Vytrvalostní závod modelů 1/5 2010 online report

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 15:27 – foto z vyhlášení</b>
</p>
<p>
Máme před sebou úplně poslední závodní akci na asfaltu pro sezónu 2010 a to v podobě
vytrvalostního závodu modelů onroad 1/5 na 2 hodiny. Tento závod se <!– separe –>
jede samozřejmě již mimo pořadí MČR a slavnostně zakončí celý podnik 2010 a to na dráze ARC Slavkov.
</p>
<p>
Do závodu se může přihlásit tým o maximálním počtu dvou jezdců. Oba jedou, z toho jeden vždy dělá
mechanika. Ale odvážní mohou jet i jako jednotlivec, ale bez mechanika se stejně neobejdou. A to
z důvodu dotankování zhruba po 30. minutách jízdy.
</p>
<p>
Již na sobotním závodě 16.10.2010 se tvořily první dvojice. Například Aleš Bayer / Ivo Day, Marian Sedlák / René Pšurný, Igor Vlahovič / Jan Matyáš. Ale na tento závod přijedou i jezdci naprosto noví v tomto měřítku Petr Novotný / Martin Bábovský (oba jezdí 1/10 elektro). Když přičteme účast Petra Jirků s kolegou, Jirky Tlustého se zatím neznámým partnerem, pak se bude jednat o velmi zajímavou akci. A to ještě mohl svůj stroj pořádně projet nový jezdec Porsche Cupu pro rok 2011 Jirka Lukáš. Ale nakonec se rozhodl nejprve v klidu sám potrénovat
na slavkovské trati. Ale na závody se již velmi těší.
</p>
<p>
Modely EKO i Touring Car mohou jet dohromady, ale hodnotit se budou zvláště. Do EKO se budou počítat i modely Porsche. Připraveny jsou krásné poháry a ceny, které zajistil klub ARC Slavkov.
</p>
<p>
Od brzkého rána začnou přípravy aut, presentace do závodu, bude i rozprava. V 9:00 se otevře trať pro volný trénink a potom to teprve začne. O celý průběh se bude starat vynikající časoměřič a komentátor Vladimír Šeliga.
</p>
<p>
Jak budou známé týmy a jejich složení, opět se přihlásím. Pokud jste z Brna a okolí, pak bude stát za to, přijet se na akci podívat osobně.
</p>
<p>
Po 9 hodině ranní se začali scházet jezdci a mechanici. S Jirkou Tlustým nakonec pojede Tomáš Svoboda. Přijel i se svým otcem. Ovšem špatný „kontakt“ způsobil havárii modelu Porsche a bylo potřeba opravovat.
</p>
<p>
S Honzou Matyášem přijeli nakonec Petr Novotný s kolegy. Martin Bábovský nakonec nepřijel. I ti řešili po ránu nestartování jejich Porsche. Tedy s Honzovým modelem Porsche jedou kluci ze Zlína a s modlem Igora jedou v týmu Masters.cz právě Igor a Honza.
</p>
<p>
Další týmy se teprve tvoří. Poměrně těžká záležitost po včerejší oslavě. Mnozí ještě dospávají a otázkou bude jejich kondice.
</p>
<p>
Presentace stále pokračuje a do 10:00 je volný trénink.
</p>
<p>
Za 10 minut startuje první kolo kvalifikací. Jedou se dvě a na finále se započítavají 3 nejlepší kola a jejich součet.
</p>
<p>
Celkem je 10 týmů a online to můžete sledovat na serveru My RCM. Za malou chvíli startujeme. Na foto vidíte promrzlé piloty na rozpravě.
</p>
<p>
První kolo kvalifkace:
</p>
<p>
V prvním 10. minutovém tréninku postupně nastoupili na trať všechny týmy a pokoušely se najet tři kola za seboou nejlépe. Postupně se všichni vylepšovaly a jako první skončil Masters.cz. Zajel nejlépe. Další pořadí bylo Oksil, Power Team, Abstinenti, Mima Racing, Djibouty, Funnycars, Hufnagl, Maxim a Bouraci.
</p>
<p>
Na foto máte výsledky z první jízdy. Extrémní zima prověřuje piloty dokonale.
</p>
<p>
Druhé kolo kvalifikací:
</p>
<p>
Bouráci zajeli TQ na hlavní finále v délce 2. hodin. Masters udržel druhou pozici, ale má nyní hodně práce s modelem. Další pozice vidíte na foto, popřípadě na My RCM. je potřeba se připravit. Z finále se budu pokoušet přinášet foto a info o pořadí.
</p>
<p>
Start se zahřívacím kolem před se vydařil. Ovšem pak byl již průběh silně dramatický. Po startu se do vední dostaly týmy Bouráci, Abstinenti a Power Team. I Masters jel na 6. pozici za Djibouty týmem. Pak se dostal před něj. Ale ne nadlouho. Po odjetí 32 kol se model začal chovat neklidně a zjistilo se, že se rozpadl plastový diferenciál na jedné straně. Takže se začalo opravovat a to díky Dušanovi Bayerovi, který půjčil diferenciál ze svého modelu. Ale pak nastalaly další potíže v podobě házení zadního levého kola. A tak po krátkém návratu tým Masters končí. Další týmy pokračovaly, ale zastávky v boxech nebyly jen kvůli palivu a střídání pilotů. Bouráci také skončily pro odešlé servo a ještě před tím řešili výfuk. Oksil tým jel nejlépe vyrovnaně a 14 minut před koncem byl na prvním místě. Abstinenti na druhé pozici. Djibouty se probojoval na 3. místo. Zbytek budete vidět na foto. Mnohé týmy do depa opravdu zajely pro větší či menší opravu.
</p>
<p>
Já mám tak zmrzlé ruky, že ani nemohu psát na PC. Ale vývoj byl po celou dobu dramatický. Vladimír Šeliga vše hlídal, komentoval. Nálada 100% závodní a závod s autem 1/5 na takovou dobu je opravdu záběr. Navíc při této teplotě.
</p>
<p>
A jak to dopadlo nakonec ? Zde máte pořadí po závodě: vyčkáme, máme poslední minuty…
</p>
<p>
1.Oksil, 242 kol
</p>
<p>
2. Abstinenti, 237 kol
</p>
<p>
3. Djihounty, 234 kol
</p>
<p>
4. Mima Racing, 228 kol
</p>
<p>
5. Maxim, 221 kol
</p>
<p>
6. Power Team, 219 kol
</p>
<p>
7. Hufnagl, 182 kol
</p>
<p>
8. Bouráci, 138 kol
</p>
<p>
9. Funnycars, 125 kol
</p>
<p>
10. Masters.cz, 32 kol
</p>
<p>
Každopáddně akce vydařená a navíc alspoň náročná. Ani jsem to takové nečekal. Ale stálo to za to přátelé.
</p>