Xray Challenge vs Tamiya TT-01 úvaha

Igor Vlahovič


<p>
V dnešní úvaze se zamyslím nad možností použití lowend podvozků v rámci seriálu Xray Challenge Morava a Čechy, konkrétně na Tamiya TT-01. Ale než se k tomu dostanu, nastíním <!– separe –>současné možnosti.
</p>
<p>
V podstatě od minulé zimní sezóny vznikla možnost startu s plastovými podvozky typu Tamiya TT-01, Strada TC či HPI E10 v seriálu Mibosport. A to v kategorii Hobby. Dále tato možnost pokračovala v létě. Jak v zimní sezóně, tak i v letní byla účast průměrná kolem 9. jezdců, což nebylo špatné.
</p>
<p>
V letní sezóně přispěl klub RC Zlín k podpoře kategorie Hobby tím, že i u nich byla vyhlášena tato kategorie pro všechny podvozky s plastovou vanou. Motorické omezení bylo jako u Mibosportu, tedy motory Johnson 540, Mabushi RS 540. Mig 500 nebyl povolen. I na těchto závodech byla slušná účast a vládla tam vždy pohodová atmosféra.
</p>
<p>
V současné době, tedy v sezóně 2010 / 2011 můžete startovat s lowend podvozky opět v rámci seriálu Speed Passion Challenge &#8211; zde je to v hobby (všechny typy plechovek motorů a všechny typy šasi) nebo v podkategorii Tamiya Cup (pouze motor Johnson 540-J a modely Tamiya TT-01). V závodě HIT Zlín pak v hobby a tam jsou podvozky s plastovou vanou a motory Johnson 540-J nebo Mabuchi 540.
</p>
<p>
A nyní se dostávám k úvaze, kterou jsem nastínil hned v úvodu. A tím je seriál závodů Xray Challenge. Zde není přímo vypsána kategorie pro podvozky nižší třídy (konkrétně například pro Tamiya TT-01), ale je zde kategorie Stock. Ta je omezena motory na 17,5 závitu a kdo nechce investovat do nových regulací, pak i zde je vyhlášena kategorie Stock Standard &#8211; tedy s omezením použití nejnovějších regulací a možnost použít i stejnosměrný systém s plechovkou motorem (Mig 500, Mabuchi, Carson či Johnson atd.) A zde se dostávám k jádru své myšlenky.
</p>
<p>
Byl jsem s kolegou Petrem Rovným a také i s Tomášem Erdélyim na dvou závodech v minulém roce 2010. Zejména s Petrem jsme se přihlásili do kategorie Stock Standard a tam si společně užili napínavé okamžiky, kdy jsme za sebou ponechávali jezdce s lepším podvozkem a motorem. Samozřejmě s přihlédnutím, že nejsou tak vyježdění a zkušení. Ale s našimi podvozky TT-01 jsme se zařazovali po kvalifikacích do posledních skupin finálových jízd. Tam nás však napadla myšlenka, že i zde je možné si zazávodit s těmito podvozky. Ale chtělo by to větší počet jezdců.
</p>
<p>
V podstatě jde o to, že i když není kategorie hobby pro lowend podvozky typu například Tamiya TT-01 vyhlášena, nevidím důvod, aby se skupina majitelů těchto šasi ( nejlépe Tamiya TT-01) dohodla mezi sebou a na závod Xray Challenge dorazila. Dá se dohodnout s pořadatelem panem Martinem Kořínkem a panem Pavlem Magdou, aby tyto jezdce dali do společné kvalifikační skupiny. Budou spadat do kategorie Stock Standard a jezdci si mohou poměřit svoje řidičské umění i na tomto seriálu na kvalitně postavené dráze a s nově postavenou tribunou (ta stála již v minulém roce).
</p>
<p>
Ti lepší se mohou kvalifikovat do vyššího finále než posledního, ale dá se předpokládat, že díky například slabé motorizaci (Johnson 540-J) existuje velká pravděpodobnost, že se ti samí jezdci sejdou ve stejné finálové skupině. A adrenalinový souboj bude pokračovat dále.
</p>
<p>
Samozřejmě nepůjde v soutěži o ceny, které se dávají vítězům kategorie Stock a Stock Standard. A s podvozkem TT-01 asi na příčky nejvyšší pomýšlet nelze ani v kategorii Stock Standard. Ale v každém případě si uživatelé podvozků, se kterými jezdí například Tamiya Cup mohou užít hezký závodní den. Já osobně nyní jezdím na závod spíše na report, ale vždy jsem se tam příjemně svezl a odreagoval.
</p>
<p>
Takže pokud vás tato myšlenka zaujala, můžeme se vidět na dalším závodě Xray Challenge v Holešově, který bude tuším 15.1.2011. Svoje názory na tuto úvahu klidně piště na můj redakční mail. Ten, kdo jezdí na závody se odreagovat bez nutnosti stát na bedně vítězů, by ho tato myšlenka mohla zaujmout.
</p>
<p>
Navíc je tu možnost mojí osobou vyhlásit pořadí jezdců s TT-01 podvozky po závodě, první tři jezdce s podvozky TT-01 vyfotit a udělat si tak &#8222;vlastní&#8220; pořadí. A když zajdu dále, mohu osobně zařídit i nějakou tu pozornost pro první tři nejlepší (jak jsem to dělával na seriálu HIT v létě 2010). Je to jen o dohodě mezi jezdci a myslím si, že pořadatel pan Martin Kořínek by mohl vyjít vstříc.
</p>
<p>
Tak to je vše, co jsem měl v mysli a na dalším závodě Xray Challenge na viděnou.
</p>