Xray Challenge Morava – online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 20:06 – foto a video</b>
</p>
<p>
Blíží se sobota 17.10.2009 a s ním startuje zimní část seriálu Xray Challenge Morava v Brně
prvním halovým závodem. Tento report <!– separe –>začneme zase trochu jiným způsobem a to minireportáží
již dnes, tedy zde dne 16.10.2009.
</p>
<p>
Předmětem tohoto reportíku bude přiblížit vám něco ze zákulisí příprav dráhy, časomíry,
ozvučení a dalších drobností. Navíc na konci celého večera uvidíte, jak dráha na prvním
závodě bude vypadat. Takže si budete moci udělat představu, co vás zítra čeká.
</p>
<p>
Stavba dráhy začne cca kolem 20:30 a její průběh bude dokumentován a zapisován a po
příjezdu domů provedu upload fotek a případného krátkého záznamu. Vše bude nahráno zaráz,
takže nejnovější info se na serveru objeví cca kolem 23:00.
</p>
<p>
Takže se můžete těšit na další online report (přes den text, večer zbytek), který je okořeněn
již tímto WARM UPem. Pokud budou přenášeny online i podrobné výsledky z časomíry, dostanete info o této možnosti sledování.
</p>
<p>
<b>Stavba dráhy:</b>
</p>
<p>
Započala kolem 20:45. Tonda Pospíchal měl doma na očistě všechny latě a poklice, takže
nyní září čistotou a vypadají jako nové. Koberce byly na svém místě a nezbývalo, než je začít
nosit do haly.
</p>
<p>
První fáze spočívala v natažení a napnutí koberců. Celkem náročná práce, kterou řídil Lukáš Diblík.
Pomáhal mu při tom Radek Skopal. A jakmile byl jeden z koberců natažen a zajištěna jeho poloha,
nadešel čas Tondy Pospíchala, který páskou zajišťoval spoje a šlo mu to od ruky. Nosily se lavečky
a někteří si již dnes budovali svá depa. I já si našel svoje redaktorské místo přímo v hale.
</p>
<p>
Po celkovém natažení povrchu přišel na řadu Martin Kořínek, který začal stavět tvar dráhy a nápomocni
mu při tom byli Vít Parák, Jan Hrnčíř. Vše tedy v tuto chvíli bylo v rukou pořadatele a zásah
zvenku nebyl možný. Dráha pak pomalu rostla a získávala svůj tvar.
</p>
<p>
Celá trať byla dokončena před 22. hodinou. Její tvar vidíte na fotkách a videu. Je na čase ji vyzkoušet.
</p>
<p>
Zítra naschle…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/H4KMISNtC0s&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/H4KMISNtC0s&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>17.10. – pokračování reportu</b>
</p>
<p>
V 6:30 budíček, v 7 hodin vyzvednutí kolegy Radka Skopala a honem do haly. Člověk by nevěřil,
kolik lidí již bylo přítomno. A všichni již pilně trénovali. Koberec po létě hezky uležel a
zatím nemá potřebný grip a to i po namazání. Před finálovými jízdami bude vše jinak…
</p>
<p>
Žádné prodlevy a tak se lidé mohou chodit presentovat k Pavlovi Magdovi, který bude opět
vše řídit. Ještě se po ránu instalovala smyčka. Dráha je tedy kompletně připravena.
</p>
<p>
Přes 70 přihlášených ONLINE. Uvidíme skutečný počet po presentaci. Ale je zatím času dost a
tak si musíme počkat. Jdu zdokumentovat ranní shon a za honinu se opět přihlásím.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/cDYrZ5zK69w&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/cDYrZ5zK69w&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Zkusil jsem chvíli model mezi desítkáři, ale po chvíli jsem to raději vzdal. Všichni
chtěli vyzkoušet svá nastavení a bylo to na okruhu životu nebezpečno. Ze svého redakčního
místa jsem časem slyšel zvuk lexanu po nárazu. Formule, GTčka, micra a převeha 10tin… to
prostě dohromady nemůže fungovat.
