Trénink 1/5 ve Slavkově u Brna

Igor Vlahovič


<p>
Dne 22.5.2009 nastal den, kdy jsem konečně mohl zjistit, jak jsem na tom s jízdími dovednostmi
mě a mého modelu FG EKO Porsche 1/5. Navíc jsem měl sebou i 1/18, abych provedl <!– separe –>test, zda osmnáctka
bude stíhat pětinu jako takovou.
</p>
<p>
Na dráze v dobu mého příjezdu (tedy cca 16:20) probíhala ještě brigáda v rámci které se
upravovala dráha, prováděly další drobné úpravy kolem dráhy. Natíraly se zatáčky bílo červenou
kombinací. Kolem tratě byla již natažena umělá tráva pro zpomalení vozu při opuštění dráhy.
Když jsem se podíval z odstupem času na celkový pohled, opravdu dráha na profesionální úrovni.
</p>
<p>
Lehce po půl paté již jezdci ladily svoje modely a já provedl první start. Ještě tomu však předcházela
údržba mého modelu pod rukama pana Dušana Bayera. Nechtělo to startovat a tak se na to musel podívat odborník.
Po chvíli vše bylo OK a já vyjel.
</p>
<p>
Nejprve nesměle společně s Tomášem Dospíšilem, který již stačil své bílé Porsche obrátit na střechu
a dokonale ho pokřtít. Myslel jsem si, že můj elektro styl nebude slavit úspěch, ale opak byl nakonec
pravdou. Za Tomášem jsem kroužil v těsném kontaktu a dokonce ho i předjel na rovince. Bude to dobrý
soupeř. Na dráhu pak vyjel Aleš Bayer a to už bylo velké sousto. Potom jsem poměřil síli i s Dušanem,
ale to, že jsem mu stačil bylo způsobeno laděním modelu. Závod bude spíše mezi mnou, Tomášem, Pavlem
Havlíkem a podobně zručnými jezdci. Závod ukáže a potvrdí moji současnou zkušenost s jízdním stylem.
</p>
<p>
Jinak cca 35 minut jízdy na plnou nádrž. Pneu zadní po této jízdě naprosto v pořádku. Logicky – vzorek
mírně sjetý. Ale stačí prohodit zadní kola za přední a mohu tak prodloužit životnost. Dle mého názoru
mohou klidně kola závod vydržet a možná ještě nějaký ten trénink. Karoserie na střeše sice nebyla,
ale na rovince jsem se jednou lekl, že je tam vůz a strhl jsem to do plůtku… Řídit toto měřítko je
zcela něco jiného a musí se také podle toho jet.
</p>
<p>
Potom přišel na řadu test modelu XRAY M18 PRO vs FG EKO 1/5. Já vs Tomáš vs Aleš Bayer. Ano, 18tina
stíhala modely 1/5 na rovince v pohodě a na výjezdech ze zatáček měla občas navrch. Pravda, nejel se
závod a modely 1/5 nejsou plně vyladěny. Ale první dojem byl skvělý. Taky aby ne, když v EKu jedete
23 ccm motor a v XRAY jsem měl motor Novak brushless 9000 ot./V.
</p>
<p>
Odpoledne plné testů a poznání. Závod MČR 1/5 a večerní poježdění ve Slavkově se kvapem blíží. Již za týden
vše vypukne a vy se určitě máte na co těšit. Video máte k dispozici <a href=“ http://www.youtube.com/watch?v=a9gljJOaRVc“ target=“_blank“>ZDE</a>.

</p>