ME Large Scale 1/5 online report 19.7.2010

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 19.7.2010, 23:00, video ochutnávka z prvního dne</b>
</p>
<p>
První část Mistrovství Evropy Large Scale 1/5 v kategorii Formule 1 je za námi. Před námi je
ještě druhá část tohoto šampionátu. Tento týden nás čeká kategorie Touring Car (cestovní vozy).
Program bude obdobný <!– separe –>tomu předešlému, tedy: volné měřené tréninky, slavnostní zahájení, kvalifikace,
finálové jízdy a vyhlášení vítězů.
</p>
<p>
Ale ještě než se naplno pustíme do druhého kola závodění, dovolím si uzavřít kategorii Formule 1
osobním zamyšlením nad celým děním.
</p>
<p>
Jak již bylo avizováno dříve, možnost provést reportáž z této velké akce byla pro mne velkou výzvou a poctou.
Nejen ARC Slavkov se dlouhou dobu připravoval tak, aby vše probíhalo hladce. I já jsem stále přemýšlel a uvažoval,
jak bych měl přistupovat k psaní online reportu a ke zpracování fota a videa. Bylo mi jasné hned od začátku, že to musí
být tvořeno jinak, než jak je zvykem. Jestli se tak povedlo či nikoliv spíše mohou hodnotit čtenáři. Já si myslím, že
se mnoho věcí dalo udělat v reportu lépe. Ovšem vše je dáno dosavadními zkušenostmi, vybavením a vědomím, že to tvoříte sám.
</p>
<p>
Za tu dobu 4. dnů jsem poznal mnoho nových lidí. Ať už to byli jezdci, mechanici, rodinní příslušníci či samotní pořadatelé. Za krátkou dobu jsem se s většinou zdravil a s některými jsem si sděloval zážitky, dojmy. A to i přes moji
omezenou znalost anglického jazyka. Ale zjistil jsem, že se v klidu domluvíte a pochopíte o co jde, pokud máte alespoň
základní znalost jazyka a máte chuť porozumět.
</p>
<p>
Co mi tato akce také přinesla jsou kontakty a případná pozvání na další akce podobného rázu. Ze serveru Youtube, kde nahrávám své amaterské záběry, mi chodí do redakce vesměs pozitivní názory. Nevím odkud autor zprávy je, protože je podepsán nickem a text
je v angličtině. A tak kromě názorů českých čtenářů, kteří prý po sledování reportu „jako by na závodě byli osobně“, se setkávám
i s podobným názorem ze zahraničí. A to je také poznání, které mi říká: je potřeba se zlepšovat, aby takových názorů bylo více.
</p>
<p>
Oprávněnou kritikou prošly fotografie z mé produkce. Se Sony DCS díru do světa neuděláte. A tak vím, že další investice bude
určitě do fotoaparátu. Ovšem dostal jsem pár užitečných rad, jak prozatím „dostat“ z tohoto zařízení více. Divím se, že můj
laptop vydržel dosavadní pracovní nasazení a že přežil ty 3 dny totálních veder. Jel nonstop od rána do noci a jeho konfigurace
rozhodně není stavěná na moje současné požadavky, které se budou zvyšovat. A tak i zde by mělo časem dojít k upgrade. Protože
aby byl report online aktuální, musí se data rychle zpracovat a poslat. A abych čekal na vytvoření videa v reálném čase, tak to
prostě nejde…
</p>
<p>
Výbornou věcí je, že jsem absolvoval i závod Warm Up na ME LS 2010, kde jsem v kostce poznal jezdce a jejich modely. Protože
nyní jsem měl situaci jednodušší. Byl jsem schopen podle komentáře v jízdě identifikovat model jezdce a zaměřit se na něj v ten
pravý čas. Pro nadcházející dny jsem zase o něco blíže lepšímu podání informací. Většina jezdců, kteří jeli Formuli pojedou
nyní Touring Car.
</p>
<p>
Ale úplně nejlepším ze všeho je možnost být přímo v centru dění a zažít to osobně. Máte možnost se dostat do míst, kam se běžný
divák nedostane. A při některých okamžicích mi osobně běhal mráz po zádech v tom pozitivním slova smyslu.
</p>
<p>
Jinak celkově akce doposud probíhala bez větších zdržení a problémů. Na zázemí, organizaci a průběh jsou vesměs pozitivní ohlasy jak
z české, tak i zahraniční strany. A pokud vám to sdělí osobně pan Billa, nepochybujete o tom.
