OPEN Tour 5.3.2011 online

Igor Vlahovič


<p>
<b>LAST UPDATE: 5.3.2011, 23:54 – videa z finálových jízd komplet, doplněno závěrečné hodnocení, doplňující text na závěr reportu</b>
</p>
<p>
Když byl oficiálně zrušen závod Speed Passion Challenge v Odolené Vodě na 5.3.2011, a to
z technických důvodů, 14ti denní abstinence držení RC soupravy mi v hlavě začala <!– separe –>formovat přímo ďábelskou myšlenku. Co tak poslat online přihlášku na závod OPEN Tour, zařídit si ubytování přímo ve Rtyni v Podkrkonoší, nastartovat auto a vyrazit na závod.
</p>
<p>
Všechny výše uvedené parametry byly bezezbytku splněny. Doma jsem nastínil nový vývoj situace a po sbalení nutných věcí jsem v 16:30 vyrazil směr Rtyně.
</p>
<p>
Ubytování jsem si zařídil přímo ve Rtyni u pana Arnošta v apartmánu Tereza. Jasně, kluci umožňují přespat zdarma přímo v Orlovně (závodní hale), ale já mám rád pohodlí a potřeboval jsem ještě pracovat na netu. Za velmi slušnou cenu jsem měl k dispozici půlku plně vybaveného rodinného domu se vším všudy. Včetně připojení k internetu samozřejmě.
</p>
<p>
Cesta mi trvala 3 a půl hodiny. Na kilometry je to kratší než do Odolené Vody, ale bohužel se jede po silnicích první třídy a bylo plno. Navigaci jsem neměl, ale můj orientační smysl mě jasně vedl
k cíli :-). Trefil jsem napoprvé.
</p>
<p>
Pohovořil jsem s majitelem domu, dostal základní instrukce a za vše jsem poděkoval. Nečekal jsem na nic a v rychlosti připravil model na zítřejší závod v kategorii Stock Standard. Tedy ke slovu přišel opět regulátor LRP SXX TC Spec a motor LRP X12 17,5T. Baterie jsem oživil, nastavil regulátor a mohl začít psát tento report.
</p>
<p>
Podíval jsem se ve 21:30 na online kameru a viděl jsem, jak kluci připravují dráhu. Zrovna pokládali koberec. Celý den budete moci sledovat průběh dění právě na této <a href=“http://orlovna.rtyne.net/“target=“_blank“>online kameře</a>.
</p>
<p>
Pokud se připojíte ještě dnes, pak uvidíte i dnešní dění. Sice v pomalejším přenosu, ale kdo to má dnes lepší ?
</p>
<p>
Na závod je přihlášených cca 58 jezdců. Z Moravy přijede Jarda Kopecký a já jsem už na místě. Jiné jezdce z Moravy a okolí jsem na listině neidentifikoval. Ale mnoho jmen znám z jiných závodů. Ostatně, podívejte se na aktuální <a href=“http://www.rcatrutnov.cz/_moje_skripty/startovni_listina.htm“target=“_blank“>startovní listinu</a>. Do půlnoci se ještě můžete přihlásit i vy.
</p>
<p>
Dráha bude na opravdu velkém koberci a jsem na to osobně zvědav. Tak, jako na tribunu, občerstvení a v podstatě na to, jak to RCA Trutnov mají „zmáklé“.
</p>
<p>
Online report z Open Tour začne 5.3.2011 zhruba kolem 8:30 hodin. To až se v klidu probudím, sednu do auta a 2 kilometry sjedu k areálu. Tomu říkám pohodlí.
</p>
<p>
Takže se zatím mějte a zítra naviděnou. Ano, je to tak, redaktor Masters vyrazil poprvé na závod daleko za Moravu.
</p>
<p>
<b>5.3.2011 závodní den</b>
</p>
<p>
Vyspal jsem se naprosto dokonale. Před půl devátou jsem se objevil v Orlovně. Konkrétně ve sportovní hale. Organizátoři mě čekali již v 7 hodin ráno. A prý se na vše dokonale připravili. Já si však dal opravdu na čas.
