Xray Challenge Morava 31.10.2009 – ONLINE

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 31.10.2009, 20:25 – upload foto a video</b>
</p>
<p>
Dráha na sobotní Xray Challenge Morava se započala stavět 30.10.2009 přesně ve <!– separe –>20:45. Se stavbou
přišli pomoci Toník Pospíchal, Igor Vlahovič, Radek Skopal, oba Parákové. Samozřejmě všemu velel
opět Martin Kořínek.
</p>
<p>
Stavba šla celkem od ruky a její profil vidíte na fotkách níže. Natahování koberce, lepení spojů
a pak navrhování tvaru. Zcela odpovědná práce. A výsledný návrh zůstal na pořadateli závodu.
</p>
<p>
Je přihlášeno přes 100 jezdců a tak zítra bude kladen důraz na včasný příchod na jízdu, fungování
nasazovačů, aby byly co nejmenší prostoje. Jinak zde budeme nocovat…
</p>
<p>
Kolem 7:30 plná hala i depa a pořadatel přistupuje k regulovanému tréninku. Maximální počet pilotů
na tribuně je stanoven na 10. Aby nedocházelo k „přelidnění“ dráhy. Pro nově příchozí je to novinka
a někteří se tomuto opaření divili.
</p>
<p>
Vyhrazen bude i trénink pro modely Micro. Při tomto koordinovaném tréninku se lidé chodí přihlašovat
k Pavlovi Magdovi. Pokud se potvrdí účast z online přihlášek, bude tento den opravdu náročný. Hala
a přilehlé prostory se od ranních hodin postupně zaplňují.
</p>
<p>
Svůj prostor postupně dostávají i Formule a GT.
</p>
<p>
Já si jdu připravit mechová kola z minulého závodu a podívat se do dep – co se tam děje.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/sWtCjAib5kY&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/sWtCjAib5kY&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Důsledná kontrola při ranním tréninku probíhala až do konce. Ještě před 9. hodinou trénovala
poslední skupina a chystala se rozprava, která proběhla lehce po deváté hodině. Uvažovalo se
o zkrácení počtu finálových jízd pro skupiny B, C, D a dalších. Nakonec vše zůstalo při starém,
jen se jízda zkrátila na 5 minut. Doby mezi jízdami 3 minuty. Finále A TC se pojede po 10
jezdcích. Ostatní skupiny TC se pojedou po 8. jezdcích. Podotkla se nutnost včasného příchodu
na dráhu, nasazovaní ihned po jízdě bez prodlev, aby konec závodu byl cca kolem 19. hodiny.
</p>
<p>
Startovní čísla se budou lepit až na finálové jízdy. V 9:15 se jede první kolo kvalifikace a
začínají Formule a pak dále Micro, GT a TC.
</p>
<p>
Nebudu nyní podrobně rozepisovat průběh kvalifikací, ale zkusím se soustředit na zajímavé
okamžiky z této části. Takže se bude jednat o souhrnné informace.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo první:</b>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Formule</b>
</p>
<p>
11 jezdců potvrdilo účast v této kategorii. A Pavel Magda ihned korigoval jízdní styl závodníků.
Aby zbytečně na rovině nekličkovali a drželi si stopu. Drahoš Hetjmánek se stal také příznivcem
této monopostové záležitosti. Poprvé s F1 v Brně také Zdeněk Jánoš a Jirka Rampula, který si oblíbil
již snad všechny kategorie, kromě buggy.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro</b>
</p>
<p>
17 pilotů celkem. Tomáš Brodský se rohodoval, zda pojede tuto kategorii společně s TC. Nakonec otestuje
i kategorii TC. Michael Zagora opět na startu s modelem Asso, které se zdá býti větším měřítkem, nežli
1/18. Oproti ostatním modelům je podstatně větší a širší. Ale startoval i v minulé sezóně a není tomu
jinak ani v této. Ze spalováků se zde objevil Michal Čajda a z RC Bengi přijel Andrey Vatulya. Mašek
Dominik také zavítal do Brna. Mladý a nadějný Sváťa Hájek dnes chyběl a tak jeho otec Sváťa st.
