Xray Challenge Morava 25.10.2008

Igor Vlahovič


<p>
První závod Xray Challenge Morava na koberci začal poněkud hekticky. Lidí přijelo opravdu požehnaně a všichni se začali připojovat
do elektrické sítě. To mělo za následek několik výpadků pojistek, kde to odnesl laptop pana Magdy. Jirka Hájek ve spolupráci s panem
Romanem Hradeckým, který poskytl svůj laptop, pomohli zachránit data z disku RC klubu Blansko a po delší prodlevě
se mohlo začít s tiskem skupin jezdců. A to musel pan Flek zapůjčit tiskárnu, protože i ta RC klubu Blansko skončila. Mezi tím, co se opravovaly počítače a zprovozňovala síť, se urputně trénovalo. Každý si
chtěl ozkoušet kobercový povrch, mnozí poprvé v této sezóně.
</p>
<p>
Potom proběhla úvodní rozprava, ktero vedl ředitel závodu pan Martin Kořínek. Ujasnila se pravidla, délka jízdy, technická pravidla
a mohlo se začít s jízdou první rozjížďkou skupiny formule 1.
</p>
<p>
<b>Formule 1 rozjížďky</b>
</p>
<p>
Zde hned od začátku udával tempo Košík Jan, který si pojistil svojí pohlednou a bezchybnou jízdou TQ na finále. Ale kluci z STS
mu byli v patách. Peška Milan se zařadil hned za Honzu. Jeho týmový kolega Ríša Granát ho v tom nenechal a postavil se na třetí místo
na finále. A hned za něj se zařadil třetí z týmu Mira Dolanský. Hezky to kluci rozjeli na to finále.
</p>
<p>
<b>STOCK rozjížďky</b>
</p>
<p>
Tady to bylo v režiji Toma Knoppa. Tento jezdec se nyní vrátil do kategorie Stock a jasně udává tempo. Flek Radek, který kraloval na
asfaltu se zařadil na druhé místo na finále. I vynikající Zdenko Kunak se na tomto závodě objevil a zaujal třetí místo v prestižním A
finále. Pak následeoval Ludvík Kurečka, Vícha Jakub a další jezdci. Dle soupisu jezdců A finále slibovalo opravdu zážitek. V této
kategorii bylo tolik jezdců, že se vytvořily i finále B, C a D. Vždy po 10. jezdcích. Z toho vyplývá velká oblíbenost této kategorie.
</p>
<p>
<b>MODIFIED rozjížďky</b>
</p>
<p>
Méně jezdců, více místa na dráze ? Ani ne. Ale rychlost zde je na rovince vyšší. A tak Zdenko Kunak udával tempo hned od začátku.
Dal v rozjezdech 25 kol. TQ měl tedy jisté. Druhý pak Roman Kořínek. Třetí do mariáše potom Jan Vláčil. Poctili nás návštěvou
i jezdci ze Slovenska – Brano Beck a Nagy Michal. Jiří Král, Kubica Tomáš, Štěpánek Jakub a kluci z STS byli také v A finále.
</p>
<p>
<b>MICRO rozjížďky</b>
</p>
<p>
28 jezdců. Mnoho nových tváří. Převaha střídavých systémů Tekin a Mamba a ….také Novak Mongoose. Ano ano. Vícha Ondřej měl
posledně jmenovaný systém v modelu XRAY M18 Pro a udával tempo. Na poslední chvíli se před něj na TQ do finále A dostal Vít Parák.
Třetí skončil Michal Abrahámek. Čtvrté místo potom zaujal Tomáš Brodský za něj pak Igor Vlahovič –
neznámý jezdec. Ten konečně v třetí jízdě dokázal sladit rychlost modelu s ostatními. A to
v druhé jízdě použil vražednou kombinaci 4S Desire Power. Bohužel mu regulátor v půlce limitu oznámil, že už je proudu moc a
odepnul motor od kýženého napětí. Model hořel, že se nedal držet v ruce… Návrat k 2S byl nevyhnutelný. Pak už Milan Parák, Radek
Skopal, Lukáš Diblík a další borci. Prostě Ačko nacpané k prasknutí. Jedna chyba a skončíte… U zde bylo další finále B a C. Obsazeno
slabšími jezdci, ale i ti jeli na hranici svých možností. Závodí se ale jak v Ačku, tak i v dalších finále.
</p>
<p>
Musím pochválit Pavla Magdu, který se obětoval a místo závodění hlásil výsledky místo software, který vypověděl službu. Opravdu
bezchybná práce Pavle. Lepší než originál. Informace hned a přesné. Žádná přestávka, hned se pokračovalo ve finálových jízdách.
Ráno byl přece jen časový skluz. A tak hned přejdu na finálový průběh závodu. Bylo se na co těšit.
</p>
<p>
<b>Formule 1 </b>
</p>
<p>
Honza Košík měl sice pár strkanic s ostatními jezdci, ale uhájil první místo celkově. Kluci z STS Chvojkovice se snažili leč mohli, ale
stačilo to pouze jen na druhé místo Milana Pešky a za ním pak jezdec výborných kvalit Martin Bábovský. Ríša Granát z STS byl až 4.
Míra Dolanský těsně za ním. Diody pod zadním křídlem mu blikaly krásně. Ale občas prostě nedojel.
</p>
<p>
<b>STOCK </b>
</p>
<p>
Tomáš Knopp získal TQ a očekával se souboj se Zdenko Kunakem. A také s Radkem Flekem. Ale ten měl mnohé problémy a tak to zbylo na Toma
a Zdenka. Tito piloti si nedali jediný metr a v posledním finále měli i těsný kontakt. Ale bylo to v souboji o první místo a dle mého
názoru v mezích. Nakonec se radoval z prvního místa Zdenko Kunak před Tomem Knoppem. Ale pastva pro oči přátelé. Třetí skončil
Ludvík Kurečka. Opustil micro kategorii, kde nás trápil s motorem 300 a 6ti článkem a nyní začíná ukazovat kvality i v této kategorii.
