Xray Challenge Morava 27.9.2008 – GRAND FINÁLE

Igor Vlahovič


<p>
Krásné počasí, skvělá dráha, extra atmosféra a v neposlední řadě další pokusy Ajgora… Tak v tomto duchu probíhal závěrečný závod
Xray Challenge Morava 2008. Závod se vrátil na okruh v Blansku, který se vyznačuje krásně hladkým a rovným asfaltem. Prostě ráj
pro všechny piloty RC modelů aut. A protože šlo o získání posledních bodíků do konečného pořadí, dal se očekávat celkem slušný a
adrenalinový závod. A bylo tomu tak vážení… Asi vás zajímá, jak to všechno dopadlo a možná se těšíte i na fotečky a nějaké to video.
Ano, všechno bude a na všechno se dostane. Ok, jdeme na průběh:
</p>
<p>
<b>Formule 1</b>
</p>
5 pilotů zadokolek s našláplými stroji. Podzimní asfalt jim dělal občas problémy a bylo vidět i styl jízdy = DRIFT. Ale jinak nebyla
nouze o osobní souboje a kontakty mezi jezdci. Milan Peška jezdil nejlépe a tak pevnou vůli a odvahou získal na tomto závodě prvenství.
Hned za ním se vozil Mirra Dolanský (týmový kolega STS), který skončil celkově druhý. Oba dokázali najet 19 kol. Košík Jan začal
hezky naostro a vypadalo to, že útočí na první pozici. Ale nakonec několikráte chyboval a musel se spokojit se třetím místem. Ale podařilo
se mu vklínit mezi piloty STS. Nechal za sebou Ríšu Granáta. Jirka Kunz driftoval nejvíce a také byl nejčastěji mimo trať a tak uzavíral pole.
</p>
<p>
<b>STOCK </b>
</p>
<p>
Očekávalo se opětovné vítězství Zdenko Kunaka. Ale i když je to pilot vysokých kvalit, musel se poklonit Radku Flekovi. Blanenský
jezdec jel na tomto závodě výborně a nechyboval. A tak byl se Zdenkem v jednom kole (23 kol za 5 minut jízdy). A to je výsledek více než
výborný. Další jezdci klubu Blansko, kterých je ve Stocku nejvíce, však museli uvolnit místo 3. na bedně Tomáši Kembitzskému. Tento
jezdec jezdí také bez chyb a velmi vyrovnaně. Tomáš najížděl bez problémů 22 kol. Za ním to bylo našlapané samými jezdci RC klubu Blansko.
Dušan Vintr, Pavel Magda, Libor Vévoda ml…. Hezké že ? Umí to chlapci z RC Blansko. Základna je široká a má samé COOL jezdce. Nedařilo
se podle představ Filipovi Uhrovi, který skončil až 8. Ani Novák Petr nejel jako jindy. Ale pořád platí pořekadlo: každý závod není posvícení.
</p>
<p>
<b>OPEN</b>
</p>
<p>
Zde se nenechal Zdanko Kunak zahanbit a opět potvrdil svoje kvality. Jako jediný najel 24 kol za závod a jel jako stroj. Opravdu bylo se
na co dívat. Nestačil na něj OLD STAR Roman Kořínek (celkově druhý) a ani třetí Martin Bábovský st. (Spiderman). I RC Zlín má své
skvělé piloty. Roman najížděl 23 kol, za ním pak všichni 22 kol bez problémů. Mirra Dolanský, Milan Peška a Ríša Granát byli společně
v druhé půlce pole a tým STS držel v této kategorii při sobě.
</p>
<p>
<b>MICRO</b>
</p>
<p>
Zde už bylo o celkových vítězích seriálu rozhodnuto. A tak byl prostor pro Ajgorovi pokusy na závěr sezóny. Kde jinde vyzkoušet všechno
možné, než na dráze v Blansku. Zbytečně se nebudu rozepisovat o jízdách, protože to bylo podobné jako na jiných závodech. Stručně řečeno..
tento závod byl ve znamení třech jezdců: Ajgora, Jirky Pavlovce a Radka Skopala. Co se týče Ajgorových pokusů tak to proberu na závěr
reportu. Ale Jirka ladil přes týden svůj stroj v domnění, že Ajgor přijede na závod s kombinací motoru 300, 2S LiPo a karoserií Pick Up.
