Xray Challenge Morava Blansko 4.7.2009

Igor Vlahovič


<p>
A je to tady. Xray Challenge Morava a jeho další pokračování. A ne jeden, ale hned dva
závody za víkend. To tu ještě nebylo. V sobotu opačný směr a v neděli potom klasika.
</p>
<p>
Ale nic to nezměnilo na průběhu, pravidlech (mimo pár drobností) a dalších zaběhlých <!– separe –>zvyklostech.
Takže si to připomeneme: 3 rozjížďky (dvě nejlepší se počítají), 3 finále (jedno nejhorší se
škrtá) a 6 minut jízdy. V kategorii STOCK povoleno časování motorů ředitelem závodu panem
Kořínkem. Občerstvení, WC k dispozici.
</p>
<p>
Ranní trénink modelů probíhal ještě za malé mlhy a i dráha byla místy vlhká. Na trénink Micro v
9:00 již bylo slunce a začalo pořádně pálit. A bylo to ihned poznat na gripu modelů. Rozprava
v 9:15 a lehce po 9:30 start první rozjížďky kategorie Micro.
</p>
<p>
<b>Micro rozjížďky -</b> 13 jezdců. Nejen mladý Hájek Svatopluk, ale i otec již startovali na tomto závodě za tým
ALS. Jsou to borci z Moravy a 80% vybavení mají právě od této firmy. A zejména mladý Sváťa ji
nedělá rozhodně ostudu. Po dlouhé době se na závodě objevil Vladimír Toman. Jinak pole beze změn.
Ladislav Mlčák a Radek Skopal najeli v první jízdě 24 kol. Igor, Sváťa Hájek ml. s Jirkou
Pavlovcem pouze 23. Pak již počet kol byl 20 a méně. Nechyběl matador micro pan Hrnčíř. Igor byl
v prvních dvou jízdách nervozní a chyboval. A tak nervozita se musela eliminovat nastavením na
vysílači. 60% expo na řízení a 50% na plyn. Výsledek ? Žádný. Igor startoval do finále A z 5. pozice.
Ale Ladislav Mlčák nejenže zajel kolo pod 14 sekund, ale získal i TQ. Za ním Radek Skopal a třetí
Svatopluk Hájek ml. Jediný závodník s 2WD byl Milan Parák, který se umístil na finále na 7. pozici.
Všichni ostatní používají systém 4WD.
</p>
<p>
<b>Formule 1 rozjížďky -</b> 7 jezdců v této kategorii. Jan Košík najel v první rundě 23 kol. O kolo
méně pak Martin Bábovský a o další kolo potom Ríša Granát. Tuto kategorii posílil i Roman Krejčí.
Nechyběl ani Jirka Kunz a Milan Peška. TQ získal Jan Košík, který opět ukroutil osku na motoru.
Za ním potom odskokem kola Martin Bábovský a pak Ríša Granát.
</p>
<p>
<b>GT rozjížďky -</b> 11 borců pohledných modelů. Michal Němeček nás poctil svoji návštěvou a nastoupil
do tohoto závodu. Společně s Romanem Kořínkem a Víťou Parákem najeli ihned v první jízdě 25 kol.
Martin Kořínek dokázal najet kol 26. Jinak samozřejmě startovní pole se příliš nezměnilo: Marek
Černý (taky nováček), Martin Olma, Mirra Dolanský (nováček), Roman Hradecký, Michal Jurčí,
Vladimír Borek a Jirka Groch. TQ ukořistil v dnešním závodě Martin Kořínek před Michalem Němečkem
a třetím Romanem Kořínkem. 4. se umístil Vít Parák. Zbytek můžete vidět online na netu <a href=“ http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=1987″ target=“_blank“>ZDE </a>.
