MČR Slavkov u Brna 24 . 25.10.2009 – ONLINE

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 13:22, – konec reportu, upload video záznamů finále</b>
</p>
<p>
24.10.2009 přijíždím s kolegou Martinem Skorupskim na dráhu do Slavkova u Brna na
poslední závod letní sezóny 2009. 8 stupňů nad nulou po příjezdu, ale na <!– separe –>dráze už celkem
plno. V létě všichni vyspávali ve svých karavanech, nyní již všichni na nohou.
</p>
<p>
Trať je místy vlhká a tak ji prvně testuji s modelem Mustang GT v měřítku 1/10. Startovat
model FG mohu až od 9:00 hodin. Do 10:00 bude volný trénink. Zatím je tedy klid.
</p>
<p>
Teplota má vystoupat přes den ke 14 stupňům a tak bude prověřena nejen výdrž modelů a obutí,
ale i pilotů samotných. Půlhodina na tribuně v této teplotě bude zajímavý počin.
</p>
<p>
Za chvíli nastartuji svoje Porsche, abych si ověřil funkčnost. Pojedu dnes o titul v kategorii
Porsche.
</p>
<p>
12 jezdců potvrdilo účast v kategorii Porsche a 16 jezdců v MČR EKO. Do kategorie Porsche zavítali
noví jezdci. Jedno jméno za všechny – Martin Zvára z RC klubu Svitavy.
</p>
<p>
Osobně jsem otestoval model na studeném asfaltu a potýkal jsem se s přetáčivostí. A tak jsem
změnil obutí na zadní Ačka a vpředu jsem nechal kombinaci B a C. Druhá varianta se zdá býti
lepší a zbytek nechám na kvalifikace.
</p>
<p>
Ale i ostatní měli obdobné problémy a najít tu správnou vyhovující kombinaci na tuto teplotu
bude pro mnohé těžký úkol. A tak jsem byl svědkem těžkých nárazů již při volném tréninku. Dnešní
závod opravdu prověří odolnost všech aut na dráze. A na tribuně nervy pilotů. Dnes jde o
poslední body do celkového pořadí a nikde není rozhodnuto.
</p>
<p>
Prvně se odjede kategorie EKO a teprve potom se pojede Porsche. Takže program je předem stanoven
a vy se můžete těšit na průběh dnešního obtíženého závodu.
</p>
<p>
<b>MČR EKO</b>
</p>
<p>
Tři skupiny jezdců na kvalifikace. I v této kategorii se na dnešním závodě objevila nová
jména. A 16 lidí je velmi slušný počet.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/WvXSxAEO_6U&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/WvXSxAEO_6U&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Skupina 1: René Pšurný, Jan Šuléř, Antonín Beňa, Jan Šimonek, Miroslav Jurenka
</p>
<p>
Skupina 2: David Mrkos, Jan Macejík, Adrian Uhrík, Tomáš Dospíšil, Erik Margony, Marian
Sedlák
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/rsDaPicKJDQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/rsDaPicKJDQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Skupina 3: Aleš Bayer, Martin Marek, Josef Kolařík, Jirka Tlustý, Dušan Bayer
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo první:</b>
</p>
<p>
V první skupině si se studeným asfaltem poradil Jan Šuléř, který najel 20 kol za 10 minut čistého
času jízdy. Jako druhý v této skupině dojel Miroslav Jurenka (19 kol). V druhé skupině dobře zajel
Adrian Uhrík (21 kol) před Tomášem Dospíšilem (20 kol) a třetím Marianem Sedlákem (19 kol). V té
poslední pak kraloval Aleš Bayer, který dokázal za stížených podmínek najet 22 kol před druhým
Martinem Markem (21 kol) a třetím Dušanem Bayerem (21 kol). Ostatní piloti ladili svoje stroje
a jízdu přerušovali nebo jízdu skončili dříve.
</p>
<p>
<b>Omlouvám se čtenářům, ale došlo k výpadku signálu wifi a při přenosu dat se ztratila
čás textu z kvalifikací č. 2 a 3.</b>. Nebudu se k tomu vracet podrobně. Nicméně v souhrnu
si dobře vedli tito jezdci: skupina 1. Jan Šuléř, Miroslav Jurenka. Skupina 2. Adrian Uhrík,
Erik Margony a skupina 3. Aleš Bayer a Martin Marek.