</p>
<p>
<b>Report z ME Large Scale 1/5 Touring Car právě začíná…</b>
</p>
<p>
Dnes po 16. hodině budu na dráze, protože tam mám sraz s redaktorem portálu
vesklavkove.cz, který má zájem o foto a video. Aby připravil pro občany Slavkova souhrnné informace o tom co bylo a co ještě bude. Navíc tam vezmu syna, aby také zažil tu atmosféru. Sice ještě zájem o jízdu s modelem nemá, ale auta jako taková se mu velice líbí. Ještě se tedy přihlásím z místa dění.
</p>
<p>
Syn nakonec přijede až zítra. Dal přednost své favoritce. A tak jsem dnes dorazil do areálu
sám. Po cestě na místo jsem si říkal: „co tam bude nového ?“. To co jsem uviděl, poněkud předčilo
moje očekávání přátelé.
</p>
<p>
Za prvé jsem nemohl nidke zaparkovat. Tam kde se dalo, bylo plno. Parkovací místa najednou zcela plná. Uvidíte
to na foto. Depa u dráhy plná, centrální stan zcela plný. Neuvěřitelná spousta lidí na jednom místě. Když jsem si zběžně
ověřoval počet přihlášených, ustálil se na počtu 111 jezdců z celé Evropy. Když k tomu přičtu mechaniky a rodinné příslušníky,
tak tento areál doslova praská v švech…
</p>
<p>
Volné měřené tréninky v plném proudu a nic nenaznačuje, že by tu včera jezdily Formule. Po nich se slehla zem a jediným pomníkem
zůstala skutečná formule uprostřed areálu. Depa a dráhu naplno ovládly cestovní vozy všech značek. Narozdíl do monopostů zde uvidíte
pestrobarevně stříkané karoserie BMW, Honda Accord, Audi, Alfa Romeo a to především technologií airbrush.
</p>
<p>
Ladí se auta, stříkají karoserie, rozdělávají motory – to se snad ani nedá vše popsat. A tak honem foto a kameru a jde se dělat
live záznam.
</p>
<p>
Vidím naprosto nové tváře a národní vlajky v depech dokazují státní příslušnost týmů a jezdců. Ale i když jsou to noví lidé, ochotně
mi pózují a posléze pokračují ve své práci.
</p>
<p>
Před 18. hodinou utichly motory. Ale vůbec nepřestala práce v depech. Zejména v centrálním stanu
bylo živo. Cedric Prevot, Damien Meriot, Mathieu Briere jsou například zástupci Francie. Na startu
se však objeví týmy z Velké Británie, Itálie, Švédska, Španělska, Belgie. Nejmladším účastníkem je
David Perez Perez ze Španělska. Je narozen roku 10.1. 2001. Tak si spočítejte, kolik je mu let. A
natočil jsem jak jede. Neuvěřitelné…
</p>
<p>
V 18:15 proběhl Team Manager Meeting, kde proběhla porada na zítřejší den. Ten bude opět věnován volným měřeným
tréninkům. Ostatně tato procedura se koná každý den.
</p>
<p>
Viděl jsem seznam všech přihlášených. Tolik jmen a národností na jednom místě na mě zanechalo zajímavý pocit. Vešel jsem
do hlavního stanu a z povzdálí pozoroval dění. Ani jsem se neodvážil plést se uličkami a pozorovat jezdce, mechaniky
a jejich modely. Ale nakonec jsem se odvážil a s novinářskou plackou na krku jsem vyrazil na obhlídku. Ale byl jsem opět
příjemně překvapen. Nikomu moje přítomnost nevadila a většina ihned ochotně zapózovala před mým legračním fotoaparátem. Největší legrace byla v týmu Španělska, kde se chtěli všichni nechat fotit a uměli pouze španělsky. Ale zase jsme se nakonec domluvili a otce se synem Davidem Perezem (ročník 2001) jsem zvětšnil do historie ARC klubu Slavkov (www.arcslavkov.cz). Pro sebe si je vyfotím
později. Času dost.
</p>
<p>
Pokud se chcete podívat na kompletní listinu jezdců, navštivte tento <a href=“http://www.myrcm.ch/cz/rcslavkov/20100719_740325/EFRATC/index.html“ target=“_blank“>ODKAZ</a>. Zde můžete opět sledovat vývoj. Do detailů. Tím pádem
se já mohu soustředit na atmosféru celého závodu.
</p>
<p>
Takže pro dnešek se s vámi loučím a zítra opět naviděnou. Bude toho ještě spousta a věřte, že se každý den bude dít zcela něco nového. Večer se můžete těšit na krátkou upoutávku v podobě videa. Ale jen zlehka, aby jste se nepřestali těšit na víkend. Přiznám se vám nakonec, že jsem tady v jednom živlu a pokud mohu sdělit názor, tak se mi to začíná líbit ještě více
jak formule.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/7i2VbuoAQU0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/7i2VbuoAQU0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>