</p>
<p>
Z venku se nezdá hala až tak prostorná. Ale po příchodu dovnitř jsem musel názor změnit. Nyní Vás seznámím s prostorem, zázemím a se vším ostatním. Takže:
</p>
<p>
Prostor haly je opravdu velký a koberec je nemenších rozměrů. 30 x 20 m je skutečností. Koberec je šedý, hrazení žluto zelené a červené pokličky.
</p>
<p>
Kolem dráhy je hodně prostoru pro depa závodníků na modrém koberci, který je kontrastní k dráze. Tribuna jezdců je v podstatě na galerii v prvním patře. Ale vyjdete pár schodů a máte prostoru pro závodníky. Na dráhu je pěkně vidět a nic nebrání ve výhledu. V tomto patře je také občerstvení.
</p>
<p>
První várku fotek máte již k dispozici. Ano je to díky wifi, která je tu k dispozici. Musíte při zapnutých RC soupravách mimo hlavní halu, ale to je detail. V hale hraje příjemná hudba.
</p>
<p>
Ranní rozprava začíná… Mmt..
</p>

<p>
Zdeněk Beneš bude dnešní závod řídit. Na rozpravě sdělil vše důležité, udělalo se foto účastníků a mohlo se začít závodit. Pojedou se kategorie GT, F1, Pro Stock, Stock, Modified, Hobby. Výsledky nejsou online na My RCM ,ale pouze zde. Ale to vůbec nevadí.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/hH9DWjU5BVg?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/hH9DWjU5BVg?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Náhradní díly zde zajišťuje RC Technika. Takže uživatelé hlavně podvozků Xray mají klid. Technická kontrola je daná, STOP and GO místo také.
</p>
<p>
V hale potkávám postupně známé tváře – Petra Grofa, Jirku Tlustého, Standu Němečka, Jardu Kopeckého, Ivo Gombíka a další jezdce, které ještě osobně neznám. Ale oni znají mě.
</p>
<p>
Startujeme první kvalifikaci dne. 10 sekund do startu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo 1.</b>
</p>
<p>
GT – na start vyrazil prozatím menší počet modelů a i po delší pauze ukázal svoje kvality Jirka Tlustý. Zvítězil. Asi se připravuje již na letní sezónu Large Scale. Skupiny jsem nafotil, aby jste měli přehled. Opravdu mnoho jmen neznám a budu se s nimi seznamovat. Díky za pochopení.
</p>
<p>
Pro Stock – další jezdci vyrazili na svoji první jídzu. Jarda Kopecký z RC klubu Blansko jel před Petrem Sedláčkem. Ve skupině byli i další jezdci z RC klubu Trutnov. Sedláček vs Kopecký. Krásně vyrovnané.
</p>
<p>
Stock – na startu model Fiata Abarta s předním náhonem. Krásný model – opět se jedná o naprosto dokonalou repliku. I takové modely zde jezdí. Máte tento model na foto. Tři skupiny jezdců v této kategorii a já startuji v druhé. Samozřejmě s podvozkem Tamiya TT-01E a s karoserií Arta Garaiya.
V této kategorii startuje i mladičký Alex Tlustý. Milan Maskymov najel v první skupině 20 kol. Ve druhé skupině to byl Michal Kneys, který najel již 22 kol. Igor Vlahovič poprvé vyjel na trať a nakroužil 20 okruhů. V poslední skupině zajel nejlépe Raďo Ďuraňa. 22 kol najeli ještě Filip Veselý, Milan Wolf.
</p>
<p>
Formule 1 – Standa Němeček vítězí před Tomášem Svobodou a Jirkou Tlustým. 7 jezdců celkem v této kategorii. Zde jsem zahlédl i karoserii BPA a vypadá opravdu zajímavě. Zdeněk Beneš komentuje každou jízdu a prý slyšel piloty formulí až na své stanoviště.
