Hit Zlín 10.7.2010 – online

Igor Vlahovič


LAST UPDATE: 11.7.2010, 11:30, provedena korekce v textu

Je 10.7.2010 a já se vydal na dráhu do Otrokovic, kde se koná tento den závod seriálu HIT. Už jsem tam dlouho nebyl a bylo potřeba se podívat, co je na dráze .nového a jak to tam kluci mají pod kontrolou. A tak jsem sedl s kolegou Tomášem do auta a v 8 hodin jsme na místě.

V areálu již pár jezdců s připravenými depy a někteří již na tribuně ladí svoje modely. Marek Černý má depo hned vedle nás brňáků. Je tu ještě Petr Baxant, který s Tomášem Erdélyim pojede Hobby. Já naopak zkusím Superstock. Opět pro srovnání.

Vybalím depo a první krok vede na tribunu. Ta doznala změny a je nová. Bezbariérová část je opět k dispozici. Kroužím a dělám model více zatáčivější. Až se daří. Ovšem někteří jezdci mají více výkonu jako já. Marek Černý přichází na tribunu a konstatuje rozdíl mezi regulátory SXX a LPF 2.0. Je mi to jasné. Pak si půjčuje můj model a zkouší jeho jízdní vlastnosti. Líbí se mu a svěřil se mi, že o něm i uvažuje. Údajně se na něm dá nastavovat více prvků. Uvidíme, jak to v depu Černých nakonec dopadne.

Zmizela buňka, kde bývalo občerstvení, toalety opět v patře. Ale obchod a restaurace nedaleko. Dráha nově natřena a vyznačena. Asfalt nedoznal změny a opět musíte mít podvozek hodně vysoko. Měřící zařízení na stejném místě, kde poblíž sedí i Petr Novotný, se kterým se zdravím posléze. Pak zdravím ostatní jezdce a také Fanána Stodolu, který jede tuším jak Hobby, tak i 2WD. Martin Bábovský, Roman Krejčí, tým STS Chvojkovice a další jezdci se pomalu scházejí v depech a posléze na tribuně.

Je potřeba nyní ještě poladit zrychlení mého modelu, takže jdu na to a počkejme si na rozpravu. Ze závodu bude opět foto i video. Ale wifi není free k dispozici a tak prosím vyčkejte na odpoledne.

Já jsem změnil na podvozku obutí. Xenon jsem změnil za Corally, upravil výchylky a dal lehký převod. A model změnil o 50% jízdní vlastnosti k lepšímu. Dráha v Otrokovicích je hodně technická a vyžaduje jiné nastavení. A to se Marek Černý podíval na nastavení a konstatoval, že by to šlo udělat lépe. To já vím, ale stále jedu tovární nastavení.

Petr Baxant pomohl Tomášovi Erdélyimu, kterému vypověděl regulátor. Petr mu zapůjčil svůj. A tak Tomáš může jet závod bez problémů. Pomoc mezi závodníky je krásná vlastnost. Mirra Dolanský opět prodává náhradní díly a příslušenství k modelům. Tak jako vždy.

Já jsem kvůli psaní a ladění auta málem zapomněl na registraci. Ještě, že mne upozornili. Zdeněk Šafář bude dnes opět u časomíry společně s Petrem Novotným. Zdeněk již v zimě odváděl kvalitní práci pro klub RC Zlín. Dle mého názoru tomu nebude jinak ani nyní.

Rozprava bude cca kolem 9:30.

Rozprava proběhla před 9:30 a ihned začal závod. Pořadí kategorií bude následující: World GT, 2WD EKO, Stock, Hobby a Superstock. A protože tento závod není přenášen online přes My RCM, dozvíte se zde, kdo v jaké kategorii startuje. A to v průběhu kvalifikací.

Kvalifikace – Round 1

World GT – Marek Černý, Mirra Dolanský, Ríša Granát, Milan Peška, Rudolf Ševčík, Roman Krejčí, Pavel Melicher a Marek Soukup. Marek Černý neměl v prvním kole přemožitele a pravděpodobně nebude mít dnes vážný problém se soupeři. Marek se na každý závod pečlivě připravuje. A výsledky se dostavují. Na dalších místech se ovšem pořadí od začátku jízdy měnilo. Nakonec se na prvních pozicích objevili Milan Peška a Miroslav Dolanský.

