MČR Slavkov u Brna 3.4.2009, 18:05, konec reportu

Igor Vlahovič


<p>
Je tu datum 3.10.2009 a s tím přichází další klání modelů 1/5 ve Slavkově u Brna. Dnes
se jede kategorie EKO a také Porsche Cup, jako <!– separe –>náhrada za jeden zrušený termín. Porsche
se potom jede i 4.10.2009. Zde však již nebudu přítomen, protože se přesunuji na jinou
akci.
</p>
<p>
Dnešní report bude pouze textový, protože řediteli závodu není dobře a já ho nebudu obtěžovat
s přístupem na WIFI. Pokud se stav zlešpí, pošlu vám i foto. Díky za pochopení.
</p>
<p>
Po ránu celkem chladno a i přes den nemáme čekat velké tepoloty. A tak opět bude hrát roli
výběr a kombinace pneu. Mým úkolem po ránu je oživit baterie v modelu, zkontrolovat dotažení
šroubů a kol a pak jen vyčkat na otevření tratě pro volný trénink.
</p>
<p>
Kolem 8:30 se na dráhu sešla věšina jezdců dnešního závodu. David Mrkos ihned začíná pracovat
na své nové karoserii – tedy pouze vyřezání oken, aby se chladil motor. Další se zahřívají
čajem a kávou. Já pořizuji první foto, abych měl nějakou tu fotku pro TOP pozici.
</p>
<p>
Na závod se mnou přijel i můj dnešní „mechanik“ Martin Skorupski, který bude mít na starosti
focení a natáčení sekvencí. A byl samozřejmě zvědav na průbeh závodu samotného.
</p>
<p>
Start závodu se trochu opozdí, protože hlavní ředitel je indisponován. Zatím probíhají
tréninky a ví se to, že se prvně pojede kategorei Porsche a potom teprve EKO.
</p>
<p>
V 10:00 probíhá rozprava a presentace. V kategorii Porsche je opět solidní účast. Pojedou
se po dohodě dvě kvalifikace a potom finále na 30 minut. Eko pojede klasicky 3 kvalifikace
a samozřejmě finále v délce 30. minut.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Ge4wc8QWhjE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Ge4wc8QWhjE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Zhruba do půl hodiny se pojede první kvalifikace Porsche. Další podrobné informace o průběhu
prvního kola kvalifikací této skupiny dostanete posléze.
</p><p>
<b>První kolo kvalifikací Porsche:</b>
</p>
<p>
Dvě skupiny jezdců. První skupinu tvořil Radim Šenk, který i první jízdu vyhrál s nájezdem
21 kol (10,24.662). Ve skupině potom ještě kroužili Ivo Day, Adrian Uhrík, Marian Sedlák
a Jan Macejík. V druhé skupině se sešli Jirka Tlustý, který také první kolo potvrdil
nájezdem 21. kol (10,01.156). Po nehodě se propadl na konec pole Dušan Bayer. Jinak zde jeli
Tomáš Dospíšil, který hned po startu chvíli závodil s Igorem Vlahovičem doslova
„model na model“. Igor najel 21 kol s nájezdem 10,14.419. René Pšurný jel také v této skupině a
najel 20 kol s nájezdem 10,00.497.
</p><p>
<b>Druhé kolo kvalifikací Porsche:</b>
</p>
<p>
V první skupině opět dobře Radim Šenk, který se svým výkonem zařadil na 3 místo na finále.
I Adrian Uhrík najel 21 kol a zlepšil se. Jan Macejík nenastoupil na tuto jízdu. V druhé
skupině opět královsky Jirka s nájezdem 22 kol a tím získal TQ na finále. Druhé místo na
startu získal nájezdem 21. kol s časem 10.01,754 Igor Vlahovič. Tomášovi ani Dušanovi se
nyní nedařilo.
</p>
<p>
Postavení na finále tedy: Jiří Tlustý, Igor Vlahovič, Radim Šenk, Adrian Uhrík, Ivo Day,
Tomáš Dospíšil, René Pšurný, Dušan Bayer, Marian Sedlák a Jan Macejík.
</p><p>
<b>Grand finále:</b>
</p>
<p>
Start se obešel bez zbytečných kolizí, ale jen na prvních pozicích. Jirka Tlustý na prvním
místě před Igorem Vlahovičem a třetím Radimem Šenkem. Po krátké době získali první dva jezdci
náskok před ostatními a jeli za sebou s odstupem cca 2. sekund. Na třetí místo se dostal po
boji s Radimem Šenkem Dušan Bayer a začal stahovat náskok prvních dvou. V polovině se mezi prvními
dvěma udělal rozestup cca 4 sekundy. Při předjíždění ostatních jezdců se oba vzdálili. Ale všichni
jezdci o kolo zpět pouštěli vedoucí jezdce a to komentoval i pan Šeliga, který na celé finále
dohlížel. I Tomáš Dospíšil bojoval jako lev a z osmé pozice se probojovával až na čtvrté místo.