hájil barvy ALS Racing sám.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace GT</b>
</p>
<p>
16 borců. Nové tváře v této kategorii jako Jirka Tlustý, Stanislav Něměček. Standa řídí model
celým svým tělem, jak jsem mohl pozorovat na tribuně. Ale patří to k jeho osobě. Dále pak
Kamil Vachtařík a Petr Jeremejko. Jak Jirka, tak Standa se divili, že jim v prvním kole Vít
Parák s Radkem Flekem nadělili kolo. Šéf týmu BPA Radek Pavlíček bude muset poladit jejich modely
lépe.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC</b>
</p>
<p>
57 jezdců potvrdilo účast. I zde nová jména – Luděk Maléř, Martin Tlustý, Honza Červený, Petr
Zvejška, Tomáš Juřica a další. Na startovní listině opět slečna Martina Csonková. A jela
vyrovnanou jízdu s Tomášem Brodským v prvním kole kvalifikací. Navíc dnes měla bílou karoserii se
zádí do růžova a bylo jasné, kdo tento model řídí. Někteří zatím nezvládali konec cílové rovinky
a občas někdo narazil po výjezdu ze stopy. Na dráze jsem viděl krásně osvětlený Lotus Elise v
zelené metalizované barvě. Krásně vypadal, ale občas se převrátil. Vlastimil Švec odstoupil
u jízdy, protože po nárazu vypadla z vozu baterie. Radek Flek jel na tomto závodě šasi Xray
T3. V kuloárech jsem zaslechl, že i Milan Pokorný ladil tento typ, ale zatím ne na 100%. Zatímco
v prvních skupinách bylo více kolizí, v těch posledních již byla jízda čistá.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo druhé:</b>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Formule</b>
</p>
<p>
Na startu jsem viděl monopost osvětlený vzadu červenou diodou, avšak bez zadního křídla. Jedna
z formulí tvrdě havarovala na konci cílové rovinky. To by člověk nevěřil, kolik ta auta vydrží.
Nejen náraz do pevné překážky, ale i kolize mezi modely. Drahoš Hejtmánek se držel v této jízdě
na druhé pozici za Martinem Bábovským. Že by mu tato kategorie sedla ? Nyní jsem si všiml, že monopost
s diodou nejenže nemá zadní křídlo, ale ani přední. A pořád jede. Po jízdě se radoval Drahoš, který
nyní vyhrál. Martin Kořínek po jízdě ihned opravoval koberec na cílové rovince. V podstatě stále
sledoval stav dráhy, zatímco Pavel Magda dohlížel na čistotu jízd.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro</b>
</p>
<p>
Jirka Pavlovec tak jako Igor Vlahovič jede směs medium na obou nápravách. Jen Jirka má vpředu
úzká a Igor široká kola. Musí však oba otupit přední nápravu sekundovým lepidlem. Jinak se tato
varianta nedá použít. Kupodivu se zde jízda zklidnila a nebylo mnoho havárií. Ale byl znatelný
rozdíl v rychlostech modelů a jízdním stylu. Někteří jeli trhavým způsobem, jiní se snažili
o plynulý průjezd zatáček. Po jízdě jsem se dozvěděl, že i Ladislav Mlčák otestoval úzká
media.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace GT</b>
</p>
<p>
Trochu vzrušení na tribuně v podání Standy Němečka při předjíždění jezdce o kolo. Mezi karoseriemi
GT jsem viděl i klasickou boudu typu DNA v 200 mm. Bílá karoserie s černými koly vypadala hezky
a odlišovala se od ostatních. I když Mulsanne v provedení GULF (dva kousky) také zářily mezi
ostatními. Ovšem nejlépe byly vidět modely stříknuté reflexní barvou. Martin Kořínek dnes
do kategorie nenastoupil. Jeho bratr Roman ano. Vít Parák jel opět těsný souboj s Radkem Flekem.
Ke zlepšení pilotů BPA Teamu zatím nedošlo. Co vymyslí team manager na další kolo kvalifikace ?
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC</b>
</p>
<p>
Dostala se ke mně informace, že i Filip Uher dnes jede podvozek Xray T3. Řady se nám tedy postupně
rozrůstají. Uvidíme, jak obstojí novinka Xray oproti speciálům Tamiya ve finále. Radek Flek je zatím
se svým setupem spokojen a výsledek tomu odpovídá. Malý junioři Jan a Marie Szostkovi jeli v kategorii
TC a jejich jízda byla klidná. Otec má práci v depu nejen se svým modelem, ale stará se o další
dva. Celá rodina na závodě. S touto rodinkou jsem se měl možnost potkat již minulou sezónu
na seriálu HIT ve Zlíně. To mladí teprve začínali. Za tu dobu udělali oba velký pokrok. Jejich
otec Luděk nyní vyhrál jízdu své skupiny. Možná se dnes pletu, ale buď si již většina pilotů
zvykla na kobercový povrch, nebo je dnešní tvar tratě pro většinu více vyhovující, protože jízda
je vesměs klidnější. Ale někteří přece jen na výjezdu na cílovou rovinku a na konci mají stále
problémy s udržením modelu na dráze. V této kvalifikaci se to opět neobešlo bez napomenutí
některých jezdců za hrubší styl jízdy. Pavel Magda odvádí opět dobrou práci. Ale je to potřeba.
