HIT Zlín 12.3.2011 online

Igor Vlahovič


LAST UPDATE: 20:40 – videa, report kompletní

Další víkend v březnu a opět jsem na další závodní akci. Tentokráte jsem se vydal do Želechovic, kde se dnes jede další závod seriálu HIT. Byl jsem tu už několikráte, a tak pro mne nic nového. Co však dnes chci na závěr reportu provést, bude můj pohled na úroveň závodu a shrnu to opět v plusech a mínusech na konec dne.

Cesta z Brna trvala příjemnou hodinku a deset minut. Dálnice do Zlína vše urychlila a člověk nemusí vstávat brzy. Navíc do 100 km od Brna (můj domov) není potřeba jet již v pátek večer (tak jak jsem učinil minulý týden na OPEN Tour ve Rtýni).

8:15 jsem se zjevil jako „doktor z hor (ano moje bílé oblečení mnozí charakterizují jako pana doktora, kterému chybí pouze stetoskop)“. A tak se zdravím se všemi a pouze s jedním kufrem, modelem a batůžkem na zádech přicházím k připravenému stolu. Jako vždy mi ho kluci připravili u dráhy, abych měl přehled o dění.

Koláčky v podání pekárny VEKA již k dispozici, bufet v provozu, ranní trénink (řízený) v provozu, stánky s náhradními díly v provozu. Co ještě chybí po ránu ? Prezentace probíhá. Tak už asi nic.

Online se přihlásilo cca 88 startujících a dle obsazení haly a přilehlých prostor to bude nakonec pravda. Zde se nevejdou všichni jezdci ke koberci, ale depa mají v přilehlých prostorách, které jsou ale ozvučeny. Někteří jsou i v prvním patře na chodbě. Popisuji tuto situaci pro ty, co ještě na tomto závodě nebyli a mají tak možnost se dozvědět, jak to tady u kluků ve Zlíně chodí.

Kategorie beze změny: Formule 1, 2WD, Hobby, Stock, Superstock, GT. Obsazenost v podstatě stejná. Největší zájem je o Stock a Superstock. Formule 1 je také oblíbená. Rozprava začne 9:15 a pak již začne samotný závod. Řídit ho bude Zdeněk Šafář a Petr Novotný. Já si jdu připravit model, který vyzkouším až v kvalifikaci.

Jinak se možná divíte, proč již máte k dispozici foto ze závodu. Je to díky Karlovi Kratochvílovi, který mi poskytl wifi.

Případné záznamy budete mít až večer. Pro stálé čtenáře online reportů nic nového, pro nováčky taktéž důležité info.

Zdeněk Šafář upozorňuje na změny v rozpisu skupin. Ty vám nafotím, protože tento závod není přenášen online na webu MY RCM. To na kluky ještě čeká.

Rozprava přesně dle harmonogramu v 9:15. Všcihni na koberci s modely, které se fotily. Tak jako jezdci. Je to tu dobrým zvykem. Závod začíná přesně v 9:30 a jede kategorie 2WD. Tuto kategorii dnes jede i Honza Matyáš.

Kvalifikace kolo 1.

2WD – 8 jezdců na startu. Což je slušná účast. Po startu se vyskytl technický problém u časomíry a tak start se musel opakovat. A co je novinkou ? Start Jardy Kopeckého v této kategorii. Taktéž zde zavítal Karel Mikuš senior. Ten doprovází svého syna Karla juniora. Ostatní již nováčky nejsou. Romana Štalmacha není nutno představovat. Jura Hrabec, Fanánek Stodola, Zdeněk Jánoš. Tito se dnes poperou o stupně vítězů. STS zde jede model, který pojede 24 hodinovku ve Rtyni. Pohodová kategorie s nízkými náklady. Náhon modelu na zadní nápravu. Jarda Kopecký velmi dobře v první jízdě. Jarda na co sáhne, to jede dobře.

Hobby – 7 pilotů a velmi slušná účast. Motory pouze Johnson nebo 5S 540SH. Podvozky s plastovou vanou (převážně Tamiya TT-01). Levná kategorie pro začátečníky i pokročilé. Ve většině případů karoserie dle originálu. GTčka nejsou vyjímkou. Na startu uvidíte Nismo, Arta Garaiya, Subaru Iprezza, Honda NSX… Igor Vlahovič s Tomášem Rajdusem první (Igor s náskokem kola). Zbytek jezdeckého pole junioři. Škoda, že tuto kategorii nejezdí více takových mladých a nadějných. Každopádně nyní bude Igor s Tomášem testovat a ve finále dají prostor juniorům. Musí ukazovat cestu pro tuto kategorii. Na rady za mnou chodí tatínci jezdců a ptají se na to, jak dát převod 55/28. Na finále bude naladěno na vítězství…

