Xray Challenge Morava 21.11.2009 Online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 21.11.2009, 19:40 – foto a video</b>
</p>
<p>
Stavba tratě na sobotní závod Xray Challenge Morava v Brně <!– separe –>započala lehce po 20:45. Na dráze
se sešla obvyklá pracovní skupina v podobě obou Paráků, Radka Skopala, Tondy Pospíchala a ředitele
závodu Martina Kořínka. Později se přidal i Saša Žvak.
</p>
<p>
Stavba finální podoby byla opět v rukou pana Kořínka. Důsledné vyměření cílové rovinky, přesné
položení poklic v zatáčkách. Naplánovat rychlé pasáže s technickými chvíli trvalo. Konečný výsledek
musíte ohodnotit sami a nejlépe to poznáte zítra – v den závodu.
</p>
<p>
Konec příprav byl ve 22:00. Pak se lehce potrénovalo (Milan Pokorný, Filip Uher, Karel Novosád…). Pokračování zítra…
</p>
<p>
Na začátek dne 21.11.2009 se hodí zveřejnit fakt, že Toník Pospíchal oslavil v této době
50 let své modelářské existence. A pro tuto významnou příležitost si pořídil nový podvozek
Xray T3. Dle jeho slov očekává zlepšení, protože i pan Jan Hrnčíř se po přechodu na šasi
Xray M18 PRO zlepšil. Přejme mu hodně sportovních úspěchů.
</p>
<p>
Kromě Tondy si udělají radost i další závodníci, protože jsem viděl více stavebnic podvozku Xray T3.
</p>
<p>
Novinkou ranního tréninku byl pokrok v podobě hlasového doplnění programu. Takže se o počet
lidí na dráze stará také počítač, který hlásí začátek a konec tréninkové jízdy. A odpadla tak
drsná práce pořadatele řídit lidi. Zde to je jasné a srozumitelné.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/xjhLCXqVlGE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/xjhLCXqVlGE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Díky této technické „vychytávce“ se může Pavel Magda věnovat presentaci a ředitel závodu Martin Kořínek
radám všem závodníkům včetně servisu.
</p>
<p>
Ještě další důležitá informace pro čtenáře tohoto reportu: podrobné výsledky budete mít k dispozici
na serveru My Rcm (viz přímý odkaz vlevo z menu). Stačí kliknout a na stránce si najít příslušný ONLINE
EVENT. Takže já se nebudu rozepisovat podrobně a budu se věnovat tím pádem pozorovatelské činnosti.
A budu fotit, natáčet atd. atd.
</p>
<p>
Při psaní těchto úvodních řádků jsem pozoroval, jak funguje nový tréninkový systém. Zdá se, že vše
funguje, jak má. Blíží se 8. hodina a mne čeká obchůzka dep a závodníků. Presentace pokračuje, přihlásím
se později.
</p>
<p>
Miroslav Kaiseršat přestoupil z kategorie Micro do Stocku. Jirka Rampula si pořídil monopost
F1 a otestuje ho dnes na závodě a po ránu řešil obutí. Zdeněk Ajmut se mi svěřil, že si na takovéto
domácí ježdění pořídil Tamiya TT-01 s karoserií Lamborghini Countach. A to již jezdí speciál
Tamiya TRF 416. Miroslav Křížek dokázal bez airbrush technologie nastříkat krásně karoserii.
</p>
<p>
Depo Kurečků slavilo ještě i po dvou dnech narozeniny mechanika a otce Ludvíka st. A tak jsem i
já musel ochutnat domácí slivovici a v kombinaci s Red Bullem jsem po ránu více než létal. Navíc
je to výborná prevence proti nemocem všeho druhu.
</p>
<p>
Trénink bez problémů probíhal a hlas z počítače hlásil „Jeďme, jeďme“. A po jízdě zase „Ukončete trénink,
všechna vozidla do depa“.
</p>
<p>
O trochu menší účast (cca o 20 lidí méně). Ale i tak se bude muset dodržovat časový harmonogram.
Kolik minut se pojede, info o přístupu k bufetu, pořadí kategorií – tak to vše se dozví piloti
zhruba kolem 9:15 na ranní rozpravě.
