Sibiřský XRAY Challenge Morava 10.1.2009

Igor Vlahovič


<p>
Na Nový rok jsem se těšil. 10.1.2009 se jel první závod roku 2009 na Moravě – XRAY Challenge v Brně.
Opět přes 80 jezdců je velmi pěkná účast. Nejvíce opět bylo přihlášeno v kategoriích STOCK a MICRO.
Dráha opět postavená jak s rychlou tak i technickou pasáží. Vše stavěl tentokrát pan Martin Kořínek.
Sami jste mohli posoudit, jak trať postavil. Mně osobně se mi velmi líbila.
</p>
<p>
Ranní trénink, presentace účastníků, ranní rozprava… Nic co by častý návštěvník závodů neznal. K
dispozici byly nové prodlužovací kabely, které zajistil pořadatel, aby tak předešel výpadkům elektriky.
A investice se rozhodně vyplatila. Problémy s výpadky proudu jsou pravděpodobně nadobro odstraněny.
</p>
Jediným malým nedostatkem byla teplota v hale. Je velká a při venkovní teplotě se asi těžko takto velká
hala vytopí. Ale teplý čaj zachrání situaci. Nebo že by grog ?… Nic takového. Dle slov pořadatele
je nižší teplota dobrá pro postřeh a nabíječky prostor časem vyhřejí… Pravda, odpoledne již teplota vystoupila
na cca 19 stupňů.
</p>
<p>
Zatímco probíhal trénink micro, já už psal první řádky tohoto reportu. Vím, že model jede ok, tak co se budu
stresovat. Navíc s motorem 300 to jede klidně a bez komplikací. A tak píši a čekám na ranní rozpravu. Ta se uskutečnila
po 9. hodině.
</p>
<p>
Nyní vám nastíním vývoj situace v jednotlivých kategoriích a podpořím to fotodokumentací.
</p>
<p>
<b>Formule 1</b>
</p>
<p>
Standartně obsazená kategorie jezdci, kteří se již znají. Bábovský Martin si udělal novou karoserii
a hned mu to jelo lépe. Dolanský Míra se zařadil za něj. To bude souboj.
</p>
<p>
Finále bylo v režiji Martina Bábovského, který kraloval a vyhrál. Hned za ním se zařadili Míra Dolanský a Ludvík Košík.
Boje to byly zajímavé a těsné.
</p>
<p>
<b>OPEN</b>
</p>
<p>
Kategorie, nad kterou jsou otazníky pro letní sezónu. Bude pokračovat či nikoliv ? Ale nyní je zimní
sezóna a v ní stále jezdí podobný počet jezdců. Uvidíme. Každopádně Zdenko Kunak opět podpořil kategorii
a nováčkem byl Radek Flek. Souboj Kořínek Roman vs Zdenko Kunak – to se dalo očekávat.
</p>
<p>
Tentokráte boj mezi Zdenko Kunakem a Martinem Kořínkem nebyl na ostří nože. Zdenko měl technické problémy a tak se
musel spokojit se třetím místem, což není u něj zvykem. První místo si zajistil OLD STAR Roman Kořínek, který i po 40tce
jede jako stroj. Druhý pak skvěle jezdící Tomáš Kubica. Zdenko Kunak i když byl třetí najel nejvíce kol a to 27. Oba
kolegové 26 kol. Čtvrtý skončil Radek Flek. První start v této kategorii a krásné 4. místo. Gratuluji osobně. Ale návštěvou
moravského Xray Challenge nás poctili i borci z Teamu Airspeed. Mistr volantu DJV a redaktor Brutus (tedy Radovan Bryx).
</p>
<p>
<b>STOCK</b>
</p>
<p>
Roman Kořínek si zkusil také tuto kategorii. A hned v ní získal TQ před Zdenko Kunakem. Ale rozdíl mezi
nimi byl necelá setina. Že by hvězda OPEN časem přešla také do kategorie Stock ? Třetí na finále potom Radek
Flek. Ten najel 25 kol. Za ním se to ve stejném kole hezky naskládalo: Ludvík Kurečka, David
Čermák. DJW… No, krása. Roman Kořínek jel XRAY T2R PRO v základním setupu, což svědčí o dobré kondici a vlastnostech
tohoto podvozku. A to i v OPEN. Je to pan jezdec, ale i podvozek jede jak je vidět skvěle.