</p>
<p>
Poslední možnost přihlášení do závodu – hlásil Pavle Magda v 8:00. Kdo zaváhá, … znáte to
pořekadlo. Tonda Pospíchal přišel na moje stanoviště pochválit práci Radka Fleka na jeho
modelu Xray. Jede to prý nyní mnohem lépe a jak je vidět, pomoc zkušených jezdců není již
vyjímkou.
</p>
<p>
8:50 – 9:00 bude trénink modelů micro a konečně budou mít piloti myších modelů prostor otestovat
i své rychlé modely. Osobně jsem zvědav na výkon všech po letní sezóně a mimo jiné na osobní
výkony jezdců teamu ALS Racing. Koberec je i pro modely micro jiným povrchem než asfalt.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Ol4ZLGDEBuI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Ol4ZLGDEBuI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
V 9:00 bude rozprava a pak začnou kvalifikace v pořadí: Formule, Micro, GT a TC (touring car).
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/q8BWzzvddm4&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/q8BWzzvddm4&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
V 9:12 proběhla rozprava a v podstatě až na vyhlašování OLD star a juniorů nic nového. Nakonec
se sešlo na tomto závodě 7 jezdců ve Formulích, 17 jezdců v Micro, 16 pilotů v GT a 40 jezdců
v Touring Car.
</p>
<p>
Všichni připraveni na provní kolo kvalifikací, některé modely byly poškozeny ještě před hlavním
startem závodu (viz video, které bude večer). Z mého stanoviště vidím v podstatě vše, co se děje a
bude dít na dráze. Máme 5 minut do startu kvalifikace Formule 1. Zhruba za hodinu se opět přihlásím.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace formule č.1:</b>
</p>
<p>
Na startu jsem uviděl monoposty různých provedení. S velkými přítlačnými prvky a jiné
zase naopak bez a jen se „žraločí“ ploutví na zádi vozu. A Tonda Hráček ve vedení hned
po startu. První ostrá jízda dne na kobercovém povrchu. Tomáš Hejtmánek měl problémy s
diferenciálem a musel opravovat. Jeden monopost měl zadní přítlačné křídlo snad z
klasické 10ky. Pokusím se jej vyfotit. A Jirka Groch se dostal do vedení a jízdu vyhrál
s nájezdem 26. kol.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro č.1:</b>
</p>
<p>
Rozdělení do dvou skupin. Finále snad také na dvě části. Jan Hrnčíř s modelem XRAY M18 PRO
a systémem Mamba – tak to je změna a dosti velká. Na dráze se však Jan s modelem pral a
zatím ho moc nezvládal. V první skupině Martin Olma vyhrál s nájezdem 27. kol a se stejným
nájezdem za ním Michal Jurčí. V druhé potom vedl Igor Vlahovič před Lukášm Diblíkem, který
ale byl nakonec lepší a vyhrál s nájezdem 30. kol. Igor nestačil 30. kolo zahájit. Radek
Skopal a Ladislav Mlčák a i ALS Team zatím musí vyladit – dojeli se ztrátou jednoho a více
kol. Ale jsme na začátku závodu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace World GT č.1:</b>
</p>
<p>
Opět dvě skupiny. První dovedl do vítězného konce Jurčí Michal (28 kol) před druhým Milanem Peškou
z teamu STS Chvojkovice Brod. Druhá skupina byla také hodně obsazená a do čela se dostal Vít
Parák. Jízda modelů byla čistá a já neviděl nehody ani práci nasazovačů. Do čela se dostal posléze
Lukáš Diblák, který je skvělý pilot jak GTčka, tak i Micro (opět 2WD stroj). Jízdu nakonec vyhrál
Lukáš s nájezdem 32 kol.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/G-1t4bBKvcQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/G-1t4bBKvcQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Kvalifikace TC č.1:</b>
</p>
<p>
Piloti rozděleni do 5. skupin po 8. Na prvních pozicích se z jednotlivých skupin po prvním kole
objevila jména Ludvík Kurečka (32 kol), Petr Hruška (30 kol), Dušan Mičánek (29 kol), Miroslav
Dolanský (32 kol) a z poslední skupiny to byl Jiří Cigánek (32 kol). Pavel Magda musel poprvé
napomínat jezdce za zkrácení tratě, ale jinak jízdy bez zbytečných havárií. Občas byla vidět práce
nasazovačů. Dost často jsem slyšel dutý náraz do plastového mantinelu na cílové rovince. První kolo kvalifikací je za námi.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace formule č.2:</b>
</p>
<p>
Mira Meloun vyhrál druhou jízdu. Chlapec se stále vylepšuje a jde do sebe. Úspěch v kategorii
Hobby a dnes výhra ve Formuli. Druhý dokončil jízdu Jirka Groch a třetí Tonda Hráček. Všichni
nájezd 25 kol.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro č.2:</b>
</p>
<p>
Pavel Magda kontroloval pozice nasazovačů ihned po zahájení druhé jízdy. Ve vedení Martin Olma.
