Xray Challenge Holešov 19.3.2011 online

Igor Vlahovič


LAST UPDATE: 19:01 – videa, report kompletní

Ani jsme se nenadáli a máme tu zase víkend. A s tím i závod Xray Challenge Holešov. Závod se jede na Moravě ve městečku Holešov, kousek za Kroměříží. Proč to takto popisuji, když už jsem odsud psal několikráte ?

Je to pro ty, co budou číst o Holešovu poprvé a budou se chtít dozvedět vše. Tedy jak to tady chodí, na co se mohou těšit, jaké kategorie se zde jezdí a na závěr… Ano na závěr uvedu opět své hodnocení v podobě plusů a minusů. Hodnocení bude z mého pohledu.

Takže dostupnost z Brna a okolí dobrá. 45 minut jízdy dle předpisů. Ale na tento závod jezdí borci i ze Slovenska. Jen z Čech je méně lidí a převažuje Morava a Slezsko.

Po ránu jsem byl přizván ke křtu nových týmů F1. Především Wolf Racing Team byl unikátním modelem. Navíc návrat na dráhu po několika letech. Záznam je sice krátký, ale výstižný.

Jinak ranní trénink byl zpočátku neřízený, v pozdější době řídil trénink Martin Kořínek osobně a jezdci měli cca 5 minut na testování podvozků. U časomíry dnes nebude Pavel Magda, ale Martin Kořínek osobně. Bude mu pomáhat jeho přítelkyně.

Dnešní závod není možno sledovat online přes web My RCM. Tento přenos je vždy za přítomnosti Pavla Magdy, který je na toto vybaven. Ale dnes je přihlášen i menší počet jezdců a tak to nebude tak potřeba.

Kategorie si můžete vybrat následující: Formule, World GT, Stock, Superstock a Modified. Takže vybírat je z čeho. Kategorie Stock má podkategorii Standard, kde jsou povoleny starší typy regulací. Navíc i s modelem TT-01 se zde až tak neztratíte.

Občerstvení je k dispozici. V hale je dostatek místa pro všechny závodníky. Ozvučení je dobré a já slyším hlášení i na druhém konci haly.

Já jdu poladit podvozek HB Cyclone TC, abych dnes provedl test. Tedy spíše poladí tento model Marek Černý. Díky panu kolegovi budu mít pocit, že mám opravdu naladěno.

Nahrál jsem vám fotky dep. Zachytil jsem snad všechny. Nechybí například Juraj Hudy. Martin Hudy je na závodě ETS. Tak i někteří další jezdci. Také jsou někteří na vytrvalostním závodě ve Rtyni. Oba závody je možné sledovat online na webu My RCM.

Ranní trénink probíhá v klidu a na tribuně není přecpáno. I bez PC a jeho hlasu se lze, jak je vidět obejít. Ani kolize nejsou tak časté. Na začátku závodního dne tedy vládne pohoda. Abych nelhal, občas je slyšet náraz do hrazení. Ale piloti musí vědět, na co stačí a co uřídí.

Martin Kořínek nalepil pozice nasazovačů na daná místa. Každý jezdec po jízdě musí dát auto na technickou kontrolu a jít nasazovat.

Tribuna pro vozíčkáře je také k dispozici. Dnes ji využije Ondra Macháček a Vlastimil Švec.

Jinak tuto halu zajistil a provoz zastřešuje Ludvík Kurečka st. Večer před závodem staví dráhu, po závodě opět sklízí a dává vše do pořádku. Hodně práce, ale odměnou mu je spokojenost lidí.

Otestoval jsem zde připojení od T-Mobile. Jedu přes modem a mám k dispozici EDGE. Text,foto a video jsou naprosto v pohodě. Ale video je již oříšek. 20 MB velké video nahrávám cca 5 minut. Takže finále full (110 MB bude lepší nahrávat doma). Jiná situace bude, když budu mít k dispozici 3G. Kratší videa ale nebudou problém. Výhodou opravdu je, že nejsem rušen signálem Wifi z RC souprav.