</p>
<p>
Jak Formule, tak i Micro měly svůj časový interval. A to je dobře. Ale větší časový interval
si vyžádala kategorie Stock – je to však logické – jde o nejpočetnější kategorii závodů.
</p>
<p>
Po ránu za mnou přišel Vít Parák a z našeho rozhovoru vyplynulo, že občas nestíhá číst všechny
příspěvky na portálu Masters a musí jít i do historie. Svěřil se, že je pravidelným návštěvníkem.
Protože jich přibývá denně tolik, že za pár dnů je vše minulostí. Člověka tato inofrmace potěší.
Ba co více, čte si i ty příspěvky, které mu mohou být vzdálené. Tento rozhovor mne potěšil. A já
Víťovi děkuji za názor.
</p>
<p>
Nyní jdu potrénovat a přesvědčit se, že mi můj model jede stejně dobře, jako naposledy.
</p>
<p>
Na rozpravě se stanovila doba jízdy 5 minut. Finálové jízdy A po 10. jezdcích, ostatní
finále po 8. pilotech. Startovní čísla se dnes lepit nebudou, neb je pan Kořínek zapomněl
v Kolíně. Ale čísla nejsou až tak důležitá. Hlavní je ohleduplnost jezdců samotných. Pořadí
jízd je stejné jako minule: Formule, Micro, GT a Stock.
</p>
<p>
Těsně po rozpravě jsem dal rozhovor s Janem Hrnčířem, který se mne ptal, jak se dnes daří. Z
jeho úst jsem slyšel, že i on pociťuje zlepšení s modelem XRAY M18 PRO a s jinou RC soupravou.
Takže se potvrdila slova, která jsem napsal výše.
</p>
<p>
Za malou chvíli startujeme kategorií Formule 1.
</p><p>
<b>Co se událo v prvním kole kvalifikací kategorie Formule ?</b>
</p>
<p>
8 pilotů na startovní listině. O dva méně v první jízdě (prý návštěva bufetu nebo co). Prohlédl
jsem si monoposty a všechny měly přítlačné prvky jak vpředu, tak i vzadu. Minule jsem viděl formuli
bez zadního křídla. Ale ještě dva jezdci mají nastoupit a tak možná… Drahoš Hejtmánek si tuto
kategorii oblíbil, že ji dnes jede opět. Luděk Szostek je opět horkým kandidátem na vítěze. A opět
dorazil s celou rodinkou. Tedy i dcerou a synem, kteří pojedou kategorii Stock. Ale tam uvidíme
i nejmladšího účastníka závodu – mladého Grocha juniora. Ale o něm až později. STS Chvojkovice
nesměli na startu F1 samozřejmě chybět. Uvidíme, jak zajede Milan Peška a spol.
</p>
<p>
<b>Co se událo v prvním kole kvalifikací kategorie Micro ?</b>
</p>
<p>
9 nadšenců. Mnohem menší počet. Jedna skupina. Nová tvář v podobě Saši Žvaka s modelem Scalpel.
Další člověk, co si troufne na zadní náhon. Igor Vlahovič tentokráte s karoserií Mazda 6 v civilní
červené metalíze. Kombinace mechových kol u Igora beze změny, jen vpředu použil úzký typ. Roman
Hradecký jel motor 8.5 Mongoose. Něco jsem zaslechl, že prodává svůj model Xray M18 PRO. Zatím nevím,
zda končí s kategorií úplně, nebo jen uvažuje o změně podvozku. Radek Skopal v tréninku
testoval dva stroje (jeden s bílou a druhý s červenou karoserií). Do kvalifikace nastoupil nakonec
se svítivě červenou plackou, což je pro něho charakteristické. Jan Hrnčíř jel opravdu čistě a
skoro bez kolizí.
</p>
<p>
<b>Co se událo v prvním kole kvalifikací kategorie GT ?</b>
</p>
<p>
Dvě skupiny. Roman Hradecký potřeboval práci nasazovačů. Ale nikoliv kvůli nehodě, ale elektronice.
