ME Large Scale 1/5 online report 16.7.2010

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 16.7.2010, 23:40 – doplněna fotogalerie s hudebním doprovodem</b>
</p>
<p>
Omlouvám se všem čtenářům za opoždění informací z probíhajícího ME Large Scale. V Praze
vypadl server z důvodu poškození zdroje a nebylo možné pracovat online. Děkuji za pochopení.
</p>
<p>
Dne 16.7.2010 jsem se lehce po 16. hodině opět ocitl na <!– separe –>dráze v areálu ARC Slavkov.
Opět na mne čekala klimatizovaná místnost a usměvavá kolegyně. Zatím se nepodařilo natáhnout
kabel pro pevné připojení k netu, ale to se ještě bude řešit. Ovšem přes wifi jsem byl včera
úspěšný a tak věřím, že tomu nebude jinak ani dnes.
</p>
<p>
Jízdy v plném proudu, hostesky v pohotovosti. Právě píšu první řádky reportu z tohoto dne a
přišla slečna s novým výsledkem jízdy. Kolegyně ihned výsledky kopíruje a vkládá je do přihrádek.
A takto to tady běží celý den od rána.
</p>
<p>
Jízdy se začaly v 9:00 a jak bylo avizováno již včera, dopoledne ještě volné měřené jízdy, po obědě již
ostré kvalifikace.
</p>
<p>
V podstatě jsou již všichni závodníci přihlášeni do závodu a jejich počet se ustálil na 32. pilotech. Což
je velmi slušný počet. Mezi evropskou elitou nechybí česká jména. I v monopostech budeme mít svoje
zástupce v podobě Martina Bayera, Aleše Bayera, Tomáše Marka, Josefa Kolaříka, Jirky Tlustého či Erika
Margonyho. Martin Bayer bude obhajovat vítězství z předchozího Warm Up na tento závod. Podaří se mu opět
dokončit závod tak, aby mohl vyzvednout svůj model nad hlavu a pohár pro vítěze i tentokráte ? Rozhodně to nebude
mít jednoduché. Renato Isler, Martin Lissau dokázali dnes, tak jako Martin Bayer, najet 24 okruhů. A tak i oni se stávají nebezpečnými soupeři. Pokud se podíváte na průběžné výsledky, mnoho pilotů najelo minimálně 23 okruhů
a u většiny došlo od včerejšího dne ke zlepšení. Není potřeba jmenovat, protože seznam by byl dlouhý.
</p>
<p>
Určitě vás zajímá, kolik činí startovné na tento závod. Na tomto typu závodu se startovné neplatí. Musíte
mít zaplacenou licenci. Obutí si každý pilot samozřejmě zajišťuje na vlastní náklady.
</p>
<p>
Za malou chvíli se bude konat první rozhovor a bude se připravovat vše pro zahájení celého závodního víkendu. U toho nesmím chybět.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/R3eomWykRjw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/R3eomWykRjw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Ale stala se nemilá věc, kterou jste jistě mnozí zjistili. Přístup na portál masters
vám byl po dlouhu dobu odepřen. Volal jsem před 17tou hodinou provozovateli a bylo mi sděleno, že hardware
nevydržel nápor vedra a technická závada není na mojí straně. Přenos online však nebyl možný. Za to se všem omlouvám,
protože data a text byla připravena.</b>
</p>
<p>
V 17:00 proběhl první rozhovor s třemi nejlepšími jezdci dne a to Martinem Bayerem, Alešem Bayerem a Martinem Lissau.
Šéf EFRA pro velká měřítka Francis Billa se ptal jezdců na jejich pocity a poblahopřál jim mnoho úspěchů. Jeho řeč
byla překládána. Toto interview bylo generálkou před kvalifikacemi a velkým finále.
</p>
<p>
V 17:30 byly všechny modely připraveny na slavnostní vyhlášení. Ale bylo trochu času a tak jsem se nechal vyfotit v monopostu
Renault Sport, který zapůjčila na tento závod firma Jiřího Tlustého. Ihned se tam přidali bratři Markové. Jirka Tlustý vysvětloval
princip řízení a jak se v monopostu sedí. Pro mne dost stísněný prostor. Ale vše je podřízeno aerodynamice.