V 9:00 byla ukončena prezentace. Bude následovat rozprava a pak samotný závod začne. To bude kolem 9:30.

Rozprava upozornila na čistotu jízdy a fair play. Martin Kořínek hovořil jako první, potom se ujal slova Antonín Hráček. Ten objasnil pravidla F1.

Za malou chvíli startujeme první kolo kvalifikací. Nahrál jsem foto z rozpravy nezbývá na závěr úvodu poděkovat za pomoc Markovi Černému. Ten mi nastavil podvozek a věřím, že s ním zajedu dobré umístění.

Kvalifikace kolo 1.

Formule – dvě skupiny jezdců. Dnes menší účast jak jindy. Ale mnohá jména přijela. Tuto kategorii má na starosti Antonín Hráček. Já jsem zahlédl jako nové jméno Jardu Čípa. Ostatní jezdci již jezdí pravidelně. Za zmínku stojí start Radka Šimurdy. Ten pomáhá synovi Kubovi a navíc fotí akce a dává to na své stránky. Ondra Macháček jede také tuto kategorii. Navzdory vozíčku si to užívá nadmíru. en potřebuje pomoc kolegů. Dnes kategorie postrádá některá jezdecká esa a tak to bude velmi zajímavé.

Stock – tři skupiny jezdců. Nejvíce obsazená kategorie. Igor Vlahovič jede v první skupině. První jízdu jel převod 5.29 a na regulátoru měl nastaven stupeň 4 z 10ti. Motor po dojezdu 52° a najeto měl 22 kol. Spotřeba za 5 minut jízdy u Igora činila 1315 mAh. 23 kol byl nájezd prozatím ostatních. I Olda Groch najel 23 okruhů. Igor proto nastavil na regulátoru 7° akcelerace a i naprázdno byl slyšet nárůst výkonu. Jalub Šimurda, Martin Kořínek a ještě pár vyvolených najelo 24 kol. 23 kol zatím pouze Olda Groch a ještě jeden jezdec. A finále bude pouze pro nejlepší.

GT – jedna skupina jezdců. Michal Abrahámek nesmí na startu chybět a vítězí v první jízdě. Roman Kořínek dnes jede dvě kategorie – tuto a Superstock. Michal Jurčí, Petr Ryšavý, Rudolf Ševčík a Petr Rovný budou dnes soupeřit o pozice nejvyšší.

Modified – 9 pilotů v čele s Adamem Janovičem, Igorem Liptákem, Juraem Hudym, Denisem Kubíkem (nový jezdec). Marek Černý dnes také dvě kategorie. Dušan Vičánek přijel ze Zlína a bude hájit barvy tohoto klubu. Nechybí ani Tomáš Holický. Nejlépe si zajel nájezd kol a čas Tomáš Lipták.

Superstock – zde to bude ve dvou skupinách napínavé. Martin Kořínek dnes nejen řídí závod, ale jede dvě kategorie. Marek Černý, Tomáš Kubica, Kuba Šimurda, Roman Kořínek, Dušan Vičánek, Juraj Hudy, Martin Kratochvíl. Hodně vyrovnané. A to nesmíme opomenout druhou skupinu, kde jede například Rado Ďuaňa, Tomáš Juřica, Jan Červený, Milan Šubík a další.

Nasazování na tomto závodě by mělo být stejné pro všechny. Bohužel, neplatí to. A tak jsem pozoroval, že to „demotivuje“ některé jezdce. Je fakt, že například na ME 2011 bez nutnosti výzvy šla nasazovat i jezdecká esa… Jinak komentář je nyní plně ponechán na počítači. Jízda se zatím vyvíjí klidně, bez emocí.

Kvalifikace kolo 2.

Formule – Jarda Vala došel za Michalem Abrahámkem, aby se mu podíval na jeho GTčko. Jarda jej bude jezdit. Mezi tím probíhala jízda obou skupin. Černý model Wolf Racing vypadá na dráze opravdu dobře. I Ferrari tým nezaniká. Ranní křest ukázal modely ještě před vlastní jízdou. Tedy nepoškozené karoserie především. Wolf Racing ovšem měl problémy s gripem a zadní náprava se mu smýkala. Ale co bylo zajímavé – model byl opatřen zadním difuzorem. Fanánovi Stodolovi monpost trochu poskakoval. Jedna formule opět vzadu blikala. Po vzoru Miry Dolanského. Ten je dnes na 24ti hodinovce s kolegy z STS.