Ale Radim Šenk byl pro něj oříšek. Pět minut před koncem Igor opět dojel Jirku a tlačil na něj.
Čekal na chybu a zkoušel ho předjet. Oba jeli v jedné sekundě. V posledních kolech Jirka
drobně chyboval, ale Igor toho nedokázal využít. I on chyboval a nechtěl Jirky přece jen ohrozit.
Pak ztratí oba. A tak společně projeli cílovou páskou společně, ale Jirka si užil první místo. Ale nedá se popsat
ten zážitek. To musíte sami řídit a zažít na vlastní „pěst“. Dušan Bayer zkoušel dojet první dvojici,
ale začal mít 10 minut před koncem technický problém a byl rád, že závod dojel na třetím místě.
Tomáš Dospíšil se radoval po dobrém výkonu z pozice čtvtré. Jan Macejík finále neabsolvoval.
David Šenk a Ivo Day dojeli taktéž v jednom kole. Pole uzavřel Marian Sedlák. Toto finále bylo
z mého pohledu jedno z nejlepších, co jsem mohl zažít v této kategorii. Vy se večer můžete těšit
na záznam startu a finále v podobě Youtube videa, jak jsem nyní začal praktikovat. A samozřejmě
na fotky z finále. O vše se postaral můj kolega a kamarád Martin Skorupski.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/U3K0GTeWips&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/U3K0GTeWips&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace EKO číslo 1:</b>
</p>
<p>
Opět dvě skupiny po 7. pilotech. Ve finále pak už 10 jezdců. V první skupině dojel první
Jan Macejík s nájezdem 21 kol. Se stejným počtem zajel i Jan Šuler a Adrian Uhrík. Marian Sedlák
nenastoupil. V druhé skupině se do čela dostal Aleš Bayer a nejel za 10 minut kvalifikace
22 kol. Jako jediný pokořil tuto hranici. S 21. koly se museli spokojit jezdci Martin Marek,
Jirka Tlustý (jel obě kategorie jako i ostatní). Tomáš Dospíšil měl nyní nájezd 20 kol. Josef
Kolařík řešil technické problémy s modelem a skončil v 9. kole.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace EKO číslo 2:</b>
</p>
<p>
V první skupině se zlepšil Jan Šuler s nájezdem 21. kol. Tohoto dosáhli ještě Jan Macejík
a Adrian Uhrík. Erik Margony a René Pšurný nenastoupili. V druhé skupině najel i Martin Marek
také 22 kol. Jirka Tlustý nyní dojel druhý s nájezdem 21. kol před Dušaenm Bayerem a Janem
Kolaříkem. Aleš Bayer tuto jízdu nejel a ani Tomáš Dospíšil s Davidem Mrkosem nenastoupili.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace EKO číslo 3:</b>
</p>
<p>
Své výkony si již piloti o moc nezlepšili a tak se pořadí rozdělilo na dvě semifinále. A to
proto, že byl počet jezdců více jak 10. A tak se pojedou ještě dvě semifinále a pak hlavní
finále na 30 minut.
</p>
<p>
<b>Semifinále č. 1:</b>
</p>
<p>
Pojedou ho Aleš Bayer, Dušan Bayer, Jan Šuler, Adrian Uhrík, Josef Kolařík, Tomáš Dospíšil,
David Mrkos. Martin Marek vyhrál první semifinále. Jirka Tlustý najel stejný počet kol
jako Martin a to 42 okruhů a byl druhý. Do hlavního finále ještě postoupili Erik Margony a René Pšurný. Za výkon se nemusí stydět nováček Jan Šimonek, který jel opatrně a pomalu, ale nikomu nezavazel. Za zmínku stojí fakt, že prvních 6 z prvního semifinále muselo odevzdat po této jízdě auta do buňky a nesměli na modelech dělat přípravy na finále. Tak mají všichni zajištěny stejné
časové podmínky na závěrečnou přípravu.