</p>
<p>
<b>Pokud vás zajímají podrobné výsledky z jízd, stačí navštívit odkaz RC Timing a najít si v seznamu
ONLINE EVENTS dnešní závod Xray Morava…</b>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo třetí:</b>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Formule</b>
</p>
<p>
Nasazovač pomáhal s modelem Zdeňka Jánoše, který kvůli tomu sešel z tribuny. Další kdo řešil
stav modelu byl mladý Miroslav Meloun. Luděk Szostek jel i tuto kategorii a tím pádem se v depu
rozhodně nenudil. V této kvalifikaci se držel na třetí pozici. Monopost bez spoilerů neprošel
repasem a kroužil opět bez přídavných prvků. Očividně to však pilotovi nevadilo. TQ si vyjel
Drahoš Hejtmánek.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro</b>
</p>
<p>
Viděl jsem mechová kola v podání Sváti Hájka po jízdě a tak otrhanou směs jsem snad ještě neviděl.
Prý první tři kola super, ale pak katastrofa. Směs soft od ALS je opravdu s extra gripem. Michal
Čajda se mnou konzultoval možnosti regulace TEKIN, protože se mu zdálo, že jeho model s motorem
8000 ot./V nejede dost ostře. Pozoroval jsem ho a jízda nebyla to pravé ořechové. Trhaná a bez
plynulosti. Ještě má co na finále dohánět. Nasazovači byli upozorněni, že model se na dráze
neopravuje. Potom málem Mira Meloun st. doskočil na model při opouštění tratě s nepojízdným
kouskem. Petr Uhýrek skončil s ulomeným zadním kolem. Ladislav Mlčák otestoval medium s namazáním,
ale uvidíme, co dá na finále. Na Igora to zatím nestačilo. Ten najel nyní jako jediný 24 kol a drží
zatím best lap. Tento jezdec dnes zažívá znovuzrození… Ale TQ na finále není jasným vítězstvím.
Radek Skopal kroužil nyní za Ladislavem a oba svedou tuhý souboj ve finále i s Igorem. Jirka Pavlovec
na asfaltu kraloval, na koberci zatím bez výrazného úspěchu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace GT</b>
</p>
<p>
Těsné souboje o pořadí na finále mezi jezdci BPA Teamu. Stejná rychlost na rovince, podobné
průjezdy zatáčkami. Ale 26 kol se borcům najet nepodařilo. Pochlubit se nájezdem 26. kol mohou
Roman Kořínek, Vít Parák, Radek Flek. TQ nakonec získal po těsných soubojích Vít Parák.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC</b>
</p>
<p>
Poněkud drsnější jízda první (nejslabší) skupiny v posledním kole kvalifikací. I nějaký ten hrubý
výraz jsem slyšel. Tým BPA měl svoje želízko v ohni i v kategorii TC a to v podobě Jirky Tlustého.
Roman Kořínek, ale i ostatní dobří jezdci se nevyhnuli kontaktu s hrazením při výjezdu na cílovou
rovinku. Ale vždy pokračovali dále. Ale když člověk slyší ty duté rány, pořád nechápu, kolik
ten model musí snést. Pozoroval jsem mladého juniora Szostka Honzu na postu nasazovače. Jak
v klidu jezdí, na pohodu byl i v této funkci. Dále jsem sledoval průjezdy jezdců některých
částí dráhy. Ty se daly projet zcela rovně a tím pádem člověk získal hned několik sekund navíc.
Bylo celkem 5 takových úseků – osobně jsem to tak praktikoval. Ale záleželo na nájezdu a rychlosti.
Ne každý to trefil přesně a když už, tak ne pokaždé. Modely TC na některých místech „rozkládaly“
trať a kdyby nebyly poklice „na ráně“ zabezpečené páskou, nacházely by se zřejmě často v trati.
