Warm-Up na ME Large Scale 2010 – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 7.6.2010, 4:00 – záznamy hotové</b>
</p>
<p>
<b>Den první – 3.6.2010</b>
<p>
3.6.2010 jsem přijel na dráhu po 18. hodině a okolí dráhy se již částečně zaplnilo depy
závodníků. Parkovací plocha plná a další velké parkoviště se <!– separe –>nachází na pravé straně areálu.
Obytné přívěsy, obydlené „autobusy“ postupně budou plnit místa v areálu. Část jezdců již
přijela dnes a zbytek přijede zítra. A jaký bude program v následujících dnech ?
</p>
<p>
Čtvrtek 3.6.2010 – měřený volný trénink po skupinách. 8 jízd absolvovala každá ze skupin a to v délce
8. minut.
</p>
<p>
Pátek 4.6.2010 – do oběda tři volné měřené tréninky po skupinách a posléze 4 měřené tréninky po skupinách.
Z toho se bude počítat jeden nejlepší nájezd, který bude rozhodovat o rozřazení do kvalifikačních skupin
na sobotu.
</p>
<p>
Sobota 5.6.2010 – celý den budou probíhat měřené kvalifikace obou kategorií.
</p>
<p>
Neděle 6.6.2010 – finálové jízdy opět po celý den. Hlavní finálové jízdy budou probíhat
po obědě. Tento den bude zřejmě nejzajímavější.
</p>
<p>
K dnešnímu dni je přihlášeno zatím 17 jezdců Formule 1 a 34 cestovních vozů. Ale další budou přibývat. Já už potkal naše jezdce,
kteří budou také závodit a to i v obou kategoriích – Martin Bayer, Martin Pater, Ivo Day, Martin a Tomáš Marek, Aleš Bayer
a další.
</p>
<p>
Po 18. hodině se již trénovat nesmí. Ale prošel jsem depa a v nich bylo spousta práce. Pořídil jsem pár fotek
a také natočil úvodní záznam ze dne 3.6.2010. Není potřeba se rozepisovat o zázemí, ostatně to budete mít na záznamu níže.
</p>
<p>
Pokud chcete sledovat podrobně vývoj po celou dobu, sledujte prosím tento online <a href=“http://www.myrcm.ch/main?dId[E]=3734″ target=“_blank“>ODKAZ</a>. Zde najdete průběžné výsledky.
</p>
<p>
Pro dnešek se loučím a pokračovat report bude opět zítra, tedy 4.6.2010 v odpoledních hodinách.
</p>
<p>
<b>Úvodní záznam ze dne 3.6.2010</b>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/FS_EqKwwEdw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/FS_EqKwwEdw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pozn. aby jste věděli, kdy zhruba bude tento report aktualizován, tak vám mohu sdělit můj časový harmonogram: 4.6.2010 budu na dráze
od 16:15 do 18:00. V dobotu 5.6.2010 potom v odpoledních hodinách a v neděli 6.6.2010 kolem oběda, kdy začnou hlavní finále.
</p>
<p>
<b>Den druhý – 4.6.2010</b>
</p>

<p>
Před 16. hodinou jsem se dne 4.6.2010 objevil opět v areálu ARC Slavkov, abych zdkoumentoval
průběh druhého dne závodu Warm-Up na ME LS 2010. Končil právě měřený trénink skupiny, kde jel i náš
reprezentant Aleš Bayer. Pozoroval jsem jej na tribuně a plně se soustředil. Jel s karoserií Alfa Romeo
156 – s tou jezdí i MČR LS (Large Scale). Tuto kvalifikační skupinu vyhrál závodník z Francie
Briere Mathleu s nájezdem 18 orkuhů. Aleš až 8. pozice a nájezd 14 okruhů. Avšak nevím, zde někde nestál.
</p>
<p>
A máme tu další skipinu Touring Car, kde vidím Martina Patera a Martina Bayera. Uvidíme, jak si budou stát
tito borci. Mezi tím jdu nafotit foto z depa a záznamy z jízd jednotlivých skupin.
</p>
<p>
Depa se oproti včerejšímu dni zaplnila a je opravdu všude plno. Navíc je dnes krásné počasí a tak piloti mají
ideální podmínky pro jízdu.
