ME Large Scale 1/5 online report 23.7.2010

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 23.7.2010, 22:50 – další video z night party</b>
</p>
<p>
Po krátké poradě s organizátorem jsem si vzal den dovolené a to z důvodu dnešního
ostrého kvalifikačního dne. V podstatě již nyní jde o hodně a každá jízda znamená <!– separe –> pro jezdce postup vpřed či nikoliv. A tak je potřeba nyní být u každého bodového zlomu
tohoto evropského šampionátu. Pro mne to nyní znamená 3 dny v celku být na tomto místě
a vše postupně dokumentovat.
</p>
<p>
Už je znám program na dnes, sobotu a neděli. A čeká nás toho opravdu hodně. Jdu se podívat,
jak to bude vypadat a seznámím vás s programem. Máte to zatím i na foto níže.
</p>
<p>
Jak vidíte, program je již zpracován. Ti kdo mají zájem přijet na finálové jízdy, mohou
víceméně počítat s časovým harmonogramem. To nejzajímavější nás čeká v neděli a to cca od
11. hodin, kdy startují první 1/4 finálové jízdy. Ale to vůbec neznamená, že finálové jízdy, které
jsou na programu v sobotu, nebudou stát za to. Právě naopak. 15:20 v sobotu začínají úplně první finále a o dramatické okamžiky nebude nouze.
</p>
<p>
Je 10:00 a je opět neskutečné vedro a dusno. Nedá se být pomalu ve stínu a natož na slunci. Většina závodníků je nervózní a s nimi i mechanici. Avšak i přes vypjatou situaci v druhém kole kvalifikací, po kterém bude tisková konference s třemi nejlepšími piloty, se zdravíme s úsměvem na tváři. Mladičký David Perez opět pózuje před fotoaparátem a po krátkém pozdravu se jde chystat na jízdu.
</p>
<p>
Jsem v buňce, ale jasně slyším co se děje a co hlásí časoměřič tohoto závodu – pan Vladimír Šeliga. Ozvučení zde je opravdu velmi dobré. Doposud jsem něměl puštěnou klimatizaci, ale už jsem to nevydržel a zapnul. Pro celodenní činnost je to fakt potřeba.
</p>
<p>
Je na čase jít pořídit pár fotek z dění, které dnes bude opravdu vypjaté. Jede se Mistrovství Evropy Large Scale 1/5 v kategorii Touring Car…
</p>
<p>
Prošel jsem areál a nafotil modely v jízdě. Ještě jsem trochu experimentoval a asi se
povedly lepší fotografie aut v pohybu. Tribuna obsazená a jedna skupina střídá druhou. Já jsem si vytáhl židličku vedle tiskového stanu Bayer Sport, protože na tomto místě jsem schopen provádět
upload foto. A navíc odsud mohu pozorovat dění před nástupem na tribunu.
</p>
<p>
Funguje to tak, že jak u tribuny, tak i na místě nástupu na kvalifikaci jsou organizátoři
a ti se starají o průběh. Takže například hlídají, než sejdou všichni piloti z tribuny po dané
jízdě a teprve potom pustí nahoru další skupinu. To stejné platí u startu dole. Mechaniky s modely
nepustí na místo, dokud poslední mechanik neopustí tento prostor. Vše jede jako po drátkách. Bez
prodlev. Takže se daří časový harmonogram dodržovat. I při tomto množství lidí.
</p>
<p>
Na tribunu se chystá nyní Cedric Prevot, Martin Bayer, Martin Lissau, Markus Feldmann a další jezdci. A to znamená, že za chvíli proběhne tisková konference po druhém kole ostrých kvalifikací.
</p>
<p>
Po druhém kole kvalifikací proběhla opět krátká tisková konference, kde jsem
již měl k dispozici stativ. Obraz tudíž není roztřepán. Konverzace proběhla v angličtině
a jen otázky byly přeloženy. Odpovídali postupně Markus Feldmann (DE), Dario Veseli (HR) a
potom Martin Bayer (CZ).