Formule 1 – první skupina odjela a ihned šla na „kobereček“ k Petrovi Novotnému. Jízda byla strašná a piloti nezvládali své stroje a doplatil na to například Ivo Novosád. Prostě monoposty některých jedou dost rychle a jezdec to vůbec nezvládá. Přitom 19 jezdců je velmi slušná účast. V druhé skupině odpadl Miroslav Křížek. Jména Tomáš Brodský, Martin Bábovský st., Milan Peška, Karel Mikuš jun., Antonín Hráček jsou stálice této kategorie. Petr Nesládek nováčkem.

Stock – hodně obsazovaná kategorie. I zde mnoho juniorů. Zde máte také možnost jet podkategorii Standard, tedy starší typy regulátorů. I toto je levná varianta ježdění. Kuba Šimurda je zde králem a ostatní s ním mají hodně práce jej porazit. Kuba nejde Standard, ale klasiku. Štěstí zde zkouší a zkušenosti sbírají oba Černohousové. Ti jedou i Hobby se stejnými modely. David Fráňa, Lubomír Španěl, Daniel Mach, Tomáš Kovařík jun.. Slušně obsazené.

GT – o tuto kategorii není až tak zájem. Pouze 4 jezdci dnes na tribuně. Málo modelů, více prostoru na jízdu. Pole ovládl Pavel Rajdus.

Superstock – i zde startuje poměrně slušný počet jezdců. Zde je juniorů méně. Radek Flek dnes nechybí a bude opět po trati prohánět podvozek Yokomo společně s Markem Černým. Martin Kratochvíl jede jak tuto kategorii, tak i Stock. I on je velmi mladý a nadějný jezdec tohoto sportu. Do soubojů bude promlouvat Ludvík Kurečka, Martin Bábovský, Karel Kratochvíl, Mira Křížek, Petr Novotný. Všechny jezdce máte na foto skupin a nebude je zde všechny jmenovat. Každopádně A finále bude pouze pro vyvolené.

HIT se může pochlubit poměrně širokou základnou juniorů, která by se měla podporovat. K vidění na foto vidíte osvětlený kufr s nářadím, piloty na tribuně, modely. Dráha je dnes postavena zajímavým způsobem a má ostré vracáky. Pokličky opět nakopávají (jsou vyšší). Počítač hlásí průběžné pořadí a občas se komentuje hlasem. V rámci možností se hlídá čistota jízdy.

Kvalifikace kolo 2.

2WD – LMS 40 ovládl „neznámý jedzec“. Honza Matyáš jede tuto kategorii a zároveň testují na 24. hodinovku pana Krakonoše. Jinak modely s předepsaným pneu Sorex 40 vzadu jedou hodně vyrovnaně. Navíc pokud máte karoserii GT, vypadá to velmi dobře.

Hobby – výtečně Vítek Kutal. Nájezd 20. kol a čas na kolo pod 15. sekund. Tomáš Rajdus také 20 kol. Společně s Igorem. 19 kol potom Jan Kupský. I ten se vylepšil. Kluci jsou šikovní a já studoval jejich stopu. Velmi dobrá a přesná, zejména u Vítka Kutala. Igor Vlahovič použil nyní pastorek 26 zubů, aby srovnal rychlost s zbytek pole a bude to nyní velmi vyrovnané.

Formule 1 – opět nervozní jízda první skupiny. Ivo Novosád opět silně neklidný a potřeboval spravit karoseii. Igor Vlahovič běžel 2x nasazovat a 2x byl zasažen jinou formulí. Je to celkem riziko nasazovat tuto skupinu. Pavel Rajdus vyhrál v první skupině, Tomáš Rajdus v druhé. Druhá skupina byla klidnější.

Stock – Jan Španěl dobře v jízdě jeho skupiny. Kuba Šimurda opět potvrdil svoje kvality a vítězí před soupeři. Ovšem Martin Kratochvíl junior taky skvěle a finále A mus zřejmě neunikne. David Fráňa taky zlepšení. Jan Zádrapa jede Standard a jede na pohodu. Pavel Martinec bude bojovat o bednu ve Standardu také.

GT – nyní jen tři modely na startu a zaslechl jsem Petra Novotného, že se asi tato kategorie zruší. Ale to je jen informační šum. Skutečnost bude jiná. Každopádně Milan Peška vítězem jízdy. Pavel Rajdus na jízdu nenastoupil.