Nasazovač musel model vypnout a zapnout, aby mohl Roman pokračovat. Jeden z modelů byl vzadu vybaven
červenou signalizační diodou. Na startu se objevili i nové karoserie v krásném zbarvení. Roman Kořínek
měl opět svoji typicky zelenou karoserii. Vít Parák zase svoji svítivě žluto-bílou kombinaci. Roman
Hradecký se postaral o model Romana Kořínka, který skončil dříve než očekával. Na dráze byli přivítáni
Milan Peška a Ríša Granát. STS Chvojkovice se 17. listopadu vrátili v čase zpět. Na jejich modelu
GT se objevila reklama JZD Slušovice… Toto v mayském kalendáři rozhodně nebylo a ani Nostradamus
to nepředpověděl.
</p>
<p>
<b>Co se událo v prvním kole kvalifikací kategorie Stock ?</b>
</p>
<p>
V průběhu první jízdy Stocků za mnou přišel Milan Peška a probírali jsme osvětlení do modelů. I od
něj jsem slyšel, že online reporty jsou jistým přínosem pro ty, co zrovna nejsou na závodě. A tak
jsem se zřejmě rozhodl správně pro tento styl, i když je to náročné. Toník samozřejmě podvozek XRAY
T3 přes noc nepostavil. Prý na to bude potřebovat delší časový úsek. A tak brázdil zatáčky kolem
pokliček se starou dobrou T2rkou. Zdeněk Ajmut proháněl svoji TRF 416. Radek Flek tentokráte ulehčil
jízdu soupeřům, protože dle neoficiálního zdroje je na dovolené v zahraničí. Nicméně na atraktivitě
kategorie to nic neubere. Známá jména jako Roman Kořínek, Ludvík Kurečka, Jirka Janoušek, Jarda Kopecký se
postarají o napínavé okamžiky. A co mladí nadějní junioři ? Sourozenci Szostkovi a Olda Groch junior.
Na svůj věk si nevedou vůbec špatně. Co se týče Oldy juniora – začínal na dráze Brno Bosonohy tento
rok. A dnes jezdí na koberci s ostatními jezdci. Na dráze opět slečna Martina Csonková. Jak
si dnes povede ? Minule měl její výkon stoupající tendenci. Kromě starosti o model pomáhá společně
s Vaškem Buchtou panu Vlastimilu Švecovi, který je na vozíčku. A tak ani ona se nenudí. Milan Pokorný
na dráze s modelem Xray T3. V jeho skupině se mu vedlo. Že by si ochočil točivou T3ku ? Ale ani Luděk
Szostek nebude dnes zaostávat, protože se s Milanem přetahoval o první pozici. Poladil Filip Uher
na včerejším večerním tréninku svůj model ? (XRAY T3). To ukáže dnešní vývoj jeho výsledků. Miroslav
Křížek si postěžoval na akceleraci svého stroje. Bude muset pořídit nový typ střídavého motoru, aby
začal více stíhat ? Miroslav jede podvozek Tamiya TRF 416. Když jsem pozoroval modely, opravdu
měly slušnou akceleraci na výjezdu a TOP SPEED si držely až na konec rovinky. Ach ta technika…
Ludva Kurečka st. před startem obešel trať a opravil drobnosti, aby jeho svěřenec měl ideální podmínky
pro podání výkonu. V nejsilnější skupině udával zatím tempo Jirka Janoušek.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ML6QlcvYXrE&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ML6QlcvYXrE&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pavel Magda opět v pohotovosti a bedlivě sledoval dění na dráze. Komentář v jeho podání doplňuje
případné hlášení z počítače. Martin Kořínek si vezme na starosti až finálové jízdy. A Pavel napomínal
a lehce trestal neohleduplnou jízdu, zkrácení tratě atp. Minimální zdržení a tak první kolo proběhlo
rychle a hladce.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhém kole kvalifikací kategorie Formule ?</b>
</p>
<p>
Milan Peška na dráze společně s Ríšou Granátem. Drahoš chytal dech a kroužil i na druhé pozici.
