Xray Chall. Morava – Micro 1/18 15.12.2007

Igor Vlahovič


<p>Večer 14.12.2007 opět stavba trati. Tentokráte jsem to pojali velmi zajímavým způsobem. Pan Kořínek začal z jedné strany a já z druhé. Uprostřed jsme se sešli a udělali závěrečné propojení našich nápadů. Vznikl poměrně technický úsek, kde i pro modely 1/18 bylo umění se toto naučit projíždět. 15.12.2007 opět solidní účast. Ráno jako obvykle problémy s přetěžováním zásuvkových obvodů. Ale díky Radku Skopalovi vše brilantně vyřešeno a může se začít závodit. Rozjížďky přišly až po rozpravě, kde došlo k vyhlášení výsledků minulého závodu a z toho je památečná fotografie. Já, Juraj Hudy a Vít Parák. To se jen tak nevidí.</p>
<p>Jinak <b>22 jezdců v kategorii Micro</b> – opět velmi slušná účast. Jsem ztratil výsledkovou listinu, takže se omlouvám, kdybych se někde spletl ve jménu či pořadí. Ale mám sloní hlavu a pamatuji si to snad dobře… Mezi elitu této kategorie patří – Juraj Hudy, Tomáš Knopp, Vít Parák, Pavel Rajdus, Zdenko Kunák, já, Lukáš Diblík a další. A protože nemám celkové výsledky tak to vezmu letem světem… Budiž mi odpuštěno. Děkuji za pochopení.</p>
<p>Rozjížďky proběhly rychle a bez zbytečných prostojů. V první skupině vévodil Pavel Rajdus (XRAY M18 Pro, motor 300, 6 čl. Nimh). Oba Tomanové udělali pro závod hezké červené karoserie Stratuse a Mazdy. Ale v jízdě na Pavla nestačili. Ve druhé „silnější“ skupině tomu velel Tomáš Knopp už od začátku (XRAY M18 Pro, Tekkin 4800 KW, LiPo – a bez problémů stačil i střídavým motorům 6800 a výše), Juraj Hudy (XRAY M18 Pro, Trinity Modified 14Z, 6 článků NiMh – ještě s továrním nastavením BPA), Igor Vlahovič (XRAY M18 Pro, Mamba 6800, LiPo), Vít Parák (Y-RAY, Mamba 8000, 6 čl. NiMh), Lukáš Diblík (2 WD vlastní konstrukce, Mamba 8000, 4 čl. NiMh, Radek Skopal (YRAY M18 Pro, Mamba 6800, LiPo), Josef Polačík (XRAY M18 Pro, Mamba 6800, 6 čl. NiMh), Zdenko Kunák (XRAY M18 Pro, Mamba 6800, 6 čl. NiMh) atd atd… Prostě skupina nabitá převážně střídavými motory.</p>
<p>Hned od začátku bylo jasné, že TQ zřejmě získá Tomm Knopp (20 kol) a bylo tomu tak. Hned za něj se zařadil do A finále Juraj (20 kol), třetí Pavel Rajdus (19 kol), Vít Parák (19 kol), Igor Vlahovič (19 kol), Lukáš Diblík (19 kol) a dále už si to nepamatuji…
</p>
<p><b>Finále B:</b> nevím, kdo jej vyhrál, ale určitě to najdete na stránkách RCX auta pana Kořínka.
</p>
<p><b>Finále A:</b><br>
1. Vyhrál ji Tomáš Knopp (21 kol), druhý skončil Vít Parák, třetí Igor Vlahovič, který se dokázal za 5 minut jízdy probojovat z poslední pozice na čtvrtou a v posledních 30. sec. předjet Pavla Rajduse. Čtvrtý tedy Pavel. Juraj odstupuje kvůli bateriím.</p>
<p>2. Boj mezi Tomem a Jurajem je velký, oba těsně za sebou a jízdu vyhrává Juraj (21 kol) před Tomem (21 kol). Třetí končí Rajdus Pavel. Igor Vlahovič opět za ním, čeká na jeho chybu, ale ta nepřichází. Čtvrtý tedy Igor Vlahovič.</p>
<p>3. Poslední jízda měla rozhodnout o vítězi, Juraj nebo Tomm – oba opět těsně za sebou,ale v polovině závodu opět Juraj pro techické potíže odstupuje. Asi mu chybí tovární servis BPA. Takže Tomm si přijíždí v klidu pro vítězství. Druhý potom Pavel Radjus, který chybu neudělal ani v této jízdě. Nádherný souboj jsem si užil s Lukášem Diblíkem, který jel neskutečně dobře a několikrát jsme si vyměnili pozice na 3. a 4. místě. Měl jsem s ním i kontakt, kdy jsem ho vyhodil ze stopy. Ale počkal jsem na něj, pustil ho a jelo se dále. Pak mi do dráhy skočil nasazovač Milan Parák a bylo rozhodnuto. Lukáš najel 20 kol… Závidím mu to :). Takže já 4tý. Vít se propadl dále dozadu startovního pole.</p>
<p>Pořadí tedy Knopp Tomáš, Rajdus Pavel a asi Igor Vlahovič. Ale jistý si s tím nejsem… Každopádně šlo o velice napínavý a dramatický vývoj závodu až doúplného konce.</p>
<p>Vyhlášení výsledků opět na začátku dalšího závodu. Poděkování patří rodině Parákových, Toníkovi Pospíchalovi, Radku Skopalovi za pomoc při úklidu tratě. Ale tito lidé včetně mě to bereme jako samozřejmost. Za 40 minut nebylo co řešit… Super pánové, dobrá práce. Pak už nezbylo než se rozloučit s panem Kořínkem a popřát si navzájem mnoho štěstí v Novém roce 2008 a na závodě v roce 2008 nashledanou.</p>