</p>
<p>
Sledoval jsem práci v depech cca tu půlhodinku, kdy byla přestávka. A bylo se na co dívat.
Nidko neponechával nic náhodě a i v našich depech se ladilo, ale kromě Martina Patera, byli
piloti nespokojení. Ale Martin Pater společně s Martinem Bayerem jsou zatím mezi prvními
nejlepšími. Nájezd 18 kol v TC je zde úspěch. Na první pozici se drží Jennifer Bernauer a
Dario Veseli. Pozadu nezůstává ani Martin Lissau.
</p>
<p>
Potom se rozjelo další kolo měřeného tréninku Formule 1 a to bylo zcela něco jiného než TC.
Na záznamu uvidíte jízdu těchto Large Scale modelů a osobně jsem si to pořádně užíval. I v této
kategorii jedou naši a to Josef Kolařík, Martin Bayer, Aleš Bayer a další. Ale zde spíš převažuje
zahraniční konkurence. O časomíru se opět stará Vladimír Šeliga s kolegou.
</p>
<p>
Hned po monopostech startuje další kolo Touring Car. A i zde se jede razantně a je to zcela jiné,
než na MČR. Piloti ladí nejen krásné tuningové stroje, ale i karoserie. Ano leští se vše. Auto musí
na startu vypadat a to ještě nejde o finálové jízdy.
</p>
<p>
Po jízdě musí všechny modely na technickou inspekci. Bez rozdílu. No je na čase jít natočit ochutnávku
jízdy Touring Car.
</p>
<p>
Blíží se 17:30 a já se pro dnešek pomalu loučím. Ale foto a večerní záznamy vám napoví, co se
dnes dělo. Dnes to bylo mnohem zajímavější než včera. Zítra nás čeká den plný kvalifikací,
které již piloty zařadí do finálových jízd. Budeme držet palce především našim borcům. V 18:00
se opět zhasnou motory a bude čas na podrobnou přípravu na zítřek. Je zbytečné se zde rozepisovat
podrobně o dojezdech a pořadí. Stačí navštívit výsledkový server My RCM a tam vše najdete do nejmenšího
detailu.
</p>

<p>
<b>Záznamy ze dne 4.6.2010 – depa, jízda TC a jízda Formule 1</b>
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/EtAFHEAFPyU&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/EtAFHEAFPyU&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/qm4–hktldw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/qm4–hktldw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/3JtCso48myA&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/3JtCso48myA&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Den třetí – 5.6.2010</b>
</p>

</p>
<p>
Kvalifikační jízdy byly na pořadu dne 5.6.2010. Sleduji aktuální jízdu, kdy jede skupina 6 a jede 3 kvalifikaci. Je to ta
„nejlepší“ skupina a jízda je velmi vyrovnaná. Na čele se střídají Martin Bayer, Bernard Arnaldi, Markus Feldmann. Když
vezmeme v úvahu, že z 10. pilotů jich jede 8 v jednom kole a pár sekundách, není co dodat. Martin Pater nyní jede na
9. pozici. Zatím nejlepší výkony podává náš reprezentant Martin Bayer. Borci najíždí 24 kol. Jízdu vyhrál franciuzský borec
Bernard Arnaldi. Martin Bayer dojel na druhé pozici.
</p>
<p>
Formule 1 – zde první kvalifikaci vyhrál Tomáš Marek (CZ) a najel o kolo více jak soupeři. Za ním dojel Jiří Tlustý (CZ). Tyto
výsledky podali jezdci skupiny 1. Ve druhé skupině v prvním kole zajel výborně Martin Pater před Martinem Bayerem. Třetí dojel
Clark Wohlert. Zde pilti najíždé 23 kol v průměru. V druhém kole kvalifikací zajel opět výborně Tomáš Marek. Ve druhé skupině
si polepšil Jeffrey Van Wijk, který nechal za sebou Aleše Bayera. Marko Grigic také drží krok s prvními ve skupinách. I on najel
23 kol. I zde bude boj o finále a i v něm dost zajímavý. V kategorii Formule jede i Dušan Bayer.