Stock – opět zajímavé výsledky. Mnozí se zlepšili. Igor Vlahovič najel nyní 23 kol, motor měl po dojezdu 62°. Do baterie se nyní vlezlo 1584 mAh. Motor není nijak chlazen. Olda je před Igorem o cca 3 sekundy. Ostatní ve Standardu zatím 22 kol. Pavel Martinec najel 22 kol, ale chyboval. Leoš Zádrapa najel také 23 kol, ale na Igora ztrácel. Na další jízdu Igor nastavuje na regulaci stupeň 10. Aby zjistil, jaká bude akcelerace a teplota v nejvyšším nastavení. Martin Kořínek nyní najel jako jediný 25 kol. Honza Červený jako druhý pak 24 kol. A finále bude pro ty, co najedou 24 kol. 23 ko také bude stačit, ale budou rozhodovat dojezdy.

GT – zde nyní zajel velmi dobře Petr Rovný. Michal Abrahámek první, Petr druhý. I Roman Kořínek se zařadil za něj. Pro Petra je to hodně dobrý výkon. A je jeden z pilotů, který odevzdá auto na technickou a jde na post nasazovače. Celkem klidná jízda modelů. Karoserie převažuje Protoform Mulsagne. Jezdí se mechová kola a dbá se na jejich průměr. I když se vzadu jezdí širší a větší kola. U 2WD stroje není podmínkou stejná velikost pneu na obou nápravách.

Modified – svůj výsledek si zlepšili i zde jezdci. Juraj Hudy dává 26 kol společně s Adamem Janovičem, Igorem Liptákem a dalšími. Juraj jízdu vítězí s nejlepším nájezdem. Tato kategorie není příliš obsazována.

Superstock – Filip Uher dojel druhý. Velmi těsné dojezdy ve skupině číslo 1. Ta druhá bude svými výkony aspirovat na A finále. Ludvík Kurečka (domácí jezdec) byl v jízdě i první a těsně za ním Marek Černý. Dušan Vičánek si držel 3. pozici. Martin Kořínek se objevil v popředí. Ten dnes jede (ale neviděl jsem to zatím osobně) kombo Nosram, které je nyní novinkou pro letní seriál Xray Nosram Challenge. Stačí mít jeden regulátor a nastavit na něm buď ZERO časování, nebo ho otevřít. Jízdu nakonec dojel první Martin Kořínek.

Další kolo je za námi. Uběhlo svižně. Vy máte k dispozici další foto, které jsem pořídil v tomto kole. Pořadí se dozvídám z hlasu PC. A když nestihnu zachytit info, zajdu si na nástěnku. Tam je ihned po jízdě vyvěšen výsledek.

Kvalifikace kolo 3.

Formule – pokličky zde nejsou tak nakopávající, ale i tak se na ně musí opatrně. Miroslav Křížek je také jeden z těch, kteří jedou dvě kategorie. I zde nastupuje pravidelně. Vojta Jeremejko vítězí v první skupině. Roman Štalmach se stará o model Ondry Macháčka a přitom jezdí a ladí i svůj model. Minulou jízdu dojel první. Nyni opět první a ve finále bude aspirovat zřejmě na bedýnku vítězů. Dnes tu ale není například Petr Novotný, Martin Bábovský, Tomáš Brodský a další vynikající jezdci.

Stock – Igor Vlahovič zajel s Oldou Grochem neskutečně vyrovnanou jízdu. Oba těsně za sebou a do cíle dojeli od sebe v jedné sekundě. Igora z toho rozbolela hlava. Igor měl na motoru teplotu 65°. Do baterie dostal 1619 mAh. Zdeněk Kaška nyní zajel také 23 kol, ale lehce ztrácel. I on jede Stock Standard. Kdo se dostane do A finále z této podkategorie ? Bude to těsné. Určitě tam bude Martin Kořínek, který tuto jízdu nejel. Kuba Šimurda vzal první místo v jízdě před Honzou Červeným a Vlastíkem Švecem.