Superstock – kontrola nasazovačů funfuje a dbá se na to. Občas slyším nárazy modelů do hrazení, I zde jezdci občas nezvládnou svůj model, který jede velmi slušnou rychlostí. Já natočil krátký záznam z kvalifikací dvou skupin. Martin Kratochvíl, Petr Novotný a jezdci poslední skupiny jsou vidět v akci. Radek Flek a jeho robotí stopa, Marek Černý, Ludvík Kurečka. Ti všichni jsou na záznamu. Zároveň uvidíte profil dráhy. Je dnes postavena více na šířku. Jarda Kopecký jede nový design karoserie. Lakoval ji Marek Černý. Radek Flek, Jarda Kopecký a Marek Černý. Tři adepti na finále.

Jak jste si již všimli, zveřejnil jsem nová pravidla MČR 2011 během konání tohoto závodu. Věnujte pozornost pravidlům a upozorňuji na důležitou skutečnost: pro účast k dané kategori není nutná licence !!!. Jinak závod ubíhá rychle. K časomíře se posadil i Karel Martinec, který vypomůže. Jízda je celkem klidná a jezdci se snaží dávat pozor. Jde hlavně o jejich vlastní modely.

Kvalifikace kolo 3.

2WD – Jarda Kopecký vítězem. Ale Honza Matyáš v těsném závěsu a nato, že jede pouze občas, jsou vidět jeho zkušenosti z dřívějška. Jízda s elektrou se prostě nezapomíná. Ani Roman Štalmach dnes nestačí v plné míře.

Hobby – Vítek Kutal bojoval od začátku do konce jízdy s Igorem Vlahovičem. Kdyby Vítek nechyboval, pak by Igora podjel a jízdu vyhrál. Ale chybičky mu nabraly necelou sekundu ztráty. Ale stopa Vítka je opravdu dokonalá a jen vydržet jet bez chyby celou dobu. Tomáš Rajdus jede na LiPo baterii druhou jízdu a nenabíjí. A tak výkon modelu nebyl rovný. ALe i Tomáš jede tuto kategorii pro pohodu a zážitek z pohledu na modely. Igor vyjel za 5 minut jízdy na pastorek 26 780 mAh. Teplota motoru bez aktivního větráku dobrá.

Formule 1 – opět masakr první skupiny a jak Honza Matyáš správně poznamenal – jede zde mnoho nováčků a musí ještě poznat své schopnosti. Cituji jeho slova “ na jízdu s Formulí musíte dozrát…“. Opravdu jízda se zadokolkou s velkým výkonem není legrace. Tomáš Rajdus opět výborně. Martin Bábovský se zlepšil, ale na Toma zatím nestačí. Antonín Hráček si zapisoval nové jezdce do své listiny jezdců. Aby mohl aktualizovat data na svých stránkách. Napíše i report a na masters najdete info a link. Pravděpodobně v neděli večer.

Stock – Jan Španěl nemá dnes ve své skupině problémy. Opět vítězí a ukazuje, že umí. Duo Španěl Lubomír a Roman v jízdě za sebou. I zde se další jezdci zlepšili. Zdeněk Zikmund dojel za vedoucím Kubou Šimurdou. Pavel Martinec pátý. Po jízdě se svěřoval Martin Kratochvíl otci s jízdními vlastnostmi jeho modelu. I on stále ladí.

GT – výzva pro nasazovače a hrozba škrtnutí nejlepší jízdy. Nakonec všichni na svém místě a borci mohli vyrazit a trať. Pavel Rajdus nechyběl a opět vítězí.

Superstock – Honza Kupský jede kromě Hobby i tuto kategorii. I on sbírá zkušenosti. Ale tato jízda se mu nevydařila. Otec mechanik musel pomoci. Honza jede podvozek Tamiya TA03 F. Tedy motor umístěný vpředu. Jinak šasi je staré asi 12 let !!! Jiří Cigánek na závodě vždy doprovázen přítelkyní, která se mu částečně stará o model. A zřejmě mu i dobře drží palce, protože Jiří v této jízdě dojíždí za Liborem Vévodou. Pro něj je charakteristický zelený design karoserie. Mnoho jezdců se pozná dle karoserie na trati. Podíváte se a víte, kdo právě jede. Kdo ovládl první místa nemusím popisovat. Za zmínku stojí, že zde jede i Tomáš Juřica.

Podařilo se mi nahrát krátké video z rozpravy. Ale nahrání poměrně malého souboru trvalo delší dobu. Ale alespoň něco máte hned. Prodlevy nejsou a závod hezky ubíhá. Karel Martinec u časomíry společně se Zdeňkem Šafářem st.. Ten hlásí, že díly z monopostu jsou u časomíry. Po kole kvalifikací se dráha musí „uklidit“ :-). Koberec zde pouští méně chlupů. Nemám tak obalený podvozek jako ve Rtyni. Ale zde není kompresor.