</p>
<p>
Modified – nejrychlejší modely na trati. První skupina byla zatím jen ve třech modelech. Kolegové
z Polska mají přijet později. Víťa Vala ale nesmí v této kategorii chybět. Jede až ve druhé skupině. Taktéž Jarda Kopecký jede tuto kategorii. Zdeněk Beneš kromě moderování jede zde se svým modelem. Petr Grof, Michal Blahovský, Ivo Gombík. Toto jsou piloti super rychlých modelů.
</p>
<p>
Petr Grof hraje na kytaru, hraje hudba, wifi jede = fotky a první video máte k dispozici. Jízdu řídí počítač, kteří mnozí známe z jiných závodů. Zdeněk Beneš vše doplňuje. Jdeme na kolo druhé přátelé. Jinak jsem zapomněl, že kromě motorů a případně regulací je zde pneu, mazání volné. To jen tak na okraj.
</p>
<p>
Jinak u jízdy hraje decentně hudba,a to se mně osobně velmi líbí. Nejste tak stresováni :-). Dokonce jsem si všiml, že není potřeba nasazovačů. I v těch zadních skupinách jezdí piloti ohleduplně a dávají si pozor. Toto je opět můj osobní názor.
</p>
<p>
K dispozici je i kompresor přímo v hale. Ale je tichý a nedělá zbytečně hluk. Chlupů z dráhy je požehnaně. Ale máme vzduch 🙂 a ten to rychle vyřeší, že jo.
</p>
<p>
Ještě jedna zajímavost. Na tomto závodě nepotřebujete peníze k nákupu dílů. RC Technika má platební terminál. Začíná se mi tu celkově líbit… Za malou chvíli jdeme na druhé kolo kvalifikací.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo 2.</b>
</p>
<p>
GT – Jirka Tlustý výborně i po pauze. Filip Veselý na něj s kolegy prostě neměl. Ale GTčka zde jedou krásně a ladně. I pokličky jsou pro modely příjemné a nenakopávají.
</p>
<p>
Pro Stock – Jarda Kopecký v souboji s Petrem Sedláčkem. Kdo z koho. I ve finále to bude mezi nimi boj. A první STOP and GO za zkrácení dráhy. Honza Blahovský komentuje jízdy a pomáha Zdeňku Benešovi s organizací.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/0nIijtwd-08?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/0nIijtwd-08?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Stock – Fiat Abart v akci a opravdu pohledná podívaná. Já zpracoval další krátké video z kvalifikací. Radoslav Ďuraňa opět vítězí a nemá konkurenci. Zdeněk Beneš komentoval jízdu druhé skupiny a neopomněl podotknout, že Igor Vlahovič jede šasi TT-01E s motorem 17,5T a i s takto levným autem se dá slušně povozit. Zatím co jsem nasazoval, nahrálo se další video. Ve standardu jedou tito jezdci: Igor Vlahovič, Pavel Švec, Standa Mašek, Honza Koutník a Milan Wolf. Igor zatím průběžně třetí a možná může pomýšlet i na drué místo v této podkategorii. Jasně vede Milan Wolf (22 kol). Ale vypadá to na souboje mezi Pavlem Švecem s Igorem Vlahovičem. Oba nájezd 20 kol.
</p>
<p>
Formule 1 – komentář je slyšet i mimo halu, kde mám lepší signál pro wifi. A tak mohu zapsat průběh této jízdy. Ozvučení je opravdu slyšet odevšad. I hra Petra Grofa na kytaru. Standa Němeček si držel malý náskok před Jirkou Svobodou. Oba v těsném závěsu. Standovi se tato kategorie zcela jistě zalíbila. A v létě jej uvidíme asi na Porsche Cupu. A máme tu další STOP and Go. Zdeněk Beneš kontroluje situaci na dráze. Jirka Svoboda předjel i Standu a asi to vypadá na souboj ve finále mezi těmito jezdci. Jirka Svoboda si pomalu získal náskok před ostatními piloty. Jezdci se pouští ohleduplně, pokud jsou dojížděni o kolo zpět. Jirka Tlustý jízdu nedokončil.
