XRAY CHALLENGE na Hané 2006

Martin Kořínek


<p><strong>ÚVODEM</strong><br>
Zdravím všechny příznivce značky XRAY, ale také Vás všechny, co se chcete zúčastňovat pohodového, ale také prestižního seriálu závodů XRAY CHALLENGE, který se stal oblíbený již při svém prvním ročníku 2005.</p>

<p><strong>KATEGORIE</strong><br>
Letošní ročník má změnu v systému kategorií, která si myslím že je nejspravedlivější co lze asi udělat. Systém je takový, že již nikdo nebude moci říkat, že ten či onen do téhle kategorie nepatří protože je?. a má to a to?? Všichni závodníci totiž pojedou společné kvalifikační jízdy (rozjížďky), z kterých postoupí prvních deset do tzv. finálové kategorie TOP10, ostatní pojedou finálové jízdy A,B,C, atd. Ten závodník, který se byť jen jednou během <!– separe –> sezóny dostane do prestižní TOP10, bude klasifikován (uváděn) pouze v celkovém pořadí seriálu. Ten závodník, který nikdy toto finále nejel (nekvalifikoval se do něho) bude nejen v celkovém pořadí, ale také klasifikován/uváděn v kategorii Touring Car, která je řekl bych náhradou za Hobby. Nechtěl jsem použít název Hobby či Standard, protože si myslím, že i tito závodníci podávají svoje maximální výkony a tyto názvy by nebyly výstižné. Výjimku však mají závodníci, kteří dosáhli věku 40 let, ti budou uváděni v obou kategoriích, i přesto že se někdy do TOP10 kvalifikovali. Tak že, Vy sami si rozhodnete svou výkonností, kam či chcete li do jaké kategorie opravdu patříte.</p>

<p><strong>TECH INFO</strong><br>
Změnou asi je také pravidlo volnosti motorů. Vzhledem k tomu že většina z Vás ví, že jde stejně o rozvahu a jezdecké umění a Ne o motor, pokud samozřejmě nejsme ve Slavkově, je jisté, že ten kdo není zrovna zkušeným pilotem, tak jistě zajede lépe se 17 závitovým motorem než například s 12 závitovým. Je však také již možné používat bezuhlíkové motory tzv. stříďáky, které jsou sice ještě mnohdy velmi nedokonalé. Ale je tu již i skvělá regulace a motory jako například novinka od firmy LRP, regulátor Sphere Competition a motory Vector, vše jsem osobně testoval a vyzkoušel na několika závodech, abych neprodával něco, o čem jsem si pouze přečetl, tam totiž vždycky stojí napsáno “ je to skvělé“ a podobně.</p>

<p><strong>KDE SE POJEDE</strong><br>
Po té, co jsem si vyslechl názor většiny z Vás, letošní ročník se pojede (výjma jednoho závodu) na menších drahách v Prostějově a Blansku. Pro ty co teď říkají proč, no přece proto,
že nejsou moc velké a tudíž my starší vidíme i do nejvzdálenějšího koutu. A navíc zde jistě nejde o silné auto, ale o plynulou jízdu. Samozřejmě dráhy se pojedou v obou směrech a budou i nepatrně pozměněny, tak jak tomu třeba bylo v Blansku, pamatujete na zajímavý protahovák na rovince?</p>

<p><strong>MICRO 1:18</strong><br>
Asi poprvé na Hané se pojedou „osmnáctiny“ také na asfaltu. Tato oblíbená a hlavně finančně podstatně levnější kategorie se jela venku na asfaltu v Čechách již minulý rok a rozhodně se není čeho bát, už proto, že jsem samozřejmě přihlížel k volbě tratí tak, aby byly vhodné i pro osmnáctiny.</p>

<p><strong>Také FORMULE</strong><br>
Součástí seriálu XRAY CHALLENGE na HANÉ bude také Formule na HANÉ 2006.
Pravidla pro tuto jistě hezkou kategorii jsou volná, pouze je omezen pohon jedné nápravy
a samozřejmě formulová karoserie.</p>

<p><strong>SEČTENO A PODTRŽENO</strong><br>
XRAY CHALLENGE přináší vždy něco nového a zajímavého a já už nyní se těším na tu skvělou partu závodníků, z kterou jsem se setkával v minulém ročníku.</p>

<p>První závod již 15. dubna na Prostějovské asfaltové dráze !</p>

<p>Kalendář + propozice najdete na <a href=“http://www.rcxauta.cz“ target=“_blank“>www.rcxauta.cz</a> v sekci závody.</p>