MČR Large Scale Porsche Cup a TC – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 27.6.2010, 19:58 – video záznamy</b>
</p>
<p>
Ráno 27.6.2010 krásně slunečno. Kolem 8. hodiny ranní první jezdci ne na dráze, ale v bufetu. Přátelská atmosféra na tomto místě. Mezi tím další vstávají a zdraví se z přívěsů a <!– separe –>obytných vozů. I Jirka Tlustý mě zdraví mezi prvními. Když hlednám místo pro depo mně a kolegovi Honzovi Matyášovi, potkávám Martina Zváru z RC klubu Svitavy. Také se
po dlouhé odmlce přijel podívat na tento závod a bude startovat v kategorii Porsche. Barva jeho modelu je stejná, jako
na konci minulé sezóny. martin mi sdělil, že na konci roku dal auto do skříně. Nyní ho vytáhl, natankoval benzín a pouze
nastartoval. Jinak prý žádné starosti.
</p>
<p>
Zatím nevím, kolik se dnes sejde jezdců v Porsche Cupu, ale podle mne podobný počet jako minule. Také jsem zdravil Tomáše
Mikulce, který mě minule ukázal, jak se jezdí na mokru. Věřím, že i dnes bude stejně dobrý. Je to junior a kariéru má ještě
před sebou.
</p>
<p>
Jinak na dráze opět nějaké drobné novinky. Přípravy na ME stále pokračují. Pořadatel nechce nic nechat náhodě. Vše musí být
do podrobna připraveno.
</p>
<p>
Včerejší závod MČR Large Scale v kategoriích MČR EKO a Formule 1 dopadl následujícně:
</p>
<p>
MČR EKO: 1. René Pšurný, 2. Dušan Bayer, 3.Jan Macejík
</p>
<p>
MČR F1: 1. Aleš Bayer, 2. Jiří Tlustý, 3. Tomáš Marek
</p>
<p>
Podroběnjší info na My RCM. Tde bude také i dnes probíhat online report v podobě výsledků.
</p>
<p>
Počkejme si na přihlášky a ranní rozpravu. Je také potřebovat provést kontrolu modelu před prvním startem. Od 9. hodin je možný volný trénink.
</p>
<p>
Po 9. hodině přiel kolega Homza Matyáš a vytvořil si depo hned vedle mne. Jinak od rána probíhala diskuse s Martinem Zvárou, Jirkou Tlustým a pak se na chvíli přidal i Dušan Bayer. Pohoda hned od začátku v depech.
</p>
<p>
Honza ladil motor a já vyrazil na první volnou jízdu. Na přední nápravě obě pneu B. Model sice tupý do zatáček, ale maximálně klidný. Já prostě 4 Cčka neuřídím. Proto pojedu tuto kombinaci a budu spoléhat na čistotu jízdy. Navíc
se předky tak nebudou přehřívat.
</p>
<p>
Vypadá to na 11 jezdců v Porsche Cup. Tak to bude zajímavý závod a pokud bude všech 11 aut na finále A… Není co dodat.
</p>
<p>
Presentace ji byla započata. Lehce před 9:30. Když jsem kroužil se soupeři s kategorie, nebudu to mít lehké. Ale víte, jak to tady chodí. Na začátku finále to nemusí být stejné, jak na konci.
</p>
<p>
Na závod zavítali kolegové z Čelákovic. Na jejich dráze se také jezdí měřítko 1/5
a tak si přišli vyzkoušet i tuto dráhu. A poměřit síly s pravidelnými účastníky tohoto
seriálu.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/21cMYALbKQw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/21cMYALbKQw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Po ránu mne srdečně pozdravil Ivo Day, který mě nazval jezdícím novinářem… Ivo bude
muset sledovat servo plynu, protože po posledním mokrém závodě se mu příliš nezdá. Uvažuje
o výměně. Já osobně pouze promazal a vyčistil ložiska, dotáhl srouby a vypadá to pojízdně.
</p>
<p>
Jirka Tlustý na volné jízdě jel jako utržený a těžko mu budu sekundovat. Jestli takto pojedou
všichni, tak to bude zážitek. Jen aby Jirkovi nedošel 4 minuty před koncem finále benzín, jako
na MČR EKO, kde měl náskok dvou kol před soupeři. No Jirko – nesmíš tak tahat…
</p>
<p>
Tak nakonec 12 jezdců v kategorii Porsche a 8 jezdců v MČR TC. Podrobný seznam najdete na portálu
My RCM. Novinka v TC – 5 jezdců TC a k tomu pojedou tři jezdci s modely EKO a pojedou o poháry. V Porsche
první čtyři nejleší postupují do hlavního finále. Zbytek pojede semifinále a 6 nejlepších doplní první
10ku. Tak to bude dnes opravdu adrenalin. Za 10 minut startuje první skupina Porsche.