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/uRdQIEkenNY&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/uRdQIEkenNY&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Radost Daria Veseleho po vítězné jízdě ve své skupně byla velká a já to zachytil na foto. Tak stejně
se mi podařilo vyfotit i další jezdce, kteří scházeli z tribuny. Výrazy jsou naprosto jasné a vystižné.
</p>
<p>
Stejná radost vládne i u karavanu Ivo Daye, kde se včera narodila krásná koťátka v počtu 5. I tuto událost jsem zachytil. Ivo se o ně stará i když se koťátka narodila u kolegů v týmu. Jak říká, bude se jednat o „závodní kočky“ a ponesou nádech ME LS 2010.
</p>
<p>
Po krátkém, ale dobrém obědě jsem se ještě zastavil u stolu a pohovořil s Erikem
Margonym a jeho otcem. Závod se jim líbí, ale je to taky velmi náročné. První týden
Formule a nyní i TC. Ale v depu vládne pohoda a oba si atmosféru naplno užívají.
</p>
<p>
Prošel jsem rychle depa, navštívil jsem velký stan. Posléze s kamerou prošel okolo dráhy a natočil
pro vás krátkou ochutnávku z dnešního dne. Emoce jsou stále větší a když vyhrál Aleš Bayer
svoji skupinu, sklidil obdiv u mnoha lidí. Po něm startovala skupina poslední – nejsilnější.
</p>
<p>
Našemu Martinovi Bayerovi se zatím daří a jak je na tom průběžně se můžete podívat na web My RCM,
kde se online přenášejí výsledky. Na místě časomíry vše běží bez problémů a my můžeme obdivovat práci nejen Vladimíra Šeligy. I ostatní členové organizačního týmu neodpočívají. Každý má svůj přidělený úkol.
</p>
<p>
Protože za chvíli končí jízda poslední skupiny, dá se očekávat další tisková konference, která snad nyní proběhne konečně bez zádrhelů. U té minulé jsem spletl pořadí, ve kterém měli jezdci hovořit. Ale krátká porada s Martinem Bayerem a i tento problém bude odstraněn.
</p>
<p>
Před námi je samozřejmě slavnostní zahájení celého šampionátu TC. To proběhne v odpoledních
hodinách dle harmonogramu. Jsem zvědav, jak bude tento ceremoniál probíhat. Z něj bude samozřejmě
záznam a foto. Aby se dalo porovnávat s průběhem, který byl u Formule 1. A posléze se můžeme těšit
na Drivers Party, která bude trvat do nočních hodin.
</p>
<p>
Hlavní rozhodčí dohlížející na jízdu šel kolem mne, usmál se a přátelsky mě poplácal po zádech. To jsem se zrovna na tribuně snažil zrovna nahrát video – First Preview. Moc rychle to nešlo a to i přes to, že soubor byl velký 140 MB. Wifi funguje, ale jede mi to pomalu. Na text a foto OK. Ale takto větší soubor – to už chce trpělivost.
</p>
<p>
Na tribunu nastoupila skupina ve složení Alexander Frosch, Davide De Feo, Marco Capilli, Luka Busac, Josef Kolařík, Aldo Bufano, Erik Margony a Mark Grant. 3 minuty do startu kvalifikace, zazní signál a všichni vyráží na trať. Jízda trvá 10 minut. Někteří zajíždí do depa na malé doladění, jiní krouží bez přestávky celý interval. V této skupině jedou i naši dva borci – Erik a Josef.
</p>
<p>
Na šampionát dorazil Mr. Katoah z dalekého Japonska. Tento člověk dle prvních informací jezdí MS Large Scale, píše reporty a postřehy z těchto akcí. Více o něm se možná dozvím na večerní párty. Mezi prvními se Mr. Katoah pozdravil po příchodu do areálu s Dušanem Bayerem a Markusem Feldmannem.