</b>
<p>
Po kvalifikacích se piloti rozdělili do dvou semifinálových skupin a to následujícím
způsobem:
</p>
<p>
<p>
<b>Dnes mne provází technické potíže v podobě výpadku při přenosu. Pokud 10 pilotů zapne
svoje Spektra, já nejsem schopen poslat data na server a pokud se stane, že dojde k výpadku v průběhu
přenosu, nepochopitelně se ztratí část již napsaného textu a i foto se mi nezarovnalo dle potřeby. </b>
<p>
Takže po kvalifikaci se vytvořily dvě skupiny semifinále. V <b>prvním semifinále</b> získal TQ Martin Marek
před Janem Šuléřem a třetím Dušanem Bayerem. Jízdu první vyhrál Martin Marek před Janem
Šuléřem a třetím Adrianem Uhríkem. Do hlavního finále ještě postoupil David Mrkos. V <b>druhém
semifinále</b> měl TQ Aleš Bayer před Josefem Kolaříkem a třetím Erikem Margonym. Jízdu vyhrál Aleš
před Jirkjou Tlustým a třetím Josefem Kolaříkem. Do hlavního finále ještě postoupil Mira Jurenka.
<p>
Start hlavního finále byl dramatický a došlo k pár strkanicím. Do čela se dosatali Aleš Bayer, Jan
Šuléř a Martin Marek. V průběhu finále jsem bohužel dával dohromady stav databáze a opravoval
text a foto. Dalo to dost práce já moc nesledoval průběh. Nicméně konec byl opravdu napínavý
a Martin Marek vyhrál o pár tisícin před druhým Alešem Bayerem. Poslední kola byla napínavá.
V průběhu závodu bylo mnoho zvratů, nehod a adrenalinz bylo na rozdávání.
</b>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/7L9BdMsZQQs&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/7L9BdMsZQQs&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Po půl čtvrté se startuje kvalifikace Porsche první skupiny. Už musím být opatrný na přenos. Nelze
přenášet při zapnutí Spekter.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Porsche skupina 1:</b>
<p>
Ivo Day jako jediný najel 20 kol za 10 minut jídzy. Na druhém místě skončil Marek Morávek,
který najel o kolo měné. Marian Sedlák, Jan Macejík dokázali najet kol 18. Adrian Uhrík
skončil dříve, ale kvlifikoval se.
</b>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Porsche skupina 2:</b>
</p>
<p>
zde se očekával souboj mezi Igorem Vlahovičem a Dušanem Bayerem. Ten v první kvlifikaci najel
21 kol a byl o 5 sekund rychlejší jak Igor. Třetí nyní Jirka Tlustý s nájezdem 20. kol. Stejného
počtu najeli i borci jmen Radim Šenk, René Pšurný a Tomáš Dospíšil. Martin Zvára měl lehkou
kolizi s Igorem a odmeslo to v tom chladu zadní kolo. Ale i on se kvalifikoval do hlavního finále,
které pojede nakonec 13 aut.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2 Porsche skupina 1:</b>
<p>
Tak zde nyní zajel skvěle Adrian Uhrík s nájezdem 21 kol a dojezdem 10,12.680 a zajistil
si TQ na hlavní finále. Jan Macejík, Ivo Day najeli kol 20. Ladislav Cink do jízdy nenastoupil
</b>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2 Porsche skupina 2:</b>
</p>
<p>
Igor na začátku ztrácel, ale pak svoji monotóní jízdou najel 21 kol jako jediný. Dušan Bayer
nenastoupil. Ani René Pšurný. za Igorem dojel druhý Martin Zvára, který měl ze začátku na Igora
navrch, ale pak auto přestalo sedět. Tomáš Dospíšil provedl hrubou chybu a to ho stálo lepší
nájezd. První tři místa na finále tedy Adrian Uhrík, Dušan Bayer a Igor Vlahovič.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC č.1 a 2:</b>
</p>
<p>
Mezi kvalifikacemi Porsche se začaly kvalifikace i Touring Car. První jízdu dovedl do vítězného
konce Martin Bayer před druhm Vladimírem Plhem a třetím Erikem Margonym. Dále pak startovali v této
kategorii Josef Koílařík, Aleš Bayer, Tomáš Marek, Martin Pater, Ivo Day, Drahomír Čevela
a David Mrkos. Na dráze byly vidět modely Martina Bayera, Vládi Plha, Erika Margonyho a Josefa
Kolaříka. Ostatní se zatím zdrželi jízdy. Druhá kvalifikace dopadla dobře pro tři favority kategorie
a to Martina Bayera, Tomáše Marka a Martina Patera. Všichni tři jeli v jednom kole. Ivo Day skončil po
pár kolech.
</p>
<p>
<b>Finále Porsche Cup</b>
<p>
Hlasovalo se, zda jet v šeru závěrečnou jízdu dne. Rozhodlo se, že se pojede. Ale při
3. minutovém zahřívacím čase se Dušanovi Bayerovi zastavil model a on požádal o 10. minutový
odklad startu. <b>Tím pádem se odkládá finálová jízda na zítra ráno. Start finále Porsche
bude cca kolem 10:00 hodin. Před tím bude ještě třetí kolo kvalifikací jak Porsche, tak i
TC. </b>
</p>
<p>
Nyní proběhne vyhlášení výsledků pouze kategorie EKO. Ještě pár fotek navíc plus z vyhlášení
a zítra naviděnou. Budu přítomen pouze finále Porsche a pak mám rodinné povinnosti. Nicméně
online report pokračuje zítřejším dopolednem. Nyní se přesouvám do Určic na NIGHT RACE 2009.
