TECH: Zkušenosti s motorem Johnson 540

Igor Vlahovič


<p>
Rozdělal jsem pro vás motor Johnson řady 540, který jsem více jak rok jezdil v modelu
Tamiya TT-01E. Současně s tím jsem používal motor <!– separe –>Carson CE4 v rámci zimní části seriálu
Mibosport Cup 2009/2010.
</p>
<p>
Jaké jsou moje zkušenosti a výsledky při používání výše uvedených motorů máte na záznamu níže.
Doplňující jsou i foto opotřebování uhlíků v motoru Johnson. Prosím přejděte na informační
záznam.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/iZD4ldGzgsQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/iZD4ldGzgsQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Přednosti motoru Johnson, aneb na co jsem v záznamu neřekl:</b>
</p>
<p>
– dlouhá výdrž
</p>
<p>
– malá spotřeba energie. Na převod 61/19 dojezd na LiPo 5000 mAh
cca 80 minut. Na převod 58/24 dojezd cca 45 minut na stejnou kapacitu
</p>
<p>
– nízká cena
</p>
<p>
<b>Negativa motoru Johnson: </b>
</p>
<p>
– vyšší teplota motoru i při relativně „lehkém“ převodu
</p>
<p>
– nemá větrák a tak se hůře chladí. Pomůže pasivní nebo
aktivní chladič
</p>
<p>
– menší otáčky = menší rychlost modelu oproti Mig500 nebo Carson CE-4
</p>