MČR Large Scale Slavkov u Brna – report

Igor Vlahovič


<p>
Je den 30.8.2009 a na slavkovské dráze se koná další závod MČR Large Scale 1/5. Včera se jela za stížených
podmínek kategorie EKO, dnes se jede Touring Car (10 jezdců) a Porsche Cup, kde je přihlášeno <!– separe –>10 pilotů. Tato kategorie
je jek je vidět na vzestupu.
</p>
<p>
Od 9:00 je dráha otevřena a je povolen volný trénink do 10:00 hodin. Nyní je presentace a pan Šeliga bude
tvořit skupiny pro obě kategorie.
</p>
<p>
Na 10:00 je naplánována rozprava a začátek kvalifikačních jízd.
</p>
<p>
<b>Časový harmonogram závodu: </b>
</p>
<p>
Porsche Cup: kvalifikace skupiny 1: 10:15, 11:30, 13:00. Kvalifikace 2. skupiny: 10:30, 11:45, 13:15
</p>
<p>
Touring Car: kvalifikace skupiny 1: 10:45, 12:00, 13:30. Kvalifikace skupiny 2: 11:00, 12:15, 13:45
</p>
<p>
Finálové jízdy budou po cca 14. hodině.
</p>
<p>
<b>Rozdělení do skupin a složení pilotů: </b>
</p>
<p>
Porsche Cup skupina 1: René Pšurný, Martin Sedlák, Ivo Day, Jan Macejík, Adrian Uhrík.
</p>
<p>
Porsche Cup skupina 2: Igor Vlahovič, Dušan Bayer, Tomáš Dospíšil, Jiří Tlustý, Radim Šenk
</p>
<p>
TC skupina 1: Iva Day, Erik Margony, Vladimír Plh, David Mrkos, Daniel Urban
</p>
<p>
TC skupina 2: Aleš Bayer, Tomáš Marek, Martin Pater, Sascha Klug, Josef Kolařík
</p>
<p>
Za chvíli startuje první skupiny kategorie Porsche…
</p>
<p>
<b>První kvalifikace skupiny 1 Porsche:</b> kvalifikaci vyhrává Jan Macejík s nájezdem 20 kol (10:26,281). Těsně za ním dojíždí
Adrian Uhrík s nájezdem 20. kol (10:26,722). Ivo Day najíží 19 kol, René Pšurný najíždí 16 kol a má občasné problémy s modelem.
Velmi brzo končí v této jízdě Marian Sedlák a to po 5. kolech jízdy.
</p>
<p>
<b>První kvalifikace skupiny 2 Porsche:</b> hned po startu se do čela dostává Jirka Tlustý a vede před Dušanem Bayerem. Třetí Igor
Vlahovič v jednom kole. Tomáš Dospíšil na začátku jede velmi svižně, ale potom pomalu ztrácí kondici. Radim Šenk také končí
dříve než má a to v 6. kole. První tři borci najíždí 21 kol. Igor ztrácí na vedoucího jezdce cca 12 sekund.
</p>
<p>
<b>První kvalifikace skupiny 1 TC:</b> jízdu dokončuje s nájezdem 20. kol Vladimír Plh. Druhý dojíždí Erik
Margony (19 kol). Dále pak Daniel Urban (5 kol), David Mrkos (4 kola) a Ivo Day nenastupuje.
</p>
<p>
<b>První kvalifikace skupiny 2 TC:</b> do vedení se dostávají Martin Pater a Aleš Bayer a jedou v jednom kole.
Aleš chybuje a dostává se na druhou pozici za Martina Patera. Nakonec Martin Pater dojíždí první s nájezdem 23. kol
před druhým Alešem (22 kol). Tomáš Marek má ztrátu na vedoucího jezdce a najíždí 21. kol. Dále pak pořadí Josef
Kolařík a pole uzavírá Sascha Klug, který končí v 11. kole kvalifikace.
</p>
<p>
<b>Druhé kolo kvalifikací:</b>
</p>
<p>
<b>Druhá kvalifikace skupiny 1 Porsche:</b> Jan Macejík a Adrian Uhrík opět nájezd 20 kol. Nájezd 19 kol má
Ivo Day. René Pšurný najíždí v této jízdě 16 kol. Jízdu předčasně končí Marian Sedlák a to v 5. kole.