GT – Michal Abrahámek jede každou jízdu výborně. Martin Kořínek toto kolo dohlížel na čistotu jízdy. Roman Kořínek nyní najel 25 kol. TQ ale drží Michal. Opět výborně Petr Rovný a i Michal Jurčí. Ten nyní dojel za Petrem třetí.

Modified – Juraj Hudy dnes jede bílou karoserii. Adam Janovič žlutou. Oba jsou dobře vidět. Adam Janovič zajel nyní asi nejlépe. Juraj druhý. Je vidět, že všichni piloti do zatáček brzdí. Toto má za následek vyšší spotřeby z baterií. Protože například Igor Vlahovič jede s Oldou Grochem, mají stejnou techniku. Igor vyjede do 1700 mAh, Olda nad 2000 mah. I on brzdí.

Superstock – poslední kolo pro dvě skupiny této kategorie. I zde byla poslední šance se posunout dopředu. Filip Uher. Tomáš Juřica, Rado Ďuraňa. Takové bylo pořadí v jízdě. I Petr Nesládek si pochvaloval nájezd. Ale to činil už dříve. 24 kol dokázal najet. Na tuto kategorii Martin Kořínek nastoupil. Jízda velmi vyrovnaná. A finále určitě budu natáčet. Alespoň jednu jízdu.

Vynikající výkon Oldy Grocha, který se kvalifikoval do A finále. Igor Vlahovič nakonec po součtu jízd také v A finále 10tý. Souboj s Oldou Gochem bude pokračovat !!! Další várka fotek k prohlédnutí. Foto a text se nahrávají rychle. Video mi vždycky „vytuhne“ a nevím proč. Sort na finále Vám také nafotím a pošlu ještě před startem prvního kola.

Finále kolo 1.

Formule – B finále odstartovalo. Antonín Hráček vítězí. Ano je to tak. Ale důstojnými soupeři mu byli Fanán Stodola a Radek Šimurda. Radek skončil druhý. Poměrně klidné finále. A finále: TQ Roman Štalmach. Udrží svoji pozici ? Martin Kořínek nyní občas komentuje vývoj. Ale jezdci samotní by měli jezdit ohleduplně. Miroslav Křížek je nenej v Ačku, ale dostal se i do vedení. Za ním Roman Štalmach, třetí Ivo Kavánek. Roman i Ivo byli rychlejší. Mirra jel klidnou stopu. Nakonc se musel spokojit s třetím místem. Ale oba soupeři si tak trochu zkracovali v jednom místě trať se mi zdálo. Ale vzhledem k rozdílu výkonu především na rovině je Mirův výsledek skvělý.

Modified – TQ Adam Janovič. Velmi dobrý výsledek do finále. Juraj Hudy startuje druhý, třetí pak Igor Lipták. Modely na startu vyfoceny a mohlo se vyrazit. Podle zvuku motoru bylo poznat, že jedou nejrychlejší stroje. Marek Černý skončil a jeho auto se neslo do depa. Nechyběl ani náraz do hrazení. Výsledek po jízdě ? Adam Janovič, Juraj Hudy, Igor Lipták.