V podstatě v obou kategoriích jedou borci z klubu ARC Slavkov.
</p>
<p>
Za malou chvíli startuje poslední kolo kvalifikací, které rozhodnou o celkovém pořadí do finále. Budeme to sledovat.
</p>
<p>
<b>Poslední kolo kvalifikací Formule 1</b> – zde ve skupině 1 opět kraloval Jirka Tlustý s nájezdem
23. kol. Jiří zajel i best lap v této jízdě. Se ztrátou na druhé pozici Hrvoje Stegmayer a třetí potom Zvonimir Matosic jun. V druhé skupině sleduji jízdu a v čele Martin Bayer před Clarkem Wohlertem. Ale minimální rozídly mezi jedzci. Jeffrey Van Wijk jede na pozici třetí. Na jídzu zatím nenastoupili Martin Pater, Aleš Bayer a Jimmy Poelmans. Martin Bayer poslední kvalifikaci Martin Bayer. Pokud se dobředívám na celkové výsledky, první místo na finále získal Martin Bayer, který jako jediný najel 24 okruhů. Za něj se postaví Martin Pater a na třetí pozici Clark Wohlert. Náš Aleš Bayer bude startovat z pozice číslo 5. Tomáš Marek je 7, Jirka Tlustý 8. Dušan Bayer pojede z pozice 11. A Josef Kolařík má 13 příčku.
</p>
<p>
<b>Poslední kolo kvalifikací TC</b> – a začala nám poslední runda kvalifikací a jede skupina 3. Na startovní listině můžete vidět jména Patrick Koopman, Madsen Kenneth jun., Jeroen Reuling jun., Erik Margony jun. Ano – této skupině jede český reprezentant Erik Margony. Společně s ním jede i Josef Kolařík. Jízdu vyhrál Patrick Koopman před Erikem a Bernhardem Unterbergerem. Ve skupině číslo 4 je v čele jízdy Sven Muller. Ale i tato skupina je velmi vyrovnaná a kvalifikovat se do finále bude velmi těžké. I zde jede 5 pilotů v jednom kole. Zde jede i pilot ARC Slavkov Martin Marek a to na čtvrté pozici. Ivan Milakovic má ztrátu, ale časomíra ukazuje, že i on jde nahoru. Prozatím stojí v 9. kole. Marko Grigic jun. jeede na třetí pozici. Jízdu zde vyhrál Sven Muller. Skupina číslo 5 a na startovním roštu vidíme Aleše Bayera jun., Jorga Schumeera jun., Toma Brauera. Zde jede další český borec Marek Tomáš ze sedmé pozice. Po jízdě se z vítězství raduje Aleš Bayer. A za ním pak Tomáš Marek, který ale 24 kol nedokázal najet. Markus Feldmann z Německa dojel jako třetí. A na pořadí je poslední jízda dne a na tribunu nastupuje špička této kategorie: Bernard Arnaldi z Francie, Martin Bayer, Markus Feldmann (DE), Martin Lisaau (DK) a další. Dario Veseli (HRV) jede z pozice 8. Soustředěné výrazy ve tvářích pilotů a byl zahájen start. Ještě těsně před startem se vozy vrací do depa pro palivo a případně na poradu s technikem. Ihned po startu poslední skupiny TC se ujal vedení Mathieu Briere (FR). Ale pořadí se po každém průjezdu mění. V čel i Martin Bayer, Martin Pater a také Jeniffer Bernauer (DE). Tak je to vyrovnané. Už nyní v kvalifikacích. A co zítřejší finále ? Počkejme si na dojezdy. Je půlka měřeného času a na čele vidím Markuse Feldmanna (DE). Ale opravdu – pořadí se mění. Martin Pater ztrácí a v sedmém kole odstavuje. 7 pilotlů v jednom kole a jízdu nakonec vyhrává Markus Feldmann (DE). Nejlépe náš Martin Bayer na třetí pozici. A pořadí na prvních místech v této kategorii ? Bernard Arnaldi (FR), Martin Bayer (CZ), Markus Feldmann (DE), Jeniffer Bernauer (DE) a na páté Martin Lissau (DK). Aleš Bayer bude startovat z pozice 7 a do desítky nejlepších se již z českých borců nikdo nedostal. Martin Pater (11), Tomáš Marek (13), Martin Marek (22), Erik Margony (31) a Josef Kolařík (34). Podrobněji vše uvidíte na výsledkovém webu My RCM (odkaz na úvodu článku).
