Hit Zlín 4.9.2010 – online

Igor Vlahovič


LAST UPDATE: 15:30 – fotogalerie k závodu

S Petrem Baxantem jsme dorazili do Otrokovic před 8. hodinou ranní. Petr nevypadal, že pojede, ale nakonec se rozhodl poměřit síly se mnou a kolegy z kategorie Hobby.

A honem na trať a učit se stopu. Igor Vlahovič pojede dnes motor střídavý Robitronic 17,5. Rychlost oproti Migu s převodem 58/24 je menší, ale na Otrokovické trati, která je technická, to nehraje roli. Igor by otestoval i motor 21,5 Robitronic, ale ten už bude příliš pomalý. Každopádně srovnání s Petrem a ostatními bude.

Půl deváté a pekárna Veka s.r.o. opět doručila první várku vynikajících koláčků k ranní snídani. Je to již tradice na těchto závodech. Většina jezdců nechala tréninku a hurá do depa a občerstvit se.

A máme tu první vzkaz od Fanána Stodoly do éteru – „Zdraví svoji manželku a rodinu“. Fanán dnes pojede opět svůj oblíbený 2WD stroj. A nebude sám.

Petr Nesládek dal do Xray šasi motor Speed Passion 13,5, jelikož LR X12 se hřeje a umírá. Uvidíme, zda mu to pomůže se zlepšit a užije si jízdu více. Petr Baxant mezi tím naladil model Tamiya TT-01E a je plně připraven.

Už se čeká na začátek presentace. Po ránu poněkud chladněji. Snad se nám oteplí, protože mám prsty skřehlé a tíže se píše reportík…

Ještě v rámci presentace Igor pořídil přímo na dráze nový redaktorský stoleček od kolegy Karla Martince. Svůj poslal gratis dále. Neuvěřitelné obchodování ještě před vlastním startem.

O časomíru se dnes opět bude starat Zdeněk Šafář. Opět nás čekají komentáře a řízení závodu pod jeho vedením. Minule to bylo opt na pohodu a dnes tmu nebude jinak.

Trénink v plném proudu tak jako diskuse Romana Štalmacha ohledně motoru a kategorií na zimu. Bliší info naleznete na stránkách www.rc.zlin.cz a potom i v jejich foru.

9:15 proběhla rozprava, sdělilo se podstatné a mohlo se po 9:30 začít s kláním. Slova se ujal Petr Novotný.

Kategorie jsou jako obvykle tedy EKO 2WD (Formule), GT, Hobby, Stock a Superstock. Účast v Superstock největší. Stock si drží standart na Hobby 8 jezdců. Což je klasika. Do této kategorie se přihlásil i nový jezdec Adam Gitter.

Kvalifikace 1

GT – Formule a GT vozy dohromady. Oba modely pouze se zadním náhonem. Milan Peška, Roman Štalmach, Ríša Granát, Antonín Hráček, Fanán Stodola a další. Podrobný seznam pilotů uvidíte na foto odpoledne. Tonda měl po nárazu se svojí F104 problém. První jízdu dne dojel první Mira Dolanský. Rudolf Ševčík dojel druhý.

Stock – předepsaný motor 17,5 střídavý. Minule velmi dobře Ladislav Lebánek, Martin Bábovský jun. Dnes v této kategorii 8 pilotů včetně Pavla Martince či Tomáše Kovaříka jun. A Zdeněk Šafář odstartoval druhou jízdu dne. Modely s motorem 17,5 jedou svižně a v kombinaci s hodně dobrým regulátorem se výkon poněkud upraví. Na regulátoru i v této kategorii záleží. Zde je pouze omezen LRP nejvyšší řady. Ale Speed Passion GT2.0 povolen je a s novým programem jede podstatně lépe. Pro přesná pravidla se informujte na stránkách klubu Zlín. Ale jinak poměrně vyrovnané mezi většinou pole. Ale kdo jede jmenovaný Speed Passion, má navrch. Jakub Šimurda vyhrál (jel regulaci SP). Velmi dobrý výkon s dobrou technikou. Ladislav Lebánek druhý a do třetice Martin Bábovský jun.

2WD – zde dnes opět na tribuně Ondra Macháček na vozíčku. I on si přišel užít sobotního víkendu zde v Otrokovicích. Díky bezbarierovému pístupu si to může užít bez starostí. Pouze 4 jezdci v podobě Fanána Stodoly, Rudolfa Ševčíka, Ondry a Romana Štalmacha. Roman jízdu vyhrál.

Hobby – Igor Vlahovič jel nyní motor Robitronic 17,5 a zajel kolo 16,30. Petr Baxant na něj sice ztratil, ale díky své chybě. Dojel ve 22 kolech s Igorem. Pete Neskádek třetí. Adam Gitter jel pod vedením svého otce a jel napoprvé pěkně. Fanán s 2WD strojem na pohodu. Do další jízdy Igor připraví motor 21,5 Robitronic, aby měl srovnání v nájezdu a best lapem.

