XRAY Challenge Morava 7.6.2008 – Drifting Day

Igor Vlahovič


<p>
Někdy méně znamená více… Tuto formulaci osobně používám v poslední době dosti často. A na závodě Xray Challenge Morava v Blansku
dne 7.6.2008 to platilo na 100%. Protože na tomto závodě se ukázalo veškeré řidičské umění všech jezdců všech kategorií. Závod to byl
ojedinělý, protože se jelo na všech typech asfaltu. Od zcela suchého, přes zcela mokrý až k polosuchému povrchu. A pokaždé se model
choval zcela jinak a jezdci se museli přizpůsobit daným podmínkám. Ale všichni na tom byli stejně a už tak nerozhodovala super technika,
ale hlavně klidná ruka a nervy na uzdě. A někteří jeli skvěle i po 8 panácích…
</p>
<p>
17 jezdců v kategorii MASTERS, 30 v kategorii STOCK, 7 ve Formuli 1 a 9 v kategorii Micro. Velmi slušná účast. Stock jednoznačně vede
v každém závodě. Je vidět, že tato katogorie nabývá na popularitě. A mnoho jezdců se neustále zlepšuje. Ale k tomu až později. Pojďme se
podívat na to, jak si jezdci poradili s nástrahami počasí, které nás celý den opravu provokovalo.
</p>
<b>FORUMLE 1 -</b> Radek Flek jako jeden z jezdců testoval gumová kola na svém modelu. Pak se k němu přidal Košík Jan, který předvedl cca 4.
minutovou jízdu na zcela mokrém povrchu. A že se bylo na co se dívat, když za modelem na rovince stříkaly gejzíry vody. Paráááááda !!!
Gumová kola však Radkovi pomohla dnes k druhé pozici. Nechal jej za sebou Milan Peška. Třetí skončil Ríša Granát. Ale jinak u všech pohledná
jízda a protože se více jak polovina závodu jela na mokrém až vlhkém povrchu, smekám před vámi pánové…
</p>
<p>
<b>STOCK – </b>celkové 5. místo pro Toma Havláska je myslím obrovský pokrok. Pravda je, že si za toto příště zase něco naloží do modelu. Nechal
za sebou i Pavla Magdu, Zbyňka Koupého, Bronislava Vykutila a další borce této kategorie. Ale pojďme k prvním pozicím. Milan Pokorný dokázal
4x po sobě zvítězit a tak si zasloužil být právem první. Druhý tentokráte Dušan Vintr, který řídil podnapilý, ale jde mu to lépe jak za
střízliva. Třetí potom Tomáš Kembitzky. Vévoda Libor skončil těsně pod stupni vítězů. A déšť způsobil i to, že prvních 8 jezdců mělo najeto
22 kol. Obrovská vyrovnanost. Tato kategorie byla vždy vyrovnaná, ale dnes to bylo opravdu zcela vyrovnané.
</p>
<p>
<b>MASTERS -</b> na tento vodní závod přijel i Martin a Juraj Hudý z Trenčína. A také kolegové Lipták Igor a Tomáš. Oba Hudyové jeli opět svoji
precizní jídu, ale odjeli vzhledem k vývoji počasí dříve. Ale bylo se na co dívat. Zdeněk Hamák si dojel svoji spanilou jízdou pro první místo celkově. Hned za ním pak Juraj Hudy, který i když odjel
dříve, stačilo mu to na toto umístění. Třetí pak Jirka Janoušek. Ten jel agresivním způsobem mokro nemokro. Když začal driftovat, přidal plyn
a vždy nějak model zkrotil. Ono dívat se jak se o první místa perou Hamák, Janoušek, Kořínek (Roman) a k tomu ještě dorážel Jan Morávek… Krásné
souboje těchto jezdců na mokru. A tak všechna čelní místa byla zasloužená. Ale i ostatním jezdcům patří poděkování za slušnou a bezkolizní jídu.
</p>
<p>
<b>MICRO -</b> kapitola sama pro sebe. Když jsem se dozvěděl, že tuto kategorii pojede i Juraj Hudý, začalo mi tepat srdce a adrenalin se začal zvyšovat.
Kolikpak dostanu kol od mistra volantu ? Jedno nebo dvě ? Vždy tomu tak bývalo. Ale to byla zima a nyní máme léto a asfalt. Nejprve suchý, pak mokrý.
Ale nepředbíhejme událostem. Ještě v tréninku jsem navštívil depo HUDY, abych si vyfotil XRAY M18 PRO pana Juraje. Oslovil mne Martin Hudý a dostal
jsem od něj nastavovací podložku pro model XRAY M18. Asi za ty pozitivní testy se 4. články LiPo DESIRE POWER, že XRAY obstál. Nakonec se
mi ještě na desku podepsal a já si říkal „toto manželce na krájení ovoce nedám…“. Na ní jsem taky nastavil model před první jízdou. A byl jsem
zvědav na výsledek snažení.
