Vzpomínky – 1991 – začátek roku

Antonín Hráček


<p>
<b>1991 &#8211; 1</b>
</p>
Na konci minulého roku jsem napsal plán činnosti svazu na tento rok :
</p>
<p>
&#8222;Plán činnosti RC-MCC ČSFR pro rok 1991
</p>
<p>
S ohledem na úplné začátky ve většině činností v <!– separe –>našem svazu, určuji hlavní úkoly následovně :
</p>
<p>
– zajištění svazu po administrativní stránce
</p>
<p>
– zajištění průběhu mistrovských soutěží
</p>
<p>
– ekonomické zajištění svazu
</p>
<p>
Administrativa :
</p>
<p>
– řízení a organizace svazu
</p>
<p>
– vedení účetnictví
</p>
<p>
– zajišťování členství v EFRA
</p>
<p>
– zajišťování výjezdů repre do zahraničí
</p>
<p>
– vyškolení rozhodčích
</p>
<p>
– zpracování a vyhotovení Pravidel svazu
</p>
<p>
Zajišťování průběhů soutěží :
</p>
<p>
– zajištění průběhu M-ČSFR &#8211; PEJ
</p>
<p>
– utvoření sekce E 1:12 a uspořádání M-ČSFR
</p>
<p>
– utvoření sekce buggy 1:8 a uspořádání M-ČSFR
</p>
<p>
Ekonomické zajištění svazu :
</p>
<p>
– obhajovat a vysvětlovat naši činnost na Prezidiu STSČ &#8211; klást důraz na společenskou prospěšnost -, v případě získání stát.příspěvku, použít ho na zajištění
činností svazu ve všech oblastech
</p>
<p>
– získávání sponzorů &#8211; využití závodů a akcí svazu pro propagaci
</p>
<p>
Zlín 28.12.1990, Ant.Hráček&#8220;
</p>
<p>
V lednu v novém roce přicházely dopisy z klubů i od jednotlivců. Žádali v nich převážně o zaslání přeložených Handbooků a adresářů klubů. Výjimkou byl dopis od Karla Skokana z Mostu. Poslal termínovou listinu závodů v RC buggy a RC-ES, pořádaných kluby na severu Čech. Ačkoliv jejich klub není v našem svazu registrován ( jsou registrováni u modelářů ), tak nás na tyto soutěže pozval. Nezávisle na něm psal o těchto závodech i Venca Vopat z Kadaně. Navíc navrhl, že by jeden z těchto závodů mohl být uspořádán jako M-ČSFR.
</p>
<p>
Jeden dopis přišel až z Anglie, od Mika Carra. Měl firmu se specializací na modely elektro 1:12. Dozvěděl se, že Československo bylo přijato do EFRA a chtěl by se v létě přijet podívat na některý z našich závodů v kategorii elekter. Pokud by to bylo možné, tak by se některého z těchto závodů i rád zúčastnil.
</p>
<p>
Koncem ledna jsem v krátkém dopise informoval kluby o posledních událostech. Cituji:
</p>
<p>
&#8222;Vážení přátelé, dovoluji si Vám sdělit další informace které &#8211; jak doufám &#8211; Vás budou také zajímat. Nejdůležitější je ta, že našemu svazu byla přidělena část ze státního příspěvku pro svazy v STSČ. V hlavních bodech aspoň minimálně kryje náklady na jednotlivá vydání svazu. Můžeme si proto dovolit uspořádat M-ČSFR ve všech sekcích, krýt některé výlohy reprezentantů na ME, můžeme zaplatit poplatky EFRA. V tomto roce také uskutečníme školení rozhodčích. To je ve stručnosti k tomu nejdůležitějšímu.
</p>
<p>
16.2. uspořádá RC-club Slavičín &#8211; z pověření RC-MCC &#8211; mistrovství ČSFR v kat.E 1:12. Podrobnosti se dozvíte v propozicích, které Vám dojdou max. do 8.2. Je to termín velmi krátký, ale musíme do 18.2. nahlásit jména reprezentantů na ME ve Švédsku. Chtěl bych všechny zájemce o toto mistrovství upozornit na následující skutečnosti. Počet účastníků tohoto mistrovství bude pravděpodobně omezen dle dispozic pořadatele. Zúčastnit se můžou členové i nečlenové RC-MCC. Ti, kteří nebudou mít platnou licenci našeho svazu pro rok 1991, zaplatí startovné 150,- Kčs. Na ME ale mohou postoupit pouze členové RC-MCC.
