XRAY Challenge Morava 9.2.2008

Igor Vlahovič


<p>
Tento článek měl prvně vyjít pouze v tištěné formě v měsíčníku RC Cars, ale po dohodě s redakcí, vyjde report o XRAY Challenge Morava později.
Takže nakonec ho máte k dispozici zde. Napsat o všech kategoriích není legrace, ale díky mému novému notebooku Acer Extenza 5220 jsem ho tvořil
už na závodě. Jdeme na to přátelé…
</p>
<p>
Je to až k nevíře, kolil závodníků stabilně jezdí na seriál závodů XRAY Challenge Morava do Brna, středu moravské metropole. Účast
105 lidí ve všech kategoriích je naprosto neočekávaná. Ale toto číslo zároveň svědčí o tom, že jde o velmi kvalitně připravené závody.
Jezdci si změří své síly v kategoriích Formule 1, ISTC, Stock a Micro. Tedy pro každého výběr. Navíc i možnost v kategorii Stock použít
motor MIG 500 bez nutnosti zakoupení motoru jiného, dává možnost si závod zkusit opravdu každému. Lidé slabších výkonů jsou zařazováni
k sobě do skupin a tak se navzájem nikdo neblokuje. Pojďme se tedy podívat, jak to na takovém závodě XRAY probíhá. Podíváme se na to
po jednotlivých kategoriích.
</p>
<p>
<b>Formule 1: 9 závodníků</b>
</p>
<p>
RC Blansko VS RC Zlín. Kdo dnes bude kralovat ? Toť velká otázka. V této kategorii jsou všichni velmi dobří jezdci. A tak Milan Peška, Mira
Dolanský, Toník Pospíchal nebo klan Vévodů… kdo bude na stupni nejvyšším ? Tato kategorie jezdí velmi slušně a tak není moc co nasazovat
a vše jde hezky rychle. Zatím to vypadá lépe pro RC Zlín vedený Milanem Peškou. Za ním hned Libor Vévoda. Kdo z koho ?
</p>
<p>
<b>Finále Formule 1:</b>- první 3 místa (nadále tím myslím pořadí na startu, nikoliv koncový výsledek): Granát Richard, Peška Milan a Dolanský
Míra. Boj o místa probíhal mezi Richardem Granátem, Liborem
Vévodou. Na dalších místech se to rozhodovalo až do konce. Jak to nakonec dopadlo se podíváte do výsledkové listiny.
</p>
<p>
<b>ISTC: 25 závodníků</b>
</p>
<p>
Nejrychlejší kategorie, nejrychlejší jezdci i auta. Střídavé motory bez omezení, karoserie nejrůznějších zbarvení… Jen pneu je předpsáno. Jinak
vše dovoleno. Tedy slušné chování je podmínkou. Jirka Janoušek, Martin Kořínek, Roman Kořínek, Michal Bok a další piloti této elitní kategorie mezi
sebou bojovali o první místo. Michal Bok, Martin Kořínek, Martin Michalík a Jirka Janoušek najíždí 24 kol. Pak je průměr kol 23. Tito borci
mají A finále jisté. Novotný Petr z RC klubu Zlín je jediným z klubu, který se zřejmě dostane jako jediný do A finále.
</p>
<p>
<b>Finále ISTC:</b>- první 3 místa: Bok Michal, Kořínek Martin, Michalík Martin. První jízdu taktickou jízdou vyhrává Martin Kořínek před Michalem
Bokem. Třetí dojíždí Tomáš Lipták. Druhou jízdu vrací úder Michal Martinovi a tak první Michal Bok, druhý Martin Kořínek a třetí končí Jirka Janoušek.
Jak to nakonec dopadlo se podíváte do výsledkové listiny.
</p>
<b>Stock: 44 závodníků</b>
</p>
Trochu pomalejší kategorie v čele s Jakubem Víchou. Předepsána kotva Corally 19 (nebo střídavý motor ekvivalentní 10.5), předepsané pneumatiky. Jinak
opět vše volné. Možnost použití motoru MIG 500. Takže kategorie otevřená pro všechny. Jde o kategorii Stock, ale i zde modely jedou vcelku svižně.
Slabší skupiny mají problém se vejít na dráhu, občas jsou vidět kolize. Ale jinak velmi zajímavá a hodně vyhledávaná kategorie. Takový Tom Havlásek
jede motor MIG 500 a jezdí stabilně na 20 místě ze cca 40 závodníků. Což není vůbec špatný výkon. Kubica Tomáš vede zatím tento závod a odsunuje Jakuba
Víchu až na třetí místo. Mezi nimi je zatím Novický Vojta.