</p>
<p>
Tato jízda ukončila den kvalifikací a zítra na nás čekají finálové jízdy. Zejména napínavé budou ty hlavní a to jak v kategorii Formule, tak i Touring Car. Já se budu zaměřovat na tyto akce a bude z nich záznam. A to z celého průběhu. Pokusím se „přímý přenos“. Po zpracování pak dostanete záznam, kde se budete moci kochat průběhem a pohledem na vozy z několika pohledů. Dnes jsem nefotil a netočil, protože by se záznamy a foto opakovaly. Ale zítra půjde o mnohem více a foto i video bude
velmi napínavé. Nevím jak vy, ale já se na finálový den těším a před polednem jsem na dráze jako na koni. Osobně doporučuji osobní návštěvu areálu a z pozice diváka tuto událost shlédnout.
</p>

<p>
<b>Den čtvrtý – 6.6.2010 – finálový den</b>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/wxZk2jZbw6o&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/wxZk2jZbw6o&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
6.6.2010 – omlouvám se za technické potíže s počítačem. Pořizuji foto i video záznam. V průběhu
dnešního večera bude připraveno všech ke shlédnutí jako jste zvyklí.
</p>
<p>
Přímo na akci mi odešel laptop a nejsem schopen odesílat data online. Vše sledujte na My RCM a
večer se můžete těšit na foto a zajímavé záznamy z finálových jízd. Děkuji za pochopení.
</p>
<p>
Nebudu komentovat situaci, že se mi opět po třech měsících provozu porouchal laptop Acer. Bohužel se
to stalo v tu nejnevhodnější dobu. Ale na druhou stranu jsem měl dostatek času vše zdokumentovat
a tak poslední finálový den bude spíše fotoreportem a zpracovanými záznamy. Byl jsem na dráze již u
1/8 finálových jízd, zažil 1/2 finále a pak i grandiózní A finále obou kategorií. Pokud jste zde nebyli
osobně, nelze ani ve videu popsat atmosféru na 100%. Ale pokusím se ji nastínit z mého pohledu. Pohledu diváka
a reportéra. Pojďme se podívat na průběh obou kategorií a to Formule 1 a Touring Car.
</p>
<p>
<b>Formule 1 </b>- zde jsme měli několik želízek v ohni. Od začátku jel v pohodě Martin Bayer. Ale ani Martin Pater nezůstával
pozadu. Vyhrál 1/2 finále B a nechal za sebou Marko Grigice jun. V 1/2 finále A potom opět potvrdil kvality náš
Martin Bayer, který se do prestižního A finále kvalifikoval ještě s Tomášem Markem, Jirkou Tlustým a Josefem Kolaříkem.
V monopostech jsme měli dost početnou skupinu českých favoritů. Velkými soupeři pro naše borce byli závodní jména
Jeffrey Van Wijk, Clark Wohlert, Michael Pollmuller. Ale finále bylo ve znamení velké úmrtnosti modelů a to se podepsalo
na výsledku. Výborný Martin Pater skončil poté, co mu mechanici omylem potřísnili model palivem a ten po výjezdu z depa vzplál.
Martin posléze skončil. Tomáš Marek sice dojel čtvrtý, ale trápil se – plato modelu táhl po zemi. Josef Kolařík odstoupil
po ujetí 5. okruhů. Ani Marco Grigic nedokončil finále. Zato se svým výsledkem byl spokojen Jirka Tlustý, který se ještě pokusil
ke konci jízdy zaútočit na kolegu Tomáše Marka. Nakonec Jiří skončil na krásném 5. místě. Jízdu suveréně vyhrál Martin Bayer
a po jízdě nebylo možné zakrýt emoce a štěstí. Druhý skončil Jeffrey Van Wijk a třetí místo obsadil Clark Wohlert. Stupně
vítězů tedy:
</p>
<p>
<b>1. Martin Bayer (CZ)</b>
</p>
<p>
<b>2. Jeffrey Van Wijk (NL)</b>
</p>
<p>
<b>3. Clark Wohlert (DE)</b>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Pr0ATZDbrEc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Pr0ATZDbrEc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Opravdu nelze popsat atmosféru z finálových jízd. Snad video a foto vám trochu napoví.