</p>
<p>
Finále číslo jedna ukázalo jak umí Roman Kořínek jezdit. Vyhrál jízdu před Zdenko Kunakem v poslední zatáčce před smyčkou
a to těsně před koncem časového limitu. To se vídí jednou za 1000 let… Krása přátelé. Ale Zdenko si to nenechal líbit a
hned mu to vrátil a najel jako jediný opět 27 kol. A vyhrál i celkově před Romanem a třetím Radkem Flekem. Ale i 4. místo
Ludvíka Kurečky – to je moooc pěkný úspěch. Přešel z 1/18 do STOCK a dělá pokroky. Jeho otec na něj může být právem pyšný.
Ale to stejné platí i o nadějném Kunakovi a ostatních juniorech. Jen tak dále pánové, ať máme důstojné zástupce.
</p>
</p>
<p>
<b>MICRO</b>
</p>
<p>
Igor Vlahovič opět s motorem 300 a 2S LiPo. Na stroje 2WD neměl, ale nebyla to až taková ostuda. Lukáš
Diblík kraloval hned od začátku a v rozjížďkách najel i 24 kol. Vít Parák měl technické probémy a tak zatím
dal jen 23 kol. Ale Igor a Tom Brodský měli před finále 23 kol a Igor pojel Toma o necelou sekundu. Ve finále
se dal očekávat souboj BODY TO BODY. Radek Skopal měl taktéž problémy a tak najel tak jako Michal Abrahámek
22 kol. Nebezpečným soupeřem všem byl i Milan Parák.
</p>
<p>
Na filnále byl tedy první na startu Lukáš, potom Vít, Igor, Tomáš, Milan Parák a další. Kdo z koho ? Jednoduché
řešení se nabídlo hned v první jízdě. Lukáš konečně úročí mnohaleté snažení a poznávání tajů 2WD a všechny převálcoval.
Tedy mě určitě a to v podobě 2. kol. On dal v klidu 25 kol zatímco já 23. 24 kol pak dával Vít Parák, který měl i jednu
těžkou nehodu. Ale jel skvěle, ale musel se spokojit s druhým místem. Igor Vlahovič, který jel motor 300 a 2S LiPo s převodem
44/22, ukořistil svoji pomalejší, ale bezchybnou jízdou krásné 3. místo a nechal za sebou takové jezdce jako je Michal Abrahámek,
Radek Skopal, Tomáš Brodský (málem Igora potrápil, kdyby neměl technické problémy) a další. Tedy Igor třetí a podruhé se zapsal
do historie kategorie Micro s motorem 300. Čtvrtý skončil Michal Abrahámek a těsně za ním Krasl Zbyněk. Také se zlepšil.
</p>
<p>
Igor potom na poslední finále použil střídavý systém Tekin, nastavil jej tak, že jel stejně rychle jako 300ka. Jen získal větší účinnost
na začátku rozjezdu, což u motoru 300 postrádal. Ale jelo se skvěle a najel 23 kol s lepším nájezdem.
</p>
<p>
Závod skončil před 18tou hodinou a mohlo proběhnout vyhlášení vítězů. Krásné poháry a malé dobroty pro vítěze finále C a B. Závod
bez konfliktů na tribuně a klid v depech. Tak to má být. Uvidíme se na dalším závodě přátelé. Hurá na foto.
</p>
<p>
Na úplný závěr bych chtěl osobně poděkovat panu Kořínkovi za rychlou výměnu přijímače Spektrum ze soupravy DX3R, který se mi porouchal. Mohl
jsem díky tomu závod absolvovat a protože tento problém nepostihl jen mne, slíbil, že probém bude řešit osobně. Je to ale pořád přece jen
elektronika, která se může pokazit…
</p>