</p>
<p>
<b>Finále Stock:</b>- první 3 místa: Kubica Tomáš, Novický Vojta a Vícha Jakub. Kubica Tomáš si dvojím vítězstvím dopřává první místo celkově.
O další pozice bojují Vojta Novický, Jakub Vícha a ještě k tomu občas přihrává Josef Polačík (ten mi dává i v micru). Nic tedy není zatím rozhodnuto.
Jak to nakonec dopadlo na prvních třech místech se dozvíte na 100% z výsledkové listiny.
</p>
<b>Micro: 28 závodníků</b>
</p>
<p>
Kategorie pro ty, co mají rádi malá měřítka. Jeden kufr a jedeme na závod. Vcelku menší náklady na provoz, přitom zážitek s jízdy je srovnatelný
s 1/10. Navíc rychlost je násobena velikostí. O první místo se přišli poprat hlavně Igor Vlahovič a Lukáš Diblík. Tím, že Juraj Hudy vynechal tento
závod se těmto dvěma jezdcům otevřela cesta k prvnímu místu celkově. Kdo to bude ? Lukáš s podvozkem Ne-Ray 2WD vlastní konstrukce nebo
Igor Vlahovič s podvozkem XRAY M18 Pro 4WD ? Ale do jejich souboje budou zasahovat další esa kategorie: Ludvík Kurečka, Vít Parák, Milan Parák,
Radek Skopal, Josef Polačík, Laďa Mlčák a další. <b>No to bude fičák…</b> Já jsem nemazal už od tréninku a dobře jsem udělal. Dráha se postupně mazala již od rána a tak mi to postupně sedělo více a více. Byl jsem však zvědav na finále. Tam jsem se minule převracel (válel sudy).
V rozjížďkách mi v první jízdě hodně pomáhal Jirka Hájek, který běhal můj model nasazovat. Prý mu to nevadilo, rád si šáhne na rychlý model. Ale zjistil
jsem, že to dnes asi půjde, když nebudu dělat chyby. Přišel za mnou Laďa Mlčák a nabídl mi pochybný obchod. Šel jsem do něj. Nic nevydělám, ale
užiju si legrace… Prodělám 100 Kč, ale co, když jde o dobrý bussines. Jinak oběd jsem si dopřál až po najetí 20 kol. Jenže jsem čekal a čekal, až na mě nezbyl
guláš. Škoda, ale A finále je moje. Pravda, jednoduché to nebude: 20 kol najel také Zbyněk Krasl, Vít Parák, Josef Polačík, Ludvík Kurečka (s motorem 300 !!!).
Mojí snahou je udržet za sebou Lukáše Diblíka, který je horkým adeptem na první místo v seriálu. Ale zatím to vypadá lépe pro mne.
</p>
<p>
<b>Finále Micro:</b>- první 3 místa: Krasl Zbyněk, Igor Vlahovič a Vít Parák. Já opět na vynikající pozici, snad nebude válení sudů. Ale rozjíďky ukázaly,
že by se to opakovat němělo. V první jízdě jsem doplatil na Milana Paráka a v posledních 20 sec na konci závodu jsem ukončil jízdu. První Vít Parák, druhý Polačík Josef,
třetí Lukáš Diblík, čtvrtý Ludvík Kurečka a pak až já. Lukáš se více přiblížil k prvnímu místu celkově. O to to budu mít na posledním závodě těžší. Druhou jízdu
opět doplácím na jiné jezdce a končím třetí za Josefem Polačíkem a prvním Lukášem. Poslední jízda rozhodne o tom, jaký náskok si Lukáš přede
mnou udělá. Ve třetí jízdě chytám nervy a chybuji vlastní vinou a končím čtvrtý. Takže Lukáš získává bodový náskok. Příští závod mám ještě nějakou šanci, ale
to se bude muset stát zázrak…
</p>
<p>
Ovšem co je takové závodní klání proti závěrečnému rolování koberců pod taktovkou pana Kořínka. Co vám budu psát ? Je přísný a za koberec typu Pershing je slovní penalizace.
Ale jinak je to povedená akce a zpotím se u ní více, jak při vlastním závodě.
</p>
<p>
Jinak dnes to uděláme jinak přátelé… Nebudou zde všechny fotky, ty ostatní najdete všechny ve fotoreportáži, kterou pro vás připravím a bude ke stažení v rychlých zprávách
co nevidět 🙂
</p>