</p>
<p>
ROUND 1 – první jízdu jsem vyhrál před Jurajem. Nájezd 21 kol (5:13:315). Juraj druhý 20 kol (5:09:164). Historický okamžik pro moji osobu. Ale faktem
zůstává, že jel klasický 6ti článek. Třetí dojel Radek Skopal 19 kol (5:09:757). Zajímavá jízda na zcela suchém asfaltu. Zázračná podložka vážení…Kdo
na ni umístí svůj model, zvítězí 🙂
</p>
<p>
ROUND 2 – vyměnil jsem pastorek 17 za 19. A to byla chyba. Model jel o něco málo rychleji, ale i díky kolizím s ostatními jezdci jsem ztratil tempo a Juraj
tentokráte jízdu vyhrál s nájezdem 20 kol (5:04:723). Já druhý také najeto 20 kol (5:12:343). Tentokráte zabodoval Vít Parák a přijel třetí. Za
ním pak Radek Skopal. Stále se jelo na suché dráze. Potom zapršelo poprvé. Bylo cca 12:30. A podmínky se změnily.
</p>
<p>
ROUND 3 – dle slov pana Martina Kořínka krásný souboj mezi mnou a Jurajem na vlhké dráze. Když už jsem si vyjel malý náskok, vždy jsem se unáhlil a udělal
chybu. To se nekolikráte opakovalo až to dopadlo tak, že Juraj tuto jízdu opět dotáhl do vítězného konce. Juraj 16 kol (5:16:119), Igor Vlahovič
druhý 16 kol (5:18:983), třetí Pavlovec Jirka 15 kol. Čtvrtý opět Radek Skopal. Oba Paráci na mokru neměli nejmenší šanci usměrnit svoje 2WD stroje.
Juraj před jízdou ještě na moji radu měnil mechy Hard na Medium na přední nápravě. Jinak by se model na mokru nedal zvládnout. Po jízdě mi poděkoval
a podali jsem si ruku. Dnes asi neusnu. Tolik zážitků….
</p>
<p>
ROUND 4 – opět zapršelo a tentokráte nás čekala jízda na zcela mokré dráze, kde místy trochu stála voda. Juraj nenastoupil, protože před tím jel
kategorii MASTERS a musel dát do pořádku stroj. Radek Skopal ani Parákové nenastoupili. Já váhal. Ale pak jsem do toho šel. Před tím jsem
elektroniku zadělal a doufal, že za 5 minut jízdy se nic nestane. Nestalo. Byla to zkouška citu a klidné jízdy. Ale Lukáš Pavlovec prozíravě
nasadil dušová kola a jízdu v pohodě vyhrál. Najel 14 kol. Já se doploužil druhý s 13. koly. Jirka Pavlovec jako třetí. Další odvážlivci byli Svatopluk
Hájek a Štěpán Kupčík. Gratuluji vám pánové za odvahu.
</p>
<p>
ROUND 5 – jízda na vlhké vozovce. Nic moc grip. Ale regulátor TEKIN podal skvělý výkon. Nejenže přežil vodní lázeň v předešlé jízdě, ale na mokrém
povrchu jsem využil velmi jemné regulace plynu. S modelem jsem jel krokem, ale i naplno. A tato jízda po mne dopadla vítězně – 14 kol. Druhý Radek, ale první část
jízdy vedl. Pak zachyboval a už to nestačil dotáhnout. Opět dobře zajel Lukáš Pavlovec. Opět jel dušová kola a dařilo se mu. Hudy Juraj nenastoupil.
</p>
<p>
ROUND 6 – dráha už neoschla a jelo se to tak půl na půl. Ale drift byl zábavný. Navíc mechová kola tolik netrpěla. Já opět jízdu dodriftoval do vítězného
konce (16 kol). Radek druhý (15 kol). A třetí tentokráte Jirka Pavlovec. Parákové již nenastoupili. Prostě to nešlo.
</p>
<p>
Celkově tedy pořadí Igor, Juraj a Radek. Radek projel tento souboj s Jurajem o jeden bod. Ale všichni doufáme, že se v této sestavě ještě opět
sejdeme a poměříme znova síly a umění řídit modely MICRO na zcela suché trati. TEKIN funguje výborně, baterie DESIRE POWER poskytují dostatečnou
kapacitu a výkon. Model XRAY jede konzistentě na každém povrchu, co více si přát. Já fakt dnes asi neusnu…
</p>
<p>
Myslím si, že tento závod byl vyjímečný. Co do průběhu tak i po stránce jezdecké. Na to, že bylo mokro, bylo málo kolizí. Všichni jeli s rozumem. A tom
to celé je. Proběhlo vyhlášení v menším počtu lidí, ale budiž ostatním odpuštěno, když se hraje ten fotbal. Ještě se podívejte, co jsem nafotil. Chtěl jsem
udělat komentář k několika fotkám, ale neudělám to. Každý nechť si domyslí text sám :).
</p>