2WD – Rudolf Ševčík, Fanán Stodola, Roman Krejčí. Pouze tři borci v kategorii. Takže stupně vítězů mají všichni jisté. Na startu se objevil nový člen kategorie – STS tým a ten bude testovat model Xray X10 na závod 12 hodin Blansko. Roman Krejčí jako jediný do cíle. Rudolf Ševčík a Fanán nepočítali. PC jim ukázal hlášení – No time. Zatím jednoduchý průběh.

Stock – Ladislav Lebánek, Aleš Koutný, Tomáš Kovařík jun., Dušan Vičánek. Motor 17,5 střídavý nebo ekvivalent MIG 500. Pro první kolo jen tři borci na startu. Tomáš, Petr a Fanán. Tomáš Kovařík má zpoždění. Nastoupí až na další jízdu. Takže nyní opět ulehčená situace. Dušan Vičánek zajel nejlepší výsledek. Na druhém místě kroužil Laďa Lebánek a třetí nyní Aleš Koutný. Výlety mimo trať nebudou zde vyjímkou. Kamera v pohotovosti. Budou asi hezké záběry.

Hobby – Radko Černohous, Petr Baxant, Radko Černohous jun., Tomáš Erdélyi, Fanán Stodola. Tomáš po startu odstoupil pro technický problém s regulátorem. A tak na trati jen dva modely Fanána a Petra. Nyní byl úspěšnější Petr Baxant s modelem Tamiya TT-01 a karosérií Ferrari 430.

Superstock – nejobsazovanější kategorie a zde pojedou Matěj Bábovský, Mirra Dolanský, Ladislav Lebánek, Zdeněk Kaška, Igor Vlahovič, Jiří Olsar, Marek Sukup, Milan Peška, Marek Černý, Dušan Vičánek, Martin Bábovský, Petr Novotný, Milan Šubík, Pavel Novotný, Zdeněk Zikmund, Ríša Granát, Zdeněk Šafář. Dvě skupiny jezdců. Ta první skupina byla hodně ostrá. Odvážný jezdce měl na karoserii i kameru pro onboard záznam. Spoustu karambolů a opět bylo co nasazovat a natáčet. Igor chyboval, ale potom klidnou jízdou dojel 4. Nechal za sebou některé střelce. Mirra byl nejlepší v první skupině. V druhé pak měli těsné rozestupy Marek Černý, Martin Bábovský, Dušan Vičánek či Petr Novotný. Hodně vyrovnané. Povrch je opravdu dost nerovný a nastavit model na tuto trať je problém. Hlavně ve vyšší rychlosti. Ale nakonec si s povrchem a nastavením poradili nejlépe Marek Černý, Petr Novotný a Dušan Vičánek.

Nasazovači byli vždy včas na místě. Takže první kolo proběhlo bez zpoždění a na pohodu. Zdeněk řídí závod dobře a komentuje průběh v jízdě. Jezdci tedy neslyší pouze info z PC, ale i detailní pořadí v jízdě.

Kvalifikace – Round 2

World GT – opět ve vedení Marek Černý. Ale potom se do čela dostal Mirra Dolanský a dotáhl jízdu do úspěšného konce. Druhý Marek a třetí Marek Melicher. Milan Peška nyní zakončil startovní pole.

2WD – krátké natočení jízdy třech pilotů, kdy kolize nebyly na pořadu. Kluci jeli v klidu a oproti Superstocku byla na trati pohoda. Na videu uvidíte, jak modely v některých částech dráhy poskakují. Na první pozici opět tým STS. Jízdy se nezúčastnil Rudolf Ševčík.

Stock – opět kamera v pohotovosti. Kolega Tomáš společně se mnou natáčel průjezdy. A bylo co točit… Výlety mimo trať a to i dost daleko. Ovšem i souboj Dušan Vičánek a Laďa Lebánek byl podívanou v opačném slova smyslu. Jeli v jedné sekundě a rozhodovala stopa. Aleš Koutný držel čtvrtou pozici. Tomáš běhal kolem tratě a snažil se zachytit jízdu. Jízdu vyhrál po urputném boji Ladislav Lebánek. Aleš Koutný nakonec vybojoval třetí místo. Pěkné.

