rotor. Vše se dělá pomocí povolení třech šroubků u zadního čela. V plastovém víčku (drží na jednom šroubku)je usazena plastová vložka pro manuální časování motoru. Můžete tak časovat motor na -10, 0 a +10°. K dispozici máte tři plastové vožky pro danou polohu.

Při letování kabelů od regulátoru je potřeba dávat pozor na správnost zapojení fází, které jsou označeny písmeny A,B a C a i kabely jsou barevně rozlišeny.

Motor je střídavý a samozřejmě senzorový.

Jeho technické parametry jsou:

Vstupní napětí: 3,7 – 7,4V

RPM: 15.840 při napětí 7,4V

Specifické RPM, otáčky na volt (kV): 2.200

Výkon: 183W

Účinnost: 93%

Magnet: Sintered (X12 StocSPec 12.45mm)

Z testů mně vyšel tento motor jako výkonější varianta motoru o počtu závitů 17,5. Větší výkon byl však vyvážen vyšší spotřebou a teplotou motoru. Nyní mám nastaveno časování na 0°.

Motor velice dobře spolupracuje s jakýmkoliv střídavým regulátorem senzorovým. Testováno bylo na Robitronic Speedstar 8.5. Kompatibilita je tedy zajištěna. Pouze při volbě regulátoru musíme dávat pozor na omezení počtu závitů na dané regulaci. Tedy příklad: pro tento motor 17,5T je potřeba regulace, která zvládne motory 17.5T závitů a méně (15.5, 13.5 atd.). Raději mějte vždy určitou rezervu, aby regulace nepracovala na mezních hranicích.

Tento motor byla dodán přímo na závodě firmou KOPECKÝ SHOP a byl ihned uveden do provozu.