</p>
<p>
Modified – před jízdou této skupiny udělal Zdeněk Beneš 5 minut pauzy. Přijeli jezdci z Polska a potřebovali čas na přípravu. I na toto se zde bere ohled. Pak již vše jelo dále. Petr Aman zajel nejlepší výsledek v první skupině. Polští kolegové zatím musí více ladit. Honza Blahovský kometoval jízdu místo Zdeňka Beneše, který právě jel. Petr Grof dojíždí první před Michalem Blahovským.
</p>
<p>
Další kolo za námi. Krátké video je nahráno. Práce mi jde jako po másle a málem jsem zapomněl jít nasazovat… Ale byl jsem vyzván pořadatelem a honem šel na svůj post. V depu Kopecký pořád ladí a ladí. Navíc jsem se dozvěděl, že zde jezdí pravidelně a líbí se jim tu. A doslechl jsem se, že tu byl i Pavel Magda z RC klubu Blansko a taky si zde oddychl. Takže zatím slyším pozitivní názory na tento závod.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo 3.</b>
</p>
<p>
GT – Jiří Tlustý v klidu. Ale zde se dnes testují modely na nadcházející 24. hodinovku. Ta se zde jede za 14 dní a je přihlášeno již 8 týmů. Nechybí týmy z Moravy. Zde máte krátké video z kvalifikace. Jeden model jede s průhlednou kaoserií. Zajímavý počin.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Pv8vKqegtu0?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Pv8vKqegtu0?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pro Stock – v jízdě za mnou přišel kolega z Polska a nabídl mi letáček s jejich nabídkou závodů. Polské Mistrovství se jede 12.3.2011 a více info najdete na www.rcauto.pl. Mezi tím jela skupina Prostock. I zde již startuje polský závodník Marek Kusiakiewicz. Honza Mašek odstoupil. Jarda Kopecký aspiroval na skvělý nájezd – 24 kol. Petr Sedláček již mírně ztrácí. Jarda začíná dominovat. Získává TQ, protože najel již dvakrát dobře. Martin Ševčík třetí.
</p>
<p>
Stock – Honza Blahovský motivován předešlou jízdou. On v jízdě pokračoval, zatímco další piloti tribunu opouštěli. Radek Štěrba ve vedení. Honza až za ním. Hudba hraje decentně a já se chystal na další jízdu. Na regulátoru jsem nastavi akceleraci na stupeň 6. Uvidím, zda to bude mít vliv na nájezd. Motor má zatím teplotu ok. Igor si vylepšil nájezd, ale na Pavla Švece nestačil. Teplota motoru je již na hranici únosnosti. Radoslav Ďuraňa opět výborně. Igor Vlahovič najel nyní 21 kol (o necelé kolo více) a na druhého v pořadí Stock Standard ztrácí cca 5 sekund. Uvidíme, v jakém finále celkově piloti skončí. Ale máme před sebou ještě jedno kolo kvalifikací.
</p>
<p>
Formule 1 – Stanislav Němeček opět ve vedení a jízda ze zadokolkou mu svědčí. Ovšem Jirka Svoboda pomalu stahoval náskok Standy. Jirka Tlustý kroužil na 5. pozici. Mezi prvním a druhým pouhých dvě a půl setiny sekundy. Honza Blahovský stále komentuje jízdu a nakonec poslední kolo projel jako první smyčkou Jirka Svoboda. Potlesk po jízdě všem jezdcům. Zde se tleská i v kvalifikacích. To se jinde moc nevidí, myslím si. Jirka Svoboda prozatím tímto získal TQ. A my se můžeme těšit ještě na další kolo.
</p>
<p>
Modified – Míra Červ poprvé ve vedení. Petr Grof to nebude mít lehké ve finále. To bude hodně našlápnuté. Z finálových jízd budou záznamy. I když Petr opět zrychlil a najel 25 kol.
