Xray Challenge Morava v Blansku – první zážitek

Igor Vlahovič


<p>
Krásné počasí, velká účast a nová kategorie GT. Tak to byly hlavní znaky prvního závodu na asfaltu
v Blansku Xray Challenge Morava. Kolem 40. jezdců v kategorii Touring Car jakožto v <!– separe –>hlavní kategorii
závodu. OPEN bylo zrušeno a v podstatě nahrazeno kategorií GT. Micro zůstalo a taktéž Formule.
</p>
<p>
Dráha v Blansku perfektně připravená. Jen je jaro a tak padalo jmelí a pořádně bylo i pylu. Ale jinak
vše bez chyby. Občerstvení za hubičku, výborné ozvučení, Wifi s výsledky k dispozici – to vše dělá
ze závodu Xray opravdu prsetižní seriál jako takový.
</p>
<p>
Ze zimní sezóny modely zatím neměli jezdci naladěny a tak hned z rána bylo na dráze plno. Micro mělo
po 9. hodině samostatný trénink. Mezi modely 1/10 to byl celkem risk. Část dráhy byl ve stínu, zbytek na
slunci. A v průběhu dne se toto měnilo. A tak se dalo počítat i se změnou adheze. Pojďme na průběh:
</p>
<p>
<b>Formule 1</b>
</p>
<p>
5 jezdců se sešlo v této nestárnoucí kategorii. Jan Košík měl ihned mezi prvními novinku v podobě
difuzoru na svém voze. Jelo mu to skvěle hned od začátku, ale na paty mu šlapal Martin Bábovský st.
Výkony obou jezdců byly opravdu velmi slušné a bylo se na co dívat a to hlavně ve finále. Mira Dolanský
kroužil na třetím místě. Společně s ním jel i Milan Peška a Jirka Kunz. Na finále nakonec bylo postavení
Martin Bábovský st., Jan Košík a Mira Dolanský, kterému stále bliká dioda pod zadním křídlem.
</p>
<p>
Finále bylo opravdu napínavé, zejména to poslední. Protože první dvě vyhrál jedno Martin a jedno Jan.
A tak rozhodovala poslední jízda. Souboje tělo na tělo a nakonec byl lepší Martin. Proto celkové
pořadí na bedýnce tedy Martin Bábovský st. (25 kol), Jan Košík (25 kol) a Milan Peška (25 kol). Krásně
vyrovnané výkony.
</p>
<p>
<b>Micro</b>
</p>
<p>
12 jezdců se sešlo na prvním závodě. Účast sice menší než v zimě, ale i tak velmi slušné.
Pavel zkusil pustit na trať všech 12 jezdců naráz. Logicky se sešli jezdci s různými výkony modelů a
i jezdeckých schopností. Proto jsem osobně hned v první jízdě dne měl mnoho kolizí až mi vypadla baterie.
Ostatní měli více štěstí a tak se do čela dostal Jirka Pavlovec společně s Radkem Skopalem. 22 kol najížděli
oba piloti bez problémů. Já trochu poladil model v oblasti diferenciálů a druhou a třetí rozjížďku
jsem vyhrál s nájezdem 24 kol. Jirka nakonec dokázal pokořit hranici 23. kol. Radek sice 22 kol. Ale
držel jeden čas v rozjížďkách BEST LAP. Dobře to rozjel i Martin Skorupski, který se zařadil na 4. místo
na finále. Na dráhu zavítal i Laďa Mlačák, který dlouho řešil, proč jezdí jen 20 kol. Jen dva zástupci
2WD strojů – Jirka Hájek (Scalpel) a Milan Parák. Ostatní vozy 4WD. 2WD stroje měly problémy s
udržením výkonu. Filip Pykal, pan Hrnčíř, oba Hájkové a Marek Černý. Toto byli piloti této micro kategorie.
</p>
<p>
Finále bylo v režiji Igora. Vyhrál všechny jízdy s nájezdem 26. kol. Neměl zatím konkurenci, ale v
poslední jízdě Radek byl už velice vyrovnaným soupeřem a jako jediný zajel kolo pod 14 sekund. Jirka
Pavlovec startoval s druhé pozice na finále za Igorem. Radek za ním. Starty byly v tomto počtu jezdců
opravdu zajímavé a i předjíždění jezdců bylo občas problém. Radek vždy dokázal Jirku předjet, ale vždy
férovým způsobem. Jirka udržel třetí pozici. Velmi pěkně i když s nervy kroužil Milan Parák.
