TECH: Robitronic Platinum 17,5 motor

Igor Vlahovič


<p>
Po střídavém motoru 13,5 závitu jsem se rozhodl pořídit slabší variantu a to 17,5T. A to
proto, že když bych na 13,5ku dal nejtěžší převod na TT-01 (55/28), byl <!– separe –>bych rychlejší než
model s motorem MIG 500 se stejným ratiem.
</p>
<p>
Hledal jsem takový motor, aby při plném časování motoru a maximálním převodu byla rychlost
hodně podobná té, kterou jezdíme nyní na Hobby na motory MIG 500 či Carson. V hledáčku jsem měl
LRP X12, Vortex, Speed Passion Competiton. Ale nakonec jsem za velmi příznivou cenu zakoupil
Robitronic 17,5 od firmy LESTR MODELS, která je má nyní v nabídce.
</p>
<p>
Motor je střídavý, senzorový. Je možné jej časovat od 0 do 8°. Je plně rozebiratelný na kuličkových ložiskách.
Abych mohl motory měnit na místě bez nutnosti letování, opatřil jsem jej konektory 3,5. K regulaci Speed Passion
Cirtix Club Stock Race jsem jej připojil na fáze A, B, C naprosto v pohodě.
</p>
<p>
Nyní trochu parametrů tohoto motoru:
</p>
<p>
Velikost: 540, senzorový kabel součástí balení
</p>
<p>
Otáčky na volt: 2650 ot./V
</p>
<p>
Hřídel: 3,17 s ploškou
</p>
<p>
Proudový odběr při 7,2V: 20A
</p>
<p>
Napětí provozu: 4 – 7 NiXX, 2 cels LiPo
</p>
<p>
Počet závitů: 17,5
</p>
<p>
Magnety: syntered neodymium 12,3mm
</p>
<p>
Váha: 163g
</p>
<p>
Tento motor jsem nainstaloval do šasi Tamiya TT-01 a provedl s kolegy druhý test, na jehož
výsledek se můžete podívat <a href=“https://masters.cz/tech-tamiya-tt-01e-vs-kombo-speed-passion-73437″ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>
<p>
Shodli jsme se, že tato varianta motoru je rychlostně srovnatelná v modelu TT-01 s motorem MIG 500, Carson. Více info v článku (viz odkaz).
</p>