</p>
<p>
Bufet otevřen a vynikající gulášek – taky si jej dám. Jak bude pauza. Než jsem se nadál, už jsem měl nahráno další video z GT kvalifikace. A chvilka a zase jdu na tribunu. Fakt to letí… Kdo nevěří, ať jsem přijede osobně.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo 4.</b>
</p>
<p>
GT – chtělo by to více modelů na dráze. Ale na 24. hodinách pana Krakonoše jich tu bude již určitě 8. Jirka Tlustý má rád stáj RED Bull, protože i jeho GTčko je takto zbarveno. A jede mu to opravdu skvěle. Myslím, že to můžete zhodnotit na videu výše zveřejněném. Jirak Svoboda testuje na vytrvalostní závod a také zrychluje a pokořil již 15 sekund na kolo. Přípravy pomalu vrcholí.
</p>
<p>
Pro Stock – TQ má tedy Jarda Kopecký. Ostatní pozice jsou nejasné. Takže piloti mají možnost zamýchat pořadím. Petr Sedláček se snaží Jardu stíhat. Petr je domácí jezdec a měl by mít výhodu. Ale zatím tomu tak není. Ale finále je vždy jiné a s jiným průběhem. Jezdce na tribuně vyfoceny do historie OPEN Tour. Martin Ševčík bude startovat z třetí pozice v A finále. Osmé místo bude patřit polskému reprezentantovi.
</p>
<p>
Stock – i zde jsem natočil krátký záznam. Hlavně Fiat Abart je naprosto famózní podívaná. Posuďte to sami. Jarda Kopecký byl jako první na místě nasazovače a byl za to pochválen. Ostatní museli být osloveni. Honza Blahovský zajel dobře a i tak bude finále Stock opravdu těsné. I Alex Tlustý jede výborně. Radek Šťerbák, Mirek Novák… To bude zajímavé finále. Každopádně minimum chyb v poslední skupině Stock. A my se můžeme těšit na souboje v A finále i těch dalších. Radoslav Ďuraňa by mohl být adeptem na bednu. Ale není sám.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/lIeZbvmUc0k?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/lIeZbvmUc0k?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Formule 1 – malá oprava koberce a F1 opět na trati. Jirka Svoboda může mít TQ. Ale i Standa Němeček. Kdo to bude ? Ondra Šrámek letěl vzduchem, dnes nestačí soupeřům, přitom on na vedoucí pozice. Jasně slyším hlas do bufetu a mohu v klidu nahrávat videa a foto. A stále vím, co se děje dole. Nemusím to vidět. A tak se dozvídám, že TQ nakonec získal pro tuto kategorii Jirka Svoboda. Tomáš Svoboda nakonec třetí. Standa druhý. Počkejme si na finále.
</p>
<p>
Modified – ve finále A budou jistě Petr Grof, Michal Blahovský a další. Jsem na obědě, a tak Vám potom přinesu pořadí na finále. Další video nahráno – je to ze Stock.
</p>
<p>
Ta hudba při jízdě se mi opavdu líbí a uvolňuje mě. Když řídím skutečné auto, bez hudby to taky nejde. Takže mi to zde plně vyhovuje. A je to určitě změna oproti jiným závodům.
</p>
<p>
Na foto máte finálové skupiny. Prosím, podívejte se na skupiny, nebudu to zde vypisovat. Díky. Já se jdu připravit na svoji jízdu a musím nějak stíhat natáčet finále.
</p>
<p>
<b>Finálové kolo 1</b>
</p>
<p>
GT – Jirka Tlustý v pohodě první před Filipem Veselým. Třetí jezdí testovací model s průhlednou karoserií. Ta ještě čeká na svůj lak. Je z produkce firmy BPA.
