ME Large Scale 1/5 online report 21.7.2010

Igor Vlahovič


</p>
<b>LAST UPDATE: 21.7.2010, 20:45- upload videa z dnešního dne</b>
</p>
<p>
A máme tu další „Free Practice Day“ ve Slavkově u Brna. Pro nové čtenáře upřesňuji,
že se zde koná Mistrovství Evropy Large Scale 1/5. Minulý týden <!– separe –>zde probíhal závod
Formule 1, tento týden je věnován kategorii Touring Car (TC).
</p>
<p>
Když si nyní uvědomuji jednu okolnost, tak je to přízeň počasí od začátku šampionátu. Až
na jednu průtrž, kdy se musela řešit „malá povodeň“ na dráze (podařilo se vše vysušit), je
stále počasí krásné. Problém je s teplotami, které minulý týden přesahovaly 30 stupňů. A v
následujících dnech to má být obdobné.
</p>
<p>
Z neděle na pondělí zde přijely zcela nové jezdecké tváře. Ale za ty dva dny již postupně poznávám
jezdce a jejich modely. To mi pomůže při natáčení záznamů rychleji reagovat na komentáře a zastihnout
konkrétní situaci u daného pilota.
</p>
<p>
Každý večer kontroluji redakční poštu a v pozdních večerních hodinách vyřizuji to, na co přes den není vůbec
čas. A začátkem tohoto týdne mi opět začaly přicházet komentáře k záznamům, které náhrávám na portál Youtube. Jsou to
vzkazy stručné a i moje základní znalost angličtiny stačí na porozumění obsahu. Pro ilustraci cituji pár z nich:
</p>
<p>
„Uživatel mferrini přidal komentář k videu ME Large Scale 1/5 TC 19.7.2010 Free Practice Day: Nice video. Looking
forward for more race coverage. Regards“
</p>
<p>
„Uživatel lesfran114 vám odeslal zprávu: Really interesting video. Your videos are sum of the best i seen im
surprised you havent got noticed yet.“
</p>
<p>
„Uživatel lesfran118 vám odeslal zprávu: Best vids ever. I think you are really talented and i loved the video
you uploaded.“
</p>
<p>
Nevím, o koho se jedná, protože z nicku to vyčíst lze těžko. Ale díky těmto vzkazům si každý večer pouštím zpětně svoje výtvory. A vidím, kde jsem mohl to či ono udělat lépe. V podstatě se vždy z něčeho poučím. Smyslem toho všeho je, aby další záběry byly jednak jiné a především lépe zpracované. A navíc mi to dodává chuť pokračovat v této činnosti celkově.
</p>
<p>
Tak to byla ukázka odezvy na moji dosavadní práci na portále Youtube a nyní se opět podíváme na vývoj šampionátu dnes, tedy
21.7.2010.
</p>
<p>
Protože v týdnu do areálu přijíždím až po práci, tedy kolem 16:30, první cesta vede do klimatizované místnosti, kde jdu na výsledkový web My RCM a podívám se na aktuální pořadí. Jak jsem již avizoval, středem mé pozornosti je mladičký David Perez ze Španělska. Včera byl na konci dne celkově 25. V této chvíli je 30. Ale každý z jezdců se postupně zlepšuje a v mnoha okamžicích
rozhodují o pořadí sekundy.
</p>
<p>
Dnes se pokusím dostat do jiných míst přímo na dráze, abych od tam pořídil zcela jiné záběry. Protože jsou v podstatě doposud pořizované ze stejných míst. Nyní to ještě bude možné, ve finálový den bude tato možnost zřejmě vyloučena. Kam se dostanu a co se mi povede bude k mání opět večer.
</p>
<p>
Takže já jdu na obhlídku dnešního areálu.
</p>
<p>
Ale ještě než jsem vyrazil, dozvěděl jsem se, že jezdec Gianmarco Martelli ve vysoké rychlosti vylétl z tratě na konci krátké rovinky na druhé straně trati. Jeho model byl „nakopnut“ od obrubníku a model narazil do skleněného hrazení a to se vysypalo. Obrovská rána
a pak už nic. Pořadatel okamžitě odklidil zbytky skla a v tuto dobu je opět vše plně funkční.
