MČR Large Scale Porsche Cup a TC – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 25.4.2010, 19:55- full záznam ke stažení</b>
</p>
<p>
A je to tady vážení přátelé. První závod Porsche Cupu a MČR Touring Car na asfaltové trati ve Slavkově
u Brna. Již v sobotu se jelo MČR EKO a Formule 1 a výsledky <!– separe –>najdete na www.arcslavkov.cz. Ale dnes je
na pořadu již zmíněné Porsche a EKO.
</p>
<p>
Depo tuto sezónu budu sdílet s mým novým kolegou Honzou Matyášem, který jako další rozšířil řady startovního pole
Porsche Cupu. Honza si kompletně polepil moji bývalou karoserii Porsche a je naprosto dokonalá. Navíc když k tomu
přičtu to, že mi Honza vyřezal okna pro chlazení, vypadá to na úspěšnou sezónu 2010.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ZT93xsruaSs&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ZT93xsruaSs&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Mezi tím naši práci (teda spíše Honzovu) komentovali Jirka Tlustý a další jezdci. Ano, jsem lajdák a některé věci jsem
jaksi neudělal. Ale na to prostě není čas. A nejsem ani tak šikovný…
</p>
<p>
Po ránu tedy v depech jen zvuk elektrických zařízení. Motory mohou startovat až v 9:00.
</p>
<p>
Rozprava je naplánována na 9:45. Potom bude začátek kvalifikace a to jak Porsche, tak i
TC. Honza musí ještě vyměnit servo, protože mu analogový HITEC nefunguje jak má. Ale zde
je podpora ohledně náhradních dílů dobrá. A tak Honza bude moci na závod nastoupit.
</p>
<p>
Modely po 9. hodině vyrazily na trať k volnému tréninku. A to dohromady. Porsche vozy a
i ty z kategorie Touring Car. Ihned jsem pořídil první video záběry. A budou stát za to.
A co pak finále. To bude podívání.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/u-Oqi73M-eU&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/u-Oqi73M-eU&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Rozprava byla zajímavá a probíhala v uvolněném duchu. Zde se diskutovalo o technických
věcech a také o volbě a povolení obutí. PMT nebo GRP ? Dnes je to volné a příště by měly
být povoleny pouze GRP.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ruK2fjz4mAg&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ruK2fjz4mAg&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Na kvalifikace čtyři skupiny. Dvě Porsche a dvě TC. Finále však již bude společné. A finále
mají jisté všichni. A tak odpadá počáteční stres, zda se do A finále kvalifikuji.
</p>
<p>
U rozpravy byly natočeny všechny modely v detailu, ale i na fotce je níže máte. Tak se zatím kochejte
novými stroji a já se jdu připravovat na první kvalifikaci.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 1</b>
</p>
<p>
Porsche Cup – 10 modelů ve dvou skupinách. Čtyři piloti najeli 21 kol a to Jirka Tlustý,
Dušan Bayer, Ivo Day a Igor Vlahovič. ostatní zatím méně, ale i Honza obkroužil pár kol v první
jízdě dne. Jirka zatím best lap. Nováček Tomáš Mikulec najel kol 15 a s Honzou Matyášem
startují poprvé.
</p>
<p>
TC – také dvě skupiny. Bayer Martin a Aleš nyní nájezd 23 kolo a vedou. Dále pak Michael
Weiser, Martin Pater, Tomáš Marek a další a to ve 22. kolech. Velmi vyrovnané. Minimálně
nehod a výletů mimo trať.
</p>
<p>
Kolem dráhy plno diváků, které zajisté přilákal zvuk motorů. Jdeme na druhé kolo kvalifikací. Máme
se na co těšit.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 2</b>
</p>
<p>
Porsche Cup – Igor Vlahovič ztratil matičku ze zadního kola musel přerušit jízdu. Jirka Tlustý bude
dnes asi k nedostižení. Pořád zrychluje. Ale i Dušan Bayer řešil problém s vozem, protože zpomalil.
Jízdu dojel v druhé skupině Tomáš Dospíšil. V té první dobře Honza Matyáš s nájezdem 19. kol. Bohužel
Tomáš Mikulec musel skončit. Ivo Day tentokráte najel pouze 20 kol. Ale 21 už má a tak postavení na A finále
má.