Stock – B finále bylo promýchané piloty z klasického Stocku a Standardu. Tonda Pospíchal, Mikuláš Nesládek, Zdeněk Ajmut a další jezdci, které uvidíte na foto se poperou o lepší místa. Z první pozice startuje do každé jízdy Daniel Mach (O2 Team). Pavel Martinec ještě před jízdou poškodil model. Takže se mu sníží možnost dobře zajet na pozici vpřed. Martin Kořínek kontroloval stav tratě před jízdami. Komentáře v jízdě byly občasné a jezdci se o pořadí dozvídali z hlášení PC. Ale napomenutí nepadlo a ani STOP and GO. První kolo opět rychle uběhlo. Pořadatel se snažil kontrolovat čistotu jízdy. Zdeněk Kaška nechává za sebou Daniela Macha a Tondy Pospíchala. A finále ve znamení 8. jezdců Stock a dovu pilotů Standard (Groch, Vlahovič). TQ na každé jízdě Kuba Šimurda. Pořadí po jízdě bylo na špičce Honza Červený, Kuba Šimurda, Dado Ďuraňa. Ale nyní trochu k jízdě samotné: po startu se pořadí vzadu promýchalo a Igor Vlahovič na Oldu Grocha ztratil. Ale držel si hezkou 8 pozici. Potom pouštěl Igor Vlahovič jezdce o kolo vpřed a byl předjet okamžitě jezdcem za ním. Igor pustil a ztratil místo. Pak před smyčkou nechtěně zezadu narazil do soupeře a tak počkal. Opět výrazně ztratil, když čekal. Ale raději počkat a mít čisté svědomí, než jet na krev. Navíc na tribuně nebyl klid a Honza Červený pořád napomínal soupeře, aby ho pustili o kolo. Měl na to právo, ale rušilo to ostatní. Možná to měl více ohlídat pořadatel. Ale opět je to hlavně o jezdcích samotných, jak jedou.

GT – také kolize a ztráta Petra Rovného. Opět to rozhodovali jezdci o kolo. Pořadatel to opět hlídal dle možností. Michal Abrahámk první, ten soupeře o kolo nepotkal. Petr Rovný už ztrátu nedohnal. Roman Kořínek druhý před Michalem Jurčím. Ale Petr dopadl špatně ne svoji vinou.

Superstock – B finále Filip Uher zajel výborně v této jízdě. Nechal za sebou Petra Nesládka a Miroslava Křížka. A finále: Matin Kořínek, Marek Černý, Roman Kořínek – takové bylo pořadí po jízdě. Toto finále se o pořadí piloti dozvídali z hlášení pořadí po každé minutě. Jedno finále určitě natočím.

Finále kolo 2.

Formule – Fanán Stodola nyní výborně před Radkem Šimurdou a Antonínem Hráčkem. Zajímavá jezdecká trojice v tomto finále. A finále jsem natočil skoro celé. Roman Štalmach opět vítězí. Mira Křížek druhý a Ivo Kavan třetí. Na záznamu možná uslyšíte, jak se piloti na tribuně domlouvají na předjíždění a jak to nakonec dopadli po jízdě. Emoce přece jen byly.

Modified – Adam Janovič si svým druhým vítězstvím pojistil celkové první místo. Juraj Hudy bude druhý. Třetí pak Igor Lipták. I zde museli jedzci dávat pozor sami na sebe a bylo slyšet i výzvu na nasazení. Ale bylo potřeba minimum jejich práce (nasazovačů). První tři místa = hezká podívaná. Opravdu.

Stock – Pavel Martinec tentokráte na startu. Jak si vedl on a soupeři Bude to na záznamu. Uvidíte, jak se jezdí v B finále. A finále bylo zajímavé, a to hodně. Jednak pořadí na prvních místech bylo jiné než minule: Šimurda, Červený, Švec. Vzadu to bylo o chybách a výkon Oldy Grocha a Igora Vlahoviče stojí za zmínku. Olda dojel pátý a Igor 3 sekundy za ním šestý. Nechali za sebou 3 piloty. Martin Kořínek jede pouze Superstock finále. Toto nikoliv. Ale Olda jel bez chyby a Igor jej nedostihl. Navíc oba musí pouštět jezdce o kolo dopředu a tím oba ztráceli. Ještě úsměvnější byla situace, kdy Igor pustil jezdce a on se před ním vyboural. Pak ho musel opět pouštět. Už nyní víme, že ve Standardu je vítězem veterán tratí Olda Groch. A já se mu osobně klaním…

GT – poměrně čistá jízda ve znamení souboje Rovný, Jurčí. Michal Abrahámek opět vítečně a je vítězem dnešního závodu. Petr Rovný dokázal dojet třetí za Romanem Kořínkem.