Luděk Szostek však zatím udával tempo v kategorii. Jirka Groch jako obvykle na pohodu. A opravdu,
všechny monoposty s křídly. jak tu není Meloun, není o zábavu postaráno.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhém kole kvalifikací kategorie Micro ?</b>
</p>
<p>
Radek Skopal vylepšil nájezd na 23 kol. Proháněl ho Roman Hradecký. Ale Igor soupeřům zase mírně
odskočil, když najel 24 kol. Igor dal na model široké mechy medium z minulých závodů. Díky poloviční
velikosti mohl ponechat karoserii Mazda a tím nemátl soupeře. A zajel lepší kolo a i nájezd. Saša
Žvak zatím ladil svůj model Scalpel. Milan Parák se snažil Igora držet, ale byla to jen chvilka.
Michal Zagora se svým šasi ASSO na jízdu nenastoupil. V jízdě bylo občas vidět kolize, kterým
se Igor zatím bez potíží vyhýbal.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhém kole kvalifikací kategorie GT ?</b>
</p>
<p>
Roman Hradecký nepoladil svůj stroj, protože se mu opět model zastavil a potřeboval resetovat
elektroniku. Tím se propadl dozadu. A to jezdil se soupeři v sekundě. Takto to bylo po většinu
časového limitu. Vít Parák zajel zatím nej kolo a i lepší nájezd. Vůz Milana Pešky se zastavil.
I zde zlobila elektronika. Zatím to vypadá, že Víťa nebude mít soupeře.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhém kole kvalifikací kategorie Stock ?</b>
</p>
<p>
První skupiny Stock byla poněkud divoká a já natočil krátký záznam. Nasazovači musely být v pozoru.
Kolize byly časté a to i nárazy do hrazení na cílové rovince. Olda Groch jel opatrně a snažil se
pouštět soupeře. Vše jsem i natočil a vy se sami můžete přesvědčit o kvalitách tohoto jezdce. Když
jsem natáčel jeho jízdu, kolem soupeři měli mnoho nehod a slyšel jsem zvuk lexanu. A Olda v klidu
pořád kupředu. Velmi dobře zajela Marie Szostková (juniorka), která dala kolo Michaelovi Zagorovi.
Už minule kroužila bez větších problémů a ne jinak tomu je i dnes. Martina Csonková nastoupila
do závodu opět s bílo/růžovou kombinací na karoserii a nebylo možné ji přehlédnout. Jela čistou
stopu, jak jsem mohl pozorovat její styl jízdy. A na přední pozice ve skupině to zatím stačilo.
Model Drahoše Hejtmánka nelze na dráze přehlédnout. Kombinace barev žlutá, modrá a červená je prostě
unikátní. Pak jsem šel do depa a provedl výzkum mezi jezdci. Takový orientační. Oslovil jsem Grochovi,
Míru Kaiseršata, který přešel z kategorie Micro do Stock a další borce. Jirka Rampula vyladil svoji
formuli ALU tlumičem, aby měl lepší jízdní vlastnosti. Ludvík Kurečka nebyl zatím spokojen s jízdou
oproti minulému závodu. Vrátil jsem se do depa a slyšel, že Jirka Janoušek zajel nejrychlejší kolo
a vedl s náskokem v první kvalifikační skupině. Při průchodu jednotlivými depy jsem mohl pozorovat
ladění modelů, živou diskusi mezi jezdci. Někteří tu hodinku mezi jízdami využijí na 100%.
</p>
<p>
Pavel Magda opět ve střehu a musel napomínat a napomínat. Zejména v zadních skupinách, kde jezdci
nejsou tak vyježdění. Ale i toto jim do budoucna pomůže sklidnit jízdu a vylepšit se. Mnozí by na
to sami možná nepřišli.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetím kole kvalifikací kategorie Formule ?</b>
</p>
<p>
Luděk Szostek byl napomenut, aby se nebavil a věnoval se jízdě. Zde hrozily tresty za
neúčast nasazovačů. Ale naštěstí vše nakonec v pořádku. A jízda se nám přiostřila. Monoposty
do sebe narážely a pokud se do sebe zakousnou mechovými koly, nelze je rychle od sebe oddělit.