</p>
<p>
TC – Martin Marek si vylepšil nájezd na kolo. I Josef Kolařík po první nevydařené jízdě zlepšení. Martin Bayer
s Alešem Bayerem v čele. Stále se snaží oba najet best lap z minulé sezóny. Martin Pater by chtěl větší točivost,
ale na druhé straně je jeho model klidný. Něco za něco. Tomáš Marek na jízdu skupiny 2 nenastoupil. I Michael Weiser
skončil dříve a to po odjetí 5ti okruhů.
</p>
<p>
Následuje 6 minut přestávka a jdeme pomalu na rundu třetí. Zde mají borci poslední šanci si vylepšit celkový nájezd
a posunout se na finále více vpřed.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 3</b>
</p>
<p>
Porsche Cup – Ivo Day si zajistil třetí jízdou 3. pozici na velké finále. Jako první bude startovat
Jirka Tlustý a druhý pak Dušan Bayer. Igor Vlahovič čtvrtá pozice. Na pátém místě bude stát Tomáš Dospíšil
a bude na Igora velmi tlačit. 6. místo Jan Macejík a dále potom René Pšurný, Jan Matyáš, Tomáš Mikulec a
Marian Sedlák. Finále startuje ve 14 hodin.
</p>
<p>
TC – zde získal TQ Aleš Bayer. A potom je následující pořadí: Martin Pater, Martin Bayer, Michael Weiser,
Tomáš Marek, Martin Marek, Erik Margony, Josef Kolařík, David Mrkos a Dušan Bayer. I zde bude finále, které
přijde na řadu po finále Porsche, opět velmi napínavé. 30 minut jízdy bez možnosti tankování… A chyba opět znamená
ztrátu.
</p>
<p>
POZOR !!! Startujeme přesně ve 14:00.
</p>
<p>
<b>Finále Porsche</b>
</p>
<p>
Poslední dotankování před startem, utažení kol a jedno zahřívací kolo. Pak ostrý start. Ve vedení Jirka
Tlustý a je stíhán Dušanem Bayerem. Třetí Ivo Day. Igor Vlahovič na startu mírně zaspal a propadl se na 6.
pozici. Ale vyhnul se kolizím. Jirka Tlustý ve vedení a získával náskok. Po kontaktu s Dušanem Bayerem se posunul
na druhé místo. Mezi tím Igor postupně klidnou jízdou předjel své soupeře až se dostal za Ivo Daye. Ten chvíli vzdoroval
a pak to vypadalo, že Igora i pustil. To už ale Jirka Tlustý odstoupil pro poruchu modelu a Dušan se ujal vedení. Ale
i jeho začaly zlobit pneumatiky na cílové rovince a Igor jej dojel. Měli spolu o kontakt, ale Igor počkal. Ale poté zaslechl
ať jede a to přímo od Dušana. A tak se Igor ujal vedení a dojel v pohodě stylem elektro do cíle s nájezdem 61. kol. Dušan Bayer
udržel druhou příčku (61 kol). Naprosto nenápadně zajel Ivo Day, který skončil třetí. A naprosté překvapení dne je úspěch
Honzy Matyáše, který skončil sice čtvrtý, ale první závod, málo tréninku a takový výsledek. Honza byl po jízdě přímo nadšen a
vše bylo zaznamenáno. Několik jezdců nedokončilo jízdu. Tomáš Dospíšil měl také problémy s gripem. Tomáš Mikulec jel
také poprvé velké finále a dojel na pozici číslo 9. Ale jel velmi ohleduplně. Best lap zajel Igor Vlahovič (28.303). U Igora
se opakoval úspěch z minulého roku taktéž z prvního závodu – tam také vyhrál první závod sezóny. Jirka Lukáš dokumentoval
finále Porsche a díky za to. Máte se nač těšit.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ah8HK_vy_QE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ah8HK_vy_QE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále Touring car</b>
</p>
<p>
Čistý start a na čele Aleš Bayer, Martin Pater, Martin Bayer. Ale i rakouský závodník Michael Weiser promlouval v jízdě do pořadí
a byl i první. Ale poté došlo ke kolizím na prvních místech a místa se pořád měnila. A i jezdci museli občas nachvíli do depa a
to je také odsunulo více vzad. Josef Kolařík 2x také musel využít práci mechanika. Aleš Bayer na prvním místě cca 3 minuty před koncem.