Hobby – Tomáš Erdélyi dal model dohromady a modlil se, aby vydržel regulátor. Od rána bojuje s elektronikou ve svém modelu Tamiya TT-01. Petr Baxant je nadšený z dráhy, jen bych chtěl více soupeřů. První jízdu vyhrál a měl to hodně lehké. Už přemlouval Igora, aby si jak u Globusu stáhl výkon a nastoupil do Hobby s podvozkem TRF… Takto by to nešlo pane kolego. Tomáš kroužil na druhé pozici za nepřemožitelným Petrem Baxantem. Jeho Ferrari je připraveno dokonale. Petr opět vítězí a nedává soupeřům zatím šanci. Tomáš Erdélyi druhý. Do jízdy nastoupil i Aleš Koutný a společně s Fanánem kroužili se ztrátou v jednom kole. Fanán tedy třetí.

Superstock – Igor minulou jízdu dojel s kamínkem pod zadním ramenem a i tak zajel dobrou pozici. Jak to bude nyní bez kamínků a bez karambolu ? Nyní se potýkal s jiným problémem a to v podobě vypadlého konektoru z baterie. A tak opět nezajel dle svých představ. Ale jinak je plně konkurenční v této skupině. Poslední jízda je jeho šance. Dolanský Mirra vyhrál i tuto kvalifikaci před Milanem Peškou a Matějem Bábovským. Igor za sebou nechal Jirku Olsara. Zde bylo opět mnoho výletů mimo dráhu. Zato první skupina byla bez nehod. Opět těsné rozestupy. Petr Novotný byl úspěšný v tomto kole a vyhrál. Ale nezlepšil se pouze Petr, ale i Marek Černý, Martin Bábovský, Dušan Vičánek a ostatní v poli.

Po jízdě ihned do místního obchodu Billa pro občerstvení a na dráhu jsme dorazili s Tomášem právě, když se na jízdu chystala kategorie 2WD EKO.

Kvalifikace – Round 3

World GT – Dolaský, Granát, Melicher. Takové bylo pořadí po jízdě. Marek Černý řešil kuličkový diferenciál a v depu hledal důležitou podložku. U toho mu asisatovali další kolegové. Nakonec to byl jeho otec, který měl nejlepší oči a ani magnet nepomohl.

2WD – STS tým je neporazizelný. Roman Krejčí nyní se svou plackou druhý a zkušenosti z Moravian Le Mans Seruie se zde projevují. Třetí Fanán Stodola, který jede Tamyia F103 GT jak v této kategorii, tak i v Hobby.

Stock – Ladislav Lebánek si pojistil TQ na finále. Za ním se zařadí Dušan Vičánek, Aleš Koutný a Tomáš Kovařík jun. Finále bude zajímavé a bude ve znamení souboje Lebánek / Vičánek.

Hobby – zde také nastoupili se zpožděním další dva piloti. Radko a Radko Černohous jun. se svými modely Subaru také na startu. Pole je tedy větší a Petr Baxant se nemusí trápit, že dostane vítězství zadarmo. Aleš Koutný naladil svůj Nissan 350Z a potrápil i zkušeného Petra Baxanta. A také Aleš vedl krátkou dobu a Petra potrápil. Ale TQ na finále udržel Petr. I Tomáš z Brna zajel second position. Kluci od Globusu Brno jsou prostě šikovní.

Superstock – Igor Vlahovič konečně dokončil celou jízdní dobu a jel bez chyb a přesně. Ale proti mnohem ostřejším modelům zajel výsledek 24 kol. Špička zajíždí kol 27 a kolo pod 14 sekund (13,081). Marek ztratil tempo ve své skupině a přenechal TQ Petrovi Novotnému. Jaké bude pořadí na startu si počkejme. Ale boje v A finále budou velmi zajímavé. Martin Bábovský, Milan Peška, Mirra Dolanský, Milan Šubík, Zdeněk Šafář.. Kdo bude v Ačku ? Jak bude vypadat B finále ?

Pozoroval jsem modely jezdců a pokud jsem se nepodíval špatně, jediný Igor Vlahovič jede v tomto závodě podvozek Tamiya. Zbytek pole tvoří podvozky Xray. Hotbodies tu bylo jedno, ale pro poruchu a nemožnost koupit náhradní díl na závodě tak jeho účast skončila. Takže zde dominují šasi značky Xray a je to povětšině již T3. Pokud prodejci ostatních speciálů nepokryjí místní závody prodejem náhradích dílů a jezdci budou odkázáni na „jeden podvozek do zásoby kdyby něco sebou“, situace se zřejmě nezmění. Ale to je jen můj osobní názor.