</p>
<p>
Pro Stock – jedna skupina, tedy všichni v A finále. Jarda Kopecký TQ. Ale to už víte. Jarda Kopecký vítěí v pohodě a s jasným náskokem před Petrem Sedláčkem. Tan několikrát chyboval a doplatil na to. Třetí dojel Martin Ševčík.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ZKvWz9xPwvA?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ZKvWz9xPwvA?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Stock – C finále bez problémů odstartovalo. Zde jede i Fiatek z poslední pozice. Jede zde i Alex Tlustý i polský jezdec Darek Rzasa (žlutá karoserie). Zdeněk Beneš okomentoval všechny aktéry této finálovky včetně popisu modelu. Musí znát dobře aktéry, protože je to poměrně náročné. Znám to osobně ze svého pohledu. V tomto finále jedou i úplní začátečníci. Avšak zde jsou podporováni i
v této jízdě a po psychické stránce je to pro ně vzpruha do dalších závodů. C finále vyhrál nakonec Darius Rzasa. B finále startoval z druhé pozice Igor Vlahovič. Před ním Jiří Kolman a za ním Pavel Švec. Igor to nebude mít lehké. Ten byl v jízdě atakován a musel dojíždět ztrátu. B finále vyhrál Jiří Kolman před Pavlem Kochem a Honzou Blahovským. A finále bylo v režiji Raďo Ďurani. Dále pak Standa Mrázek a Michal Kneys.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/pUj4pIvHjGw?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/pUj4pIvHjGw?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Formule 1 – plno soubojů a napínavých okamžiků. Střídání pozic od začátku do konce. Komentář po celou dobu jízdy (a ne jen zde). Pořadí po jízdě Jiří Svoboda, Standa Němeček, Ondra Šrámek.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/62AxSBHH-W0?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/62AxSBHH-W0?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Modified – zde to bylo také napínavé mezi Michalem Blahovským a Petrem Grofem. Oba od začátku do konce za sebou a neobešlo se to bez ťukanců. Třetí v triju Jarda Kopecký. Pořadí po jízdě Petr Grof, Michal Blahovský a Jarda Kopecký.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/mhMWxW-nYnI?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/mhMWxW-nYnI?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Zdálo se Vám nyní, že jsem toho méně napsal ? Nedivte se, když jsem točil všechny finále A
v tomto kole. Jen podotýkám, že jsou v plné délce, a tak je nahraji až doma na rychlé lince. Foto modelů již máte nahráno. Budu natáčet ještě poslední kolo finálových jízd. Opět v celé délce. Teď si odpočinu a budu se soustředit na finále B. Chci zajet lépe…
</p>
<p>
<b>Finálové kolo 2</b>
</p>
<p>
GT – Jirka Tlustý opět vítězem a nemá konkurenci. Není ani co sledovat. Pouze dva modely v soutěži a třetí se jen ladí. Ale i to patří k tomuto závodu, je to zde umožněno.
</p>
<p>
Pro Stock – krásný souboj Jardy Kopeckého, Petra Sedláčka a Martinem Ševčíkem. Neskutečná podívaná. Sand bude i ve třetím kole. To budu natáčet. Jarda první a stává se celkovým vítězem kategorie. Martin Ševčík druhý. A zde bude ještě zajímavá situace ve třetím kole. Zdeněk Beneš neúnavně hovoří do mikrofonu. Kde bere energi?
</p>
<p>
Stock – C finále jsem pro Vás přece jen natočil. Aby i to, co jedou tuto finálovou skupinu, měli vzpomínku. Vše uvidíte na videu. B finále měl v režiji Honza Blahovský. Ale zadarmo to neměl. Igor opět doplatil na kolize a než se vzpamatoval, musel se probojovat na 5. místo. Najel však 24 kol !!! Nejlepší najíždí kol 25. Tak jede model TT-01E na OPEN Tour. V A finále se stal celkovým vítězem Rado Ďuraňa. Metodou start / cíl. Zdeněk Beneš se snažil hlídat jízdu a dařilo se mu to. I po jízdě si nechal vysvětlit poslední kolizi. Nakonec druhý Ondra Polívka, Filip Veselý.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/MKRfH_N43Dc?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/MKRfH_N43Dc?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Formule 1 – Ondra Šrámek dostal STOP nad GO. Ve vedení Standa Němeček. Jirka Svoboda si také musel dávat pozor na narážení ze zadu. Zdeněk opět hlídá a nestačí to komentovat. Několik karambolů
s jezdci o kolo zpět. Jirka Svoboda vs Ondra Šrámek. Ondra vítězí. Neskutečné. Třetí kolo natočím. Právě ta rozhodne.