A to by neunesl, kdyby ho Ajgor pojel. A navíc si zřejmě koupal přes noc ruce v heřmánku, protože jel jako bůh. Ano ano ano přátelé. Jirka
jel tak, že závod vyhrál. Měl sice trochu poweru navíc, protože udržet jej za sebou s kombinací motoru Tekin 6900 a 2S LiPo a převodem
36/16 bylo umění. Na rovině nadělil Jirka všem 2 metry a bylo vymalováno. Ajgor a Radek ho trápili společnými silami. Ale Jirka
měl ruce naladěné, nervy na uzdě a…. zaslouženě vyhrál. Jestli dnes bude spát, nebo se radovat až do rána, to nevíme… Jirka jel motor
8000 a 2S LiPo. Piloti Jirka, Ajgor a Radek dávali 20 kol v pohodě a že to byli těsné dojezdy, se můžete podívat na fotky…to nepotřebuje
komentář. Ke konci závodu měl Jirka první místo jisté a tak to byl souboj Radek vs Ajgor. Ale Ajgor poslední jízdu vypustil a věnoval
se po dohodě s účatníky kategorie a pořadatelem závodu panem Kořínkem závěrečnému pokusu sezóny 2008. I Milan Parák s Víťou vytvořili
nové pneu a i Víťa najel 20 kol a měl i dobrý best lap. Mají naladěno na příští sezónu. Přijel i Lukáš Diblík, který stagnoval a nyní
si to rozdával s Milanem. Má co dohánět, ale zima bude možná v jeho znamení. Vojta Flek měl v modelu XRAY poprvé střídavý systém TEKIN
a ještě se s ním přátelil. Moc ho zatím nezvládnul. Ale chce to čas. Ani Sváťa Hájek ml. nezajel dle svých představ.
</p>
<p>
No a máme to za sebou. Vyhlášení celkových výsledků proběhne na prvním závodě Xray Challenge Morava v Brně. Na tomto závodě byly místo
pohárů dobroty a mnozí je spořádali hned na místě. Jirka Pavlovec dostal speciální prémii za to, že pojel Ajgora. Závod měl opravdu
úroveň a spád. Ale u tohoto seriálu se to očekává. A na závěr Ajgorovi pokusy s mocdelem XRAY M18 PRO…
</p>
<p>
Nyní vám popíši moje poznatky, které budou psány vlastním jménem…
</p>
<p>
První jízdu jsem použil karoserii Ferarri 430 od NANDA models. Karoserie je delší a širší. Takže jsem měl nastavení modelu následující:
převod 36/16, baterie 2S LiPo 850 mAh DESIRE POWER, střídavý systém TEKIN, mechová kola SOFT – široká vpředu i vzadu. S touto
karoserií jsem najel 19 kol. Model byl nedotáčivý a nemohl jsem ostře do zatáček. Na druhou jízdu jsem použil Hondu Accord. Najel jsem
20 kol společně s Radkem i Jirkou. Model se choval ostřeji do zatáček a umožňoval opravdu ostrou jízdu. 20 kol se dařilo najet mně, Radkovi
a Jirkovi stabilně. O jaké setiny to bylo uvidíte na fotkách. Na poslední jízdu jsem se dohodl se všemi jezdci a panem Kořínkem a mimo
pořadí jel v modelu poprvé naostro 4. články LiPo. Převod 42/16. Model měl zvuk jako vysavač a vypadalo to, že poletí. Ale na převod 42/16
to bylo stejně rychlé jako Jirka a jeho kombinace 2S LiPo a motor 8000. Snad na konci rovinky jsem byl o malinko rychlejší. Navíc
ten zátah nevydržel převodový kužel vedoucí k diferenciálu a totálně jsem jej zničil (viz foto). Ale zjistil jsem, že i na takové
velké dráze je kombinace 4S LiPo zbytečností. A kdybych dal těžší převod, nevyužil bych maximální rychlosti. Takže stačí 2S LiPo a motor
8000 a je to krásně řiditelné a dozajista vítěznou kombinací Jirky Pavlovce. Mechová kola se sjela všechna stejně a cca půlku průměru.
Pravda – měnil jsem je po jízdách, aby došlo ke stejnému opotřebení. Další pokus budou probíhat i v zimě. Tak v Brně naviděnou přátelé.
</p>
<p>
P.S. Foto je dnes bez komentáře (snad se nezlobíte :-)) a video bude ke ztažení později v rychlých zprávách
</p>