</p>
<p>
Jinak rozprava v pohodě. Jen se poukazálo na slušnost jízdy, chování na tribuně a kouření. Trochu se zpřísnila
pravidla pro odhazování nedopalků. A tak již nic nebrání započatí závodu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Porsche číslo 1</b>
</p>
<p>
Dvě skupiny. Ta první ostřílejí hoši a ta druhá po většině nováčci. V první skupině to byl Jirka
Tlustý, který všem ujel s nájezdem 22. kol. Co řekl, to platí. Ovšem Igor Vlahovič, Dušan Bayer a René
Pšurný ve dvou sekundách. Tomáš Mikulec musel pro závadu modelu odstoupit. Ivo Day nenastoupil. V druhé skupině
to byla tedy nová jména – Petr Jirků, Jiří Těhník, Zdeněk Hanzlík a Pavel Holub. Honza Matyáš a Martin Zvára už
Porsche Cup jezdí. Petr Jirků – skvělý nájezd, který Petra posunul na druhé místo v kvalifikacích. Pavel Holub
nedkončil jízdu. Martin Zvára také 21 kol, pouze horší dojezdový čas. Už vím – nesmím udělat žádnou chybu v další jízdě.
Ostatně koukněte na My RCM, ať víte, o čem je řeč.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC číslo 1</b>
</p>
<p>
5 jezdců TC a 3 jezdci EKO. Zajímavá kombiace. Aleš Bayer sice vedl, ale potom odstoupil. Společně s ním i René Pšurný.
Velmi dobře opět Jirka Tlustý s modelem EKO. Kroužil na 5. místě. Na prvním se objevil Tomáš Marek. Josef Kolařík překvapil
druhou pozicí v průběhu jízdy a za sebou měl Martina Marka. Jízdu vyhrál Tomáš Marek následován svým bratrem Martinem. Zde nebude
až tak napínavá situace jako v Porsche, ale i zde se máme na co těšit v hlavním finále.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/P_Pba-jFk7g&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/P_Pba-jFk7g&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Kvalifikace Porsche číslo 2</b>
</p>
<p>
V první skupině se zadařilo Igoru Vlahovičovi. Dokázal zajet skoro 22. kol a vylepšil si nájezd. To ho
trochu může uklidnit. Jirka Tkustý opět 22 kol a pohoda. Ovšem Dušan Bayer nyní pozadu. I když po startu
Igora stíhal. Velmi cdobře René Pšurný, který i část jízdy byl před Igorem. Ale pak na něj 7 sekund ztatil.
Asi někde chybička – a ta se prostě trestá. Ovšem máme tu i druhou skupinu a také horká esa. Petr Jirků naprosto
čistou jízdou nájezd jen o setinky horší než Igor. Takže se pořadí opět změnilo. Zatím si mohou být jistí přímým postupem
Jirka Tlustý, Igor Vlahovič, Petr Jirků a René Pšurný. Jinak ke konci jízdy byli na trati v druhé skupině pouze 3 jezdci. Martin
Zvára jel velmi dobře, ale pak přišla osudová chyba a Martin skončil. Honza Matyáš chvíli stál, než ho nasadili. Jiří Těhník
dokončil jízdu mezi třemi šťastlivci, Zdeněk Hanzlík se rozloučil s dráhou ve 4. kole. Ještě nás čeká 3 kvalifikace a potom
semifinále…
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC číslo 2</b>
</p>
<p>
Tomáš Marek od začátku v čele skupiny. Ale Jirka Tlustý má dnes dobře poladěno a tak v půlce jídzy
kroužil na druhé pozici. Měnil si pozici s Martinem Markem. René Pšurný nejel a ani Tomáš Mikulec s modelem
EKO. Aleš Bayer opět v depu po druhém kole. Ale tady se nemusí piloti bát, že se do A finále nedostanou. To
v Porsche je to jiné kafe. Tam jde dnes opravdu o hodně. A dá se očekávat souboj Igora Vlahoviče a Petra Jirků.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Porsche číslo 3</b>
</p>
<p>
Skupina první byla opět v rukou Jirky Tlustého. Ale trať se více zahřála a Igor Vlahovič sice druhý, ale horší nájezd. Ale
naštěstí v druhé se mu zadařilo a tak je blízko přímého postupu. Dušan Bayer třetí v jízdě s minimálním odstupem. Ivo Day
musel uhýbat o kolo Jirkovi, Igorovi, Dušanovi. A co druhá skupina ? Zde ještě může promluvit do pořadí Petr Jirků, Martin
Zvára. A že by i ostatní vylepšili nájezd ? Sledoval jsem jízdu Petra a jede hodně podobný styl jako já. Nebudu
to s ním mít ve finále jednoduché. Bude rozhodovat každá drobnost. Petr poslední kvalifikaci vyhrál a dojezdový čas
zajistil jezdci druhé místo na startu. Do finále ještě přímo postoupil René Pšurný. Ostatní jedou půlfinále. Za 40 minut
se pojede vyřazovací závod na 20 minut. 6 borců postupuje do Ačka. První čtyři mohou být tedy v klidu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC číslo 3</b>
</p>
<p>
Na trati nejprve jen ALeš Bayer, potom jen Josef Kolařík. Jinak se nic nedělo. Zajímavá strategie. Ale jak jsem psal – všichni jsou
v hlavním finále a tak co se budou stresovat.