</p>
<p>
<b>Druhá kvalifikace skupiny 2 Porsche:</b> zde dochází ke změnám v průběhu jízdy. Dušan Bayer ihned od začátku
soupeří s Jirkou Tlustým. Igor Vlahovič krouží kolo za kolem sice pomaleji, ale jízdu vyhrává s nájezdem 21. kol (10:07,836).
Druhý nakonec Dušan Bayer (21 kol, 10:15,066) a taktéž s nájezdem 21. kol (10:20,182) Jirka Tlustý. Tomáš Dospíšil
končí čtvrtý s nájezdem 20. kol. Radim Šenk opět odstupuje po najetí 5. kol. Igor Vlahovič nyní získává TQ na finále.
</p>
<p>
<b>Druhá kvalifikace skupiny 1 TC:</b> tuto kvalifikaci najíždí Vladimír Plh 21 kol (10:12,098). 20 kol najíždí
Ivo Day společně s Danielem Urbanem. 19 kol potom Erik Margony. David Mrkos pořád něco upravuje v depu a za práci
najíždí 17 kol. Málo kol za hodně práce…
</p>
<p>
<b>Druhá kvalifikace skupiny 2 TC:</b> Aleš Bayer nyní najíždí 23 kol. Druhý končí Sascha Klug (20 kol). Martin Pater
ladí svůj model a po 5. kole zajíždí do depa. Na dalších místech se toho nyní příliš nemění.
</p>
<p>
Následuje 30. minutová přestávka na oběd a potom se zahajuje poslední runda kvalifikací. Igor Vlahovič bude ještě nastavovat
brzdu na svém modelu. Ale i ostatní budou mít snahu ještě vylepšit svůj nájezd.
</p>
<p>
<b>Třetí kvalifikace skupiny 1 Porsche:</b> poslední kvalifikace dobře dopadá pro Adriana Uhrika, který
tuto jízdu vyhrává s nájezdem 20 kol. Po 19. kolech najíždí Marian Sedlák, René Pšurný. 16 kol potom
Jan Macejík. Poslední končí Ivo Day.
</p>
<p>
<b>Třetí kvalifikace skupiny 2 Porsche:</b> tuto jízdu vyhrává Jirka Tlustý, ale TQ Igora nepokořil. Druhý končí
Dušan Bayer a třetí Igor Vlahovič. Všichni nájezd 21 kol. Tomáš Dospíšil a Radim Šenk najíždí kol 20.
</p>
<p>
Konečné pořadí na finále Porsche Cup: Igor Vlahovič, Jirka Tlustý, Dušan Bayer, Tomáš Dospíšil, Jan Macejík,
Adrian Uhrík, Radim Šenk, Ivo Day, Marian Sedlák a pole uzavírá René Pšurný.
</p>
<p>
<b>Třetí kvalifikace skupiny 1 TQ:</b> zde jízdu po nastavení modelu vyhrává Vladimír Plh s nájezdem 21 kol.
Druhý Daniel Urban druhý a nájezd 20 kol. Třetí Erik Margony (2 kola). Další jezdci nenastoupili.
</p>
<p>
<b>Třetí kvalifikace skupiny 2 TQ:</b> Martin Pater najíždí 23 kol, ale TQ Aleše nepokořil. Na tuto jízdu
ještě nastoupili Josef Kolařík, Sascha Klug. Aleš Bayer i Tomáš Marek končí dříve.
</p>
<p>
Pořadí na finále Touring Car: Aleš Bayer, Martin Pater, Vladimír Plh, Tomáš Marek, Sascha Klug, Daniel Urban, Ivo Day, Josef Kolařík, Erik Margony, David Mrkos.