Ludvík Kurečka musel z dráhy uklidit červené Ferrari, pro které šel jeho mechanik. Problém
se servosaverem. STS Chvojkovice se sponzoringem JZD Slušovice stíhali prvního Luďka. Milan
ani Ríša to však nebudou mít lehké. Luděk Szostek se pochlubil TQ pozicí na finále.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetím kole kvalifikací kategorie Micro ?</b>
</p>
<p>
Jízda poněkud nervózní. Igor dojel jezdce o kolo a dvě kolize jeho náskok zrušily. Nicméně
dokázal i tuto jízdu vyhrát. Radek Skopal to bude mít těžké s Romanem Hradeckým ve finále. V jízdě
se setkaly modely Igora a Milana Paráka a také Igorův model s kolegou Martinem Olmou, který se
po jízdě Igorovi omluvil. Ale každá jízda nemůže dopadnout zcela klidně. Ve finále však již bude
pouštění jezdců o kolo vyžadováno. TQ tedy v této kategorii Igor Vlahovič.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetím kole kvalifikací kategorie GT ?</b>
</p>
<p>
Jirka Vyšín před jízdou ztratil pastorek a tak bylo malé zdržení. V jízdě pak trio Vyšín,
Hradecký, Vévoda jelo v pár sekundách. Roman Hradecký konečně nepotřeboval práci nasazovače
a dokončil jízdu až do konce. Vít Parák si pojistil třetí jízdou své výsadní postavení ve finále,
tedy pozici TQ. V této jízdě odstoupil pilot Tomáš Sedláček pro technickou závadu.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetím kole kvalifikací kategorie Stock ?</b>
</p>
<p>
V této části jsem na chvíli opustil redaktorské stanoviště a zašel na vynikající gulášek. Takže jsem
pozoroval jen část jízd. Ale bez jídla nejde pořádně pracovat. Ale než jsem odešel, opět jsem slyšel
nárazy modelů do hrazení i do sebe. To jely opět první skupiny. A Pavel Magda měl opět hodně práce.
Alespoň mladý Olda Groch jel v klidu – to jsem ještě zahlédl při odchodu do bufetu. Když jsem se
vrátil, právě Luděk Szostek zjistil, že zmeškal svoji poslední kvalifikační jízdu. Pozoroval jsem
jízdu Miroslava Křížka, která byla pohledná a čistá. Problém byl s rychlostí modelu. Všem ostatním
na rovince auta zrychlovala, Mirra jel konstantní rychlostí. Jak jsme se spolu bavili, zřejmě
to bude motorem. Mezi tím se na svoji jízdu připravoval Marek Černý, který jezdí i kategorii GT.
Být včas před jízdou je podstatnou věcí, kterou právě Luděk Szostek opomněl. Ale stane se. Drahoš
Hejtmánek se podělil o skutečnost, že se mu v průběhu jízdy rozpárovala souprava. Filip Uher se
již lépe poznal s modelem Xray T3, protože jel mnohem lépe jako naposledy. Uvidíme, kam ho tento styl
nakonec přiřadí. Neohleduplně se na dráze choval Marek Černý – kolize s jezdem o kolo. Nebyl však
problém, kdy nasazovač nasadil auto jezdce a tento ihned vjel do stopy ostatním. Jak to mohlo dopadnout
asi každý tušíte. Na toto by si měli borci dávat opravdu pozor. Všechno Pavel prostě neuhlídá.
TQ v kategorii Stock si vyjel Jirka Janoušek. Avšak finále bude velmi, velmi zajímavé.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/PYGjisWtR8U&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/PYGjisWtR8U&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Ani nebude přestávka a ihned se začnou finálové jízdy. Podrobné pořadí najdete na serveru My RCM (odkaz
vlevo níže). Zde si prohlédněte detailně pořadí a výkony všech jezdců dne. Já jdu doladit mechová kola
na svém modelu. Ještě drobnost – foto a video opět až po závodě. Děkuji za pochopení.
</p>
<p>
<b>Co se událo v první finálové jízdě kategorie Formule ?</b>
</p>
<p>
Jízdu vyhrál Luděk Szostek. O druhou a třetí pozici se svedl boj mezi Ríšou Granátem
a Drahošem Hejtmánkem. Oba si několikráte vyměnili pozice. Vše jsem zachytil na záznam.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/259ZovBs0sg&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/259ZovBs0sg&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Co se událo v první finálové jízdě kategorie Micro ?</b>
</p>
<p>
Igor po startu sice první. Ale podcenil stav mechů – jel je již třetí závod a model se
začal chovat nervózně a měl tendenci se převrátit. A tak Igor vzdoroval Radkovi, ale chyboval
a potom navíc Radka srazil. Avšak počkal a dojel druhý za Radkem Skopalem v jedné sekundě.