Druhý Jirka Hájek a třetí Tomáš Sedláček. V druhé skupině opět výborně Lukáš Diblík. Ale zlepšení
došlo na Svatopluka Hájka ml., který najel jako druhý 29 kol. Potom Radek Skopal se stejným počtem.
I on se zlepšil a o dost. Igor dostatečně neotupil přední media a měl auto moc ostré a tak neriskoval.
Navíc byl 2x sestřelen a ztrátu již nebylo možné dohnat. Ladislav Mlčák stále v pozadí. Jan Hrnčíř
se stále pral se svým Xrayem.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace World GT č.2:</b>
</p>
<p>
Milan Peška kroužil soustředěně a odměnou mu byl počet 30. kol. Jurčí Michal nyní skončil dříve než
měl. Martin Kořínek nastoupil na druhou kvalifikaci a ihned zajel best lap kategorie. Za ním Vít
Parák. Martin Jízdu vyhrál s nájezdem 34. kol. Na třetí pozici v druhé skupině nyní dojel Vít Parák,
kterého pokořil Radek Flek. Roman Hradecký nyní startovní pole uzavřel jako poslední.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC č.2:</b>
</p>
<p>
V jednotlivých skupinách TC se piloti postupně zlepšovali. Ludvík Kurečka, Petr Hruška a další si
vylepšili svůj nájezd o kolo. Ale například Csonková Martina a Karel Novosád si naopak výsledek pohoršili.
Dráha zřejmě většině pilotů sedla, protože nárazů do hrazení bylo zase o něco méně. Miroslav
Dolanský vedl ve čtvrté skupině a jeho Mazda 6 v chromovém provedení se jen blískala v zatáčkách.
Před jízdou poslední skupiny jsem si odskočil na výborný domácí gulášek (ano občerstvení k
dispozici). Malá slovní přestřelka mezi Petrem Novákem a Zbyňkem Koupím ohledně předjíždění, ale
vše v klidu. V té „nejlepší“ skupině startoval i vozíčkář Vlastimil Švec, který navzdory svému
handicapu vedl svůj model ze své pozice výborně. 6 jezdců jelo v 6ti vteřinách v čele s Radkem
Flekem. Začíná to být velmi vyrovnané. A co potom finále… Jízdu úspěšně dokončil Radek
Flek (33 kol). Filip Uher jízdu nedojel. Zatím jsem se neptal, ale zkuste server RC Timing,
zda tam nejsou přenášeny výsledky z tohoto závodu.
</p>
<p>
Nyní se nebudu rozepisovat, kdo jak jel, protože se pořadí již příliš neměnilo. Spíše
vás seznámím s pozicemi prvních třech na startech jednotlivých finále včetně TQ.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace formule č.3:</b>
</p>
<p>
TQ na finále Jiří Groch, Miroslav Meloun, Milan Peška. Pro Jirku je to v podstatě premiéra. Mira
Meloun si možná opět užije bednu vítězů. nechat za sebou STS, to je umění pánové…
</p>
<p>
<b>Kvalifikace Micro č.3:</b>
</p>
<p>
Finále B: Tomáš Sedláček, Roman Hradecký, Tomáš Hejtmánek. Finále A: TQ Lukáš Diblík,
Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml. Obě finále budou zážitkem, Ačko bude hodně vyrovnané.