</p>
<p>
Modified – atmosféra na vysoké úrovni, myslím si. Hudba hraje o přestávkách hlasitěji, v jízdě se zeslabí a jezdci čekají na signál startu. Ten přichází pokaždé jinak a se zpožděním. Petr Grof / Michal Blahovský. Potom Jarda Kopecký, Míra Červ, Zdeněk Beneš. Petr Aman jezdí spíše vzadu v poli. Oba modré modely těsně za sebou. Kdo z koho ? Ivo Gombík také nejede špatně a čeká na chybu soupeřů. Víťa Hola jel na druhé pozici. Vítečná pozice v jízdě. Jarda Kopecký se propadl za Víťu. Ale Jarda nejede v podvozku Xray T3 modified motor. Takže i tak si vede dobře. Jak to skončilo ? Petr Grof, Michal Blahovský, Jarda Kopecký (chyba Víti Holy).
</p>
<p>
Diváci jsou také na galerii. Zájem je, jen nevím, zda to jsou místní či odjinud. Ale to je jedno. A máme před sebou poslední kolo, které bude napínavé. Sice o vítězi Prostock a Stock A je rozhodnuto, jinde nikoliv. Poslední kolo budu opět více točit. Méně psát…
</p>
<p>
<b>Finálové kolo 3</b>
</p>
<p>
GT – Jirka Tlustý v klidu kroužil na prvním místě. Krátký záznam toho bude důkazem. Jak jsem řekl do záznamu, chtělo by to jezdce co jezdí na Moravě Xray Challenge nebo HIT Zlín a to by byla podívaná. Tam je účast vysoká.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/qNob0PKAfTk?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/qNob0PKAfTk?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Pro Stock – Jarda opět vítězem. Nic nového. Petr Sedláček si dojel pro druhé místo. Jeho týmový kolega od něj dostal kol. Byl jím Martin Ševčík. Ostatní na videu. Není celé, ale hlavní tam je. Alespoň doufám.
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/vUgAeawCZiY?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/vUgAeawCZiY?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Stock – vítězem jízdy v C finále po soubojích . B finále natočil Jarda Kopecký, abych měl důkaz, že jsem tu jel. A opět jsem dojel 4tý. A finále startoval Rado Ďuraňa z poslední pozice a i tak dojel opět první. Další místa byla napínavá se spoustou změn. Počkejte si na video :-)…
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/hPO3d4xmb3Y?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/hPO3d4xmb3Y?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/gsEV0ddnIiw?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/gsEV0ddnIiw?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Formule 1 – krása a zábava s komentářem. Vše na videu bude večer k dispozici. Nechte se napínat, kdo bude na stupni vítězů… 🙂
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/vf58gZrVFGs?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/vf58gZrVFGs?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Modified – bude na videu vše podstatné… A vítězové ? Počkejte si 10 minut. A jak si hrál Petr Grof s Michalem Blahovským ? Počkejte si… na video 🙂
</p>

<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/S4GrHipTp40?hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/S4GrHipTp40?hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>

<p>
Za malou chvíli bude vyhlášení. Fotky máte hned, videa až večer po příjezdu do Brna. Všechno bude.
</p>
<p>
Ještě než odjedu, tak provedu poprvé v historii online reportů takové hodnocení na závěr. Jak to bývá u recenzí například notebooků na serveru notebook.cz. Plusy a mínusy závodu… Bude to pouze můj názor a nemusíte se s ním ztotožňovat. Na to upozorňuji předem. Děkuji. Vydržte mmt. Vyhlášení je před námi.