</p>
<p>
<b>Semifinále č. 2:</b>
</p>
<p>
Zde se utkají Tomáš Marek, Jiří Tlustý, Jan Macejík, Erik Margony, René Pšurný, Marian Sedlák
a Jan Šimonek. Semifinále vyhrál s nájezdem Aleš Bayer a neměl konkurenci. Na druhém místě skončil Jan
Šuléř, třetí Dušan Bayer. Adrian Uhrík čtvrtý. I Josef Kolařík také postoupil do hlavního
finále. Tomáš Dospíšil musel do depa na krátkou opravu (zavěšení předního kola). Tím se připravil
o start v hlavním finále. David Mrkos jede pomaleji a na A finále taky nedosáhl. Ostatní jezdci
si již bohužel A finále nezajedou.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/W7Xuf5Easyk&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/W7Xuf5Easyk&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Grand finále EKO:</b>
</p>
<p>
<p>
Start finále A se musel opakovat. Kolize ihned po startu mezi několika jezdci. Druhý start
proběhl v pořádku a do čela se dostal Aleš Bayer. 18 minut do konce a odstupuje pro závadu spojky
Dušan Bayer. Pořadí se změnilo a na druhou pozici se dostal Josef Kolařík. Třetí v této minutě
Jan Šuléř. Čtvrtá pozice patřila Adrianu Uhríkovi. Již dříve odstoupil i Jirka Tlustý se svým
modelem AUDI A4 DTM v barvách RED BULu. René Pšurný občas nezvládl výjezd na cílovou rovinku, ale
pokračoval i po nárazu. Josef Kolařík a Adrian Uhrík jeli v jednom kole. Erik Margony chvíli tlačil
na Adriana Uhríka. Martin Marek se probojovával vpřed po jeho ztrátě. Pořadí se neustále měnilo.
Nestačil jsem to pomalu registrovat a do toho jsem točil video sekvence pro sestřih na Youtube.
Aleš měl 13 minut před koncem skoro 4 kola náskok nad soupeři. Jan Macejík se zastavil se na chvíli
zastavil – zhasl mu motor. Ale mohl pokračovat. Avšak tím ho předjel René Pšurný. 2, 3 a 4. pozice
byla 10 minut před koncem limitu otevřená. Kdo z koho ? Martin Marek se dostal na třetí pozici před
Jana Šuléře a to bylo v 5. minutě před koncem. Aleš Bayer náhle zpomalil a náskok se zmenšoval.
Josef Kolařík pustil Martina Marka a tím pádem se dostal Martin na druhou pozici za Aleše. Byly
2 minuty do konce. Erik Margony se probojoval na místo čtvrté. Jaký bude závěr ? Vyhrál Aleš Bayer,
který jen zvolnil. Druhý nakonec Martin Marek a třetí Josef Kolařík. Těsně pod bednou skončil Erik
Margony. Nádherné finále plné zvratů.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/gf8OCixRywQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/gf8OCixRywQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Nyní proběhne vyhlášení výsledků, kde se bude opět točit a fotit. Nádherně adrenalinový den
a pro mne neopakovatelný zážitek v podobě druhého těsného místa. Zítra se pojede kategorie Porsche
také, ale zde budu chybět. Ale jeden výsledek se škrtá a tak poslední závod 24.10.2009 se uvidime
na posledním závodě Large Scale.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/5hjhhXGhe9g&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/5hjhhXGhe9g&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Na úplný závěr byli všichni pozváni na pečené prasátko od rakouských kolegů. Navíc
se sešla schůze ohledně kategorií EKO a Porsche pro rok 2010. A jak to bude ?
</p>
<p>
EKO a Porsche bude opět nákladově nižší. Půjde o to, aby opět náklady nebyly ani v
tomto roce vyšší. Porsche bylo a bude opět bez licence a pojedou se opět v neděli.
Porsche vlastně kopíruje EKO, jen je kratší podvozek. Továrna GRP vyhořela a tím
pádem byl problém s dodáním obutí. A GRP má tím problémy, pneu se zdražuje. A není jistý
termín dodání dalších. A tak se začne brát typ PMT. Gumy se budou objednávat osobně
a ne na sklad a bude se nyní jednat o povolení jen několika typů pneu, protože firma
disponuje až 60ti druhy. Aby byly podmínky zase pro všechny hodně podobné.
</p>
<p>
Na poslední závod se asi povolí jakákoliv kola, protože zásoba GRP končí. Na GRP se
jela celá tato sezóna. Protože přijdou noví jezdci a ti budou potřebovat na něčem jet.
Příští rok se budou moci dojet současné GRP, ne však zcela nové kupovat příští rok na
vlastní pěst. Cena nových pneu za pár bude 850 Kč. Tedy na model 1700 Kč. Výdrž by měla
být dostatečná a jsou i lepší dle prvních poznatků.
</p>
<p>
Nový model Mini Coopper bude povolen v kategorii EKO a jde o kratší model – tak jako Porsche.
Na trh jdou i další modely – BMW M3 a BMW Z4. O tomto se bude ještě jednat.
</p>
<p>
Kategorie Porsche bude beze změn. Pokud si piloti nestanoví jiné myšlenky. Ale zatím beze změn.
</p>
<p>
Startovné bude 500 kč na kategorii i v příštím roce. Další podrobnosti se ještě budou
dále řešit v následujícím období.
</p>