</p>
<p>
<b>Semifinále Porsche Cup</b>
</p>
<p>
Ve 14:00 se zahájil start semifinále. Ale Ivo Day si vzal 10 minut odklad. A tak dráha zůstala otevřená
a Ivo bude stratovat ze zadní pozice. Druhý start se povedl a byl bez kolize. Od začátku do konce Dušan
Bayer ve vedení a finále vyhrál. první trať opustil Jiří Těhník. Pootm na chvíli i Honza Maytáš, který se
ale po opravě předního domku do závodu vrátil a začal stíhací jízdu. Ovšem pak se mu rozpojily baterie
cca 3 minuty před koncem Honza končí. A tak se 6 jezdců posunulo do A finále. Druhý dojel Martin Zvára, což
je výborný výsledek. Ivo Day i po problémech třetí. Koncové pořadí na startu Porsche Cup se podívejte na My RCM.
Hlavní finále se pojede po finále TC. To se jede za 5 minut.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/fOD0_xMSJ3I&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/fOD0_xMSJ3I&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ynwY2obkPG4&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ynwY2obkPG4&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Finále MČR TC</b>
</p>
<p>
Start se vydařil až na drobnou kolizi uprostřed pole. Tomáš Marek stahoval ztrátu (startoval z depa) a potom kroužil
na třetí pozici za vedoucí dvojicí Martin Marek / Aleš Bayer. Tito jezdci jeli v jednom kole. Tomáš Mikulec si držel poslední
pozici. Jirka Tlustý se s modelem EKO držel na 4. pozici, což je solidní úspěch. Držel za sebou Josefa Kolaříka i Davida
Mrkose (oba jedou TC). Start finále byl zdokumentován a část jízdy také. O krásné momenty a předjížděcí manévry nebylo nouze.
Tomáš Marek svoji stíhacíc jízdou zajel i best lap a 10 minut před koncem jízdy byly všechny modely na trati. Což se tak často nestává.
Do cíle jako první dojel nakonec Jiří Tlustý končí pro prázdnou nádrž 2 minuty před koncem a to ze 4. místa. Má vyladěn model Porsche ?
Tak přeci jen někdo jízdu nedokončil. Minutu před koncem Martin Marek první a pozici udržel. Druhý Aleš Bayer a třetí místo tedy
Tomáš Marek. Krásná podívaná.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/tZCt7J7MesA&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/tZCt7J7MesA&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pokud se nenajde kameraman, finále Porsche nebude zdokumentováno. Ale pro mne je důležitější nyní dobře zajet.
</p>
<p>
<b>Finále Porsche Cup</b>
</p>
<p>
Start se vydařil a žádná kolize neproběhla. Na první místo se dostal Jirka Tlustý. Za ním se zařadil Petr Jirků,
Dušan Bayer a potom Igor Vlahovič. První tři poodjeli ostatním a Jirka v pohodě vedl. Až do doby, kdy mu došel benzín 11 minut před koncem. A tak se pořadí změnilo. René Pšurný se propadl dozadu pole. Igora dojela dvojice Holub / Zvára.
Pavel Holub dokonce Igora dojel a posléze ho předjel. Ale Igor udržel nervy a stejným tempem dokázal udržet třetí
pozici až do konce. Pavel Holub chyboval a potom závod ukončil. Po odstoupení Jirky Tlustého se do čela dostal
Petr Jirků a s přehledem vyhrál s náskokek cca kola. Dušan Bayer tedy druhý a Igor Vlahovič třetí. Skvělé čtvrté
místo patří Martinu Zvárovi. René Pšurný se nakonec probojoval na příčku pátou.
</p>
<p>
Takže závod je u konce. Opět závod pohodový, v časovém harmonogramu. Další závod MČR se jede až v září a na nás
čeká ME LS příští mšsíc. Osobně jsem si zase závodní den užil na 100% včetně spousty legrace s kolegy s Čech. Je to pohodová parta lidí a jejich FG EKO Cup v Čelákovicích musí být taky zdařilá akce. Příště doufáme, že se zase objeví a společně potrápí martadory této tratě.
</p>