Do pořadí chvíli mluvil i Roman Hradecký. Ostatní piloti se snažili uhýbat, ale přece jen
občas ke kontaktu došlo. Předjet dva a více modelů o kolo a více je celkem umění. Saša
Žvak stále na rovince lovil svůj stroj a nemohl ho donutit jet zcela rovně.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/nRNd6_BEQ4Y&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/nRNd6_BEQ4Y&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Co se událo v první finálové jízdě kategorie GT ?</b>
</p>
<p>
Dvě skupiny finálových jízd. Ti první vyhrál Roman Hradecký. Za ním se také pozice neustále měnily.
Martin Olma bojoval ze všech sil s Tomášem Sedláčkem. V Ačku pak Vít Parák v pohodě vyhrál před Romanem
Kořínkem. Vít dnes nemá konkurenci.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/xrp61MdE4Yc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/xrp61MdE4Yc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Co se událo v první finálové jízdě kategorie Stock ?</b>
</p>
<p>
David Němec zvítězil v poslední finálové skupině před Andreyem Vatulyem a třetím Janem Szostkem.
Ale Jan se nemusí za výkon stydět. Najel 20 kol jako jeho soupeři. I další finálová skupina byla velmi
vyrovnaná na předních pozicích. Zde jel ze sedmé pozice mladý Groch Olda. A to společně s juniorkou
Szostkovou Marií. Zde jel i nováček Miroslav Kaiseršat, který jel dnes 1/10 poprvé a ihned se radoval
z vítězství. V další skupině vedla dlouho Martina Csonková před svými soupeři. A vyhrála svoji
skupinu. Karel Novosád jedoucí s Martinou byl napomenut za narážení zezadu. Další skupina měla mírné
zpoždění. Důvodem byla shoda kanálů mezi dvěma jezdci. Nakonec došlo k dohodě a jízda mohla začít.
Tato jízda proběhla bez zbytečných kolizí a vyhrál ji Honza Červený. Ze zadu na něj útočil Petr
Sekula. A zde měl zastoupení tým STS v podobě Miroslava Dolanského. B finále obsadil Tomáš Hejtmánek,
který bude bojovat s Vlastimilem Švecem o přední pozice. Ale budou muset pojet kolegu Petra Nováka.
Petr se stabilně kvalifikuje do B finále a má zde i úspěchy. Uvidíme jak nyní na konci závodu.
Zde po startu plno nehod a kolize i v jízdě. Z mého pohledu hodně nervózní finálová jízda, kde
se z vítězství radoval Petr Novák. Oproti jiným jízdám se nyní zadařilo Drahošovi Hejtmánkovi.
V A finále startoval Jirka Mára. Zde jsem se z kuloárů dozvěděl, že přešel s šasi HB na Xray
T3, který skládal na poslední chvíli. Pro Filipa Uhra je start v A finále odměnou. Vídáme ho zde
častěji. I Luděk Szostek se ocitl v této skupince. Start byl čistý. Souboj dvou Jirků – Máry a Janouška.
Krásná podívaná. Jarda Kopecký mezi tím odstoupil z jízdy. Neuvěřitelné předjetí Jirky Máry a ihned
vlastní kolize Jirky Janouška, který vzápětí odstoupil. Tento borec jede skvěle a pak udělá chybu,
která e mu stává osudnou. Tím si polepšil Ludvík Kurečka a další jezdci. Jirka Mára vítězně až do konce
jízdy.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/YKFPhJWYuEo&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/YKFPhJWYuEo&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ImsuknCkESc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ImsuknCkESc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Co se událo v druhé finálové jízdě kategorie Formule ?</b>
</p>
<p>
Luděk dostal napomenutí za náraz ze zadu do kolegy. Ale obešlo se to bez Stop and Go. Souboj
s Drahošem byl těsný a Drahoš vyhrál. Rozhodne až poslední finálovka. A to i na dalších pozicích.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhé finálové jízdě kategorie Micro ?</b>
</p>
<p>
Igor dal nová mechová kola, karoserii Stratus. Ale nová kola udělala model jiným. Igor málo otupil
přední nápravu sekundovým lepidlem a Stratus měl tendenci se zasekávat. A tak Igor byl krajně nervózní.