Bude team ALS racing opět na výsluní – t.j. na stupínku
vítězů ?
</p>
<p>
<b>Kvalifikace World GT č.3:</b>
</p>
<p>
Finále B: Milan Peška, Roman Hradecký, Martn Olma. Finále A: TQ Martin Kořínek, Vít Parák,
Radek Flek. Souboj zkušených dvoukolkářů mezi sebou. Martin zatím velkou rezervu na ostatní.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace TC č.3:</b>
</p>
<p>
Finále D: Zbyněk Koupý, Petr Rovný, Michal Vévoda. Finále C: Olda Groch, Jarda Vala, Ríša
Granát. Finále B: Petr Jelínek, Petr Hruška, Petr Novák. Finále A: TQ Radek Flek,
Jirka Cigánek, Ludvík Kurečka. Ludvík v A finále bude zpestřením a bude míchat v pořadí.
</p>
<p>
Skončily nyní kvalifikace a začínají finálové jízdy. A to ve 14:00 hodin.
</p>
<p>
<b>Finále Formule č.1:</b>
</p>
<p>
Ve vedení Jirka Groch s náskokem 3. sekund. Dnes mu to opravdu jede. Minimální kolize. Na druhém
místě se objevil Milan Peška z teamu STS. Mira Meloun tedy třetí. Ale jízdu vyhrál Jirka Groch.
Třetí nakonec skončil Tonda Hráček.
</p>
<p>
<b>Finále Micro B č.1:</b>
</p>
<p>
Obhájí Tomáš Sedláček své TQ a dojede si pro první vítězství ? Zvládnout malý a přesto ultra rychlý
model je vskutku umění. Ale hned po startu Tomáš v čele. Chyběli nasazovači na pozicích 1 a 3…
Celkem málo kolizí a čistá jízda. Byl jsem příjemně překvapen.
</p>
<p>
<b>Finále Micro A č.1:</b>
</p>
<p>
Ladislav Mlčák ožil a vyhrál první finále. Neuvěřitelný vzestup. I přes start ze zadní pozice.
Druhý Lukáš Diblík. O třetí místo svedli boj Igor a Radek Skopal. Radek měl na třetí místo, ale
asi problém s baterií a ztratil výkon. Igor tedy třetí. Favorit ALS Svatopluk Hájek ml. se potýkal
s malými problémy. Ale dojel 4tý a borci Skopal, Vlahovič, Hájek – všichni 30 kol. První dva najeli
kol 31.
</p>
<p>
<b>Finále B World GT č.1:</b>
</p>
<p>
Dva opravdu reálné modely Gtček a jedno v barvách GULF. Peška Milan, Roman Hradecký, Michal
Jurčí a Jirka Hájek – takový byl součaný dojezd do cíle. Jeden model měl naprosto všechny detaily
a to včetně linek dveří. Jen malá výtka z mé strany – co ty dlouhé sloupky karoserie, které kazí
celkově skvělý dojem ? Tak příště…
</p>
<p>
<b>Finále A World GT č.1:</b>
</p>
<p>
Krásný a čistý souboj Radka Fleka a Víti Paráka. Neustálé předjížděcí manévry obou borců, jízda
na doraz až do konce. Vít získal náskok cca 4 sekundy a jel v klidu. Vít tedy první, druhý Radek Flek
a třetí Míra Dolanský. Bylo se na co dívat a dle Pavla Magdy zatím nejhezčí jízda dne.
</p>
<p>
<b>Finále D TC č.1:</b>
</p>
<p>
A v této jízdě padlo první STOP and GO za zkrácení tratě. Trochu ostřejší jízda. Michal Vévoda
první před Petrem Rovným (který je nováčkem v této kategorii). Zde jela i jediná žena závodu
Martina Csonková a dojela pátá. Tonda Pospíchal jel v klidu a nebylo ho na galerii slyšet. Takže
zatím pohoda.