Superstock – A finále jsem natáčel. Pěkné souboje, které v jednom místě byly na hraně. Martin Kořínek opět vítězem start – cíl. Ludvík Kurečka bojoval s Markem Černým. Kuba Šimurda startuje do jízdy před Jurajem Hudym, což je velký úspěch. Ludvík udržel druhé místo před Markem. Ostatně video to zachytilo. B finále vyhrál Filip Uher a stal se vítězem tohoto finále.

Finále kolo 3. – letem světem

Formule – B finále skvěle Petr Jeremejko. A finále opět výborně Mira Křížek, který dojel druhý mezi prvním Romanem Štalmachem a třetím Ivo Kavánkem.

Modified – hezký náraz po startu zezadu do Juraje Hudyho. Ale modely přežily a jelo se dále. Pořadí po jízdě: Adam Janovič, Juraj Hudy, Igor Lipták.

Stock – B finále ovládl Zdeněk Kaška a stal se vítězem. A finále bylo hodně napínavé až do konce. Nakonec bylo pořadí: Švec, Červený, Šimurda. Na konečné pořadí si počkejte na foto vítězů :-). Igor Vlahovič konečne nechal za sebou skvělého Oldu Grocha a dojel na hezkém 5. místě. Mnoho rychlejších borců se mu podařilo nechat za sebou.

GT – Michal Abrahámek, Roman Kořínek, Michal Jurčí. Takto modely dojely do cíle. Petr Rovný si huboval, že kvalifikace ok a finále nakonec dopadne špatně.

Superstock – B finále už vítěze známe – je jím Filip Uher. A finále v posledním kole dopadlo takto: Martin Kořínek, Tomáš Kubica, Karel Kratochvíl (dobrá jízda).

Nyní chvíli počkejte, bude vyhlášení vítězů a než se vydáme na cestu domů, budete mít nahrány fotky vítězů. Na závěr reportu pak bude hodnocení z mého pohledu. A jak jsem byl spokojen s modelem HB Cyclone TC na svém prvním závodě.

Na závěr bych si opět dovolil z mého pohledu ohodnotit tento závod. Jen připomínám, že je to můj názor a ostatní se s ním nemusí ztotožnit. Ale takto to vidím já a shrnu to v plusech a mínusech. Takže:

Plusy

– hezky to jede a nikde nejsou prodlevy

– ozvučení, které je slyšet všude a dobře

– široká a bezpečná dráha se žlutým značením

– velká tribuna a tribuna pro vozíčkáře

– občerstvení

– řízený trénink ráno

– koberec pouští méně chlupů a není potřeba tak čistit model. Kompresor byl k dispozici

– atmosféra je v pohodě, jen na tribuně to občas zavře. Ale emoce jsou emoce

– online přenos výsledků na My RCM. Jen dnes to nebylo, protože Pavel Magda nebyl přítomen

– náhradní díly zabezpečeny

Mínusy

– dnes méně osobních komentářů při jízdě. Pokud je Pavel Magda přítomen, je to jiné. Ale pořadí z PC je jasně slyšet

– mohl by se více klást důraz na místa nasazovačů po každé jízdě. Většina odloží auto na kontrolu a jdou, ale…

– samotní jezdci by měli občas jezdit mezi sebou více fair play a neměli by spoléhat na dohled pořadatele. Fakt je ten, že když počkáte, ztratíte. Ale pak máte čisté svědomí

A jak hodnotím dnešní celkové 6. místo v kategorii Stock (druhé místo ve Standard) ? Podvozek naladěný Markem Černým jel velmi dobře. Možná by to chtělo více gripu, ale takto jsem mohl jet pod plynem zatáčky a model mírně klouzal. Motor 60°, dobrá spotřeba energie, převod 5.30 na koberci naprosto v pohodě a dostačuje. Žádný vážný náraz a nastavení vydrželo až do konce závodu. Poslední jízdu jsem cítil nejlepší grip. I s tímto starším podvozkem jsem si dnes užil 100 % zábavy a krásně se svezl. A jak jsem již psal – Olda Groch byl důstojným soupeřem.

Videa nahraji až v klidu doma. Přeci jen je to pohodlnější.