</p>
<p>
Vyhlášení proběhlo v pohodě a vítězové obdrželi krásné plakety. Mně došla baterie v aparátu, a tak foto je z produkce RC Magazine, konkrétně fotil Petr Sedláček. Vítěze uvidíte na fotkách. A teď
k tomu hodnocení ve stylu recenze na konec závodu…
</p>
<p>
<b>Plusy:</b>
</p>
<p>
– velký koberec a místa pro depa
</p>
<p>
– skvělé ozvučení, které je slyšet jasně všude i mimo hlavní halu
</p>
<p>
– wifi
</p>
<p>
– online kamera, která by měla časem jet rychleji
</p>
<p>
– vynikající občerstvení, kompresor k čištění modelů
</p>
<p>
– základní ND díly zajištěny
</p>
<p>
– neúnavný komentář v podobě Zdeňka Beneše, Honzy Blahovského (Zděněk toho nakomentoval více)
</p>
<p>
– hlídání čistoty jízdy dle možností (video je důkazem)
</p>
<p>
– bezpečná dráha
</p>
<p>
– originální hudební doprovod, který mě osobně nerušil a líbil se mi
</p>
<p>
<b>Mínusy</b>
</p>
<p>
– velká vzdálenost z Moravy a dlouhá doba jízdy (ale když pojede více lidí v autě i ten benzín se dá podělit). Ostatně je to největší položka v rozpočtu. Ale ten čas sem přijet – to pak stojí za to
</p>
<p>
– na vyhlášení by měli být pokud možno přítomni všichni jezdci. Ale dlouhá vzdálenost se dá pochopit. Toto není chyba pořadatele
</p>
<p>
– online přenos výsledků na web My RCM pro podrobnější možnost sledování výsledků a jízd ze závodu hlavně pro ty, co tam nejsou. Ale i o tomto už kluci z Trutnova asi přemýšleli
</p>
<p>
Že jsem nenapsal více mínusů ? Něco by se možná našlo. Ale v globále to prostě dneska jelo jak mělo. Pokud někdo z Vás našel nedostatek závažnějšího charakteru, můžete jej sdělit přímo pořadateli nebo napsat názor pod článek, který najdete později na RC Magazine.cz. Je tam možnost diskuse pod článkem.
</p>
<p>
Tak to je asi z redakce masters.cz pro dnešek ze Rtyně vše. Já se ubírám na cestu domů a před 24. hodinou budou k dispozici videa z finálových jízd. Díky za pozornost.
</p>
<p>
—————————————————————————————————-
</p>
<p>
Ještě pod čarou vám sdělím moje náklady na tento závod:
</p>
<p>
– 900 Kč PHM (cca 400 km) tam i zpět
</p>
<p>
– 250 Kč ubytování v apartmánu Tereza (opravdu luxusní prostředí) a na závod jsem byl odpočatý
</p>
<p>
– 150 Kč jídlo tam i na cestách, plus dárek pro malého z výletu
</p>
<p>
– 300 Kč startovné. Toto jsem neplatil za to, že jsem po celý den pro klub RCA Trutnov dělal online report se vším všudy a já si tohoto velmi cením
</p>
<p>
CELKEM tedy: 1600 Kč (já jen 1300 Kč bez startovného). Pokud se podělí více osob o PHM a nebudete zde spát (i když můžete zdarma v hale), pak se cena dostane i pod hranici 1000 Kč !!! Ceny jsou orientační a mohou se mírně lišit.
</p>
<p>
A víte, co mi udělá ze všeho největší radost ? Já nezveřejňuji maily s pozitivními a negativními názory (je jich poskrovnu a spíše dostávám rady co dělám špatně a na co si dát příště pozor) a nechávám si to pro sebe. Ale přece jen ta sledovanost dnes byla poněkud větší než jsem zvyklý a proto jsem se rozhodl zveřejnit e-mail od pana Mirka Šíra, který jsem dnes obdržel a nezbývá nic jiného, než si toho vážit. To je pro každého redaktora to nejlepší do budoucna… Cituji:
</p>
<p>
„Ahoj Igore, z tý Rtyně to byla skvělá reportáž, opravdu to děláš perfektně, se vším co tam píšeš
souhlasím, pravidelně tam totiž jezdím a vím jak to kluci dělají (tuhle sobotu jsem bohužel musel do práce) ale dík tvé reportáži jako bych tam byl, absolutně není nic co bych ti vytkl měj se Mirek Šír“
</p>