</p>
<p>
Byl jsem se pro jistotu optat hlavního pořadatele, zda mohu vstoupit na některá místa na dráze
a pořizovat od tam „lepší“ záběry. Dostal jsem reflexní vestu, instrukce kam ano a kam ne a vyrazil
jsem.
</p>
<p>
Celkově jsem navštívil tři místa a stálo to od tam opravdu za to. Foto modelů ani tak ne, ale když jsem
položil kameru na zem a snímal zoomem cestovní vozy v různých pozicích, bylo to opravdu jiné. Nejzajímavější
to bylo v místě ke konci cílové rovinky. Ale tam jsem se dostal v době, kdy jela nejlepší skupina a asi jsem nebyl
dobře skloněn. Okamžitě jsem byl upozorněm a po krátké chvíli (jasně až jsem to dokončil), jsem se přesunul na jiné. Nakonec vše dopadlo dobře, ale už na dráhu raději chodit nebudu. Ale dnes to stálo zato. A mně nezbývá, než poděkovat za trpělivost pořadatelům a hlavně jezdcům… Jestli se povedlo, co jsem zamýšlel uvidím prvně já a pak to můžete posoudit vy, až to nahraji na Youtube – jako vždy večer.
</p>
<p>
Nedalo mi to a procházel jsem opět depa a to jak u dráhy, tak i ve stanu. Opravdu každý den se tady děje něco jiného. Pokaždé
zachytím jezdce a mechaniky při jiné činnosti. A všichni se usmívají a mají chuť konverzovat.
</p>
<p>
Jeden z jezdců se nechal vyfotit a ptal se, zda to bude na internetu. Když jsem ho ujistil, že ano a kde, zaradoval se. Že prý
jeho žena uvidí, že je skutečně na závodech a ne někde „jinde“. Foto bylo schváleno :-).
</p>
<p>
Mechanik Marco Grigice byl další, který mne dnes oslovil, zda je k dispozici záznam z proběhlého šampionátu F1. Ukázal jsem mu
hotové DVD i s potiskem. Vysvětlil jsem mu obsah. Vzal si první exemplář na zkoušku a pokud bude spokojen, budu jedině rád. I další
jezdci se ptají, zda bude celkový záznam i z TC (Touring Car). Bude, ale bude to ještě dost práce.
</p>
<p>
Týmová konference opět přesně v 18. hodin. Jako každý den.
</p>
<p>
V galerii najdete foto s programem až do konce týdne. Stačí se podívat a hned budete vědět, kdy pro vás návštěva bude nejzajímavější. Já nyní jdu do depa Grigic, abych se jich optal na názor ohledně DVD z F1.
</p>
<p>
Ještě v 19:30 jsem byl v areálu a procházel depa. Mr. Frosch (Crazy Frog) právě chystal svoji novou karoserii. Zítra s ní poprvé pojede. Detailní vystřižení kol, vytrimování karoserie a naleštění.
Na zadní části vozu má nápis „I ONLY BREAK FOR FROGS“. Ten prý každý z tribuny uvidí. A má prý důvod brzdit v každém případě. Je to naprosto pohodový chlapík plný humoru.
</p>
<p>
V depu Grigič stále probíhá údržba vozu a rozborka zadního diferenciálu. A tak musím čekat na audienci. Nesmím rušit mechaniky při práci. Ale s ostatními není problém prohodit pozdrav a podívat se, co právě konají.
</p>
<p>
Ještě jsem vzal fotoaparát a nafotil pro vás novou karoserii pana Frosche. Je opravdu „COOL“ a ochotně mi s ní i zapózoval. Ten nápis nemá chybu. Potom jsem mu a jeho kolegovi ukázal FULL MOVIE z šampionátu F1. Prohlédli si kousky záznamu a dohodli jsem se na dodání DVD FULL z kategorie TC.
A zase práce navíc. Rozhovor s tímto člověkem je opravdu zážitek.
</p>
<p>
Dnešní záznam je zaměřen na jízdní styl pilotů, záběry „z jiných míst“, kam se už nedostanu. Máte k dispozici real a slow záběry. Posuďte sami…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/EOM_3NZ1by4&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/EOM_3NZ1by4&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>