To mělo za následek několik chyb a s Radkem si několikrát vyměnili pozice na prvním místě. Před koncem
limitu se nepovedl předjížděcí manévr Radkovi a Igor se štěstím vyhrál. Roman Hradecký dojel opět
čtvrtý za kolegou Martinem Olmou. I na těchto pozicích je konečné umístění víceméně jasné. Jan Hrnčíř
se snažil uhýbat i s ostatními.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhé finálové jízdě kategorie GT ?</b>
</p>
<p>
B finále se po nevydařeném startu muselo opakovat. Vše začal Roman Hradecký a potom se
přidali i ostatní. Druhý start již proběhl hladce a první skončil Martin Olma před Tomášem
Sedláčkem. V Ačku opět skvěle Vít Parák. Tento jezde má již první místo dnes jisté. Druhou pozici
si udrží Roman Kořínek a tu třetí pravděpodobně Mira Dolanský. V tomto pořadí dojeli jezdci i v prvním
finále.
</p>
<p>
<b>Co se událo v druhé finálové jízdě kategorie Stock ?</b>
</p>
<p>
Luděk Szostek si polepšil a dojel nyní druhý za Andreyem. Tento mladý závodník má ještě kariéru před
sebou. Tonda Pospíchal dnes jel naposledy Xray T2R, protože příště už otestuje novou T3. Na tribuně byl
dnes Toník v klidu. Bylo to zřejmě tím, že se v duchu těšil na stavbu nového podvozku. Nyní Tonda
kroužil za Michaelem Zagorou na druhé pozici. Mladý Groch Olda opět v klidu dokončil jízdu. Ve finále
D neobhájila Martina Csonková první místo. A bude to mít v posledním finále hodně obtížné. A bude
muset uklidnit jízdu. Tonda Pospíchal se dostavil o něco později na místo nasazovače, protože se
mu v hlavě asi pořád honil nový Xray… C finále už problémy s krystalem neprovázely. Honza Červený
nevyhrál druhé finále. Ale to nevadí. Honza jel čistou a přesnou stopu kolem pokliček. Dojel ho
Petr Sekula a podařilo se mu dostat před Honzu. pak všem vypálil rybník Mira Dolanský, který
vyhrál. Mira Křížek chvíli tlačil zezadu na Miroslava Dolanského, ale pak měl kolizi s jezdcem
za ním a kontakt ztratil. Pole se rozestoupilo a těsné souboje již nebyly k vidění mimo první
pozice. B finále – Petr Novák vs Jirka Vyšín. Bronislav Vykutil po startu třetí. Nakonec Petr
chyboval a Jirka se zaradoval z prvního místa. Před A finálem byli vyzváni Filip Uher a Milan
Pokorný k dechové zkoušce po této jízdě… Opět Jirka Mára tlačil na prvního Jirku Janouška.
Bude opět Jirka Janoušek chybovat nebo udrží pozici ? K tomuto souboji vtipný komentář Pavla
Magdy. Potlesk pro Jirku Máry, který ve čtvrté minutě čistě předjel Jirky Janouška. Na třetím
místě dojel Ludvík Kurečka, který mohl být s modelem již spokojen. Milan a Filip asi v depu něco
oslavují… První pozice je jistá, další nikoliv.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetí finálové jízdě kategorie Formule ?</b>
</p>
<p>
O první pozici celkově bojovali Luděk Szostek a Drahoš Hejtmánek. Kdo udělá chybu, zřejmě
prohraje. Nakonec Luděk přeci jen udržel první místo před Drahošem a bylo rozhodnuto. Další
pořadí najdete na My Rcm.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetí finálové jízdě kategorie Micro ?</b>
</p>
<p>
Igor více otupil přední kola a opět si na tuto situaci zvykal. Jel tedy opatrně a Radek toho
využil a dostal se před něj. Vedl do 4. minuty, kdy hrubě chyboval a Igor konečně v klidu dokončil
jízdu na prvním místě. Ale ještě po finále B skupiny GT měl zrychlený tep. Ale souboj s Radkem
čistý. Martin Olma a Roman Hradecký – takový byl dojezd na 3. a 4. pozici. Tedy ani zde změna.
