MČR Slavkov u Brna 2.8.2009 – konec přenosu

Igor Vlahovič


<p>
Je neděle 2.8.2009 a lehce po 8:00 hodině ranní ještě většina účastníků spí ve svých obytných
vozech a karavanech. Před námi je nedělní závod MČR Large Scale <!– separe –>ve Slavkově u Brna. V tento
den se jedou kategorie Touring Car a Porsche Cup.
</p>
<p>
V 9:30 se pomalu začínají v depech objevovat první jezdci tohoto dne. Čeká se na pana Šeligu,
který navrhne časový harmonogram dne, podle kterého se pojede. Musíme vyčkat jeho příchodu. Wifi
je k dispozici a pokud nenastanou technické problémy, proběhne z tohoto závodu ONLINE report.
</p>
<p>
Je 8:45 a v depech se objevuje Martin Pater, Ivo Day, bratři Markové, Aleš Bayer a další.
Začínají přípravy a ladění modelů na tento race. Zatím není janý časový plán, ale Vladimír
Šeliga je už na svém místě a chystá ozvučení areálu.
</p>
<p>
Také nevíme, kolik jezdců dnes pojede Porsche Cup – kategorii volnou bez licence. To bude překvapení,
ale již včera jsem viděl nový model a nového jezdce.
</p>
<p>
Ještě si připomeneme, jak dopadl závod MČR Large Scale, který se jel dne 1.8.2009 v
kategorii EKO. Velice vyrovnaný souboj a výsledek mezi Alešem Bayerem a Markem Martinem.
Oba nájezd 63 kol za 30 minut jízdy.
</p>
<p>
Jinak v sobotu startovalo 8 jezdců. I zde se na účasti podepsala dovolená a možná i tropické
vedro. Josef Kolařík, Dušan Bayer, David Mrkos, Tomáš Dospíšil, Antonín Bena sen. a Jan Macejík sen.
Aleš a Martin svedli krásný souboj o první místo, kdy nakonec Aleš skončil první před Martinem
Markem. Na třetí pozici skončil Josef Kolařík. Těsně pod bednou se umístil Dušan Bayer. Tito
piloti pojedou i tento závod.
</p>
<p>
Nyní je do 9:45 volný trénink pro všechny. Pak se trať uzavírá a začnou kvalifikace po ranní rozpravě a presentaci.
</p>
<p>
Poslední dvě minuty do konce volného tréninku. Martin Pater, Aleš Bayer, Ivo Day a další mají poslední minuty na vyladění vozu. Bude velké horko a pneu ztrácí po cca 10 minutách grip. Bude to náročný závod jak pro jezdce, tak i pro modely.
</p>
<p>
Časový rozpis kvalifikace Porsche Cup – 10:00, 11:00 a 12:00
</p>
<p>
Časový rozpis kvalifikace TC – dvě skupiny. První jede v 10:30, 11:30 a 12:30
a druhá potom 10:15, 11:15, 12:15
</p>
<p>
Po 13:00 hodině budou začínat finálové jízdy obou kategorií.
</p>
<p>
Jezdci Porsche: Igor Vlahovič, Dušan Bayer, Tomáš Dospíšil a Radim Šenk.
</p>
<p>
Jezdci TC: Ivo Day, Josef Kolařík, Jirka Rybák, Tomáš Dospíšil, David Mrkos – skupina první a druhá skupina je ve složení Martin Bayer, Tomáš Marek, Aleš Bayer, Martin Pater a Vladimír Plh.
</p>
<p>
Je 10:00 a já musím na trať. Takže na 15 minut se odmlčím.
</p>
<p>
10:20 je konec první kvalifikace Porsche. 10 minut jízdy a 3 minuty před startem. Igor Vlahovič dokázal najet za 10 minut jízdy 21 kol zajet i top kolo 28:693. Model seděl dobře a klidnou jízdou
se mu ani nepřehřívala kola. Druhý skončil Tomáš Dospíšil s nájezdem 20. kol a top kolem 29,669. Třetí po kvalifikaci Dušan Bayer, který měl problémy s adhezí (20 kol, top kolo 29,619. Pole nyní uzavíral Radim Šenk, který skončil dříve než časový limit vypršel (9 kol, kolo za 30,976). Všichni
si stěžovali po jízdě na přetáčivost modelu. Jde o to nejezdit zbytečně smykem, aby se kola nepřehřála. Toť můj pohled.