</p>
<p>
<b>Stock rozjížďky -</b> 41 pilotů a mezi nimi i slečna. Ano, čtete dobře. Slečna Martina Csonková posílila
kategorii STOCK. A v tréninku jsem ji viděl a musím konstatovat, že nejela vůbec špatně. Uvidíme, co
nám nakonec ukáže. Rozhodně jde o příjemnou změnu ve startovním poli. Esa této kategorie v podobě Radka Fleka,
Romana Kořínka již nemusím představovat. Rekreační piloti jmen Zdeněk Ajmut, Tonda Pospíchal a mnoho
dalších. 41 jmen zde nelze všechny napsat. Ale znáte je z předešlých reportů. Navíc celou sestavu
najdete online <a href=“ http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=1987″ target=“_blank“>ZDE </a>. Radek Flek nebo Roman Kořínek ? Dva vynikající jezdci, kterým na paty šlape
i Jirka Cigánek. A taktéž i Jakub Štěpánek. V A finále to bude zajímavé jako vždy. Ale i souboje
o postup do všech finále mezi ostatnímu bylo zajímavé již v rozjížďkách. Nájezd 25 – 26 kol byl průměr
a rozhodovaly nájezdy. A 41 pilotů se do A finále nevejde… TQ nakonec v rukou Radka Fleka před Romanem
Kořínkem a Jirkou Cigánkem.
</p>
<p>
<b>Finále micro A -</b> první jízdu vyhrál s přehledem Laďa Mlčák s nájezdem 25. kol. Igor byl silně
nervózní a musel se sklonit před Radkem Skopalem, který dojel druhý (24 kol). Igor třetí (také 24kol),
ale ztráta více jak 11 sekund na Radka. Jirka Pavlovec měl kolizi ihned na začátku a tak se propadl
a pak i několikrát havaroval. Vláďa Toman bez problémů pouštěl a i ostatní piloti. Druhou jízdu Igor
zběsile nastavil 70% expo na plyn, aby dokázal model udržet na trati. A povedlo se mu zajet druhé místo
za Ladislavem, který neměl konkurenci a najel 26 kol. Radek Skopal v druhé jízdě třetí. První místo
je již rozhodnuto, další však nikoliv. Igor jel špatně a poklonil se jak Laďovi, který opět vyhrál,
tak i Jirkovi Pavlovcovi, který mu dal 2 kola. Sice třetí místo pro Igora, ale na druhé místo
to nestačilo. Radek Skopal byl také zklamán ze svého výkonu. Pořadí celkově tedy Laďa, Jirka a Igor.
</p>
<p>
<b>Finále micro B -</b> Marek Kovář najel 21 kol v prvním finále před druhým Filipem Pykalem a
třetím Janem Hrnčířem. Druhá jízda opět ve stejném pořadí. Marek jel opravdu dobře, protože dal
druhému 2 kola navíc. Třetí jízda opět stejný scénář. Marek neměl v tomto závodě soupeře.
</p>
<p>
<b>Finále formule – </b> Jan Košík vyhrál round 1 před Martinem Bábovským (oba 24 kol). Třetí dojel Roman
Krejčí. I druhou jízdu opět vyhrál Honza Košík před Martinem Bábovským a Ríšou Granátem – jízda přes
kopírák. Třetí jízda opět ve znamení Honzy Košíka a druhého Martina Bábovského. Konečné pořadí
nakonec Jan Košík, Martin Bábovský, Roman Krejčí.
</p>
<p>
<b>Finále GT -</b> Martin Kořínek zvítězil před Michalem Němečkem v jízdě první. Oba nájezd 26 kol.
Třetí dojel Roman Kořínek. Ostatní pole najelo 23 – 24 kol v průměru. Jména jako Vít Parák, Vláďa
Borek, Mirra Dolanský jsou také dobří jezdci. Druhá jízda a opět vítězí Martin Kořínek (27 kol).