</p>
<p>
Pokračujeme v závodu Porsche Cup, kdy se nyní 9:00 otevře dráha pro trénink modelů. Pojede
se měřený trénink na 10 minut, ale nebude se započítavat na sort, který byl dán již včera.
</p>
<p>
Tzn. že Dušan Bayer bude startovat z poseldní pozice díky žádosti o odložení startu včera
večer. Tato jízda tedy pomůže pilotům naladit modely na současné podmínky.
</p>
<p>
První tréninková skupina Porsche jde na dráhu… Potom i druhá, ale jde jen o trénink volný.
</p>
<p>
<b>V 10:00 startuje finále Porsche Cup !!!</b>
</p>
<p>
<b>Finále Porsche Cup</b>
</p>
<p>
Start se neobešel bez drobných strkanic, ale první místa byla bez problémů. Na první pozici
vyrazil Adrian Uhrík a za něj se zařadil Igor Vlahovič. V těsném kontaktu za Igorem jel Jirka
Tlustý a tlačil na něj. Dušan Bayer, který startoval z poslední pozice se brzy propracoval
na 6. a pak 5. pozici a rychle postupoval dopředu. Tomáš Dospíšil skončil v první zatáčce
po startu pro technickou závadu (ustřelené levé přední kolo) po kolizi s jezdci, kteří jeli
ze zadních startovních boxů. Na dalších místech se pozice měnily pořád a za Igorem kroužil na začátku
i Martin Zvára. Ale chyboval a ztratil. Dušan pak dotáhl ztrátu na třetího Igora Vlahoviče
a čekal na jeho chybu. Několik kol takto jeli v těsném závěsu až Igor přece jen lehce zachyboval
a Dušan Bayer se dostal na třetí místo. Na prvních pozicích se dostal Jirka Tlustý před
Adriana Uhríka po jeho chybě. I zde to bylo natěsno. Igor mezitím stáhl Dušana na sekundový rozdíl
a při jednom manévru měl s Dušanem kontakt, který způsobil, že se Igor ocitl na vlhkém umělém trávníku. Práce nasazovače
byla pro Igora rychlá, ale gumy se ochladily a po nasazení se bohužel otočil. A i když se snažil
cca 20. sekundovou ztrátu dohnat, nedokázal to. A to nechtěně narazil do Adriana Uhríka, ale
obešlo se to bez penalizace. Takže první skončil Jirka Tlustý, druhý Adrian Macejík, třetí Dušan
Bayer a čtvrtý Igor Vlahovič. Tím pádem titul mistra získal Dušan Bayer před druhým vicemistrem
Igorem Vlahovičem a třetím Jirkou Tlustým. Adrenalinová akce až do konce celého seriálu. Rozhodl
jediný drobný fair play kontakt.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/kUSeF8HM0FY&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/kUSeF8HM0FY&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále Touring Car</b>
</p>
<p>
Martin Pater dobře vystartoval a držel si čtvrtou pozici, ale ze závodu odstoupil. Do čela se dostal
Martin Bayer před Aleše Bayera a třetího Tomáše Marka. Mezi jezdci malé rozdíly. Martin Bayer také
skončil v cca půlce finále a tím přišel o titul mistra republiky. Na prvním místě tedy Aleš Bayer
před druhým Tomášem Markem. Erik Margony se dostal na 4. pozici. Drahoš Čevela také odstoupil.
Finále plné zvratů. Aleš Bayer chyboval a na první místo se dostal Tomáš Marek. Josef Kolařík
jezdil na 6. pozici a za ním Ivo Day. Třetí stále Erik Margony a čtvrtý Vladimír Plh. Bylo 11
minut do konce finále. Drahoš Čevela se vrátil do závodu, ale za chvíli zase trať opustil. Aleš
Bayer a Tomáš Marek na konci finále těsně za sebou. Jedna chyba Aleše a Tomáš je opět na první
pozici. Erik stále třetí. Čtvrtý Josef Kolařík. A tak i finále skončilo. Krásný závěr sezóny 2009
v kategorii TC.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/6MkLB55D_5w&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/6MkLB55D_5w&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Nyní proběhne vyhlášení tohoto závodu a celkové pořadí až na slavnostním ceremoniálu v prosinci.
Ale za chvíli startuje ještě dvouhodinovka týmů, u které však již nebudu přítomen.
</p>
<p>
K mé účasti v kategorii Porsche Cup 2009 se ještě vrátím v příspěvku, který se bude týkat načerpaných zkušeností a osobní pohled na průběh závodů včetně zážitků.
</p>