I v posledním kole Pavel Magda uděloval napomenutí za zkrácení dráhy a podobné prohřešky. STOP
and GO zatím nepadlo. Pozoroval jsem jízdu Martiny Csonkové a kromě pár míst, kde ještě byla „dlouhá“,
jela čistou a plynulou stopu. Tonda šel kolem mého Press Centra a radoval se z nájezdu 22. kol.
Jak málo stačí ke štěstí. TQ na hlavní finále získal Radek Flek.
</p>
<p>
Finále startuje za chvíli…
</p><p>
<b>Finálové jízdy kolo první:</b>
</p>
<p>
<b>Finále Formule</b>
</p>
<p>
Drahoš Hejtmánek si 3x vychutná TQ pozici na finále. Krásný souboj s Luďkem Szostkem, ale po
dvou chybách ztratil kontakt a dojel až třetí. První Luděk, druhý Martin Bábovský. Ale máme
před sebou další dvě jízdy a Drahoš může vše napravit.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Xkoqw-u6ZnI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Xkoqw-u6ZnI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále Micro</b>
</p>
<p>
<b>B finále</b> bylo v režiji Miroslava Kaiseršata. Ale Dominik Mašek, Zagora Michael a i
Sváťa Hájek najeli také 19 kol. tedy velmi vyrovnané. <b>Finále A</b> bylo ve znamení souboje
Igora Vlahoviče a Ladislava Mlčáka. Po kontaktu obou jezdců Igor stále první. Ale Ladislav
měl svižnější výjezd a Igora v půli předjel. Ale Igor se po chvíli zase vzpamatoval a jakmile
Ladislav chyboval, dostal se na první místo a dojel jako první s 2. sekundovým náskokem.
Radek Skopal se ztrátou třetí.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/89SI1mpfJHY&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/89SI1mpfJHY&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále GT</b>
</p>
<p>
<b>Finále B</b> a souboj Vévoda ml. a Milan Peška. Libor nakonec vyhrál před Milanem Peškou a
Romanem Hradeckým. <b>Finále A:</b> těsný souboj Víti Paráka a Radka Fleka. S malou ztrátou
Roman Kořínek. Ohleduplní jezdci o kolo zpět umožnili bezpečné předjíždění vedoucích jezdců.
Famózní výkon obou borců a v cíli první Vít před Radkem. I Standa Němeček musel pustit jezdce
o kolo zpět. U tohoto jezdce je to nezvyklé. Na závěr jízdy potlesk, který byl zasloužený.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ojHUt2E3XgI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ojHUt2E3XgI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále TC</b>
</p>
<p>
<b>Finále G:</b> Zdeněk Šafář vyhrál první finále. Ale velmi dobře si vedla juniorka Marie S, která
zajela třetí místo. Dokázala za sebou nechat i Oldu Grocha, Zdeňka Ajmuta. Její bratr Jan
skončil bohužel poslední v této skupině. <b>Finále F:</b> Rovný Petr pořád něco nastavoval na svém
modelu a odměna se dostavila první pozicí. Ale Zbyněk Koupý a Tomáš Juřica mu nedají v druhém
kole klid. <b>Finále E:</b> první tři v jednom kole, ale z výhry se radoval Luděk Maléř před Dušanem
Vlčánkem a Jardou Valou. <b>Finále D:</b> vyrovnaná skupina v počtu 8. jezdců. Tomáš Brodský s podvozkem
TRF 416 najel o kolo více jak soupeři. Navíc má krásnou karoserii. Vypadá to, že Jirka Král
a ani Jakub Šimurda ho možná nepotrápí. Martina Csonková jela chvíli na třetím místě, ale…,
nakonec se propadla na předposlední pozici. <b>Finále C:</b> velmi vyrovnaná skupina, kde
5 pilotů dokázalo dojet v jednom kole a vítězem se stal Bronislav Vykutil. <b>Finále B:</b> zde měl team BPA
zástup ve dvou jezdcích a to Jirky Martina Tlustého. TQ bude obhajovat Mira Dolanský. Práce nasazovačů
byla bezchybná, ale i tak ztrátu vždy těžce stahujete. Jirka Tlustý si vedl dobře na druhém místě,
ale chyboval a před něj se dostal Petr Jelínek. Mira jel skvěle a nedal soupeřům šanci. Druhý
člen BPA teamu dojel na sedmé pozici. <b>Finále A:</b> poslední rady Martina Kořínka pro Radka Fleka před začátkem první jízdy. Obhájí TQ pozici s
novým podvozkem Xray T3 ? Celé finále bude zaznamenáno od Miroslava Křížka, kterému tímto děkuji za
dnešní záznamy finálových jízd. Start bez jedniné kolize a v čele Radek před Romanem Kořínkem. A
Radek postupně získaval náskok. Třetí Ludva Kurečka. Jarda Kopecký chyboval, Martin Kořínek stačil
opravovat dráhu při jízdě, minimum nehod. Tomu říkám jízda… Ale přece jen Roman stáhl náskok
Radka a čekal na chybu. Ale nedočkal se jí. A opět potlesk pro první 4 borce, kteří dojeli v 1,5
vteřině. Mám něco dodat ?