Finále – Round 1

World GT – 6 jezdců v jednom kole s nájezdem 24 kol. Miroslav Dolanský zvítězil před Markem Černým a Milanem Peškou. Takže tým STS Chvojkovice slaví první úspěch. Marek Černý mi sdělil, že na tomto nerovném povrchu se mu dokonce model postavil na „zadní nápravu“ a vznesl se jako placky na Le Mans. Vyladit Xray X10 Pan Car na tento povrch je opravdu umění.

2WD – Pouze 3 piloti na tribuně. Takže všichni na stupních vítězů. STS jednak TQ a také první vítězství s náskokem kola. Druhý Roman Krejčí a třetí Fanán Stodola. Vítězný tým jede XRAY X10. A pravděpodobně to má vliv i na výsledek.

Stock – 4 jezdci a tři místa na bedně. Po startu ve vedení Ladislav Lebánek a pozici udržel až do konce. Ovšem Dušan Vičáenk, který jede i superstock jel v těsném kontaktu. Se ztrátou kola v této jízdě dojel Aleš Koutný.

Hobby – po startu ve vedení Petr Baxant. Ale nervy dělají svoje a po chybě umožnil převzít vedení Aleši Koutnému a ten již šanci nepustil. Petr ale druhé místo udržel a je maximálně spokojen. Třetí místo Tomáše Erdélyiho je také úspěch, protože Tomáš bojuje s regulátorem a jede na Fail safe mode. Ale zatím jede…

Superstock – B finále bylo napínavé tím, že Igor Vlahovič se pokoušel udržet za sebou ostatní soupeře s výrazněji slabším modelem. Ríša Granát vystartoval a udržel první místo do konce jízdy. Igor za sebou držel i Milana Pešku, ale po chybě s ním ztratil kontakt. Ale boj o třetí místo s Ladislavem Lebánkem byl také zajímavý a Igor na Láďu hodně tlačil a vynutil si jeho chybu. Jeho 3. místo v jízdě je velký úspěch. Zdeněk Šafář na jízdu nenastoupil a tak pozice 3 na startu byla volná a jiným usnadnila práci. A finále bylo tak jako B, hodně uklouzané. Asfalt přímo hoří a všichni občas driftují. Petr Novotný pro závadu odstoupil z vedoucí pozice a v zápětí i jeho syn Pavel. Ale ten udělal za rok velký pokrok a kvalifikace do A finále je toho důkazem. Milan Peška nasazoval jako o život a modely šly občas do kontaktu. Marek Černý se dostal do vedení a získal první vétězství. Dušan Vičánek svedl boj s Martinem Bábovským a musel se spokojit s druhou pozicí. Ale Martina za sebou udržel.

Finále – Round 2

World GT – Mirra Dolanský zvítězil v druhém finále a pojistil si celkové první místo. Marek Černý byl atakován a dojel až 4tý. A tak do prvních pozic promluvili Peška Milan na druhém místě a Pavel Melicher na třetím. A protože v minulé jízdě dojel druhý Marek, rozhodne o pořadí až třetí jízda.

2WD – pořadí stejné jako první jízdě. Tedy STS, Roman Krejčí a Fanán Stodola. Při jízdě pouhých třech modelů na trati není ani co nasazovat a předjíždění také není na scéně. V zimě jezdilo více pilotů včetně Romana Štalmacha, který byl lídrem této pohodové kategorie.

Stock – souboj Vičánek, Lebánek pokračoval i v druhém kole finále. Opět natěsno, ale ve výsledku první Dušan Vičánek a s náskokem cca 5ti sekund před Láďou Lebánkem. A tak rozhodne třetí finále o pozicích. Třetí opět Aleš Koutný.

Hobby – Petr Baxant si vzal rady Igora Vlahoviče k srdci, uklidnil se v půlce jízdy byl stále před Alešem Koutným. Není důvod, aby byl Petr nervózní. Auto mu jede skvěle a tak je potřeba udržet klid. A protože Petr neudržel místo první, o vítězi je rozhodnuto. Aleš tedy první. Petrovi selhala technika bohužel. Druhý Petr a třetí opět Tomáš.