</p>
<p>
Jednotlivé týmy se shlukovaly pod hlavní tribunou a vedly diskuse o proběhlém závodním dnu, nadcházejícímu zahájení a o dnech dalších. Bylo mi ctí pozorovat tým z Nosrska a natočil je v konverzaci. Český tým se také dal také dohromady a diskutoval. Dnes velmi úspěšní bratři Bayerové nemohli chybět.
</p>
Poslední doladění zahajovacího ceremoniálu a můžeme jít na velmi důležitou část dne. Pozoroval jsem obě dcery pana Šeligi,
jak dostávají instrukce. „Tým Austria půjde jako první“ sdělil Vladimír Šeliga Ivo Dayovi. Týmy budou nastupovat podle abecedy.
A jak to nakonec proběhlo ?
<p>
S malým zpožděním zahájení začalo slavnostním nástupem všech zemí počínaje Rakouskem. Každý tým měl svoji tabuli se jménem země
a při nástupu hrála hymna. Postupně takto nastoupily všechny týmy a seřadily se na prostřední části dráhy za modely monopostů.
</p>
<p>
Následoval proslov Francise Billy, Dušana Bayera, kteří oficiálně zahájili mistrovství. Přivítali jezdce na závodě a všem popřáli
mnoho úspěchů.
</p>
<p>
Posléze byly vystřeleny tři salvy z děla. Nastoupená stráž posléze umožnila exklusivní odpal jednak Francisu Billovi a také pan Wolfgang Petermann měl čest zahájit tímto netradičním způsobem závod. Oba byli příjemně zaskočeni a za bezchybnou palbu sklidili mohutný aplaus. Salvy byly tak silné, že jsem i já roztřepal
záběry na video i foto. Oba přístroje v pohotovosti, v jedné ruce JVC Everio, v druhé potom Sony DSC-700. Snažil jsem se zachytit
co nejvíce.
</p>
<p>
Ihned po této parádě byla vyhlášena nejhezčí karoserie monopostu. Již při průchodu depem mě osobně zaujala Formule Ivo Daye v barvách
RED BULL. A také tento skvost zvítězil. Ivo Day se potom nechal zvětšnit do historie tohoto závodu a také zapózoval se střelmistrem
hradní stráže. U výběru karoserie asistovala i paní Billová.
</p>
<p>
Nakonec bylo slavnostní zahájení ukončeno a týmy se mohly vyfotit spolu a také s hradní stráží. Na 19. hodinu byl naplánován
slavnostní raut pro jezdce a týmové členy.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/6Yxr_CJ2EF0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/6Yxr_CJ2EF0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Je lehce po 20. hodině a v restauraci hraje živá hudba. Švédský stůl s pochutinami všeho druhu
je k dispozici. Všichni sedí u stolů, hodují a probírají uběhlé dny a hodiny závodu. Vládne pohodová
atmosféra a já si přisedám k české reprezentaci, abych si na chvíli oddychl o občerstvil se. Dnešní
odpoledne bylo velmi náročné a to jak pracovně, tak i teplotou. Ale před 18:30 mi zavolali z podpory, že server jede a já mohu pokračovat v přenosu. Zrovna dokončuji občerstvovací procedůru
a potěšen touto zprávou vám přináším první info z tohoto dne. Zítra se můžete těšit na celodenní
report z kvalifikačního dne, kde budou obhajovat kvality první tři nejlepší z dnešního dne.
Můžete navštívit následují dva zajímavé odkazy a to <a href=“http://www.morac-graz.at/“ target=“_blank“>MORAC GRAZ</a> a <a href=“http://ls-chairmen-austria.jimdo.com/“ target=“_blank“>LS Chairman AT</a>.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/T8F17Nykx3k&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/T8F17Nykx3k&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pokud si chcete prohlédnout foto s hudebním doprovodem, můžete tak učinit níže…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/WutJxSvwlqY&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/WutJxSvwlqY&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>