Na bednu dnes nedosáhl Milan Parák.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetí finálové jízdě kategorie GT ?</b>
</p>
<p>
Nevím co se děje s elektronikou v modelech, ale i Martinu Olmovi se auto vyplo. Tomáši Sedláčkovi
nikoliv a tak vyhrál B finále. V Ačku opět výborně Víťa Parák. Víťa začíná kategorii GT dominovat
a bude zajímavé srovnání jezdeckých kvalit, až se na startu objeví Martin Kořínek.
</p>
<p>
<b>Co se událo ve třetí finálové jízdě kategorie Stock ?</b>
</p>
<p>
Finále F: konečně se z vítězství zaradoval Jan Szostek. Naopak David Němec, který vyhrál první finále
nyní skončil poslední. V této skupině pokaždé vyhrál jiný závodník. E finále: opět k vidění pohodová
jízda mladého Grocha. Až na celkem slušně velkou kolizi se soupeřem, kdy modely letěly daleko od
sebe a nasazovači měli plno práce. Do protisměru na rovinku vylétl vůz a levé přední kolo modelu
Michaela Zagory bylo pryč. Po jízdě byl dost rozladěn a není se čemu divit. Nebyla to jeho chyba.
D finále: Martina Csonková bohužel nedokázala využít první pozici a musela se spokojit s třetí
pozicí. Ale je to druhá „žena“ v seriálu a zaslouží si pozornost. Tak jako mladičká Szostková.
C finále: Honza Červený si mohl oddychnout. Dokázal za sebou nechat Petra Sekulu a bude vítězem
tohoto finále. B finále: Petr Novák dokázal vyhrát tuto jízdu a opět se stal vítězem finále B. Gratulace.
A finále: mělo první místo celkově jasnou. Ale co druhé a třetí místo ? Jirka Janoušek bude mít
hodně práce s Ludvíkem Kurečkou a i třeba Romanem Kořínkem. Dnes se příliš vpředu neukázal
Jirka Cigánek. A mechanik Ludvíka Kurečky uděloval slovní výtky svému svěřenci, který dělal chyby.
Milan Pokorný soupeřil s Filipem Uhrem. Mezitím se Jirka Mára dostal před Jirky Janouška. Nato, že
poskládal podvozek teprve ráno, zajel s ním dnes skvěle. A troufám si říci, že měl i mírně navrch.
Potvrdil první místo celkově vítězstvím i v posledním finále.
</p>
<p>
Finálové jízdy Micro, GT A a Stock A natočil Miroslav Křížek v plné délce. Tímto mu děkuji za
spolupráci. Budete je mít k dispozici večer společně s ostatními záznamy a fotkami.
</p>
<p>
Na částečně odklizené dráze se neprodleně vyhlásily výsledky a stupně vítězů vyfotil a částečně
natočil. Opět se vyhlašovali junioři, kteří si zaslouží obdiv všech ostatních. Zároveň také
OLD star účastníci.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/zWafXm1mbxI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/zWafXm1mbxI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Závod končil kolem 17:35, což je výborný čas. Pavel to tlačil hezky dopředu a budeme včas doma všichni.
Já jsem zjistil, že mechová kola mi vydržela dva závody, potom na třetím trénink a až v prvním
finále již nebyla směs použitelná. Což je výborné ohledně spotřeby. Model byl dnes do finále klidný
a choval se stejně. Ve finále byl již ostřejší a bylo s ním více práce, což se projevilo chybami
a nervozitou. Uvidíme, jak to bude příště. Vyčkejte na oficiální výsledky.
</p>

<p>
<a href=“http://masterscz.phorum.cz/index.php?topic=4″ target=“_blank“>DISKUSE K ČLÁNKU</a>
</p>