Čtvrtý potom zaslouženě Martin Zvára. Pak dále Jakub Vícha, Radek Flek atd atd. Vše najdete na stránkách pana Kořínka v celkových výsledcích.
Všichni jeli na hranici svých možností. Olda Groch to prožíval tak, že dostal i STOP AND GO. Jinak jde o velmi vyrovnanou kategorii,
která i trochu zrychlila po povolení LiPo baterií.
</p>
<p>
<b>MODIFIED </b>
</p>
<p>
Kunak Zdenko bojoval s Romanem Kořínkem o první místo. Jel jako stroj a já si nemohl nevšimnout rozdílného jízdního stylu obou jezdců.
Zatímco Roman jel klidnou a vyrovnanou jízdu, Zdenko jel trhaně a vypadalo to na pohled na ztrátový způsob. Ale opak byl pravdou.
Je to prostě kouzelník. A tak Zdenko vyhrál nejrychlejší kategorii závodu, za ním Roman a třetí potom Jan Vláčil. Bramborobá medaile (pohár)
zbyl na Michala Nagyho. Brano Beck, Doubek Slavomír, Kubica Tomáš a další jezdci se museli spokojit s vyšší příčkou v A finále.
</p>
<p>
<b>MICRO </b>
</p>
<p>
Tři skupiny finále C, B a A. To tu ještě nebylo. Největší práci měli nasazovači ve finále C. Piloti méně zkušení a přesto nabušené stroje.
Zde bych to viděl na menší výkon a získání zkušeností. A tak modely létaly mimo trať a to dost často. Na trati jsem našel kardany a občas i další
části modelů.
</p>
<p>
Za zmínku stojí výkon Romana Hradeckého, který vyhrál B finále. Nejenže pomohl s obnovou dat za pomocí svého laptopu se dvěma HDD, ale kromě
toho výborně jel. Gratuluji ti pane a osobně blahopřeji.
</p>
<p>
Ačko bylo plné jezdeckých ES a mnoho nových tváří, které ukázaly, že umí se střídavým systémem opravdu dobře. Ondřej Vícha se střídavým
systémem NOVAK Mongoose všechny překvapil. I při chybě dokázal ztrátu dohnat. Najel 23 kol. Soupeřem mu mohl být druhý celkově Vít Parák (22 kol).
2 WD stroje v létě stagnovaly. Ale přišel koberec a s ním i očekávaná změna. Třetí Abrahámek Michal (22 kol). Vyhrál Třebíč a já osobně
jsem byl zvědav na souboj s ním na tomto závodě. Neuvěřitelné jak mu to jede. Měl jsem s ním občas kontak a udržet se ho…. Těžké, velmi těžké.
Hezké souboje ve stylu čekání na chybu soupeře jsem zažil osobně s Tomem Brodským. Jedu za ním a čekám na chybu. Jsem rychlejší, ale
nepředjíždím za každou cenu. Tomáš (21 kol) jel bez chyby… Co dodat. Já jsem najel 21 kol a jsem spokojen. Hezké páté místo v této
konkurenci není ostudou. Ani šesté místo kolegy Radka Skopala. Když si vzpomenu, jak jsme kralovali v létě…. Ach, kdepak jsou ty časy …
Oba dvoukolkáří Milan Parák i Lukáš Diblík byli až za Radkem. Ačko uzavíral Jirka Pavlovec. Chválím ho za čistou jízdu, bezvadné pouštění, které
neubralo vteřinu ani jemu ani například osobně mně. Umí jezdit jak na asfaltu, tak i na koberci.
</p>
<p>
Ihned po skončení závodu se začala sklízet dráha a je potřeba poděkovat Romanovi Kořínkovi, rodině Paráků, Toníkovi Pospíchalovi za pomoc při
úklidu. Tedy i Radkovi Skopalovi, který se mnou stavěl dráhu a pak ji i rozebíral. Proběhlo vyhlášení výsledků s tím, že vyhlášení letní
sezóny proběhne na dalším závodě Xray Challenge Morava a to 8.11.2008. A bude to stát za to, vážení. Jak znám pana Kořníka, nebude to obyčejné
vyhlášení.
</p>
<p>
Na úplný závěr můj názor na první závod na koberci po letní výhře. Žádné škody na modelu. Podařilo se mi ho naladit. Mechová kola
se sjela stejnoměrně a pouze cca o půl vzorku. Jsou použitelné ještě minimálně na jeden závod. Zjistil jsem, že baterie DESIRE POWER
jsou dostačující i to s 15C proudovou zátěží. Testoval jsem i RAY LiPo a zdály se mi tyto akumulátory „trochu slabší“. A to měly 25C. Ale
nevím to přesně, protože jsem nestudoval podrobně nájezdy. Šlo mi o nastavení auta jako takového. A to se mi zjevně povedlo. Protože
jsem se ani jednou nepřevrátil. A to se mi minulou sezónu stávalo dosti často. Výkon srovnatelný s ostatními mimo Ondřeje Víchy. Je to
nyní o rukách a citu. Tak už vás nebudu obtěžovat svými zjištěními a hurá na foto. To úvodní nemá dle mého názoru chybu. Policie ČR pravděpodobně
v zájmu získat do svých řad nové příznivce, sponozoruje zaměstnance i v RC oblasti. Krása…
</p>