</p>
<p>
10:20 – začala první kvalifikace skupiny 2 TC – tedy Tomáš Marek, Vladimír Plh, Martin Pater, Martin Bayer a Aleš Bayer. Ve vedení Tomáš a jediný jel bez přerušení. Zajel také nej kolo 27:901 prozatím. V půlce limitu pouze 2 vozy na trati – Tomáš Marek a Martin Pater. Ostatní v depu. Oba Bayerové stáli. Dvě minuty do konce a žádná změna. Ale i Tomáš chyboval a čekal na nasazení modelu. Tuto jízdu Tomáš vyhrál s nájezdem 21. kol.
</p>
<p>
10:30 – 3 minuty do startu kvlifikace první skupiny. Opět málo jezdců na trati. Ivo Day ve vedení a jediný kroužil na trati. Tomáš řešil model a i ostatní. 3 minuty do konce limitu a dva vozy na trati – Ivo a Tomáš. Tuto jízdu vyhrál Ivo Day s nájezdem 20. kol.
</p>
<p>
11:00 – start druhé kvalifikace Porsche. Igor Vlahovič opět kroužil bez závažných chyb a kdyby nestál minutu před koncem
mimo trať, najel by opět 21 kol. Dlouhou dobu kroužil za Tomášem Dospíšilem, který měl opět problémy s přetáčením modelu. 20 kol nyní najel i Radim Šenk. Dušan Bayer na tuto jízdu nenastoupil.
</p>
<p>
11:30 – druhá kvalifikace druhé skupiny TC. Martin Bayer a Martin Pater v jednom kole po 5. minutách jízdy. Za nimi Aleš Bayer. V jednom kole s Alešem jel i Vladimír Plh. Tomáš Marek
dal jedno kolo a skončil v depu. V sedmé minutě byl zpět. 3 minuty do konce limitu a všechny vozy na trati. Ve vedení stále Martin Bayer před Martinem Paterem. Tuto kvalifikaci vyhrál Martin Bayer
s nájezdem 23. kol. Martin Pater dokázal najet 22 kol.
</p>
<p>
11:45 – druhá kvalifikace první skupiny. Všichni měli problém s adhezí vozu. Ivo Day kroužil stabilně a 3 minuty před koncem měl najeto 12 kol. Jirka Rybák sešel z tribuny a také si stěžoval na grip, který je nulový. David Mrkos stále v depu opravoval vůz – přední náprava. I Tomáš Dospíšil měl problém s přetáčením. Nic jiného se neřešilo v tuto dobu na dráze. Dvě minuty do konce a na dráze je prázdno. Vyhrál Ivo Day s nájezdem 15. kol.
</p>
<p>
11:45 a nad dráhou vzlétla helikoptéra na spalovací motor. Ve 12:00 se začne poslední kolo kvalifikací. Igor Vlahovič zkusil na přední nápravě v prvních dvou jízdách pneu typ B a C. Nyní otestuje na přední nápravě obě pneu typu B.
</p>
<p>
12:00 – poslední kvalifikace Porsche. Dušan Bayer získal náskok cca 4. sekund před Igorem Vlahovičem, který jej pak začal pomalu stahovat. Grip byl s pneu B vpředu trochu lepší, ale za cenu pomalejší jízdy. Ale déle vydržel model bez přetáčení. Dušan pak ztratil nervy a dříve skončil. Slyšel jsem něco o rozpadlé spojce… V jízdě byl i Tomáš Dospíšil, který měl kontakt s Igorem na konci cílové rovinky a přišel o horní spojku. Kolize byla ze strany Igora. Došlo k omluvě a ve finále si musí Igor dávat větší pozor. Do konce limitu dorazil pouze Igor ( 21kol ) a Radim Šenk ( 20 kol ), který Igora pustil, když jej dojel o kolo. Nováček v kategorii, který jezdí velmi slušně.