Finálové kolo 1.

2WD – TQ získal Jarda Kopecký. Jarda vítězí v první finálové jízdě. STS Chvojkovice kroužili na druhém místě. Třetí Jura Hrabec. Tým STS se pečlivě připravuje na vytrvalostní závod. Honza Matyáš už potrénoval a odjel za povinnostmi domů.

Hobby – TQ Igor Vlahovič před Tomášm Rajdusem a Vítkem Kutalem. Všichni velmi vyrovnaní. Po startu sice Igor ve vedení. Ale pak udělal chybu a dopředu se dostal mladý Vítek Kutal. Zatímco Igor soupeřil s Tomášem Rajdusem stylem fair play, Vítek si dojel pro první vítězství. Igor druhý těsně před Tomášem. Ostatní skvěle uhýbali vedoucím jezdcům. Krása sledovat jízdu hezkých modelů.

Formule 1 – Pavel Novotný, Antonín Hráček, Ivo Dostál – takové byl pořadí v první skupině. Méně kolizí bylo znamením lepšího výkonu jezdců. Finále druhé bylo plné jezdeckých es. Jeden kontakt a monopost může letět vzduchem. Proto si jezdci musí dávat pozor. Rajdus Tomáš vítězí v A finále. Jeho bratr Pavel skončil druhý. Karel Mikuš třetí. Krásná podívaná.

Stock – Ladislav Lebánek – také mladý junior zajíždí dobře. B finále ovládl. A finále ovládl jak se dalo předpokládat Jakub Šimurda. Martin Kratochvíl druhá a Jan Španěl třetí.

GT – Mira Dolanský nejprve udělal s Igorem obchod a pak vyhrál finále. A to mu Igor málem šlápl na model před startem. Ale naštěstí to dopadlo dobře.

Superstock – zde to bylo o třech skupinách. C finále měl pod palcem Martin Kratochvíl. Nechal za sebou Davida Fráňu. B finále bylo ve znamení Tomáše Juřici. A finále bylo napínavé a souboje mezi Radkem Flekem, Ludvíkem Kurečkou, Petrem Novotným, Jardou Kopeckým byly krásné. Nakonec Radek Flek, Jarda Kopecký a Karel Kratochvíl. Ludvík ztratil třetí pozici těsně před koncem jízdy.

První kolo máme za sebou. Já nyní kromě psaní reportu dostal další nápad na testy. Zatím nebudu prozrazovat, o co jde. Ale snad jen mohu nastínit, že jsem pořídil karoserii Mazda 6 Speed, kterou pojedu příští týden v Holešově. Takže jsem po očku sledoval vývoj a navíc domlouval potřebné věci na testíky.

Finálové kolo 2.

2WD – Jarda Kopecký si pojistil celkové první místo v závodě. Roman Štalmach nyní druhý a zamýchá ještě pořadím. Třetí Jura Hrabec. Třetí finále bude zajímavé na jeho vývoj.

Hobby – Igor po startu první až do druhého kola. Pak poklička udělala svoje. A do vedení se dostal Tomáš Rajdus. I on chyboval a v čele Vítek Kutal. A zatímco Igor jel SUPER GT závod s Igorem, Vítek si dojel pro své druhé vítězství. Igor uháji druhé místo před Tomem. Jan Kupský sice ztratil ,ale najel také 19 kol jako vítězové.

Formule 1 – první skupina opět nehodová a nasazovači měli dost práce. Zato v druhé skupině se jelo čistě. V čele Tomáš Rajdus následován Miroslavem Dolanským, kdy Pavel Rajdus odstoupil. Konečné pořadí po napínavé jízdě: Tomáš Rajdus, Martin Bábovský, Miroslav Dolanský. Vítěze na prvním místě známe, dále je to otevřené.

Stock – David Fráňa vítězí před Jirkou Olšarem. A finále po startu napínav, protože Jakub Šimurda byl tlačen zezadu Martinem Kratochvílem. Ten se dostal do vedení. Komentoval to nyní Karel Martinec. Jan Španěl jel třetí. Hodně kolizí a napomínání. Jakub Šimurda udržel pozici a i další pozice byly stejné. A tak zde je rozhoduto.

GT – Pavel Rajdus vítězí. A zamýchal tak pořadí a o celkovém pořadí rozhodne poslední runda. Milan Peška a Mira Dolanský budou u toho.