</p>
<p>
<b>Finálové jízdy kolo druhé:</b>
</p>
<p>
<b>Finále Formule</b>
</p>
<p>
Drahošovi opět nepřála štěstěna a po chybě se propadl na druhé místo. Luděk Szostek
si tak vychutnával první pozici v jízdě. Drahoš se pak opět propadl na další pozice. Jak je vidět,
TQ ještě neznamená výhodnou pozici… Z jednoho monopostu se začal ozývat nezdravý zvuk.
Ale pokračoval v jízdě a vše se vrátilo do normálu. Martin Bábovský se propracoval na
druhou pozici. Formule bez přítlačných prvků i ve finále jela naprosto v klidu a pohodě.
Jízdu vyhrál podruhé Luděk Szostek.
</p>
<p>
<b>Finále Micro</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> opět svěle Miroslav Kaiseršat, který vyhrál i druhé finále. <b>Finále A:</b>
těsné souboje hlavně v druhé půlce jízdy mezi Igorem a Ladislavem. Těsný rozestup mezi
oběma piloty, přesné předjížděcí manévry, komentář Martina Kořínka. Chvíli se ujal Ladislav
vedení, ale Igor jej dojel a číhal na jeho chybu. Až v posledním kole Laďa nechtěně Igora
vystrčil ze stopy. Ale zastavil a počkal na soupeře a dokonce jej nechal jít před sebe. Dojeli
oba v jedné sekundě a za tuto ukázkovou jízdu sklidili Igor a Ladislav velký potlesk. Radek
Skopal se propadl dozadu a před něj se dostali Roman Hradecký a Tomáš Brodský. Pravda – je
potřeba poděkovat všem ostatním jezdcům, že nám oběma vzorně uhýbali a rozhodlo tak jezdecké
umění obou. Zde už ani nešlo o to kdo vyhrál, ale o styl…
</p>
<p>
<b>Finále GT</b>
</p>
<p>
Zde jsem musel odjet pro pásku na koberec po žádosti pořadatele a tak nyní
jen ve zkratce, kdo vyhrál jízdy ve skupinách. <b>Finále B:</b> Peška Milan. <b>Finále A:</b> Opět
vítečně Vít Parák. O další pozice bude souboj mezi Radkem Flekem a Romanem Kořínkem.
</p>
<p>
<b>Finále TC</b>
</p>
<p>
<b>Finále G:</b> opět první Zdeněk Šafář. <b>Finále F:</b> první Tomáš Juřica. <b>Finále E:</b>
krásně nyní zajel Dušan Vlčánek. <b>Finále D:</b> tady svoje kvality ukázal opět Tomáš Brodský,
který s přehledem první. <b>Finále C:</b> jak jinak – výborně Bronislav Vykutil podruhé.
<b>Finále B:</b> Miroslav Dolanský byl opět k nezastavení. Před <b>finálem A</b> jsem byl zpět. Takže
nyní opět v pozoru v mém depu a koukám na průběh jízdy. Start bez kolize, ale hrozba škrtu výsledku
Mirovi Dolanskému za chybění na postu nasazovače. Ale rychle svoji chybu napravil. Tuto jízdu uvidíte
na záznamu Miroslava Křížka, který ji pro vás natočil. Ovšem kolize 3. a 4. vozu ( Jakub Štěpánek
vs Jarda Kopecký ) posunula jezdce dozadu startovního pole. Tím pádem se pořadí změnilo a poslední
finále ukáže. Ale Radek Flek první a vše dotáhl do vítězného konce.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/fg-8pqT1X24&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/fg-8pqT1X24&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finálové jízdy kolo třetí:</b>
</p>
<p>
<b>Finále Formule</b>
</p>
<p>
Myslel jsem si že se konečně usmálo štěstí na Drahoše a jízdu si vychutná až do konce na
první pozici. Ale mýlil jsem se. První Martin Bábovský před již první Luďkem Szostkem. Drahoš
získal sice TQ, ale nevyužil této výsadní pozice ani jednou. Snad příště.