</p>
<p>
12:31 – konec poslední kvalifikace skupiny 2. Vyhrál ji Aleš Bayer s nájezdem 23. kol. Martin Pater stále kontroloval čas na kolo. Zda zajede lepší čas na kolo. Naladit model na přehřátý asfalt není vůbec dnes jednoduché. Všichni s tím mají problémy.
</p>
<p>
12:35 – start poslední skupiny TC. David Mrkos má poslední šanci zajet dobrý výsledek kvalifikovat se do finále. Není pochyb o tom, že modely opět budou klouzat. Jsem na tribuně a ještě se noknal ostrý start a už slyším kvílení pneumatik. Co uslyším za 10 minut ? Tři vozy na trati. Ivo Day, Jirka Rybák a Josef Kolařík. Tomáš Dospíšil v depu. David Mrkos také. Kdy vyjede na trať ? Start finále ve 13:30 – začíná Porsche Cup v čele s Igorem Vlahovičem na TQ pozici.
</p>
<p>
13:30 – Finále Porsche Cup – Igor, Tomáš, Dušan a Radim. Takové bylo postavení na startu. Igor si ulil start a málem dostal penalizaci. Ale Vladimír Šeliga byl shovívavý. Nicméně Igor takticky uhnul ze stopy a hned v první zatáčce byla kolize mezi Tomášem a Radimem. Tomáš skončil na střeše. Musel běžet nasazovač. Igor se pustil na stíhací jízdu za Dušanem. Ale přehnal to a po 17 minutách začal model driftovat – přehřátá kola. Dušan získával náskok a pak Igora předjel o jedno celé kolo. Igor se za něj pověsil a společně pak dojeli do konce závodu. Tomáš Dospíšil sice stahoval Radima, ale v 17. minutě skončil pro závadu s přijímačem. A tak nováček Radim kroužil na třetím místě než mu došel dvě minuty před koncem benzín. První tedy Dušan (61 kol) a druhý Igor (60 kol). Dva vozy dojely do konce časového limitu. Radim jel poprvé a velmi slušně. Gratulace.
</p>
<p>
14:25 – finále Touring Car – Martin Bayer, Aleš Bayer, Martin Pater, Tomáš Marek, Ivo Day, Vladimír Plh, Jirka Rybák, Josef Kolařík, Tomáš Dospíšil a David Mrkos – postavení na startu. Po startu ve vedení Martin Bayer před Alešem Bayerem a třetím Martinem Paterem. Za nimi v jednom kole Tomáš Marek. Všichni 10 kol v 5. minutě závodu. Ostatní jezdci jedou z odstupem. Po 10. minutách se pořadí nezměnilo. Ve vedení Martin Bayer před Alešem Bayerem Martinem Paterem. V průběhu finále nechybí komentář ze strany pana Šeligy. Jirka Rybák nyní jede na konci pole. Tomáš Marek pořád na čtvrté pozici za Martinem Bayerem. Přední jezdci jezdí kola pod 27 sekund. Tomáš Dospíšil jede na 7. pozici. Za Tomášem krouží Ivo Day. David Mrkos jede zatím devátý. První odstupuje pro palivo Martin Pater a posléze také Tomáš Marek odstupuje pro palivo. Pořadí se opět posunulo vpřed. Finále plné zvratů. Další vozy se zastavují pro nedostatek – však víte čeho. David Mrkos – ten jako jeden z mála odstoupil po havárii. Většina startovního pole skončila dříve než měla. Nakonec pořadí Martin Bayer první, druhý Aleš Bayer a třetí Vladimír Plh. Těsně pod bednou Ivo Day.
</p>
<p>
Závod je u konce. Vyhlášení výsledků, předání pohárů. Fotky vítězů již máte k dispozici. Rreportáž je u konce s malým technickým výpadkem – horko působilo i na redaktora… Ale záměr přinést vám dění se snad povedl. Byl to náročný den.
</p>