</p>
<p>
<b>Finále C TC č.1:</b>
</p>
<p>
Opět po startu napomenutí za neohleduplnou jízdu. Ve vedení Olda Groch a jeho pověstně růžový design
karoserie. A další STOP nad GO pro číslo 5. Jarda Vala se dostal do vedení před Oldu. Jarda Vala
těsně první před Oldou Grochem. Byla to ale ostrá jízda dne.
</p>
<p>
<b>Finále B TC č.1:</b>
</p>
<p>
Petr Jelínek držel vedení po celou dobu jízdy a taky ji vyhrál. Krásně Filip Uher jako
druhý. Martin Kořínek dohlížel na čistotu jízdy. A byl přísný a na všechny stejným metrem.
</p>
<p>
<b>Finále A TC č.1:</b>
</p>
<p>
Start čistý a bez kolize. Radek Flek, Jirka Cigánek, Ludvík Kurečka,Tomáš Kubica… Trochu
strkanic na rovince. Ale žádný incident. Jarda Kopecký s malou ztrátou za prvně jmenovanýni.
Ale dostal se před Tomáše Kubici. Ludvík Kurečka se dostal na druhé místo před Jirky Cigánka.
Ale ještě není konec… Radek Flek bez problémů první. Druhý Ludvík Kurečka a třetí Jirka
Cigánek. Jarda čtvrtý. Krásné a napínavé finále.
</p>
<p>
<b>Finále Formule č.2:</b>
</p>
<p>
Druhé finále vyhrál bez problémů Milan Peška před Jirkou Grochem a Tomášem Hejtmánkem. Zde se
pořadí prohodilo. A rozhodne až poslední jízda. Oba Melounové až na koci pole.
</p>
<p>
<b>Finále Micro B č.2:</b>
</p>
<p>
Roman Hradecký opět výborně až do konce. Ale Tomáš Hejtmánek jel v klidu a druhé místo bylo
naprosto zasloužené. Třetí Miroslav Kaiseršat. po nehodě odstoupil Tomáš Sedláček.
</p>
<p>
<b>Finále Micro A č.2:</b>
</p>
<p>
Laďa opět kupředu ze zadních řad až k Lukáši Diblíkovi. Jedci o kolo zpět ale rozhodovali tuto
jízdu. Proto do cíle dojel první Lukáš Diblík před druhým Láďou. O třetí místo opět chvíli souboj
Radek Skopal vs Igor Vlahovič. Ale Radek také doplatil na jezdce o kolo a Igor v klidu udržel
třetí místo. Na čtvrté pozici jezdec ALS teamu Svatopluk Hájek ml. Milan Parák, Michal Jurčí
a Jirka Hájek zakončovali pole (tuším, že všichni mají stroje 2WD a Jirka určitě Robitronic
Scalpel)
</p>
<p>
<b>Finále B World GT č.2:</b>
</p>
<p>
Opět Milan Peška, Roman Hradecký a Michal Jurčí – takto dojeli a zde již je o pořadí rozhodnuto.
I v předešlé jízdě naprosto stejné pořadí v popředí. Jízdu nedokončil Libor Vévoda ml.
</p>
<p>
<b>Finále A World GT č.2:</b>
</p>
<p>
Opět souboj Radek Flek vs Vít Parák, který udělal chybku a Radek toho využil. Mira Dolanský měl
problémy s přijímačem a tak řídil model nakonec zespodu. Radek Flek přece jen udržel pozici a vyhrál
finále před Víťou a Lukáše Diblíkem. Potlesk pro jezce byl oprávněný, protože se bylo opravdu na
co dívat.
</p>
<p>
<b>Finále D TC č.2:</b>
</p>
<p>
Martina Csonková vyhrála toto finále s nájezdem 30. kol. Gratulujeme. Michal Vévoda druhý a Zbyněk
Koupý třetí. Petr Rovný se bohužel musel smířit se čtvrtou pozicí, ale zato jsem našel od něj
odměnu v podobě kafíčka za včerejší služby (děkuji uctivě).
</p>
<p>
<b>Finále C TC č.2:</b>
</p>
<p>
Po prvním neúspěchu Ríša Granát zvítězil. Pojel kolegu Jakuba Šafáře a Pera Sekulu. Tady se pořadí
v druhém finále totálně prohodilo a třetí runda bude asi hodně nervózní počin.