Druhý nyní Němeček Michal a třetí Roman Kořínek. Na čtvrtém se umístil Mirra Dolanský, kterému
se GT zalíbila a formule šla stranou. Třetí finále vyhrál Michal Němeček před Martinem Kořínkem
a Romanem Kořínkem. Ale na pořadí celkově to vliv příliš nemělo: Martin, Michal a Roman. Těsně
pod bednou skončil Vít Parák.
</p>
<p>
<b>Finále stock A -</b> Radek Flek vyhrál první jízdu s kolovým náskokem před Romanem Kořínkem
a Jirkou Cigánkem. Čtvrtý potom libor Vévoda ml. Radek Flek nejenže umí vyhrávat, ale umí
jezdit velmi slušně, což předvedl v druhé jízdě. Po chybě se hned nevrátil na trať, ale počkal
až projedou jeho soupeři a pak pokračoval v jízdě. Za toto si zasloužil přirozeně pochvalu
od ředitele závodu. Dobrý pilot dle mého názoru má ještě šanci ztrátu dohnat. A to Radek umí určitě.
Po jeho chybě se do čela dostal Roman Kořínek. Za něj se pak propracoval Radek. Za ním však v závěsu
Jirka Cigánek. Nakonec pořadí po druhé jízdě Roman, Radek a Jirka. Nic není tedy rozhodnuto. Třetí
jízda byla úspěšná pro Radka Fleka, který jel jako stroj. První místo má zaslouženě. Druhý v jízdě
Jirka Cigánek a třetí Roman Kořínek.
</p>
<p>
<b>Finále stock B -</b> zde první jízdu vyhrál Mirra Dolanský před Martinem Bábovským a Filipem
Uhrem. Tito borci byly ve třech sekundách na dojezdu. Bronislav Vykutil, Honza Štrof a další
piloti se museli spokojit ze zadní pozicí. Druhou jízdu se zableskl Vlastimil Švec a vyhrál druhé
finále. Za ním kroužil Martin Bábovský. Pozice se, jak vidíte, měnily a to pořád. Martin
Bábovský vyhrál poslední finále před Matějem Kupčíkem a Filipem Uhrem.
</p>
<p>
<b>Finále stock C -</b> občas nějaké to napomenutí jezdců ze strany ředitele závodu pana Kořínka.
Ale v první rundě vedl Václav Buchta a dotáhl jízdu do vítězného konce. Druhou finálovou jízdu
dotáhl do úspěšného konce opět Václav Buchta před Petrem Novákem. Ale krásná jízda pánové. Petr Novák
pojel v poslední jízdě Ríšu Granáta a Matěje Bábovského.
</p>
<p>
<b>Finále stock D -</b> dobře začal Marek Černý. Vedl celou finálovou jízdu číslo 1. Radim Brabec
druhý. V tomto finále jela i jediná slečna a to Martina Csonková, která udržela 4. místo. Hezký
výsledek. Ve druhé jízdě dostalo číslo 3 STOP NAD GO za narážení ze zadu. Dozor nad čistotou jízdy
v podání Pavla Magdy je na správném místě. Jízdu vyhrál Radim Brabec. I třetí runda byla vítěznou
pro Radima Vrabce. Pojel Marka Černého a Štěpána Kupčíka.
</p>
<p>
Celkové výsledky z tohoto závodu včetně průběžných výsledků najdete <a href=“ http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=1987″ target=“_blank“>ZDE </a>. Na fotografiích pak vítěze
celkově.
</p>
<p>
Potom byla hodina pauzy pro trénink na nedělní klání a připravovalo se občerstvení, které zajistil
pan Kořínek Martin – pořadatel seriálu. Čekalo se na vyhlášení výsledků zimní sezóny.
</p>
<p>
To proběhlo v podvečerních hodinách a o zábavu nebylo nouze. Večerní jízdy, kroužení modelu BMW
kolem nohou pana Kořínka při vyhlašování a mnoho další zábavy – to je vizitka seriálu XRAY Challenge
Morava. Fotogalerii je daná zvláště v dalším příspěvku, který navazuje na tento článek.
</p>