Jirka Hájek dokázal se svým Scalpel modelem najet 21 kol. I ve finále bylo mnoho kolizí a vyhnout se
skupince bylo opravdu ukázkou umu nebo spíše štestí. První tři pozice v konečném pořadí tedy: Igor
(26 kol), Radek (25 kol) a Jirka (24 kol).
</p>
<p>
<b>GT</b>
</p>
<p>
Nová kategorie v počtu 6. jezdců. Pohon zadní nápravy, kola jako na formulích. Pohon na 4 články NiMh.
Roman Kořínek, Martin Kořínek, Vít Parák, Roman Hradecký, Jirka Hájek a Michal Jurčí. V rozjížďkách
to vypadalo na Martinův nástup. Ale i Vít jel skvěle a Roman také jel velmi čistou stopu. Další jezdci
ladili svoje modely a občas chybovali. Finále vypadalo na souboje mezi Martinem, Romanem a Vítem.
</p>
<p>
Ve finále kraloval Roman Kořínek (27 kol). Jelo mu to naprosto úžasně a styl nenapovídal, že řídí 2WD
stroj. Vít Parák ochočil svůj model velmi dobře a nejenže dojel celkově druhý, ale dokázal najet 26 kol.
Martin Kořínek měl občas problémy a tak se musel spokojit s třetím místem celkově (25 kol). Jirka Hájek
testoval model XRAY X10 a skončil těsně pod bednou. Roman Hradecký měl také občas problémy. Zajímavým
postřehem bylo skutečnost, že se občas stalo a to nejen Romanu Kořínkovi, že model zpomalil. Nasazovač
musel vypnout a zapnout model a pak se dalo pokračovat dále. Čím to mohlo být ?
</p>
<p>
<b>TC</b>
</p>
<p>
Všichni stejné motory a pneumatiky. Stejné podmínky pro všechny, protože většina jezdců již používá
LiPo akumulátory. Domácí Radek Flek získal TQ na finále s nájezdem 29. kol. Měl dobře naladěno. Ale
stejně tak i Roman Kořínek a Jirka Janoušek. Oba 29 kol. Vyjmenovat všech 46 jezdců, kteří jeli v tomto
závodě opravdu nejde. A tak v rychlosti rozdělení na finále pro první tři TOP jezdce: A finále: Radek Flek,
Roman Kořínek a Jirka Janoušek. B finále: Jakub Štěpánek (výborný výkon), Tomáš Staníček, Libor
Vévoda ml. C finále: Václav Buchta, Jaroslav Vala, Bronislav Vykutil. D finále: Jan Krupička,
Tonda Pospíchal, Jakub Šafář. E finále: Jiří Rampula, Tomáš Daněk a Miroslav Procházka.
</p>
<p>
<b>A finále:</b> zde aspiroval na první místo Radek Flek. Hlavně poslední jízdu vyhrál systémem START – CÍL.
Ale v druhé nedojel a i to ovlivnilo jeho umístění celkem. Nakonec Roman Kořínek vyhrál celkově. A to před
právě Radkem. O třetí místo bojovali Jirka Janoušek společně s Pavlem Magdou. Ten měl poslední jízdu
na to, aby byl na bedně. Ale Jirka sice chyboval, ale vždy to nějak ustál. A tak pořadí Roman, Radek
a Jirka. Pavel sice čtvrtý, ale zcela čistě a zaslouženě. Uher Filip, Matěj Kupčík, Jirka Cigánek a
další borci se sešli v A finále. <b>B finále</b> vyhrál Jakub Štěpánek. <b>C finále</b> obhájil Václav Buchta.
<b>D finále</b> bylo v režiji Jan Krupička. <b>E finále</b> potom kraloval Jirka Rampula. Nádherné souboje mezi
jezdci. Vláček po startu a teprve po části limitu roztažení pole. Krásná a vyrovnaná kategorie.
</p>
<p>
Závod bez prodlev s kvaltiním komentářem Pavla Magdy a i Martina Kořínka. Všichni snad stačili poladit
svoje stroje na další závod, který bude za měsíc ve Svitavách. Máme se na co těšit přátelé. Na závěr
fotky z tohoto prvního závodu a snad jsem se moc nemýlil v průběhu a pořadí. Kdyby ano, omlouvám se.
Dnes jsem hlavně ladil svůj model. Zde máte i <a href=“ http://www.youtube.com/watch?v=RCDJwhWQTRw“ target=“_blank“>VIDEO</a>.
</p>