Na druhé pozici Martin Pater a třetí Tomáš Marek. Všichni v jednom kole. Erik Margony se propracoval na pozici pátou. Čtvrté místo
Martin Bayer. Těsné sekundové rozestupy mezi Martinem Paterem a Alešem Bayerem. Já tuto jízdu natáčel a po očku sledoval vývoj. Vyhrál
nakonec Aleš Bayer před Martinem Paterem a Martinem Markem.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/_JbcqdHdGGU&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/_JbcqdHdGGU&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Blíží se vyhlášení vítězů. I z toho bude záznam. Please wait…
</p>
<p>
Vyhlášení je úspěšně za námi. Stupně vítězů máte na foto a doma se pro vás připraví jednak krátké záznamy na youtube a také celý záznam
bude ke stažení bez zkrácení. To vše ve večeních hodinách.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/6-goRI5k9iQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/6-goRI5k9iQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Poznámka redaktora pod čarou:</b>
</p>
<p>
První závod MČR Large Scale proběhl dle mého názoru v poklidu a přátelské atmosféře. Nováčci
v kategorii Porsche vypadali spokojeně a investice do modelu rozhodně nelitují. Porsche kategorie
je opravdu dostupná široké veřejnosti. Záleží na tom, jak k celé věci přistupujete. Dle mého názoru
třeba není nutné nové obutí na závod, poněvadž já jsem jel obutí GRP použité – to z minulé sezóny.
Stačilo mi, aby na zadní nápravě byl vzorek o stejné výšce. Potom mi byl poladěn motor, aby mi šel více
odspodu a to mi pomohlo k rychlejšímu dosažení topspeed. Ale pozor – musel jsem se dost krotit na plynu, abych
model nepřetočil na výjezdu. Ale cit dělá opravdu hodně.
</p>
<p>
Zázemí v pohodě, servis kvalitní. Občerstvení, toalety a možnost wifi připojení za nízký poplatek. To je jen
krátký výčet služeb. Jedině by chtělo více atmosféry při vyhlašování výsledků a tomuto prvnímu závodu asi
nelze nic vyčíst. Toto pozitivní vnímání není ovlivněno dobrým výsledkem. Je to názor na průběh závodu
jako celku. Myslím si, že mi to potvrdí i ostatní účastníci.
</p>
<p>
<b>Pravidla pro Porsche Cup a co v jízdě připomenu v kostce na závěr:</b> všichni mají auto v základu a lze měnit některé části, které nemají vliv na výkon vozu. Od promotéra dostanete pružiny zdarma. Můžete koupit buď auto s karoserií a bez
elektroniky zvláště, nebo celý RTR set se soupravou 2,4. Co musíte vyměnit na modelu je sání, zmíněné pružiny a upravit
si přední držák karoserie a dát pěnový nárazník.
</p>
<p>
Jedou se 3 kvalifikace po 10 minutách. Zde ladíte stroj a snažíte se zajet nejlepší výsledek pro postavení na startu. Zde můžete
a nemusíte mít nasazovače a mechanika zároveň. Ve finále si musíte zajistit kolegu, co vás hlídá a případně nasadí či model
znova nastartuje. Nesmí se startovat na trati, ale v depu. Nasazuje se v místě, kde jste vypadli. Nesmí nasazovat divák. Pokud se
tak stane, musí pilot počkat na dotknutí se mechanika karoserie. Jezdíte v klidu, pouštíte jezdce o kolo. Vše je hlídáno a penalizováno.
I opravy se provádí v depu a nikoliv na trati.
</p>
<p>
Všem jedou modely v podstatě stejně a je to jen o řidičském umění a citu na volantu. Uvidíme se na dalším závodě. Tento názor je
můj osobní a snad jsem měl ve všem pravdu.
</p>
<p>
Záznam ke stažení v celé délce máte ke stažení <a href=“http://www.ulozto.cz/4647397/mcr-large-scale-25.04.10-full.mpg“ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>