</p>
<p>
Podobné zásady budou platit i na mistrovstvích buggy 1:8 a PEJ &#8211; sekci formule 1:8. Další informace se týká klubů a ZO. Pokud vlastníte evidovaný majetek, nemovitost apod., musíte se co nejdříve zaregistrovat. Chcete-li být registrováni ve svazu RC-MCC, požádejte písemně o registraci na moji adresu. Podobně postupujte, chcete-li provádět hospodářskou činnost.
</p>
<p>
V dalším dopise Vám budu moci pravděpodobně sdělit termín a místo konání školení rozhodčích. Je na to vyčleněna dostatečná část z finančního příspěvku tak, aby toto školení mohlo být uskutečněno na patřičné úrovni.
</p>
<p>
Také se mnou navázaly kontakty zástupci klubů buggy 1:8 a tak se snad dočkáme v nejbližší době i uspořádání prvního mistrovství ČSFR v této kategorii.
</p>
<p>
Minulý týden jsem obdržel dopis od p.Carra z Vel.Británie, který nás v něm informuje o modelech E 1:12 a rád by se přijel podívat do Československa na některý z našich závodů. Dopis přečtu účastníkům M-ČSFR ve Slavičíně. To je pro tentokrát všechno.
</p>
<p>
S pozdravem A.Hráček, Zlín 27.1.1991&#8220;
</p>
<p>
<b>Seriály soutěží v buggy a v elektrách v roce 1990</b>
</p>
<p>
<b>První ročník poháru RC buggy ČR – 1990</b>
</p>
<p>
Seriál soutěží RC automobilů kategorie RC buggy 1:8 se konal poprvé díky spolupráci klubů v Mostě, Kadani a v Praze, kde se také jízdy uskutečnily. Během celé soutěže bodovalo 24 jezdců. Slavnostní vyhlášení celkových výsledků se uskutečnilo 19.října v Mostě. Vítězem se stal Václav Vopat z RC klubu Kadaň. Hodnotné ceny věnovali sponzoři celé soutěže &#8211; ČMMoS, firma Nonet Most a Camping-centrum Most.
</p>
<p>
Celkové výsledky: 1. V.Vopat Kadaň 72b., 2. J.Fiala Kadaň 58, 3. K.Vondrouš Kadaň 47, 4. J.Kadlec Praha 47, 5. V.Dittrich Most 31, 6. J.Pokorný Praha 30 bodů.
</p>
<p>
<b>&#8222;Moravsko-slezský pohár 1990 &#8211; první ročník</b>
</p>
<p>
V roce 1990 se konal seriál deseti soutěží RC automobilů kategorie ES, nazvaný Moravsko-slezský pohár. Seriál vznikl z iniciativy severomoravských RC automodelářských klubů, hlavním organizátorem všech soutěží byl Martin Jarošek z Hlučína. Jednotlivé soutěže organizovali kluby Ostrava-Vítkovice, Havířov, Kopřivnice a Vsetín.
</p>
<p>
Do poháru bylo přihlášeno 32 soutěžících, z toho dvě ženy &#8211; B.Jarošková a J.Kunzová. Systém hodnocení soutěží byl převzat z PEJ. Celkové pořadí bylo stanoveno podle sedmi nejlepších výsledků každého soutěžícího. Zvítězil J.Ondruš, před ing.P.Holubem a K.Kratochvílem.
</p>
<p>
K hladkému průběhu poháru přispěla přesně formulovaná pravidla a práce hlavního rozhodčího ing.Szostka. Slavnostní vyhlášení celkových výsledků prvního ročníku se uskutečnilo 10.února 1991 a vítěz z klubu Tatra Kopřivnice na něm převzal putovní pohár.
</p>
<p>
Ing.M.Kotraba&#8220;
</p>