Superstock – B finále po startu pár žduchanců a Igor Vlahovič se propracovával ze zadních pozic až na čtvrtou. Pak měl problém s karoserií a propadl se o pozici dozadu. Peška Milan vyhrál toto finále B a za ním dojel jeho kolega z STS Ríša Granát, který lovil model po trati. Opravdu gumy ztratily grip. Příliš velké horko a nerovný povrch prověřují piloty do detailů. Třetí vynikající Zdeněk Šafář. Igor musel pustit Láďu Lebánka. Ale i tak dobrý výkon a stopa dle slov Petra Baxanta jako přes kopírák. A finále opět nedopadlo dobře pro Petra Novotného, který i zde opět odstoupil pro poruchu. Naštěstí alespoň Pavel Novotný dojel do konce. Mirra Dolanský si dojel pro druhé místo. Marek Černý nenastoupil pro prasklý zadní řemínek. Musí se modlit, aby ho rychle sehnal. Jinak končí. Na druhé pozici se konal souboj Martina Bábovského a Dušana Vičánka. Posléze zelený model proti růžovobílému. Kdo z koho. Nakonec Martin Bábovský slavil úspěch před Mirrou Dolanským a třetím Milanem Šubíkem. I třetí jízda zde bude rozhodovat.

Finále – Round 3

World GT – karamboly často, upadlé kolo a vše na záznamu. Marek Černý až třetí, ale dojel. Mirra Dolanský první před Milanem Peškou. Ríša Granát, pokud to byl on na videu, utrpěl těžkou nehodu, kdy pilot naštěstí přežil bez úhony. Ale celý incident vypadal velmi smrtelně…

2WD – zde nic nového v pořadí. STS, Roman Krejčí a Fanán Stodola. Není co dále kometovat.

Stock – i zde se čtyřmi piloty se toho zase tak moc neděje. Občas vůz v kotrmelcích. Opět měl jeden pilot problémy se servem a vítězem se stal Ladislav Lebánek.

Hobby – Petr Baxant se před jízdou strachoval, aby mu nevypověděl model službu, jako v předešlé jízdě, kdy kvůli tomu skončil druhý. Po startu ve vedení. Tentokráte udržel Aleše Koutného za sebou. Takže se radoval ze svého prvního vítězství ve finále ve své jezdecké kariéře. I Aleš je rád, že jede obě kategorie a v hobby sbírá také zkušenosti. I otec a syn Černohousové mi sdělili v krátkém rozhovoru, že přijeli potrénovat. Minutu před koncem jel Petr první a za ním kolega Tomáš Erdélyi. Aleš se propadl vzad – měl hodně karambolů. A tak duo od Globusu dojelo do cíle za sebou.

Superstock – v B finále opět boj Igora s Láďou Lebánkem. A opět Igor slavil úspěch. Po kolizi Ríši Granáta se dostal na třetí pozici a tak i dojel. A dokonce si vylepšil nájezd o sekundu a něco. Krásný souboj na druhém a třetím místě. Zdeněk Šafář nebo Milan Peška. Nakonec Zdeněk v cíli o pár setin dříve. A finále opět po startu brzy úmrtnost modelů. Nejprve Marek Černý a potom opět Pavel Novotný. Petr Novotný chyboval a i chvíli bojoval s Dušanem Vičánkem. Ale fair play Petra honosí jako i některé ostatní jezdce. Pořadí se za Martinem Bábovským měnilo a konečné pořadí v jízdě bylo Martin Bábovský, Mirra Dolanský a Petr Novotný.

Jdeme na vyhlášení výsledků a vy uvidíte na foto večer vítěze jednotlivých kategorií. Budou tedy zpracovány fotky i videa.

A co na závěr ? Pohodová atmosféra, jak bývá na tomto seriálu zvykem. Závod ubíhal bez prodlev a časoměřič odvedl dobrou práci. Zázemí klasické a kdyby se podařilo časem upravit stávající povrch, tak by to bylo určitě lepší. Koncem měsíce můžete opět tento seriál navštívit. Tuším že je to datum 31.7.2010. Ale raději si to ověřte v kalendáři nebo na stránkách klubu Zlín. (www.rc.zlin.cz)