Xray Challenge Morava 9.1.2010 – Online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 9.1.2010, 20:30 – video</b>
<p>
<p>
Dne 8.1.2010 se po 20. hodině začala stavět dráha na závod Xray Challenge Morava, který se
pojede dne 9.1.2010. I přes nepřízeň počasí <!– separe –>se sešlo celkem dost jezdců na večerní trénink
a také obvyklí stavitelé dráhy. Chvíli se čekalo na ředitele závodu Martina Kořínka, aby
mohl řídit vlastní stavbu tratě.
<p>
<p>
Postaveno bylo celkem rychle – už se to stává rutinou. Jen vždy vymyslet tvar. To je občas
problém. Výsledek vidíte na fotce v úvodu a můžete si tak udělat představu o tom, co vás
zítra čeká.
</p>
<p>
Co se sjízdnosti silnic týče, neměl by snad do zítřejšího rána být problém. Kontakt z firmy
Student Agency potvrdil, že řidiči prozatím hlásí celkově průjezdnost na všech hlavních
tazích. Takže zítra by jste se měli do Brna dostat se zvýšenou opatrností v pohodě. Pokud
přes noc nenastane jiná situace.
</p>
<p>
To je pro dnešek vše a zítra začínáme se závoděním.
<p>
<p>
9.1.2010 – závodní den
<p>
<p>
Po ránu mne ihned čekala práce a to v podobě ochočení modelu Raptor. Tedy spíše domluvit
elektronice, která opět začal večer zlobit. Ujel jsem kolo a regulátor opět vypnul. Nudit se
dnes opět nebudu.
</p>
<p>
Nicméně na dráze před 8. hodinou plno. Uvidíme kolik přijedee lidí vzhledem k počasí. V Brně
prší a je pod nulou, což je naprosto skvělá kombinace.
</p>
<p>
Piloti ještě ani nevybalili svoje depa na 100% a už byli na tribuně. Dnes jsem neslyšel řídící
program na trénink. Nebylo zatím příliš mnoho zájemců a tak to Pavel Magda nespustil. Ano –
Pavel dnes opět u časomíry. A kdo jiný také, že ?
<p>
<p>
Takže nyní mne omluvte, já musím někaj domluvit elelktronice v modelu a pak se po rozpravě
přihlásím. Jinak foto a video až po závodě.
</p>
<p>
Takže jsem se hodně navztekal a nakonec jsme nasadil model Xray M18 PRO. Ale model
narozdíl od Raptora je nervózní a nejede podel mých představ. No ale nevypíná se regulátor…
A to je úspěch.
</p>
<p>
9:30 – rozprava. A dnes se jede na 6 minut. Je nás přece jen méně a tak se jízdy prodloužily.
Opět kategorie Formule, Micro, World GT a Stock. Jména závodníků uvidíte online na internetu
na odkaze vlevo. Se jmény vás seznámím postupně v průběhu závodu.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/RCcRrzDC17g&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/RCcRrzDC17g&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Velká škoda je, že do Micro nenastoupil dnes Radek Skopal. Rodinné důvody mu znemožnili účast.
Dráha je dnes méně technická a rychlá. Cca za 10 minut startujeme první kolo kvalifikace.
<p>
<p>
<b>Kvalifikace Formule číslo 1</b>
</p>
<p>
Ríša Granát, Jirka Groch, Drahoš Hejtmánek, Tomáš Hejtmánek, Mira Meloun a další. Ríša
z týmu STS ihned ve vedení a Drahoš si musel nechat líbit cca 4. sekundovou ztrátu.
Opět formule bez křídel apod. Ríša první kolo kvalifikace vyhrál. Ale ani Tom Hejtmánek
nezajel špatně.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro číslo 1</b>
<p>
<p>
Igor Vlahovič nakonec tedy podvozek Xray. Jízda neklidná, ale vyhrál. Lukáš prbně ztrácel, pak
měl navrch a nakonec havaroval. Dobře zajel i mladý Jarda Neubauer. Na startu se objevil
i Broňa Fogt, který si pochvaloval Raptora. Jízda klidná a pohodová – jo jo, to jsem taky zažil.
Dnes však ne. Zbyněk Krasl si také přišel zajezdit a hned nás trochu zdržel na prvním startu :-).
Borec na konec – Jan Hrnčíř – opět v klidu s modelem Xray M18 PRO a karoserií Mazda 6 ve žluté
taxi barvě.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace World GT číslo 1</b>
<p>
<p>
Nováček v kategorii – Jarda Kopecký. Design karoserie ala Adam Dubák. Jel ve druhé skupině. V té
první zajel dobře jak Lukáš Diblík (vyhrál), tak Vít Parák a i Mira Dolanský. Jirka Hájek jel
opět karoserii Dodge Viper GTS. V depu jsem opět slyšel diskusi ohledně vypínání regulátoru.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Stock číslo 1</b>
</p>
<p>
Dnes neuvidíme na foto mladé Szostky a ani jejich otce. Pouze mladý Olda Groch opět na startu a
ve skupině se svým dědečkem Oldou. Saša Žvak startuje dnes i v této kategorii a navíc i on se stane
majitelem podvozku Raptor TC18. A tak přišel na pár rad do mého Press Centra. Drahoš Hejtmánek
opět jezdcem kategorie Stock. Michael Zagora – pilot spalovacích modelů a dnes myslím poprvé
také v této ET kategorii. To máme nových příznivců. Saša vyhrál svoji skupinu. Musím se podívat,
co jede za model. Hezky to odsýpalo a nebyly žádná zdržení. Karel Novosád jel ve skupině s Toníkem
Pospíchalovým – a ten jede Xray T3. V této rundě Pavel Magda udělil i první napomenutí.