</p>
<p>
<b>Finále Porsche Cup:</b> 10 modelů na trati. TQ Igora je úspěchem. Po startu Igor v první zatáčce má širší stopu
a podjíždí ho Jirka Tlustý i Dušan Bayer. Ale hned v zadní zatáčce Igor špatně volí stopu a je přetočen na střechu od
dalších jezdců. Vše v rámci fair play. A tak se Igor propadá na poslední místo. Na prvních místech se řadí Jirka, Dušan
a Tomáš Dospíšil. Pole se mění každou chvíli. Igor dojíždí postupně jezdce před sebou a čeká na chybu nebo možnost předjetí
Adriana Uhríka, Ivo Daye a dalších. Radim Šenk má poruchu a na chvíli odstupuje ze závodu. Pak se vrací. Stejně je
na tom i Jan Macejík. René Pšurný je pro Igora lehkým soupeřem. Pár kontaktů o mantinel má několik jezdců. Igor se postupně
probojovává do popředí a v půlce limitu je 5tý a ztrácí na Tomáše Dospíšila cca 15 sekund. A stahuje ho. Na zadních
pozicích mezi sebou bojují René Pšurný, Marian Sedlák a Ivo Day. Na první pozici jede Jirka, který si několikrát
vyměňuje pozici s Dušanem Bayerem. Nakonec se dostává do čela a udržuje si náskok. Tomáš pak chybuje do trávy a to těsně
po kontaktu s Radimem Šenkem. Igor se dostává na 3. pozici a pomalu nabírá náskok před Tomášem. V posledních minutách má
igor několik kontaktů s jezdci o kolo zpět, ale na pořadí to již nic nemění. První Jirka Tlustý, druhý Dušan Bayer a třetí
dnes Igor Vlahovič, který se zde objevil po stíhací jízdě z poslední pozice. Čtrvtý Tomáš Dospíšil. Krásné finále,
které
bylo napínavé až do konce. Všechny modely dokončují závod na 30 minut. Osobní názor: další zkušenost v závodě ve velkém
počtu modelů a je to zcela jiný závod, než závodit ve 4. jezdcích.
</p>
<p>
<b>Finále Toring Car:</b> zde také 10 modelů na roštu. Po startu závodu na prvních pozicích Aleš Bayer,
Martin Pater a Tomáš Marek. Na čtvrté pozici krouží Sascha Klug. Jako první jede do depa Daniel Urban. Po kolizi
s jiným jezdcem. Aleš Bayer zařazuje druhý převodový stupeň a jede kolo 26,785. Ve stejném kole je Martin Pater.
S mírnou ztrátou potom Tomáš Marek. Tomáš Marek musí do depa kvůli hlučnému motoru. Je 20. minuta do konce. Aleš Bayer
stojí na dráze. Mechanik běží k modelu. Musí do depa. Pořadí se mění i zde. Martin Pater je tedy na první pozici,
na druhém místě Sascha Klug a na třetím místě tedy Vladimír Plh. Čtvrtá pozice je pro Erika Margonyho. David Mrkos
zatím v závodě bez porblémů, ale se ztrátou. Problémy má i Josef Kolařík. V depu stále Tomáš Marek a Aleš Bayer.
V pit lane je živo a mechanici mají dost práce. Takový šrumec už jsem tu nezažil dlouho. Aleš se vrací na dráhu
v 15. minutě. Jeden mechanik na více modelů = nebezpečná situace. Daniel Urban také zpět a Tomáš Marek se také chystá
na návrat na dráhu. Josef Kolařík opět stojí na trávě, tedy mimo stopu jezdců.
</p>
<p>
Martin Pater tedy první, druhý Sascha Klug, třetí Erik Margony. Na čtvrtém místě nyní Ivo Day.
Josef Kolařík končí závod. Stejně i Aleš Bayer. TQ neznamená vítězství. Neplatí to u Porsche a také
ani zde. Sascha Klug zatím jezdí na druhé pozici se ztrátou kola na vedoucího Martina Patera.
Nyní začne promlouvat do finále technika a palivo. Zatím nikdo nekončí pro úbytek
drahocené tekutiny. Je 5 minut do konce.
</p>
<p>
Každopádně krásný pohled na kroužící modely na trati. Martin Pater si jede pro první místo a potřebné
bodíky do celkového pořadí. Držme mu palce. Tři minuty do konce finále. Opět hluk na dráze. Ivo Day z 5. pozice odstupuje. Levé přední kolo KO. Tomáš Marek opět výfuk. David Mrkos jede v pohodě a ocitá se na 5. pozici. Velká úmrtnost aut v dnešním
závodě. Sascha Klug na druhé pozici a třetí minutu před koncem Erik Margony. Konec závodu: pořadí na prvních místech: Martin Pater, Sascha Klug, Eirk Margony a na čtvrté pozici Vladimír Plh.
</p>
<p>
Vyhlášení vítězů po závodě cca po 15. minutách. Všichni jezdci jdou s modelem
na vyhlášení. Krásný závod plný zvratů a plný adrenalinu.
</p>
<p>
Report je u konce. Já jsem si dobře zazávodil a ještě stačil psát ONLINE. Plně
vytížený, ale nadmíru spokojený. Naschle příště…
</p>