Superstock – Petr Nesládek zrychlil a to díky nahrání nového softwaare. Ale i havaroval a ztratil. Jirka Olšar, David Fráňa, Michal Kubina, Zdeněk Zikmund, Zdeněk Šafář, Petr Novotný, Milan Peška, Mira Dolanský… Tito piloti a další budou dnes usilovat o post nejvyšší. Ve skupinách potom nejlepší jezdci byly Zdeněk Zikmund, Dušan Vičánek, Jakub Šimurda. Dušan zatím ve vedení a nechal za sebou prozatím i Petra Novotného.

Kvalifikace 2

GT – nutno podotknout, že dnes GT vytlačily Forumle. Což je zajímavý vývoj pro dnešní závod. Takže na dfráze dnes pouze jeden model GT a ostatek monoposty. Mira Dolanský opět první. Polepšil si nestor kategorie 2WD Roman Štalmach. Například Fanán Stodola nedá dopustit na stejnosměrný motor Johnson, který nyní v modelu má. Dle něj je to jedna z nejlevnějších variant pro pohon modelu. A jemu prostě vyhovuje.

Stock – trochu napomenutí pro nasazovače a jejich dochvilnost na další jízdu. Zdeněk Šafář hlídá průběh a ani toto mu neunikne. Nechce, aby zde lidé byli zbytečně do večera. V čele Ladislav Lebánek před Jakubem Šimurdou, který se za krátkou dobu ježdění zlepšil. Hodně dělá jeho umění, ale i technika má co do sebe. Kuba jede podvozek Xray. Kuba se ke konci jízdy probojoval na první pozici a udržel ji. Tedy druhé vítězství v kvalifikaci. Prostě mu to jde. A nejen dnes (řeč je u Jakubovi).

2WD – Roman Štalmach jede dnes monopost. Ondra Macháček jede karoserii Audi A4 Kombi. Moc pěkné auto se zadním náhonem. Mám pocit, že tuto karoserii lakoval Tomáš Brodský. Ondra Macháček má sice pěknou boudu, ale přítlak tam není a grip je nízký. Fanán jede klasiku Protoform. Rudolf Ševčík čistou Le Mans karoserii. Ondra Macháček formuli. Zajímavá skladba karoserií v této kategorii. Jízdu vyhrál Roman Štalmach i přes „handicap“ s karoserií.

Hobby – otec od Adama Gittera dal rozhovor s Igorem Vlahovičem na téma jeho psaní do časopidu RC Cars. Je pravidelným čtenářem. Igor jel nyní 21,5 motor a nejlepší kolo měl za 17,25. Průměr byl 17,8. O sekundu horší kolo jak s motorem 17,5. Igor dojel třetí za Petrem Nesládkem a Petrem Baxantem. V jednom kole, protože kolegové chybovali. zatímco se 17,5kou vyjel 1080 mAh za 6 minut jízdy z LiPo 5300 mAh, s 21,5kou to bylo 877 mAh. Na třetí jízdu již opět nastoupí oba Černohousové. Ti pravidelně přicházejí na závod později. A ihned začali živě komunikovat s ostatními jezdci hobby.

Superstock – začalo lehce krápat a všichni upírali zrak k obloze. Aby nezačalo více. To by bylo nepříjemné a zdrželo by to průběh. Ale jízdy všech skupin proběhly a v čele Dušan Vičánek, který najel nejlepší nájezd prozatím. Jinak opět dobře Jakub Šimurda. U časomíry občas probíhá živá diskuse o pravidlech na zimu a žhavým tématem je i kategorie Hobby. jak to dopadne – na to jsme všichni zvědaví.

Kvalifikace 3

GT – na poslední kvalifikační kolo přestalo krápat. Ono mokro pro mechová kola není ideální a modely nesedí. Konečně sesadil Milan Peška vedoucího Miru Dolanského ze sedla. Ale TQ to Mirovi nevezme. Ríša Granát nyní třetí a potom Rudolf Ševčík.

Stock – opět začalo krápat. A tak opět sledování oblohy, která není přátelská. Ladslav Lebánek konečně také nechal za sebou Jakubu Šimurdu. Třetí dojel Pavel Martinec. David Fráňa ukořistil čtvrté místo. Ale ani vítězství Ládi nevezme TQ na finále Jakubovi.

2WD – Roman opět výborně. Dnes se drží vepředu. Ale drobný deštík ovlivňoval výkony v této kategorii.

Hobby – déšť v průběhu jízdy zesílil. A tak modely zpomalovaly. Igor Vlahovič vyhrál jízdu, ale i on musel ubrat. A to vrátil motor 17,5. Druhý dojel Petr Baxant (o kolo méně). Petr Nesládek třetí o dvě kola méně jak Igor. Petr ztratil zcela grip. Pavel Martinec měl problémy s modelem, který nechtěl poslouchat. Oba Černohousové na dráze. Otec udílel cenné rady synovi. Otec jel a ještě sledoval jízdu svého svěřence. Po ukončení jízdy již dosti pršelo. Závod je nyní přerušen. Mnozí navšíví nyní místní restauraci. I já s kolegy jsem šel otestovat menu… Vyčkejte na aktuální info, kde se bude řešit případné ukončení závodu.

Stále prší a tak se rozhodlo, že závod bude pro dnešek ukončen. Pořadí se započetlo ze tří, popřípadě ze dvou odjetých kvalifikací. Výsledky najdete na stránkách klubu Zlín. Odpoledne bude kdispozici fotogalerie, kde bude jasně vidět, že dráhy není sjízdná.