Na svém oblíbeném místě měl depo a na vyvýšenou plošinu nastoupil i Vlastimil Švec. Jeho
tým opět v plné polní. Honza Červený vedl jízdu ve své skupině před Drahošem Hejtmánkem a
Jadrou Valou (ten jede nyní TRF 416X). Olda Groch st. vyhrál také svoji skupinu a zřejmě vyřešil
táhnoucí se potíže s vypínámím regulátoru. U něj je asi po problému, já začal. Radek Flek dnes
jede pouze Stock. GT nikoliv, protože nemá model v pořádku. Na startu chyběl Roman Kořínek,
Jirka Cigánek a další borci této kategorie. Nechyběl zde však Jarda Kopecký,
Mira Dolanský, Mira Křížek… Díky neúčasti špičky se mnozí posunou v tomto závodě o místa
vpřed a budou lépe bodováni. Radek Flek zatím v čele.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Formule číslo 2</b>
</p>
<p>
STS dnes nasadilo do Formulí žhavé eso. Ríša vyhrál i druhou jízdu. Ale zaslechl jsem
z dep, že se jezdci domluvili na plechovce motoru a ne všichni to dodrželi. Ale nevím o
této věci podrobnosti a tak nemohu soudit. Nicméně Mira Meloun opět monopost bez přítlačných
prvků.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro číslo 2</b>
<p>
<p>
Igor zbrousil hrany kol zadních mechů a jízda se trochu sklidnila. Odměnou mu byla výhra i v druhé
kvalifikaci a nájezd o kolo více. Lukáš opět chyby ztrácel kolo. Jarda opět výborně také. Milan
Parák pozdržel start, pak ale nastoupil. Stále ladí svůj 2WD stroj. Saša Žvak ješte dnes
jede 2WD, ale za týden už pojede Raptor. Na dráze jsou dvě šikany, které se dají projet rovně.
Moc jezdců to však nedokáže takto projet. Zatím z toho těží Igor.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace World GT číslo 2</b>
<p>
<p>
Čistá jízda Miry Dolanského. Ten se rozhodl dnes uspět na bedně vítězů. Ale nakonec nezajel, jak si
představoval. Zato Vít Parák – zlepšení o kolo a výhra. Druhý Lukáš Diblík, který zde zatím je úspěšnější.
Třetí mladý Vévoda. Finále bude zajímavé.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Stock číslo 2</b>
</p>
<p>
Musel jsem si odskočit na oběd a tak nyní jen stručně jak kdo se umístil. Koukal jsem na výsledky
a své skupiny vyhrály Olda Groch, Saša Žvak – to jsem se vrátil z gulášku. Když
se podíváte na předešlé kolo, uvidíte tam stejná jména. Otázkou je, kam je tento úspěch nakonec
dostane. Bude to A finále ? B finále ? Nebo až další ? Po návratu jsem se ještě orientoval v dění.
Ale opět jsem slyšel Pavla Magdu napomínat. Dělá svoji práci opravdu velmi dobře a svědomitě.
Dále pak dobře zajeli Marek Šlof, Jirka Král a Honza Červenka. No a v první skupině opět ve vedení
Radek Flek. Avšak v poslední jízdě byla poněkud vyšší úmrtnost modelů. Ke konci jsem na koberci
viděl pouze 4 auta a pole zakončoval Jarda Kopecký.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Formule číslo 3</b>
</p>
<p>
Ve třetím kole první místa ovládl klan Hejtmánků. První Drahoslav, třetí Tomáš. Mezi nimi
Ríša Granát. Michael Zagora jede i tuto kategorii a dojel v ní nyní na čtvrté pozici. T1 na
finále Ríša Granát.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro číslo 3</b>
<p>
<p>
Souboje ve finále mezi Jardou Neubauerem a Zbyňkem Kraslem budou zajímavé. Oba dojeli za sebou.