</p>
<p>
<b>Finále B TC č.2:</b>
</p>
<p>
Plno práce nasazovačů a poněkud ostřejší finále včetně napomenutí Petra Hrušky. Další pro Jakuba Cinka.
Pavel Magda byl opět přísný. Snad nejhorší jízda dne. Vyhrál tedy Petr Hruška před Filipem Uhrem
a Petrem Jelínkem. Ale zážitek pramalý…
</p>
<p>
<b>Finále A TC č.2:</b>
</p>
<p>
Opět těsné souboje. Nechci se opakovat. Přísný dozor v podobě Martina Kořínka a důsledné napomínání
a připomínání způsobu jízdy. Radek Flek na prvním místě v půlce limitu a za ním Jirka Cigánek. A já
opět slyšel nárazy do hrazení a dost hrubé. Nechápu, jak to mohou ty podvozky vydržet. Radek
Flek obhájil prvenství. Ale dle slov Martina Kořínka – chaotické finále.
</p>
<p>
<b>Finále Formule č.3:</b>
</p>
<p>
Milan Peška podruhé první a tak si zajistil celkově první místo. Jirka Groch i tak výborně
a druhý v této finálovce a zřejmě i celkově druhý. Třetí nyní Tonda Hráček. Na upřesnění
pořadí si počkejte na fotky vítězů a jejich vyhlášení.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/08ydgnETNno&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/08ydgnETNno&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále Micro B č.3:</b>
</p>
<p>
Tentokráte Tomáš Sedláček bez problémů. Opět karamboly modelů, kdy jejich piloti ještě nezvládají
rychlé stroje. Nasazovači museli zvládat i dva stroje na cílové rovince naráz. A tak se rozhodně
nenudil nikdo a to ani diváci, se kterými jsem dal chvíli řeč. Ptali se na průběh závodu a na
moji práci ohledně ONLINE přenosu. Jízdu vyhrál Tomáš Sedláček před Dominikem Maškem.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/WlvPlWOup3o&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/WlvPlWOup3o&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále Micro A č.3:</b>
</p>
<p>
Opět souboj mezi Lukášem Diblíkem a Ladislavem Mlčákem. Nakonec Lukáš po boji první. Ladislav
chyboval a dojel před Igorem v jedné sekundě. Avšak i když Igor opět třetí a vylepšeným nájezdem,
prožil nádherný s čistý souboj s Radkem Skopalem. Radek v těsném závěsu za Igorem a pak jej dal.
Ale Igor se ho plynulou jízdou držel a čekla na chybu. Mezera mezi oběma cca jeden model. Pak
Igor na výjedu Radka nechtěně naboural. Igor počkal a pokračovali ve stejném pořadí. To stejné
se stalo Radkovi, když byl Igor před ním. Opět na sebe počlali a bojovali v duchu fair play.
Radek měl ale kontakt ke konci s prvním Lukášem a ztratil kontakt s třetím Igorem. Ale ten
zážitek. Jezdec ALS teamu Svatopluk Hájek ml. bohužel nedokázal využít druhou pozici na finálovém
roštu. Dle mého jezdí příliš agresivním způsobem a byl delší ve výjezdech. Zde to je hlavně
o plynulosti a stopě.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/P-O9jDXgRRo&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/P-O9jDXgRRo&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále B World GT č.3:</b>
</p>
<p>
Konečně i Roman Hradecký se dostal do vedení a užíval si v jízdě této pozice. Za ním Michal Jurčí.
Oba z teamu RC Clan. Jízdu nakonec opravdu vyhrál Roman před Milanem Peškou a Michalem Jurčím.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/6UE9VRvDZo4&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/6UE9VRvDZo4&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále A World GT č.3:</b>
</p>
<p>
Radek Flek uhnal svůj stroj a toho využil Vít Parák ke svému vítězství, kdy jel jako stroj. Tomáš
Sedláček druhý a třetí dobře Tomáš Kembitzký. Po jízdě opět potlesk provšechny jezdce ale zejména
pro Víti, který ukázal, že umí. Martin Kořínek nakonec finálové jízdy vypustil, protože se věnoval Liboru Vévodovi a jeho modelu. Jinak by asi byl jasným favoritem.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/0M0hQW_mCaU&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/0M0hQW_mCaU&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<b>Finále D TC č.3:</b>
</p>
<p>
Michal Vévoda pojel o sekundu dobře jezdící Martinu Csonkovou a vyhrál. Třetí Zbyněk Koupý.