</p>
<p>
<b>Finále Micro</b>
</p>
<p>
<b>B finále:</b> i poslední jízdu vyhrál Miroslav Kaiseršat. Ale z druhé pozice se mohl těšit
Svatopluk Hájek st. Konečně solidní úspěch po celodenním nastavování modelu. <b>Finále A:</b>
Ladislav Mlčák po startu hrubě chyboval a propadl se dozadu. Igor něměl soupeře a vyhrál poslední
finále s náskokem na druhého Laďu, který dokázal zabojovat na druhé místo. Třetí zaslouženě Roman
Hradecký před čtvrtým Martinem Olmou. Radek až za těmito jezdci a zřejmě očekával lepší výsledek.
Igor v minulém závodě zaznamenal oživení v podobě třetího místa. Dnes se mohl právem těšit
z prvního místa celkově. TQ mu naštěstí (dle jeho zkušeností), vítězství nevzalo.
</p>
<p>
<b>Finále GT</b>
</p>
<p>
<b>Finále B:</b> Milan Peška vyhrál třetí finále. Pořád jsem si myslel, že jeho model je
osvětlen, ale po bližším ohledání jsem zjistil, že nikoliv. Ale stříbrné polepy tak věrohodně
vypadaly. Pokud se nepletu, Milan obhájil první místo v tomto finále. Ostatní uvidíte
na fotkách později. <b>Finále A:</b> Standa Němeček tuto jízdu nedokončil a o první příčce se
mu tak mohlo pouze zdát. Vít už jel v klidu a to i na třetím místě v jízdě. Radek Flek dotáhl
tuto jízdu do konce na místě prvním. Roman Kořínek druhý. Koukněte kdyžtak na podrobný výsledek
na RC Timing. Vítěze uvidíte na fotkách.
</p>
<p>
<b>Finále TC</b>
</p>
<p>
Myslím, že se zde nebudu nyní zmiňovat o podrobných dojezdech (šup na RC Timing) a pokusím se
zachytit zajímavé momenty ze skupin. Moje favoritka dne Marie Szostková vyhrála svoji
finálovou skupinu G. Konečně ukázala záda Zdeňku Šafářovi. Jan Szostek také výborně – třetí. Dobře
jezdí naši nadějní junioři. Otec má být na koho hrdý. Když jezdí dobře již nyní, jak to bude
cca za dvě sezóny ? Filip Uher si s novým podvozkem XRAY T3 zajezdil ve finálové skupině E. Ještě
se musí s modelem pohrát. Sám mi řekl, že měl co dělat, aby stihl dát stroj dohormady. A navíc
tento podvozek neodpouští chyby jezdce, jako minulé podvozky T2 009 a starší. Ale podívejme se
také na výsledky Martiny Csonkové: jednou sedmé místo, potom zlepšení na pátou pozici a ve třetí
jízdě čtvrtá. Takže vidíme zlepšení jízdu od jízdy. Startovala ze třetí pozice, což není
špatné postavení a jela ve stejné skupině jako Tomáš Brodský, který tuto skupinu vyhrál
(Tamiya TRF 416). Tomáš Rajdus pokračoval i bez kola v jízdě a vysloužil si jednak obdiv od diváků,
ale pokárání od pořadatele. Mohl roztrhnout koberec. Ale kolo na dráze a Tomáš v akci. Mira Dolanský
také užíval TQ pozice ve finále a jeho chromová Mazda 6 se leskla na míle daleko. Neužíval si však
prvních míst. Alespoň poslední jízda mu nevyšla. Radek Flek získal první místo celkově s novým
podvozkem XRAY T3 a osobně se s ním ztotožnil mnohem lépe jak ostatní. A to ještě na poslední
finále Radek použil karoserii BPA Honda Accord. A já myslel, že nenastoupil…
</p>
<p>
Závodní den plný zvratů je za námi. Report možná napsán opět trochu jinak. Co přijde nyní vám
nemusím sdělovat. Jsme však všichni zvědaví na dnešní ceny a pokud máte zájem, nyní je možné se
podívat na server RC Timing na celkové podrobné výsledky, které by měly doplnit tento report.
Já se s vámi pro dnešek loučím a jdu si vychutnat stupně vítězů po celodenní práci. Vyčkejte
na foto a video (Miroslav Křížek), které bude k dispozici večer.
</p>