</p>
<p>
A jedna jízda následuje druhou. Tisková konference bude až za chvíli. Není ihned po ukončení poslední skupiny. Tak mám ještě čas pozorovat dění v arálu.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/RBRBspX5fnA&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/RBRBspX5fnA&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Máme za sebou další tiskovou konferenci. Po třetím kole kvalifikací jel výborně náš Martin Bayer
a to na hranici snů. Ale přehřál se mu přijímač v modelu a ten se ke konci jízdy zastavil. A tak
pořadí celkově bylo následující: Berdnard Arnaldi (FR), Markus Feldmann (DE) a Dario Veseli (HR). Všichni tři ochotně odpovídali na otázky. Nejprve Arnaldi na otázku „co stálo za současným úspěchem“. Jako druhý v pořadí odpovídal Feldmann „Proč nedokončil jízdu a co stálo za jeho nejrychlejším kolem“. Do třetice pak odpovídal Dario Veseli „zda je spokojen s třetím místem po tomto kole“.
</p>
<p>
Odpovědi byly krátké, ale výstižné. Takže v kostce: Bernard Arnaldi si pochvaloval především nastavení vozu, Markus Feldmann jasně sdělil, že auto ho poslouchalo na slovo a jelo se mu tak dobře, že z toho vznikl BEST LAP. Dario Veseli byl s průběhem a s nynější třetí pozicí spokojen a i on neměl problém s fungováním auta.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/oHbhR6SniRs&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/oHbhR6SniRs&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Nyní jsem schopen nahrát poměrně rychle video zánamy přímo z dráhy. A to díky
kvalitnímu připojení wifi. Mohu sedět v kabině časomíry, kde je také klimatizace
a po pár minutách posílám odkaz na internet.
</p>
<p>
A začalo nám další kolo, tedy čtvrté. Sedím u časomíry a slyším hlasité povely mezi
jezdci a mechaniky. Na tribuně jsou zrovna tito jezdci: Guillaume Solon, Guido
Ruster, Scen Muller, David Perez, Gianmarco Razzi, Dany Millet, Michael Praest, Cormac Wyatt,
Daniel Korner, Michael Praest, Dany Millet a Daniel Meier. A emoce jsou neskutečné.
</p>
<p>
Sedím v buňce a píši poznámky do laptopu. Přichází Mr. Katoh a prosí o výsledky z jízd. Ptá se
také na možnost připojení k internetu přes wifi. Moje angličtina není excelentní, ale ujímám se
ho a ukazuji mu nejlepší možné řešení. Potom vedeme krátký rozhovor, kde se dozvídám o návštěvě
Martina Lissaua v Japonsku v květnu, kde byl panem Katohem pozván. Mluvil o vynikajícím stylu jízdy
evropských jezdců jmen Martin Bayer, Martin Lissau a dalších. I bratři Bayerové byli do Japonska
pozváni. Ukázal jsem mu přístup na výsledkový web My RCM ze stránek ARC Slavkov. Nemusí pak žádat
výsledky na papíře. Do neděle bude provádět report pro japonské příznivce velkých měřítek a to
online. Dle mého pohledu se jedná o velmi zajímavého člověka s všestranným zaměřením.
</p>

<p>
Jede opět poslední skupina a Martin Bayer zajel nyní nejlepší kolo. Je 8
minut do konce jízdy. Maximální soustředění na tribuně. Traťový komisař
ve střehu. Kdo vyhraje tuto jízdu ? Jdu se na to podívat a připravit
si kameru pro zachycení emocí ke konci jízdy a po ní. Bude to v souhrnu
číslo 2…
</p>
<p>
Martin Bayer opravdu zajel jízdu snů. Stopu naprosto bez chyby a občas na hranici
řízení modelu. Nájezd na cílovou rovinku po dvou kolech. Ale vždy bravurně
zvládlý plyn a balanc. Kolem tratě snad všichni jezdci a mechanici, kteří nemají pohotovost.
