Serie Le Mans klepe na dveře

Roman Krejčí


<p>
Již jen pár dní zbývá do zahájení letošního seriálu.
</p>
<p>
To co se zdále ještě nedávno jen fantazií, stává se nyní skutečností.
Totiž, že se pojede závod pro 2WD vozy, navíc <!– separe –>pouze sportovní vozy, tedy GT a
placky, kde se na startu sejde minimálně dvě desítky jezdců. Co vlastně
očekávat a kolik jich nakonec bude? Něco mále poodhalíme v tomto článku.
</p>
<p>
K dnešnímu ránu čítá startovní listina 19 jezdců, přičemž zatím nevíme o
nikom, kdo by z nějakých důvodů nemohl přijet. Naopak je hodně zpráv o dalších
jezdcích, kteří se rovněž chystají, byť ještě nejsou přihlášení a možná ne
každý stihne první závod.
</p>
<p>
Ale již nyní je ve startovní listině vidět řadu zvučných jmen, které slibují
atraktivní závody na výborné úrovni. Mezi vozy GT překvapí domácí severomoravské
jezdce Michal Ochoc a dále Martin Špráchal a jeho velmi rychlý syn David Špráchal.
Přesto je zatím favoritem mezi GT Tomáš Rajdus, ovšem proslýchá se, že na
poslední chvíli přestoupí do LMP2&#8230; Velmi rychlý je i Pavel Melicher, který
přestavěl podobně jako Rajdus vůz 4WD na zadohrab. Pěkná konkurence se chystá
do kategorie LMP2. Velkým favoritem je pro severomoravany neznámý Josef Tesař.
Ten ovšem jen těžko nachází soupeře mezi jezdci královéhradeckého poháru a jezdí
od vítězství k vítězství. Dalším tamním velmi rychlým jezdcem je i Lukáš Vater.
Oba jezdci opráší své loňské karosérie tak, aby mohli startovat mezi LMP2.
Rychlý by ovšem měl být určitě i Petr Goluch, pokud stihne přesun na závody z
Norska a Luděk Maléř se zbrusu novým Jaguarem JXR14. Zajímavostí je pak start
zatím jediné ženy, Petry Vykydalové, která zřejmě naposledy v letošním roce
pojede v rámci LMS s vozem Toyota GT-One. Právě pro LMS je pro ni totiž
připravena ostřeji vyhlížející Toyota TS010. V papírově nejsilnější kategorii
LMP1 je zatím nejméně lidí mezi přihlášenými. Nechybí matador Jiří Kunz, který
jezdí již opravdu velmi dlouho. Zajímavostí bude start dvou širokých placek
Janoše a Jaremejka. Ovšem na dobré umístění myslí také Roman Krejčí a jeho
Dauer Porsche 962, který ma za sebou několik spíše testovacích závodů.
</p>
<p>
Tím ale zdaleka nekončí seznam potencionálních jezdců. Do Rychvaldu se chystá
i vsetínský matadaror a legenda moravských zadohrabů Roman Štalmach. Z Ostravy
se ozývají hlasy o další upravené 4WD, tentokrát v rukou jezdce Koniarika. Včera
dorazily karosérie dvou vozů Toyota GT-One v šířce 200mm pro jezdce Karla a Adámka,
takže budou mít oba dost práce do soboty. Z Prahy hlásí zájem velmi zkušený Tomáš
Knopp. Očekáváme přihlášky Mačejovského a Kratochvíla, kteří zase patří k jezdcům
Frýdeckého poháru podobně jako Zapletal, který by měl start také stihnout. Mezi
těmito jmény pak nacházíme několik podvozků X-Ray X10 včetně nových kusů varianty
link a tedy posílení LMP1. Svůj zájem o start projevili i kluci Fanánovi-
Stodolovi, takže by měli rovněž dorazit na závody již o tomto víkendu. To jsme
vyjmenovali celou desítku jezdců a pokud by to bylo málo, tak dalším kdo chystá
link X10 je jezdec Košťál, který ovšem rychvaldský závod ještě určitě nestihne.
A možná jsme ještě někoho nezmínili, každopádně to bude parádní podívaná pro 3
finálové jízdy.
</p>
<p>
Zajímavostí je, že kromě bodového hodnocení jezdců v absolutním pořadí i
jednotlivých kategoriích se bude rovněž bodovat mistrovství značek, takže se
můžeme těšit na souboj mezi Toyotou a Porsche a podobně. Kdo ještě váhá, má
nejvyšší čas udělat rozhodnutí a dorazit na závody ať již jako divák či jezdec.
</p>