První opět Igor před Lukášem. Ten jej stíhal a dával jasně najevo, že mu to jede. Ale chyboval
a stálo ho to prvenství. Finále však bude zajímavé.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace World GT číslo3</b>
<p>
<p>
V první skupině dvakrát dobře Dušan Vičánek. První jízdu vyhrál Roman Hradecký. V té první
opět skvěle Vít Parák, který tím získal TQ na finále A. Ale za patami mu bude Lukáš Diblík a
my se máme na co těšit.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Stock číslo 3</b>
</p>
<p>
Mladý Odla Groch tuto rundu ve své skupině nedokončil. TQ v této kategorii je již jasné – Radek
Flek. Ale ostatní to nevzávali a stále se svoji jízdou snažili zajel lepší výsledek. Karel Novosád
opět vyhrál svoji skupinu. Dnes mu to skara jde. Jirka Král také potvrdil svoje ambice být ve vyšším
finále. Nyní jsem již dlouho neslyšel žádné napomenutí. Jarda Vala jede novou Tamiya 416X a já se jej
pokusím optat, jak je s modelem spokojen. Martin Kořínek opět dbal na kvalitu dráhy v podobě
pečlivé kontroly koberce a pokliček. Chvíli jsem sledoval i jízdu, kde spolu jel Mira Křížek,
Drahoš Hejtmánek a Jarda Vala. Osobní dojem z jízdy Jardy Valy s TRF – byla to pohledná a klidná jízda.
Oproti Drahošovi který jel poněkud jiným způsobem. Ale pořád si v duchu říkám, když jste dobrý
pilot, zajedete s čímkoliv v dané kategorii.
</p>
<p>
Nyní je přestávka a 14:15 se startuje finále. Budu se snažit udělat krátké rozhovory s jezdci po
některé z finálových jízd. Uvidíme jak to vyjde.
</p>
<p>
Omlouvám se všem, ale řešil jsem technické problémy a připravoval Raptor TC na finálové
jízdy. Koupil jsem nový systém a musel jsem jej umístit, naladit atd. Proto se prosím podívejte
na výsledky ONLINE. Fakt nejde dělat vše. Ale zmapuji třetí kolo finálovek. A potom konečné
výsledky u vyhlášení. Díky za pochopení.
</p>
<p>
<b>Finále Formule 3</b>
</p>
<p>
Ríša Granát dokázal vyhrát třetí finále a pojistil si první příčku. Potom to byl rodinný souboj
mezi Tomem a Drahošem Hejtmánkovými. Drahoš druhý, syn třetí. Pěkné to bylo.
</p>
<p>
<b>Micro finále 3</b>
<p>
<p>
Zde Igor narychlo dal dohromady model Raptor TC18 a osadil jej systémem EZ RUN s regulátorem 18A
a motorem 5200 ot./V. Převod jsem zvolil 36/18. A vyjel jsem do finále. Po startu jsem se ujal vedení
a byla to opět pohodová a velmi klidná jízda. Ale protože jsem použil karoserii na Xray, zadní
část mi chytala o zadní kola. A tak jsem byl nucen několikrát zastavit a nakonec mi z auta udělali
letadlo = zadní část karoserie RASK do pravého úhlu. Na závěr se ještě povolil pastorek. Ale…
Co vám budu psát, podívejte se na video, kde jsem vše natočil – jde o výsledky a časy na kolo.
Jinak vyhrál Lukáš před Zbyňkem Kraslem a Jardou Neubauerem. Video níže se vztahuje na jízdu
s modelem Raptor TC a se systémem EZ RUN. Na záznamu jsem nesdělil, jaký podvozek jsem jel.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Mn2QwCiMAes&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Mn2QwCiMAes&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>GT finále 3</b>
<p>
<p>
Roman Hradecký v B finále ukázal, že to dnes uměl a stal se vítězem B finále. A neřešil problémy
s vypínáním regulátoru. A finále = pastva pro oči. Vít Parák kraloval i ve třetí jízdě a stal
se mistrem pro dnešní závod. Ovšem Lukáš Diblík na druhém místě může být také spokojen.
Třetí Mira Dolanský. Ten bude asi druhý celkově. Počkejme si na výsledky.
</p>
<p>
<b>Stock finále 3</b>
</p>
<p>
Finále D bylo nyní v režiji Andreye Vatulye. Ale první místo celkově nevzal Oldovi Grochovi. Nyni
druhý dojel Marek Sova. C finále: Michal Vévoda dokázal vyhrát tčtí a i první jízdu. A tak se mohl
radovat z prvního místa. B finále: Michal Vévoda najel o kolo více jak soupeři a vyhrál finále B.
A finále jsem točil a sledoval Radka Fleka a ostatní jezdce. Radek bez obtíží vyhrál a i celkově.
Hezky jel i Jarda Kopecký. A jízdu Vlastimila Švece, který řídí model z vozíku ani nemusím
komentovat.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/TDGGQeUrGbw&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/TDGGQeUrGbw&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Vyhlášení výsledků proběhlo již v menším počtu účastníků. Vše jsem nafotil a jak zpracuji videa,
ihned je zveřejním.
</p>
<p>
O mém pokusu s novým systémem EZ RUN a podvozkem Raptor TC18 napíši samostatný článeček. Upozorním
tam na pár drobností. Tak to je pro dnešek z náročného dne vše a uvidíme se na další akci.
</p>