Ani jsem se pomalu nedostal na místo k záběru. Po jízdě obrovská radost týmu a
Martin ihned sklidil ovace. Když jsem ho pozoroval na tribuně, byl naprosto v klidu
a nebyla znát nervozita. Ale v depu bylo vidět jednak radost, ale také únavu po této
jízdě.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/RAcTVlWyY_c&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/RAcTVlWyY_c&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Mr. Katoh měl na mě ještě pár drobností a mimo jiné si poznamenal moje příjmení a napsal
si ho v japonštině. Posléze chtěl ukázat fotogalerii klubu ARC Slakov. Foto mého příjmení jsem si musel zdokumentovat… Těch pár zajímavých znaků, i když moje příjmení je dlouhé. Napsal mi ho třikrát. Dá se napsat dvojím způsobem japonsky a posléze to napsal i čínsky. Nejspodnější slovo je jeho příjmení.
</p>
<p>
Za malou chvíli končí dnešní kvalifikace a bude se připravovat zahajovací ceremoniál.
Dělo se již připravuje a já dnes budu točit salvy te stativu. Aby záběry nebyly roztřepané.
Myslím si, že budou opět střílet důležití lidé. Uvidíme.
</p>
<p>
Slyším jak Vladimír Šeliga ukončuje dnešní jízdy. Je 17:25. Nyní informuje kolega anglicky
všechny o následujícím programu. Jdu se pomalu připravit na zahajovací akt.
</p>
<p>
Ještě před zahájením šampionátu proběhla avizovaná konference. Mezi třemi nejlepšími jezdci byl opět Martin Bayer a odpovídal na otázky redaktorovi EFRA jako první. Na foto níže vidíte pořadí
po dnešním dnu na prvních místech. Martin Bayer (CZ) je první, druhý pak Alain Bernard Arnaldi (FR) a třetí Markus Feldmann (DE). Další podrobnější pořadí sledujte na My RCM.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/CIh8-yepdVA&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/CIh8-yepdVA&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Lehce po 18. hodině začalo slavnostní zahájení celého závodu. Všechny týmy připraveny. Diváci
připraveni. Fotoreportéři v pohotovosti. Já nychystaný fotoparát a kameru na stativu.
</p>
<p>
Ceremoniál probíhal obdobným způsobem, jako u předešlého závodu Formule 1. Takže prvně nastupovaly
všechny týmy a český tým zakončoval celou presentaci. Opět hrála hymna a všichni se řadili na prostřední rovince, kde byly seřazeny i všechny modely.
</p>
<p>
Posléze se uskutečnila zahajovací řeč. Opět měl slovo prezident velkých měřítek pan Francis Billa. Poděkoval všem, co mají do činění a organizace této mezinárodní závodní akce. Při vyhlášení konkrétní osoby byl bouřlivý potlesk.
</p>
<p>
Potom přišly na řadu slavnostní salvy, kde si většina přihlížejících zacpávala uši proti ohlušující ráně. A tímto byl celý závod otevřen a všichni byli pozváni na večerní raut do místní restaurace. Jídlo se zde připravovalo od brzkých dopolendích hodin. Co se tam dělo vám přinesu později. Připravím záznam z otevíracího ceremoniálu. Bude to chvíli trvat…
</p>
<p>
Nechybělo vyhlášení třech nejkrásnějších karoserií. Opět vyhrál rakouský závodník Ivo Day. Za jeho úspěchem stojí Martin Marek, který mu celé dílo vytvořil a dle jeho slov – „bylo to velmi těžké“. Další vítěze máte na foto a video.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/QK6xQEDqwr8&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/QK6xQEDqwr8&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Party je nyní v plném proudu a všichni se náramně baví. Jídla plno, lidé pózují. Prostě naprosto uvolněná atmosféra. Co to budu popisovat, podívejte se na foto a posléze na krátký záznam…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Q-vf4cqQjcg&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Q-vf4cqQjcg&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Party pokračovala a lidé se naprosto uvolnili. Tančilo se „Lambada“ a posléze se tančilo
i na stole. Prostě famózní atmosféra, která nepotřebuje komentář…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/mgwQsR9_AnM&hl=cs_CZ&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/mgwQsR9_AnM&hl=cs_CZ&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>