Superstock – C finále bylo hlídáno a komentováno. Karel Martinec se snaží. Pořadí v Cčku dopadlo stejně jako minulé kolo. Kratovchvíl Martin, Fráňa David a Miroslav Křížek. B finále se jelo celkem v klidu. Tomáš Juřica se stává vítězem B finále. A finále nedopadlo dobře pro Marka Černého. Zato Radek Flek zvítězil i celkově. Jarda Kopecký druhý, třetí Libor Vévoda. O třetí místo se ještě bude závodit. První a druhé je jané.

Třetí kolo finále mám v úmyslu více natáčet. Tak text bude jen o dojezdech. Zase uvidíte jak se jezdí na HITu a mimo jiné, jak krásná může být Hobby, když se jede tělo na tělo. Jinak můj nový nápad stále zraje a nabývá reálné podoby. Už jsem si pořídil i pastorek…

Finálové kolo 3.

2WD – pořadí po jízdě: Petr Novotný, Jarda Kopecký, Fanánek Stodola.

Hobby – vše bude na videu. Nejprve stíhací jízda Igor vs Vítek Kutal, pak Igor vs Tomáš Rajdus. Vítek jede opravdu velmi slušně a i když občas udělá chybu, vrací se hned do stopy. Ani Honzík Kupský se nemusí stydět za svůj výkon. Jel v jednom kole s námi. Hobby je opravdu pohodová a na pohled nádherná kategorie. A fair play jízda je ukázána na videu. Takto by to mělo být. Já i Tomáš Rajdus jsme jeli motory Johnson 540J a převod 55/25. Pořadí celkově: Vítek Kutal, Igor Vlahovič, Tomáš Rajdus (na foto stojí obráceně :-))

Formule 1 – B finále opět krambolové. Ale Ačko stálo za to. Uvidíte na záznamu, jak Tomáš Rajdus s náskokem vítězí i potřetí, Jak Roman Štalmach doskočil při nasazování na model Miroslava Dolanského a mnoho dalšího… Pořadí v Ačku: Tomáš Rajdus, Karel Mikuš, Tomáš Brodský

Stock – B finále pořadí po jízdě: Zdeněk Kaška, David Fráňa, Jiří Olšar. A finále na videu. Jinak dojezd: Zdeněk Zikmund, Petr Zvejška, Martin Kratochvíl.

GT – Petr Sekula, Mira Dolanský, Pavel Rajdus

Superstock – C finále: David Fráňa, Martin Kratochvíl, Ladislav Lebánek. B finále: Mira Dolanský, Michal Vévoda, Pavel Novotný. A finále opět na kameře. Boj o třetí místo… Po jízdě to vypadalo takto: Radek Flek, Marek Černý, Libor Vévoda (krásný souboj Marka a Libora).

Jdeme na vyhlášení výsledků… Za okamžik.

Na závěr bych si opět dovolil z mého pohledu ohodnotit tento závod. Jen připomínám, že je to můj názor a ostatní se s ním nemusí ztotožnit. Ale takto to vidím já a shrnu to v plusech a mínusech. Takže:

Plusy

– pohodová atmosféra

– ozvučení, které je slyšet i mimo halu jasně

– velký koberec se žlutým značením

– velká tribuna a tribuna pro vozíčkáře

– občerstvení do 16:00, ranní pečivo zdarma od pekárny Veka s.r.o.

– řízený trénink ráno

– koberec pouští méně chlupů a není potřeba tak čistit model. Kompresor není k dispozici a také není potřeba

– slušná základna juniorů

Mínusy

– není přenos výsledků online přes internet (možná časem bude k dispozici)

– pokličky jsou vyšší a modely docela nadhazují. Pokud jedete na neutrál, dají se zvládnout

– jezdci ví o pořadí spíše dle PC. Osobní komentáře jsou v menší míře a více ve finále

– mohl by se více klást důraz na místa nasazovačů po každé jízdě

– samotní jezdci by měli občas jezdit mezi sebou více fair play a neměli by spoléhat na dohled pořadatele. I větší klid na vyhlášení by mohl být. Je to přece jen obřad…

V každém případě i RC klub Zlín dělá svoje závody pečlivě a snaží se, aby měli vše připraveno co nejlépe. Dělat jakýkoliv závod je náročné. A mají dost času na další „vylepšení“. A jak si závod všichni užijí hlavně závisí na jezdcích samotných. Pokud sami chcete klubu něco poradit či sdělit, máte možnost toto udělat na jejich foru. Stránky klubu jsou www.rc.zlin.cz.

Video večer přátelé. Já si závod užil a nyní stojím před dalším testíkem. Zítra na něm začnu pracovat…