</p>
<p>
<b>Touring Car</b> – zde se borci museli doslova „prokousat“ přes 1/8 finále, 1/4 finále. Potom
absolvovali 1/2 finále a 10 nejlepších pak hlavní A finále. Sledoval jsem průběh a i ve 1/4 finále se jelo
ostře a nikdo nerelaxoval. Maximálně vytuningovaná auta a ostražití piloti. Stopa na dráze nagumována a pokud
jste vyjeli mimo ni, ztráceli jste drahocený grip. Výlety aut mimo trať nebyly ničím ojedinělým. Mechanici běhali ke
svým vozům a snažili se je oživit. Někteří se vrátili do závodu, jiní to štěstí neměli. Pocity jezdců byly rozdílné. A to
v obou kategoriích. Někteří mi je sdělili i na kameru. Podrobné výsledky najdete na serveru MY RCM. Ale pokud se vrátím k průběhu
hlavního finále, tak se bylo na co dívat. Kolize vedoucích jezdců Martina Bayera a Alana Bernarda ihned po startu zamýchala pořadím a náš reprezentant
Martin Bayer se pak probojovával z 8. pozice až na celkové první místo. Předjet soupeře jmen Cedrica Prevota, Mathieua Briera,
Markuse Feldmana a dalších nebylo pro Martina jednoduché. I jediná žena ve startovním poli A finále Jennifer Bernauer závod dokončila
a byl to pro ni zajisté úspěch. Dario Vesely se musel spokojit s místem 5. Ale těsné souboje Martin Bayer / Mathieu Briere a Cedric
Prevot / Bernard Arnaldi bylo pro diváky absolutním vrcholem tohoto závodního dne. Opět říkám: nedá se vše popsat. A tak pořadí
na prvních místech bylo:
</p>
<p>
<b>1. Martin Bayer (CZ)</b>
</p>
<p>
<b>2. Mathieu Briere (FR)</b>
</p>
<p>
<b>3. Cedric Prevot (FR)</b>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/BwJpFI7QFmM&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/BwJpFI7QFmM&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Finálový den byl naprosto úžasným zážitkem alespoň pro mne. Dvojitý zlatý úspěch Martina Bayera, jeho emoce bezprostředně
po jízdě a pak i na stupni vítězů se nedají pořádně popsat. Jeho úspěch spočíval v dokonalé přípravě a také jeho mechanici
mu byli oporou. Ale vidět zahraniční špičku velkých měřítek v depu a pak i na dráze bralo mnoha laikům i zkušeným dech.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/kNX-F2czdNo&hl=cs_CZ&fs=1&“></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/kNX-F2czdNo&hl=cs_CZ&fs=1&“ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Vše pod přísnou kontrolou šéfů EFRA a našeho vynikajícího Vladimíra Šeligy a jeho kolegy je ukázkou opravdového kusu práce. Dle mého názoru
to pořadatelé zvládli na výbornou. Osobně jsem byl překvapen, když na stupni vítězů dvakrát hrála česká národní hymna a posléze
se slavilo šampusem. Jako na skutečných závodech Formule či DTM. Prostě nádhera a životní zážitek. A to byl jen Warm Up. Co se bude
dít, až bude probíhat ostrý závod ME LS na tomto místě za několik týdnů ? To si nedovedu ani představit.
</p>
<p>
Tak to je můj osobní postřeh z posledního dne a foto již máte k dispozici. Nyní mne čeká zpracovat a připravit 10. minutové
záznamy z hlavního finálového dne.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/pxhstS4KoLM&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/pxhstS4KoLM&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Soubor s celkovým průběhem si můžete stáhnout přímo <a href=“http://ulozto.cz/5033920/warmup-me-2010-slavkov-full.mpg“ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>