Tonda až čtvtrý, ale dned naprosto v klidu a pohodě, což u něj není zvykem. David Němec jízdu
nedokončil. Igor Bezděk předposlední.
</p>
<p>
<b>Finále C TC č.3:</b>
</p>
<p>
Přiostřená atmosféra na tribuně. Nasazovači opět v pohotovosti. Po nervózním finále dotáhl
vítězství do konce Jakub Šafář. Petr Sekula dojel druhý před Oldem Grochem. Ale opravdu drsná
podívaná.
</p>
<p>
<b>Finále B TC č.3:</b>
</p>
<p>
Petr Jelínek v půlce limitu napomenutí za zkrácení tratě. Již poklidnější průběh závodu. První
tři borci v jedné vteřině. Hezké že ? Kdo z koho ? Nakonec se podařilo Filipovi Uhrovi jubilejně
vyhrát toto finále a myslím si, že zaslouženě. Těsné kontakty prvních třech – skoro jako v Ačku.
Petr Jelínek druhý z odstupem jedné sekundy. Petr Hruška třetí. Hezká podívaná.
</p>
<p>
<b>Finále A TC č.3:</b>
</p>
<p>
Radek Flek opět získal náskok. Krásný vláček až do doby nehody Libora Vévody. Martin Kořínek
opět musel popohnat nasazovače. Na videu uvidíte souboj hned po startu. Ludvík Kurečka čekal
na chybu Jirky Cigánka. A podařilo se. Jarda Kopecký čtvrtý. Radek v klidu, ale na druhé, třetí
a čtvrté pozici boj. Jirka čekal na chybu Ludvíka, ale zatím nic. Dojet neznamená předjet.
Jirka Cigánek zajel i nejrychlejší kolo v této kategorii. Jirka zkusil manévr a Ludvíka.
Ale Jirkovi to nevyšlo a dojel třetí. Krásná podívaná od začátku do konce.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/7K9Q6NSZITk&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/7K9Q6NSZITk&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Omlouvám se pilotům finále D, C, B TC že nejsou na záznamu. Ale záběry se ztratily z adresáře.
Nevím jak, ale bohužel – chyba se vloudila. Omlouvám se všem… Jinak žádné prostoje, vynikající práce Pavla Magdy jako vždy. Ozvučení lepší jak v Hrotovicích, kde
na určitých místech bylo špatně rozumět. Ale to se podaří klukům doladit. Za chvíli vyhlášení
výsledků a jsem zvědav na ceny na tomto prvním závodě. Počkejte si tedy na moje
záznamy a fotky, které by měly podložit skutečnost textu a přiblížit nováčkům, jak takový Xray
Challenge probíhá. Jinak ceny zase zcela jiné, takže překvapení a spokojenost.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/iWSX5SbK_x0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/iWSX5SbK_x0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Moje pocity z micro jízd – model naladěn ekonimicky a seděl krásně. Na fotce uvidíte, jak vypadají
kola po celém závodním dnu – všechna mají stejný průměr a oproti novým minimální opotřebení (nové
je vpravo). Plynulá jízda bez trhání pneu a díky povoleným diferenciálům klidný rozjedz. Odměnou za toto byly zmíněné
souboje s Radkem Skopalem. Kombinace mechů Medium široká vpředu i vzadu se jeví jako vyhovující.
Bez otupení předních krajů kol však smrtelná a neřiditelná varianta.
</p>
<p>
Osobně se nyní modlím za lepší počasí na další víkend, kdy mne čeká poslední závod Porsche Cupu,
kde budu bojovat o první místo a večer pak večerní závod v Určicích. Snad nezmrzneme…
</p>